Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Ask Me: digitale assistent op de werkplek
Van Marcel de Leeuwe (redactie) | 06-02-2018 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Ask Me: digitale assistent op de werkplek

Ask Me: digitale assistent op de werkplek Nieuw in de zorg; na 3 klikken weer verder met je werk Nederlandse ziekenhuizen en zorginstellingen zijn met Ask Me een technologische innovatie rijker. Ask Me is ontwikkeld als co-creatieproject door Noordhoff Health en acht Nederlandse ziekenhuizen, aa... Lees verder
Learning technologies 2018 uk: wat is hot en wat moeten we ermee?
Van Let’s Learn! | 06-02-2018 | Article Rating | (0) reacties

Learning technologies 2018 uk: wat is hot en wat moeten we ermee?

Afgelopen week waren de Learning Technologies 2018 dagen in London. Let’s Learn! was er met twee personen vertegenwoordigd. Er was een congres met sprekers vanuit de hele wereld, als Shannon Tipton, Queen of Microlearning en Trish Uhl, expert in Data Science & People Analytics. Daarnaast w... Lees verder
Offline (zonder internetverbinding) leren in ILIAS
Van Future Learning | 05-02-2018 | Article Rating | (0) reacties

Offline (zonder internetverbinding) leren in ILIAS

E-learningcursussen, met modules en toetsen, doorloopt u met een goed functionerende internetverbinding. Met de SCORM-offline player is het al jaren mogelijk ook offline e-learningmodules in ILIAS te doorlopen zonder aparte ILIAS-implementaties uit te voeren. Offline leren was een grote wens van de ... Lees verder
Start-ups die het onderwijs veranderen
Van de Redactie | 05-02-2018 | Article Rating | (0) reacties

Start-ups die het onderwijs veranderen

CB Insights heeft een infographic gemaakt met daarop 90+ ed-tech bedrijven die geacht worden het onderwijs te veranderen. CB Insights omschrijft ed-tech bedrijven als organisaties die oplossingen bieden die traditionele onderwijssystemen vervangen of aanvullen, bedoeld voor zowel studenten als profe... Lees verder
Een professionele pitch geven
Van SkillsTown | 02-02-2018 | Article Rating | (0) reacties

Een professionele pitch geven

Tegenwoordig is tijd erg waardevol en word je vaak uitgedaagd om in een korte tijd je punt te maken. In het gratis webinar van de maand van SkillsTown leer je binnen een half uur hoe je een professionele pitch geeft. Er wordt gefocust op de manier waarop je aandacht pakt en interesse wekt bij de lui... Lees verder
E-learning Training ontvangt het NRTO-keurmerk!
Van E-learning Training | 01-02-2018 | Article Rating | (0) reacties

E-learning Training ontvangt het NRTO-keurmerk!

Persbericht Den Haag, 01 februari 2018    E-learning Training heeft het NRTO-keurmerk ontvangen. Het NRTO-keurmerk is een onafhankelijke erkenning voor kwaliteit en professionaliteit in de private opleidingenmarkt. Het NRTO-keurmerk wordt afgegeven door de Nederlandse Raad voor Trainin... Lees verder
LEARNTEC 2018: Jane Massy, de hololens en 3D-printen
Van Pieter de Vries (redactie) | 01-02-2018 | Article Rating | (0) reacties

LEARNTEC 2018: Jane Massy, de hololens en 3D-printen

The keynote was woensdag 31 januari in handen van Jane Massy met een sterk verhaal over evaluatie voor technologie ondersteund onderwijs. Nog steeds een onbevlekt terrein, hoewel learning analytics dit lijkt te gaan verstoren. Jane Massy: Better Evaluation for Technology Enhanced Education Interna... Lees verder
MOOC: Assessment in Higher Education
Van de Redactie | 01-02-2018 | Article Rating | (0) reacties

MOOC: Assessment in Higher Education

De Erasmus Universiteit in Rotterdam komt met een MOOC over Assessment in Higher Education. Assessment-resultaten hebben vaak verregaande consequenties voor de school- en professionele carrières van studenten. Daarom is het belangrijk dat assessment-methoden betrouwbaar en accuraat zijn en ee... Lees verder
Hoe verplicht ik mijn training?
Van Faculty of Skills | 31-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Hoe verplicht ik mijn training?

In mijn vorige artikel besprak ik hoe verplichting de participatie in communicatietrainingen kan boosten, waardoor de deelnemers meer leren en het geleerde ook in de praktijk kunnen brengen. Ondanks dat veel opdrachtgevers dit vaak eng vinden, merk ik toch uit de praktijk dat deelnemers di... Lees verder
Schrijf je in voor het Avetica Live Event op 20 maart 2018!!
Van Avetica | 31-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Schrijf je in voor het Avetica Live Event op 20 maart 2018!!

