Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Hoe houd je jezelf bij ‘de les’ bij online leren?
Van Wilfred Rubens (redactie) | 06-06-2018 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Hoe houd je jezelf bij ‘de les’ bij online leren?

Online leren heeft voordelen voor lerenden op het gebied van flexibiliteit. Je ziet helaas ook dat lerenden relatief vaak uitvallen bij online leren. Online leren vraagt namelijk meer van je als het gaat om motivatie, zelfdiscipline en betrokken blijven. Als lerende kun je daar ook zelf wat aan doen... Lees verder
Technologie en het brein
Van de Redactie | 06-06-2018 | Article Rating | (0) reacties

Technologie en het brein

Interessante serie artikelen over technologie en het brein in Bron, het online magazine van Fontys Hogescholen. Eveline van Zeeland behandelt in 3 artikelen de relatie tussen deze twee. Van Zeeland  is Associate Lector Smart Marketing & Strategie bij FHMM. Het drieluik kreeg als overkoepel... Lees verder
Noordhoff Health neem LearnLinq over
Van de Redactie | 06-06-2018 | Article Rating | (0) reacties

Noordhoff Health neem LearnLinq over

Noordhoff Health (onderdeel van Noordhoff Uitgevers) neemt softwareontwikkelaar L&M Software over en daarmee ook het leerplatform LearnLinq. L&M is al sinds de jaren ’90 actief in de markt voor opleidingsmanagementsystemen en lanceerde recentelijk LearnLinq als nieuw LMS, de opvolger ... Lees verder
De formule voor een toekomstgerichte organisatie
Van SkillsTown | 05-06-2018 | Article Rating | (0) reacties

De formule voor een toekomstgerichte organisatie

We leven niet in tijdperk van verandering, maar in een verandering van tijdperk. Ontwikkelingen gaan razendsnel en zijn vaak disruptief, ze ontwrichten de ‘oude’ manier van werken. Organisaties moeten mee en wendbaar zijn om nog een betekenisvolle rol te kunnen spelen. De kritische succe... Lees verder
Virtuoos communiceren: training of talent?
Van Faculty of Skills | 05-06-2018 | Article Rating | (0) reacties

Virtuoos communiceren: training of talent?

Communicatie is een kunst, zegt men. Daar kan je echt talent voor hebben. Sommigen van ons zijn natuurlijke sprekers, die in elke presentatie het publiek om hun vinger kunnen winden. Anderen voelen zich in sociale situaties als een vis in het water en kunnen alle conflicten sussen. Dit is een mooi e... Lees verder
UvA: platform voor online taaltrainingen
Van de Redactie | 05-06-2018 | Article Rating | (0) reacties

UvA: platform voor online taaltrainingen

De Universiteit van Amsterdam, lanceert een breed platform voor e-learning. The Language Academy heeft als doel om ten minste 8 talen en 50 verschillende trainingen aan te bieden. Het is een initiatief van UvA Talen, het zelfstandige talencentrum van de universiteit. De cursussen van The Language A... Lees verder
Serious Games tijdens Dutch Technology Week
Van de Redactie | 04-06-2018 | Article Rating | (0) reacties

Serious Games tijdens Dutch Technology Week

Deze week is de 7e editie van de Dutch Technology Week. Daarin o.a. aandacht voor Serious Games. Zoals op 7 juni tijdens een Startup Market in Mindlabs. Serious Games is een van de thema’s waaraan Mindlabs aandacht besteedt. Zie de site van Dutch Technology Week voor het volledige programma. Lees verder
Scriptieprijs voor onderzoek gamification
Van de Redactie | 04-06-2018 | Article Rating | (0) reacties

Scriptieprijs voor onderzoek gamification

Onderzoek naar gamification op het werk wint de David van Lennep Scriptieprijs. Yuri Scharp van de Erasmus Universiteit Rotterdam kreeg de eerste prijs. Yuri benaderde gamification als een bottom-up proces, waarbij verondersteld wordt dat gamification in het werk het meest succesvol is als het door ... Lees verder
Matthijs Akkenaar nieuwe commercieel directeur SkillsTown
Van SkillsTown | 01-06-2018 | Article Rating | (0) reacties

Matthijs Akkenaar nieuwe commercieel directeur SkillsTown

Per 1 juni 2018 is Matthijs Akkenaar (42) de nieuwe commercieel directeur van SkillsTown. De laatste 20 jaar was Matthijs al actief in het onderwijs waarvan ruim 7 jaar bij het bedrijf Heutink. De huidige CEO's en eigenaren Hans Schuurmans en prof. dr. ir. Kasper Boon blijven actief en Matthijs neem... Lees verder
Voorkom datalekken in jouw organisatie
Van SkillsTown | 01-06-2018 | Article Rating | (0) reacties

Voorkom datalekken in jouw organisatie

Wist jij dat 90% van alle datalekken veroorzaakt wordt door medewerkers zelf? Om dit te voorkomen krijgen organisaties met de Algemene Verordening Gegevensbescherming de verplichting om medewerkers te informeren over digitale veiligheid. Speciaal hiervoor heeft SkillsTown de opleiding Security Aw... Lees verder
SURF zoekt innoverende studenten
Van de Redactie | 31-05-2018 | Article Rating | (0) reacties

SURF zoekt innoverende studenten

SURF is op zoek naar studenten die het onderwijs weten te innoveren. Het gaat om talenten die zich actief inzetten voor onderwijsinnovatie en die met ICT een bijdrage leveren aan hun onderwijs. De student met het beste initiatief krijgt in november tijdens de Onderwijsdagen de Onderwijsaward uitgere... Lees verder
Hoeveel leer je door uitsluitend naar een expert te kijken?
Van Wilfred Rubens (redactie) | 30-05-2018 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Hoeveel leer je door uitsluitend naar een expert te kijken?

