Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Als iedereen zoals dit artikel beweert 1% van zijn tijd gemiddeld per week besteedt aan leren, dan heb je bij een 42 urige werkweek rond de 25 minuten per week te besteden. Klinkt mooi, maar als je dan weet dat 76% van de mensen stress ervaart in zijn werkweek, week na week, dan is het hoogst waarschijnlijk dat de leerdoelen op de to do lijst die niet dringend en urgent zijn, niet uitgevoerd worden. In de praktijk betekent dit dat leren aan het einde van de week bij de geschrapte acties staat.
Volgens de auteur van dit artikel is dit op te lossen door microlearning aan te bieden die:
- de behoefte opvult
- korter duurt
- meer op het doel is toegesneden
- meer op de persoon is toegespitst
- en in de workflow te vinden is op het moment dat het nodig is.
Medewerkers willen de snelheid van Google Search, maar dan met de enige juiste oplossing of antwoord op hun Vraag. Dus geen lijst met mogelijke antwoorden, zoals Google doet. Op maat gemaakte microlearning. In dit artikel wordt uitgelegd wat er allemaal bij komt kijken. Weten hoe wij dat doen bij Let’s Learn!? kijk dan op onze site.
Naam (verplicht)
E-mail (verplicht)
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.