Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


MOOC voor spoorfanaten
Van de Redactie | 18-04-2018 | Article Rating | (0) reacties

MOOC voor spoorfanaten

De afdeling Railbouwkunde van de TU Delft biedt vanaf 25 april weer de een gratis online cursus aan. Bedoeld voor de spoorprofessionals. Maar uiteraard ook interessant voor (andere) spoorfanaten. Binnen de interactieve leeromgeving worden gebruikers meegenomen langs de verschillende facetten van het... Lees verder
‘Nieuwe spelregels in het onderwijs’
Van de Redactie | 17-04-2018 | Article Rating | (0) reacties

‘Nieuwe spelregels in het onderwijs’

De manier waarop universiteiten hun onderwijs inrichten is niet meer van deze tijd, zegt Farshida Zafar. Inspiratie haalt ze uit onverwachte hoek: de game-wereld. “Je kunt studenten veel beter zelf hun route laten bepalen”, vertelt zij aan het Erasmus Magazine. Het interview is deel 2 in... Lees verder
Pink Elephant breidt e-learning uit
Van de Redactie | 16-04-2018 | Article Rating | (0) reacties

Pink Elephant breidt e-learning uit

Online opleiden is voor steeds meer organisaties de eerste optie als het gaat om het trainen van hun werknemers. Deze toenemende vraag is voor Pink Elephant aanleiding om het aanbod te vernieuwen  en uit te breiden. O.a. in een samenwerking met A New Spring. Met blended leeroplossing, met o.a. ... Lees verder
Trainingen evalueren nieuwe stijl: het Learning-Transfer Evaluation Model
Van Faculty of Skills | 13-04-2018 | Article Rating | (0) reacties

Trainingen evalueren nieuwe stijl: het Learning-Transfer Evaluation Model

Hoe evalueer je een training? Al sinds de jaren ‘60 wordt vaak het model van Kirkpatrick gebruikt. Dat model is echter veel te oud, stelt Dr. Will Thalheimer. Het leidt tot een checklistbenadering van evaluatie en gaat daarmee voorbij aan het echte doel. Voor de moderne wereld ontwie... Lees verder
Leertechnologie mag wat kosten. Maar hoeveel?
Van Wilfred Rubens (redactie) | 11-04-2018 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Leertechnologie mag wat kosten. Maar hoeveel?

Een digitale leeromgeving bestaat uit een samenhangend geheel aan applicaties die gebruikt kunnen worden voor processen als het geven van begeleiding, het faciliteren van samenwerken of het ontwikkelen en afnemen van toetsen. Idealiter willen we gebruikers daarbij ook nog keuzevrijheid geven in appl... Lees verder
How micro is microlearning?
Van Let’s Learn! | 10-04-2018 | Article Rating | (0) reacties

How micro is microlearning?

Dat er veel discussie is over de optimale doorlooptijd van een microlearning komen we dagelijks tegen in onze praktijk in onze gesprekken met klanten. Daarbij variëren de gedachten van 1 minuut tot 20 minuten. ATD deed er in 2017 uitgebreider onderzoek naar en schreef dit artikel (met  ove... Lees verder
Wanneer gaat leren werken?
Van SkillsTown | 10-04-2018 | Article Rating | (0) reacties

Wanneer gaat leren werken?

Tips om succesvol een online academie te implementeren De meeste organisaties vinden het belangrijk dat medewerkers zichzelf blijven ontwikkelen. Dit is vaak een reden om een online academie te lanceren. Maar veel organisaties merken vervolgens dat weinig medewerkers de academie daadwerkelijk g... Lees verder
Hoe creëer je een leeromgeving?
Van de Redactie | 10-04-2018 | Article Rating | (0) reacties

Hoe creëer je een leeromgeving?

Op de website PWnet.nl staat een uitgebreid interview met Hans Schuurmans van Skillstown. Centraal onderwerp: Hoe creëert HR een leeromgeving die er voor zorgt dat iedereen blijft werken aan de persoonlijke ontwikkeling? “Het middenmanagement overtuigen”, is volgens Schuurmans d&ea... Lees verder
Leerplatform Knowingo+ haalt 2 miljoen op
Van de Redactie | 09-04-2018 | Article Rating | (0) reacties

Leerplatform Knowingo+ haalt 2 miljoen op

Leerplatform Knowingo+ haalt 2 miljoen op bij Airbridge Equity Partners en een aantal informal investors. De investeerders krijgen een minderheidsbelang. Met het opgehaalde geld wil Knowingo+ de huidige groei versnellen de uitbreiding naar het buitenland financieren. Het leerplatform richt zich daar... Lees verder
Social learning: hoe stimuleer je feedback in e-learning?
Van Faculty of Skills | 06-04-2018 | Article Rating | (0) reacties

Social learning: hoe stimuleer je feedback in e-learning?

