Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Maakt e-learning belofte waar?
Van de Redactie | 18-07-2019 | Article Rating | (0) reacties

Maakt e-learning belofte waar?

Robert Schendstok van MyCademy.com vraagt zich in Computable af of e-learning zijn beloftes heeft waargemaakt. Hij schrijft: “…door de opkomst van internet heeft iedereen toegang tot leermiddelen op elk moment en op elke plaats naar keuze. Toch is het niet de dominante leervorm, ook nie... Lees verder
Waar chatbots niet goed in zijn, als het gaat om leren
Van Wilfred Rubens (redactie) | 17-07-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Waar chatbots niet goed in zijn, als het gaat om leren

Chatbots worden gebruikt voor leren, opleiden en onderwijs. Volgens Clark Quinn lopen we echter het risico dat chatbots verkeerd worden geïnterpreteerd en toegepast. Het stellen van vragen en het beantwoord krijgen van vragen is volgens hem namelijk niet hetzelfde als leren. Quinn schrijft dat ch... Lees verder
Genomineerden SURF Onderwijsawards
Van de Redactie | 17-07-2019 | Article Rating | (0) reacties

Genomineerden SURF Onderwijsawards

Elk jaar reikt SURF tijdens de Onderwijsdagen de Onderwijsawards uit. Bedoeld om onderwijsvernieuwers in het zonnetje te zetten en om anderen te inspireren. In totaal zijn er dit jaar 24 nominaties in 5 categorieën: studenten docenten onderwijsadviseurs ICT-specialisten bestuurders ... Lees verder
Gamification en microlearning
Van Let’s Learn! | 16-07-2019 | Article Rating | (0) reacties

Gamification en microlearning

Emma Weber is onder de indruk van game designer Karl Kapp. Kapp is naast game designer ook professor. Weber schrijft over games en leren het volgende: I’ve not really invested time in coming to grips with learning and gamification as I’ve always considered it a bit outside my remit. I re... Lees verder
Flipping the Classroom: de do’s en don’ts
Van de Redactie | 16-07-2019 | Article Rating | (0) reacties

Flipping the Classroom: de do’s en don’ts

David van Alten, onderwijskundige aan de Universiteit Utrecht, deed een metastudie naar Flipping the Classroom en concludeert: als je goed flipt, kan dit de leerprestaties van studenten verbeteren. Gemiddeld is er een klein effect. Wat opvalt, is de sterke spreiding. Bij sommige studies was het resu... Lees verder
Alliander kiest Workday voor transformatie HR
Van de Redactie | 15-07-2019 | Article Rating | (0) reacties

Alliander kiest Workday voor transformatie HR

Alliander is overgestapt op Workday Human Capital Management (HCM) en Workday Recruiting & Learning. Het netwerkbedrijf dat voor een groot deel van Nederland de energievoorziening verzorgt, heeft ongeveer 7.450 mensen in dienst. Workday betekent dat Alliander bedrijfsbreed overstapt naar de c... Lees verder
Nieuw e-learning platform voor financials
Van de Redactie | 12-07-2019 | Article Rating | (0) reacties

Nieuw e-learning platform voor financials

The Finance Academy  is een nieuw e-learning platform met een groot assortiment aan e-learnings voor financiële professionals. De e-learnings zijn PE-geaccrediteerd door de Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants (NBA). In interactieve video's worden finance professionals meegenomen ... Lees verder
Delft hoogste Nederlandse universiteit op ranglijst
Van de Redactie | 11-07-2019 | Article Rating | (0) reacties

Delft hoogste Nederlandse universiteit op ranglijst

De TU Delft scoort van de Nederlandse universiteiten het hoogst op de lijst die QS World jaarlijks opstelt, in samenwerking met Elsevier. De Nederlandse universiteiten op de lijst: TU Delft: 50 Universiteit van Amsterdam: 64 TU Eindhoven: 102 Universiteit van Groningen: 114 Universi... Lees verder
Heb oog voor de kwetsbaarheid van docenten bij online leren
Van Wilfred Rubens (redactie) | 10-07-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Heb oog voor de kwetsbaarheid van docenten bij online leren

Binnen het hoger onderwijs neemt online leren een steeds belangrijkere plaats in. In de beginjaren werd nog wel eens gesuggereerd dat lerenden zelfstandig konden studeren, en de rol van docenten beperkt zou blijven tot die van ontwikkelaar. Inmiddels is breed geaccepteerd dat docenten bij tal van as... Lees verder
Case study: gespreksvaardigheden trainen in het hoger onderwijs
Van Faculty of Skills | 10-07-2019 | Article Rating | (0) reacties

Case study: gespreksvaardigheden trainen in het hoger onderwijs

Docenten in het hoger onderwijs zoeken naar manieren om hun lesprogramma te vernieuwen en te verbeteren. Het HBO zou onvoldoende aansluiten op de praktijk en studenten zouden niet goed klaargestoomd zijn voor hun eerste baan, zijn veelgehoorde klachten. De Hogeschool van Amsterdam neemt dit soort ge... Lees verder
Gratis webinar: stress & veerkracht
Van SkillsTown | 10-07-2019 | Article Rating | (0) reacties

Gratis webinar: stress & veerkracht

Iedere maand stelt online opleider SkillsTown een gratis webinar beschikbaar. Inschrijven voor dit webinar kan via de website van SkillsTown. In de maand juli is dit het webinar 'Stress en veerkracht' door Marion Bierens. Lees hieronder meer informatie over het webinar.   Over het w... Lees verder
Top Tools for Learning 2019
Van de Redactie | 10-07-2019 | Article Rating | (0) reacties

Top Tools for Learning 2019

Zoals elk jaar, maakt Jane Hart een overzicht van de beste tools voor leren en ontwikkelen. Hoe hoog een tool op de lijst komt te staan, bepalen de gebruikers. Dus ook jij kunt je favoriete tools doorgeven. Dat kan met een online invulformulier, via e-mail of via Twitter (@C4LPT). Jane Hart is di... Lees verder
Nieuwe website Let’s Learn!
Van Let’s Learn! | 09-07-2019 | Article Rating | (0) reacties

Nieuwe website Let’s Learn!

