Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Ingaven voor 'Pieter de Vries (redactie)'

LEARNTEC 2020: 3% budget onderwijs naar technologie
Van Pieter de Vries (redactie) | 31-01-2020 | Article Rating | (0) reacties

LEARNTEC 2020: 3% budget onderwijs naar technologie

Naast de officiële plichtplegingen ging het de eerste dagen op de LEARNTEC vooral over trends in digitaal leren en natuurlijk Kunstmatige Intelligentie en werkplek leren. Hier een selecte greep uit het aanbod. The future of learning in the digital world Stéphan Vincent-Lancrin Senior analis... Lees verder
LEARNTEC 2020: aftrap en eerste impressies
Van Pieter de Vries (redactie) | 29-01-2020 | Article Rating | (0) reacties

LEARNTEC 2020: aftrap en eerste impressies

De LEARNTEC 2020 is van start gegaan en gedurende 3 dagen vergapen zo’n 12 duizend bezoekers zich aan al het moois wat er op deze ‘Messe’ in Karlsruhe te zien en te horen is. Centraal staan Kunstmatige Intelligentie / Artificial Intelligence (KI / AI) en de Toekomst van Werk. ... Lees verder
LEARNTEC: Een toekomst met Artificial Intelligence
Van Pieter de Vries (redactie) | 15-01-2020 | Article Rating | (0) reacties

LEARNTEC: Een toekomst met Artificial Intelligence

LEARNTEC is weer te bewonderen van 28 tot 30 januari 2020 op de vakbeurs in Karlsruhe. Deze internationale beurs en het congres over digitaal onderwijs worden door Duitse media als ‘futureproof’ beschouwd vanwege ‘de innovative geest en de actualiteit van het totaalpakket’. D... Lees verder
OEB 2019 Pre-conference workshops
Van Pieter de Vries (redactie) | 29-11-2019 | Article Rating | (0) reacties

OEB 2019 Pre-conference workshops

De 25ste versie van Online Educa Berlin begon deze week met pre-conference workshops, een bonte verzameling van zo’n 20 bijeenkomsten met titels als: classroom of the future, forecasting methods, designing value-based L&D roadmaps, podcasting production, rethinking educational systems, dev... Lees verder
Terugblik op LEARNTEC: kunstmatige intelligentie
Van Pieter de Vries (redactie) | 13-02-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Terugblik op LEARNTEC: kunstmatige intelligentie

Deze week een terugblik op de LEARNTEC, die eind januari in Karlsruhe werd gehouden. Een terugblik aan de hand van drie opvallende presentaties. Als derde een beschouwing over de mogelijkheden van kunstmatige intelligentie (KI) aan de hand van een permanent beschikbare tutor. Eerder het verhaal van ... Lees verder
Terugblik op LEARNTEC: het internet der dingen
Van Pieter de Vries (redactie) | 12-02-2019 | Article Rating | (0) reacties

Terugblik op LEARNTEC: het internet der dingen

Deze week een terugblik op de LEARNTEC, die eind januari in Karlsruhe werd gehouden. Een terugblik aan de hand van drie opvallende presentaties. Als tweede een analyse van de pogingen die Bosch (o.a. boormachines) onderneemt om via het Internet of Things het leren dichter bij de werkplek te brengen.... Lees verder
Terugblik op LEARNTEC: chatbots
Van Pieter de Vries (redactie) | 11-02-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Terugblik op LEARNTEC: chatbots

Deze week een terugblik op de LEARNTEC, die eind januari in Karlsruhe werd gehouden. Een terugblik aan de hand van drie opvallende presentaties. Vandaag het verhaal van Donald Clark over chatbots en de waarde van die technologie voor het leren. Morgen een analyse van de pogingen die Bosch (o.a. boor... Lees verder
LEARNTEC 2019: Ontwikkelingen en trends
Van Pieter de Vries (redactie) | 31-01-2019 | Article Rating | (0) reacties

LEARNTEC 2019: Ontwikkelingen en trends

LEARNTEC 2019 - expositie en congres – is deze week in Karlsruhe begonnen, met - volgens de prognoses - zo’n 10-duizend bezoekers. Gezien de aandacht voor leren 4.0 in Duitsland is dat geen wonder. Nu het Digitalpakt, een douceurtje van 5 miljard van de centrale overheid, nog even op de ... Lees verder
LEARNTEC 2019: Introductie
Van Pieter de Vries (redactie) | 28-01-2019 | Article Rating | (0) reacties

LEARNTEC 2019: Introductie

Deze week begint de 27e editie van de LEARNTEC. In zijn soort met de grootste expositie van Europa, samen met een (iets kleiner) congres over leren en technologie. Er zijn meer dan 340 exposanten, die hun waren van 29 tot 31 januari in Karlsruhe presenteren, een goeie 500 kilometer van ons land. Het... Lees verder
Jane Hart: opleiden al te lang een sluitpost
Van Pieter de Vries (redactie) | 17-01-2019 | Article Rating | (0) reacties

Jane Hart: opleiden al te lang een sluitpost

Interview als inleiding op de LEARNTEC, 29 t/m 31 januari in Karlsruhe Jane Hart is een bekend expert op het gebied van corporate learning en oprichter van het 'Centre for Learning and Performance Technologies’ (C4LPT). Daarnaast heeft ze voor opleidingsprofessionals  een online tij... Lees verder
LEARNTEC 2019: alarm over de Future of Learning
Van Pieter de Vries (redactie) | 10-12-2018 | Article Rating | (0) reacties