Hoewel het vaak in een adem met social media wordt genoemd, is social learning ouder en breder dan dat. ‘Leren door gedrag van anderen te observeren en imiteren’, zo definieerde Canadees psycholoog Albert Bandura het al in 1971. Binnen e-learning is social learning een belangrijk mechani... Lees verder
5 Guidelines For Task Analysis In Microlearning
Van Let’s Learn! | 05-04-2018 | Article Rating | (0) reacties

5 Guidelines For Task Analysis In Microlearning

In dit artikel wordt uitgelegd hoe je een goede taakanalyse doet ter voorbereiding op het maken van microlearningvideo’s. Daarbij worden 5 regels gegeven hoe je dit aanpakt. Het uitgangspunt is dat iedere taak stap voor stap wordt uitgelegd, maar nooit een video van meer  dan 2 minuten ... Lees verder
Waarom veel L&D’ers en docenten in mythes rond leren geloven
Van Wilfred Rubens (redactie) | 04-04-2018 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Waarom veel L&D’ers en docenten in mythes rond leren geloven

Een tijd geleden heb ik geblogd over waarom docenten bevindingen uit onderzoek dikwijls niet toepassen. Onlangs las ik een artikel over waarom mensen in complottheorieën geloven. Ik vraag me daarbij af of de onderliggende oorzaken daarvan niet ook van toepassing zijn op het geloof in mythes ron... Lees verder
Verbindend Vermogen kun je ontwikkelen
Van SkillsTown | 03-04-2018 | Article Rating | (0) reacties

Verbindend Vermogen kun je ontwikkelen

Begrippen als contact, vertrouwen en respect lijken iets softs te hebben. Tegelijkertijd geldt dat het harde voorwaarden zijn om tot vruchtbare en duurzame samenwerking te komen. Verbindend vermogen is hierbij het sleutelbegrip. Daarbij geldt: als verbindend vermogen voldoende wordt ingezet, valt he... Lees verder
Winnaar 227 Learning Innovator Award
Van SkillsTown | 30-03-2018 | Article Rating | (0) reacties

Winnaar 227 Learning Innovator Award

HRD manager T-mobile wint dé vakprijs op het gebied van innoveren in de Learning markt. Donderdag 22 maart jl. vond voor de tweede keer de uitreiking van de Learning Innovator Award plaats. Dit jaar mocht Esther Burger, HRD manager bij T-Mobile de award in ontvangst nemen. De jury roemde... Lees verder
Dé leertrend van 2018: always-on learning. Maar hoe?
Van Faculty of Skills | 29-03-2018 | Article Rating | (0) reacties

Dé leertrend van 2018: always-on learning. Maar hoe?

Jouw carrière is waarschijnlijk aan veel meer verandering onderhevig dan die van je ouders. Hetzelfde geldt voor je vaardigheden. Tijden veranderen, en voor bedrijven betekent dit dat real time en always-on learning de standaard wordt. Als medewerkers niet doorlopend nieuwe, algemenere vaardi... Lees verder
Online leerplatform om expertise bij raadsleden te vergroten
Van SkillsTown | 29-03-2018 | Article Rating | (0) reacties

Online leerplatform om expertise bij raadsleden te vergroten

Vorige week vonden de verkiezingen plaats. Bij deze verkiezingen werden er bij iedere gemeente opnieuw raadsleden gekozen voor de komende vier jaar. Om de kennis en expertise van deze raadsleden te vergroten en hen meer betekenisvol te laten zijn, werken SkillsTown, de Raad van Almere, Nederlandse V... Lees verder
Microlearning is bigger than you think and not just for learning
Van Let’s Learn! | 28-03-2018 | Article Rating | (0) reacties

Microlearning is bigger than you think and not just for learning

In dit artikel wordt de discussie rond de doorlooptijd van microlearning uiteengezet door Gary Wise. Hij haalt op leuke manier de angel uit de discussie: het moet lang genoeg zijn om het doel van de microlearning te bereiken. Als je haar in brand staat ga je  niet in een LMS inloggen om te zien... Lees verder
Is het mogelijk om kwalitatief hoogwaardige en goedkope online opleidingen aan te bieden?
Van Wilfred Rubens (redactie) | 28-03-2018 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Is het mogelijk om kwalitatief hoogwaardige en goedkope online opleidingen aan te bieden?

De hype rond massive open online courses (MOOCs) ligt gelukkig al weer een paar achter ons. Dat wil echter niet zeggen dat geen ontwikkelingen plaats vinden op het gebied van MOOCs. Gelukkig wel. In deze bijdrage beschrijf ik er twee.   In Online, Cheap — and Elite beschrijft Lindsay Mc... Lees verder
SkillsTown en Berenschot lanceren interactieve talkshow
Van SkillsTown | 28-03-2018 | Article Rating | (0) reacties

SkillsTown en Berenschot lanceren interactieve talkshow

Te gast in de eerste aflevering: voorzitter CNV & hoofd HR GVB Vandaag lanceren SkillsTown en Berenschot de eerste aflevering van HR ter tafel, een interactieve online talkshow voor HR-professionals. Het doel van dit initiatief is HR-professionals op een informele en laagdrempelige manier te ... Lees verder
WiT Award 2018 dankzij tt performance suite
Van de Redactie | 27-03-2018 | Article Rating | (0) reacties

WiT Award 2018 dankzij tt performance suite

Raiffeisen, de op twee na grootste bank in Zwitserland, ontving vorige week de belangrijke WiT-award ("WiT-" Knowledge in Transfer ") voor hun change management-aanpak tijdens de implementatie van een nieuw IT-systeem. tt performance suite speelde daarin een belangrijke rol. Projectmanager van Raif... Lees verder
Pagina 77 van 294Eerste   Vorige   72  73  74  75  76  [77]  78  79  80  81  Volgende   Laatste   

Meest gelezen nieuws

25-06

Introductie AI-fluency framework

Door: Wilfred Rubens (redactie)

Achtergronden aanbieders

Vacatures in de markt

Er zijn op dit moment geen openstaande vacatures.

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.