Onze nieuwe website is 'in de lucht' en daar zijn we zo trots op dat we dit heel graag met je willen delen. Met vooral heel veel plezier hebben we de website in een nieuw jasje gestoken. Een hele uitdaging om dát over te brengen waar microlearning en wij voor staan: medewerkers sneller en e... Lees verder
Niets werkt altijd (ook niet bij e-learning). Maar interactie blijft belangrijk
Van Wilfred Rubens (redactie) | 03-07-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Niets werkt altijd (ook niet bij e-learning). Maar interactie blijft belangrijk

De uitspraak “niets werkt altijd” heb ik ooit opgepikt uit een keynote van Pedro de Bruyckere. Volgens Pedro kunnen bepaalde leeractiviteiten in de ene context wel, en in de andere context minder bijdragen aan goede leerresultaten. Dit is afhankelijk van diverse factoren, zoals inhoud en... Lees verder
Lectora uitgeroepen tot beste e-learningontwikkeltool van 2019
Van The Courseware Company | 03-07-2019 | Article Rating | (0) reacties

Lectora uitgeroepen tot beste e-learningontwikkeltool van 2019

EdTech Breakthrough, een marktonderzoeksorganisatie die de beste bedrijven en oplossingen in de wereldwijde onderwijstechnologiemarkt erkent, heeft Lectora uitgeroepen tot beste e-learningontwikkel 2019. Er waren minstens 1.500 nominaties uit meer dan 12 verschillende landen over de hele wereld. ... Lees verder
3 mythes over videoleren
Van de Redactie | 01-07-2019 | Article Rating | (0) reacties

3 mythes over videoleren

Video’s worden steeds populairder als medium voor instructie. De grote belangstelling voor microlearning verstrekt deze tendens. Veel microlearnings verschijnen als korte video’s, vaak zo rond de 3 minuten. Ondanks de populariteit, zijn er hardnekkige mythes als het gaat om de waarde van... Lees verder
Nieuw in communicatietraining: feedback door artificial intelligence
Van Faculty of Skills | 27-06-2019 | Article Rating | (0) reacties

Nieuw in communicatietraining: feedback door artificial intelligence

Je zwemdiploma, eindexamen, afrijden, een assessment of eindtoets bij een cursus. Als je iets geoefend hebt, wil je natuurlijk ook weten of je het al kan, ook als het gaat om communicatieve vaardigheden. Daarom worden veel trainingen in TrainTool beoordeeld door een coach. Heel nuttig en leerzaam, m... Lees verder
Hoe kun je ervoor zorgen dan deelnemers online cursussen vaker met succes afronden?
Van Wilfred Rubens (redactie) | 27-06-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Hoe kun je ervoor zorgen dan deelnemers online cursussen vaker met succes afronden?

Massive open online courses zijn van oudsher berucht om hun lage ‘completion rates’. Tegelijkertijd hebben deze MOOCs ook veel kennis opgeleverd over wat je kunt doen aan de relatief hoge uitval bij online cursussen. Voortijdige uitval heeft diverse oorzaken. Bij MOOCs heeft ‘dr... Lees verder
EU lanceert e-learning platform
Van de Redactie | 26-06-2019 | Article Rating | (0) reacties

EU lanceert e-learning platform

De Europese Unie helpt journalisten een handje bij het doorgronden van de complexe regelgeving die voortvloeit uit het VN-Migratiepact van 2018. Daarvoor is een e-Media Toolkit ontwikkeld, een digitaal kennisplatform dat door journalisten is uitgewerkt voor journalisten. Hiervoor is een beroep gedaa... Lees verder
Onderwijsmanagers digibeet?
Van de Redactie | 25-06-2019 | Article Rating | (0) reacties

Onderwijsmanagers digibeet?

Leidinggevenden weten weinig van de digitale revolutie en zijn dus een gemakkelijke prooi voor commerciële partijen in automatisering en e-learning, schrijft Tjip de Jong op het onderwijsblog van NRC.nl. “Ik stel voor om eerst alle leidinggevenden in het onderwijs 21ste-eeuwse digitale vaardig... Lees verder
Pagina 1 van 236Eerste   Vorige   [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  Volgende   Laatste   

Meest gelezen nieuws

17-07

Genomineerden SURF Onderwijsawards

Door: de Redactie
01-07

3 mythes over videoleren

Door: de Redactie
25-06

Onderwijsmanagers digibeet?

Door: de Redactie

Achtergronden aanbieders

Vacatures in de markt

Column

0 reacties
Van Wilfred Rubens (redactie) 09-06-2019

Gepersonaliseerd leren heilige graal?

Veel ronkende verhalen over gepersonaliseerd leren op. Lastige is een gebrek aan eenduidige definities. Wilfred Rubens beschrijft gepersonaliseerd leren als het gebruik maken van de karakteristieken van lerenden om hen specifieke, relevante en adaptieve leerervaringen te bieden.