Niet veel. Je gaat wel jezelf overschatten. Is het kijken naar instructievideo’s dan zinloos? Dat hangt ervan af. De vriend van mijn nichtje heeft laatst zijn nieuwe huis verbouwd, onder meer door metselen en stukadoren via YouTube-video’s af te kijken en vervolgens toe te passen. Ik de... Lees verder
5 rules for successful microlearning
Van Let’s Learn! | 30-05-2018 | Article Rating | (0) reacties

5 rules for successful microlearning

In dit artikel van Alex Khurgin (director of learning innovation bij Grovo, een online platform) beschrijft hij 5 regels voor online microlearning. Die regels zijn bij hem: 1.      Align microlearning around moments of need 2.      Design for micr... Lees verder
Voedselbankcliënten werken online aan persoonlijke ontwikkeling
Van SkillsTown | 30-05-2018 | Article Rating | (0) reacties

Voedselbankcliënten werken online aan persoonlijke ontwikkeling

SkillsTown en Voedselbank Stad Groningen helpen cliënten op weg naar onafhankelijkheid   In Nederland hebben bijna 1,2 miljoen mensen een inkomen dat onder de armoedegrens ligt. Daarvan zijn 132.500 Nederlanders afhankelijk van de voedselbank. Om deze mensen te ondersteunen bij hun perso... Lees verder
Blended Learning ook voor bedrijven
Van de Redactie | 24-05-2018 | Article Rating | (0) reacties

Blended Learning ook voor bedrijven

Blended Learning wordt nog vaak geassocieerd met regulier onderwijs. Niet vreemd, want het zijn vooral universiteiten en hogescholen die er mee zijn begonnen. Maar arbeidsorganisaties ontdekken blended learning ook in toenemende mate. Want vaak zitten medewerkers er niet op te wachten om weer een aa... Lees verder
Wat digitale leeromgevingen van Netflix kunnen leren…(en wat niet)
Van Wilfred Rubens (redactie) | 23-05-2018 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Wat digitale leeromgevingen van Netflix kunnen leren…(en wat niet)

Ik vind het absurd als organisaties roepen dat zij de “Netflix van opleiden en onderwijs” willen worden ( hier en hier). In een aantal opzichten kunnen digitale leeromgevingen zich echter wel laten inspireren door Netflix. In ieder geval tot op zekere hoogte. Steve Wainwright van Ski... Lees verder
Deeltijd niet langer aftreksel van voltijd opleiding
Van de Redactie | 23-05-2018 | Article Rating | (0) reacties

Deeltijd niet langer aftreksel van voltijd opleiding

Hogeschool Fontys zet fors in op deeltijdonderwijs. Kernpunt daarbij is dat deeltijd niet een aftreksel is van de voltijd opleidingen. Bij Fontys Pro Flexibel “hebben studenten aanzienlijke vrijheid in de modulen die ze willen volgen. En daarbinnen is er sprake van blended leren: e-learning, c... Lees verder
De opkomst (en ondergang?) van communicatietraining
Van Faculty of Skills | 22-05-2018 | Article Rating | (0) reacties

De opkomst (en ondergang?) van communicatietraining

Van open lijn tot online en van voordoen tot VR: communicatietraining is in dit decennium veel sneller veranderd dan in de tientallen jaren ervoor. Maar is het nog wel van belang als chatbots onze communicatie overnemen? We bekijken de opkomst, en eventuele ondergang, van communicatietraining. Comm... Lees verder
De invloed van AVG op opleiden en ontwikkelen
Van Courseware | 18-05-2018 | Article Rating | (0) reacties

De invloed van AVG op opleiden en ontwikkelen

Per 25 mei 2018 treedt de nieuwe privacy wetgeving in werking, de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), in het Engels General Data Protection Regulation (GDPR). Bekijk wat de gevolgen zijn voor jouw organisatie met betrekking tot opleiden en ontwikkelen. Wat verandert ... Lees verder
Platforms voor het faciliteren van online samenwerken en samenwerkend leren
Van Wilfred Rubens (redactie) | 16-05-2018 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Platforms voor het faciliteren van online samenwerken en samenwerkend leren

Traditionele leermanagementsystemen zijn niet altijd heel geschikt voor het faciliteren van online samenwerken en voor online samenwerkend leren. Op het gebied van platforms voor online samenwerken en samenwerkend leren is de keuze echter reuze. Daarbij is het belangrijk om goed na te denken welke a... Lees verder
Pagina 75 van 294Eerste   Vorige   70  71  72  73  74  [75]  76  77  78  79  Volgende   Laatste   

Meest gelezen nieuws

25-06

Introductie AI-fluency framework

Door: Wilfred Rubens (redactie)

Achtergronden aanbieders

Vacatures in de markt

Er zijn op dit moment geen openstaande vacatures.

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.