LEARNTEC 2019: alarm over de Future of Learning

LEARNTEC – van 29 tot 31 januari in het Duitse Karlsruhe - gaat over de toekomst, de technologie en de behoefte om technologie strategisch in te zetten om het onderwijs vooruit te helpen. Geen nieuw geluid, maar wel met het karakter van een alarmsignaal. Hoog op alle agenda’s staat de dr... Lees verder
LEARNTEC 2018: de inhoud, de beurs en pseudowetenschap
Van Pieter de Vries (redactie) | 21-02-2018 | Article Rating | (1) reacties

LEARNTEC 2018: de inhoud, de beurs en pseudowetenschap

LEARNTEC heeft met 10-duizend bezoekers een record gebroken en is volgens de organisatie daarmee de nummer één in Europa. De bezoekers kwamen vooral uit de industrie, van de overheid, uit de consultancy-branche, onderwijsinstellingen en uit de commerciele e-learning hoek. Met meer dan ... Lees verder
LEARNTEC 2018: misconcepties over didactiek & PowerPoint maakt dom
Van Pieter de Vries (redactie) | 08-02-2018 | Article Rating | (0) reacties

LEARNTEC 2018: misconcepties over didactiek & PowerPoint maakt dom

Geen powerpoint, want dat doet afbreuk aan de boodschap. De techniek van ppt maakt je dom. De toon is gezet. (Kritik der Didaktik kalt serviert: Prof. Dr. Christian Swertz, Medienpedagogiek,  Institut fuer Bildnungswissenschaft, Universitaet Wien). Swertz ziet dat bij vrijwel alle nieuwe ... Lees verder
LEARNTEC 2018: Didactiek & zelforganisatie
Van Pieter de Vries (redactie) | 07-02-2018 | Article Rating | (0) reacties

LEARNTEC 2018: Didactiek & zelforganisatie

Bijna een zeldzaamheid, maar op de Learntec nog steeds aanwezig, een serie presentaties over didactiek en pedagogiek. (Vielfalt Didactischer Modelle: Prof. Dr. Gerd Gidion, Karlsruher Institut fur Technologie). Hij heeft het vooral over de 3 didactische grondvormen voor werk gerelateerd leren, ... Lees verder
LEARNTEC 2018: Jennings over Workplace en Informal Learning & 70/20/10-model
Van Pieter de Vries (redactie) | 06-02-2018 | Article Rating | (0) reacties

LEARNTEC 2018: Jennings over Workplace en Informal Learning & 70/20/10-model

Een key note van Charles Jennings over het 70/20/10 referentiemodel. (Exploiting Learning in the Workplace: informal learning and the 70/20/10 model by Charles Jennings) Waar staan die getallen voor? De aanname is dat een medewerker om het werk goed te doen, het meeste leert in de werkpraktijk (70%... Lees verder
LEARNTEC 2018: Jane Massy, de hololens en 3D-printen
Van Pieter de Vries (redactie) | 01-02-2018 | Article Rating | (0) reacties

LEARNTEC 2018: Jane Massy, de hololens en 3D-printen

The keynote was woensdag 31 januari in handen van Jane Massy met een sterk verhaal over evaluatie voor technologie ondersteund onderwijs. Nog steeds een onbevlekt terrein, hoewel learning analytics dit lijkt te gaan verstoren. Jane Massy: Better Evaluation for Technology Enhanced Education Interna... Lees verder
LEARNTEC 2018: Opening en Virtual Reality
Van Pieter de Vries (redactie) | 31-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

LEARNTEC 2018: Opening en Virtual Reality

Dinsdag 30 januari is LEARNTEC 2018 begonnen met een aardige keynote van Ulrich Dietz, de vice-president van BITKOM. Hij had het over ‘Bildung im Zeitalter der digitalen Gesellschaft’. ‘Bildung’ is een beetje meer dan onderwijs, maar het ging dus over onderwijs in de digitale... Lees verder
Gevarieerd aanbod LEARNTEC 2018
Van Pieter de Vries (redactie) | 03-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Gevarieerd aanbod LEARNTEC 2018

De onderwijsconferentie en expositie LEARNTEC is van 30 januari tot 1 februari in het vertrouwde Karlsruhe. Zoals altijd gaat dit event over het gebruik van leertechnologie en biedt het een goede combinatie van workshops, lezingen, onderzoeksresultaten, praktische voorbeelden uit onderwijs en indust... Lees verder
LEARNTEC: veel nieuwe concepten en services
Van Pieter de Vries (redactie) | 01-12-2017 | Article Rating | (0) reacties

LEARNTEC: veel nieuwe concepten en services

Van 30 januari tot 1 februari 2018 staat het congrescentrum in Karlsruhe weer in het teken van LEARNTEC. Volgens de organisatie, het meest toonaangevende congres in Europa over Onderwijs en Technologie. Het is alweer de 26ste editie met deze keer als thema Onderwijs, drijvende kracht achter Digitali... Lees verder
LEARNTECH: Masie op de automatische piloot
Van Pieter de Vries (redactie) | 26-01-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

LEARNTECH: Masie op de automatische piloot

Elliot Masie is een graag geziene gast met een onderhoudend praatje. Dit keer bleef hij een beetje onder de maat, gezien de ronkende aankondiging. Het blijft lastig om een goeroe van dit formaat op die ene bijdrage te beoordelen. De indruk is echter dat hij gekozen had voor de automatische piloot. ... Lees verder
Pagina 1 van 3Eerste   Vorige   [1]  2  3  Volgende   Laatste   

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.