Avetica bestaat 15 jaar en dit vieren wij met het Avetica Live Event op 20 maart 2018 in Dordrecht. We hebben een veelzijdig programma samengesteld met keynotes door André Biesheuvel (Duthler) over de nieuwe privacywetgeving en Marcel de Leeuwe (Leerbeleving) over trends in (online) ler... Lees verder
Learning & Development: prioriteiten en belemmeringen
Van Wilfred Rubens (redactie) | 31-01-2018 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Learning & Development: prioriteiten en belemmeringen

Leidinggevenden op het gebied van L&D hebben een duidelijk beeld van de prioriteiten van L&D, voor het jaar 2018. Tegelijkertijd ervaart men een aantal belemmeringen die deze prioriteiten in de weg staan. Daarbij zullen L&D-ers ook moeten investeren in hun eigen ontwikkeling.  Via ... Lees verder
LEARNTEC 2018: Opening en Virtual Reality
Van Pieter de Vries (redactie) | 31-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

LEARNTEC 2018: Opening en Virtual Reality

Dinsdag 30 januari is LEARNTEC 2018 begonnen met een aardige keynote van Ulrich Dietz, de vice-president van BITKOM. Hij had het over ‘Bildung im Zeitalter der digitalen Gesellschaft’. ‘Bildung’ is een beetje meer dan onderwijs, maar het ging dus over onderwijs in de digitale... Lees verder
Technologie gaat HR domineren
Van de Redactie | 31-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Technologie gaat HR domineren

‘Technologie zal hr-processen gaan domineren in 2018’, is de kop boven een artikel in De Standaard. Het is een uitspraak van Ben Greeven, CEO van het Limburgse bedrijf Thalento. Dit jaar moet dé doorbraak worden voor de integratie van digitale tools in de hr-wereld. Machine Learni... Lees verder
LEARNTEC 2018: waarop moeten wij letten?
Van de Redactie | 30-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

LEARNTEC 2018: waarop moeten wij letten?

Vandaag, 30 januari is de 26ste editie van LEARNTEC in het Duitse Karlsruhe begonnen. Redacteur Pieter de Vries is namens e-Learning.nl aanwezig. Uiteraard kan hij niet alle sessies bijwonen. Om hem te helpen bij zijn keuzes, vraagt De Vries de lezers om aan te geven waar zij graag meer van willen w... Lees verder
How do managers really learn?
Van Let’s Learn! | 30-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

How do managers really learn?

Good Practice is een internationale elearning ontwikkelaar die vanuit UK opereert. Ze doen regelmatig onderzoek naar de leerbehoeften en leerwijzen van de doelgroep. Onlangs publiceerden ze de resultaten van onderzoek onder managers naar hoe ze leren en wat ze verwachten van L&D. Het onderzoeksr... Lees verder
Trainen: meer push dan pull
Van de Redactie | 30-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Trainen: meer push dan pull

Technologie zet de gebruiker op de bestuurdersstoel. Toch? Dat geldt zeker voor het leren. Eigen tijd, plaats en tempo zijn al sinds de opkomst van e-learning de toverwoorden. Maar nu doet ManagementSite vijf voorspellingen voor Soft skills en communicatietraining in 2018. Een van de voorspellingen ... Lees verder
Programma Next Learning. Korting voor lezers
Van de Redactie | 29-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Programma Next Learning. Korting voor lezers

Nog een kleine 3 maanden voor Next Learning 2018 in ‘s-Hertogenbosch. Met ook dit jaar weer een zeer gevarieerd en uitgebreid programma. Dat programma staat nu online, om alvast inspiratie op te doen. Maar ook ter oriëntatie en als hulp bij het samenstellen van de persoonlijke route op 24... Lees verder
Bite-Sized Learning Vs. Microlearning: Are There Any Differences Or Not?
Van Let’s Learn! | 28-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Bite-Sized Learning Vs. Microlearning: Are There Any Differences Or Not?

In dit artikel over de verschillen tussen leerbrokjes (bite-sized learning) en microlearning start Yvonne Soh met een definitie van bite-sized learning. Bite-sized learning is volgens haar gericht op één leerdoel. Het leerdoel is gericht op retentie van het geleerde. Dit kan doordat he... Lees verder
VCA-training online volgen bij VCANederland
Van Advertorial | 27-01-2018 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

VCA-training online volgen bij VCANederland

Elk jaar weer gebeuren er in ons land duizenden werkgerelateerde ongelukken, waarvan er tientallen fataal aflopen. Voor mensen die werken in risicovolle omgevingen – van petrochemische industrie tot hoveniersbedrijven - is het dus belangrijk om kennis te hebben van gezond en veilig werken. Daa... Lees verder
Zijn online cursussen slecht voor lerenden die de meeste hulp nodig hebben?
Van Wilfred Rubens (redactie) | 26-01-2018 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Zijn online cursussen slecht voor lerenden die de meeste hulp nodig hebben?

Online leren kan op papier de toegankelijkheid van onderwijs en opleiden verbeteren. In de praktijk blijken lerenden uit lage inkomensgroepen echter relatief vaak uit te vallen. Hoe komt dat en wat is daar aan te doen? Via Stephen Downes ben ik terecht gekomen op het artikel Online Courses Are Harm... Lees verder
Pagina 81 van 294Eerste   Vorige   76  77  78  79  80  [81]  82  83  84  85  Volgende   Laatste   

Meest gelezen nieuws

25-06

Introductie AI-fluency framework

Door: Wilfred Rubens (redactie)

Achtergronden aanbieders

Vacatures in de markt

Er zijn op dit moment geen openstaande vacatures.

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.