Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


FLOWSPARKS bekroond met Comenius EduMedia Medaille
Van de Redactie | 15-07-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

FLOWSPARKS bekroond met Comenius EduMedia Medaille

Bij de Europese Comenius EduMedia Competitie 2021 is FLOWSPARKS bekroond met een Comenius EduMedia Medaille. De competitie promoot sinds 1995 uitmuntende softwaregebaseerde educatieve media met de focus op didactiek, inhoud en ontwerp. Zowel binnen als buiten Europa. The Society for Education, Infor... Lees verder
Madrid Micro-credential Verklaring
Van Wilfred Rubens (redactie) | 14-07-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Madrid Micro-credential Verklaring

Eind juni 2021 vond de jaarlijkse conferentie plaats van het European Distance and E-learning Network (EDEN). Deze zou normaliter in Madrid hebben plaatsgevonden, maar vanwege de bekende redenen nu online. Eén van de resultaten van deze conferentie is de Madrid Micro-credential Statement (pdf). Deze... Lees verder
Splintt verder binnen de MeeMaken-groep
Van de Redactie | 08-07-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Splintt verder binnen de MeeMaken-groep

Vanaf 1 juli bundelt Splintt de krachten met Infosequre en eWorks met steun van investeerder MeeMaken. De afzonderlijke merken blijven bestaan. Ook de teams blijven intact. Voor de investeerder is Splintt een aanvulling op de digitale leeroplossingen die al onde... Lees verder
Wat de overname van edX door ed tech bedrijf 2U zo bijzonder maakt
Van Wilfred Rubens (redactie) | 07-07-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Wat de overname van edX door ed tech bedrijf 2U zo bijzonder maakt

Onlangs werd bekend dat het bedrijf 2U het open online platform voor universitaire cursussen edX voor $ 800 miljoen dollar wil overnemen. Deze geplande overname doet veel stof opwaaien in de wereld van educatieve technologie, en terecht. Toen massive open online courses (MOOCs) rond 2012 in ... Lees verder
Hoe motiveert Jeugdzorginstelling William Schrikker om te leren?
Van Let’s Learn! | 06-07-2021 | Article Rating | (0) reacties

Hoe motiveert Jeugdzorginstelling William Schrikker om te leren?

Om ‘haar’ mensen gemotiveerd en met de juiste kennis van zaken aan het werk te houden, trekt Petra Stienstra alle registers open. De scholing voor haar collega’s wil ze zo makkelijk en aantrekkelijk mogelijk maken. En aansluitend op de praktijk. Petra is ‘Hoofd leren en Ontwi... Lees verder
Trends digitalisering en Learning & Development
Van Wilfred Rubens (redactie) | 30-06-2021 | Article Rating | (0) reacties

Trends digitalisering en Learning & Development

The Courseware Company hield onlangs hun eerste online klanten event. Mijn oud-collega Ronny Lohuis -al jarenlang senior consultant bij The Courseware Company- had mij gevraagd met een keynote over trends op het gebied van digitalisering en Learning & Development (L&D) de opening te ver... Lees verder
Lerenden activeren in synchrone online leeractiviteiten
Van Wilfred Rubens (redactie) | 23-06-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Lerenden activeren in synchrone online leeractiviteiten

Het betrekken van lerenden bij synchrone, live, online sessies is vaak een ‘uitdaging’. Meigan Robb laat zien dat je met behulp van eenvoudige strategieën al kunt bevorderen dat lerenden tijdens deze sessies veranderen van toeschouwer naar deelnemer. De strategieën zijn in drie catego... Lees verder
Co-creatie met NFI: “How to Infographic”
Van Let’s Learn! | 22-06-2021 | Article Rating | (0) reacties

Co-creatie met NFI: “How to Infographic”

Een mooie verpakking en goede inhoud maken van een goed cadeau een succes. Zo is dat ook met een boodschap die je wilt overbrengen. De mooie verpakking en goede inhoud maken het onverslaanbaar. Daarom spreken infographics ook zo aan. Met dat in het achterhoofd gingen we bij Let's Learn! in ... Lees verder
Bichroon online leren: het beste van beide online werelden?
Van Wilfred Rubens (redactie) | 16-06-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Bichroon online leren: het beste van beide online werelden?

In Bichronous Online learning: Is blending asynchronous & synchronous the best approach? pleit Florence Martin op basis van de eigenschappen van asynchroon en synchroon online leren voor een combinatie van deze twee vormen, als je kiest voor volledig online leren. Er zal wel meer onderzoek gedaa... Lees verder
Blended working invoeren bij Erasmus Universiteit
Van Let’s Learn! | 15-06-2021 | Article Rating | (0) reacties

Blended working invoeren bij Erasmus Universiteit

Hoe implementeer je nieuw HR beleid? Wij kregen bij Let's Learn! de vraag van Erasmus Universiteit Rotterdam en deden samen met Michelle Verheij en Roos Schelvis dit mooie project.   Lees verder
Recensie Blended Leren Ontwerpen
Van Wilfred Rubens (redactie) | 09-06-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Recensie Blended Leren Ontwerpen

De afgelopen weken zijn twee Nederlandstalige boeken verschenen over het ontwerpen van blended learning.  In deze bijdrage bespreek ik het boek ‘Blended Leren Ontwerpen. Alles over tools, design en faciliteren‘ van Joitske Hulsebosch en Sibrenne Wagenaar. Hulsebosch en Wagenaar w... Lees verder
DIY: Gamification voor e‑Learning + 3 onmisbare tips
Van FLOWSPARKS | 09-06-2021 | Article Rating | (0) reacties

DIY: Gamification voor e‑Learning + 3 onmisbare tips

Je hebt de term gamification vast al eens voorbij horen komen. Maar wat is het eigenlijk? En hoe kun je het toepassen in jouw e-Learning programma? In deze Do It Yourself blog laten wij het je zien, en geven we aan het einde nog 3 onmisbare tips!   Wat is gamifi... Lees verder
Pilot Microlearning als ondersteuning van onderwijs en stage
Van Let’s Learn! | 08-06-2021 | Article Rating | (0) reacties

Pilot Microlearning als ondersteuning van onderwijs en stage

In september 2020 mochten we bij Let's Learn! samen met Astrid Oomens (FLOT), Saskia Heunks (Trion) en acht  enthousiaste docenten meewerken aan een pilot rond microlearning. Naast een fijn project heeft het 10 microlearnings opgeleverd én veel enthoussiasme bij de makers én gebruikers van ... Lees verder
Nudging: kleine aanpassing met een groot effect
Van de Redactie | 06-06-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Nudging: kleine aanpassing met een groot effect

Professionals in leren en ontwikkelen zijn beroepshalve op zoek naar manieren om collega’s aan het leren te krijgen, om hen aan te zetten tot nieuw gedrag. Vaak is de conclusie dat dit niet voldoende lukt. Gedrag wordt niet alleen gestuurd door kennis en rationele keuzes. Wat zou het... Lees verder
Post-covid leiderschap en de nieuwe rol van leidinggevenden
Van SkillsTown | 04-06-2021 | Article Rating | (0) reacties

Post-covid leiderschap en de nieuwe rol van leidinggevenden

De coronapandemie vraagt extreme wendbaarheid van ons allemaal. Dit doet een groot beroep op het lerend vermogen van organisaties. In dit gratis webinar, uitgezonden door online opleider SkillsTown, geeft organisatieadviseur Jan Tjerk Boonstra je advies en tips hoe je hiermee om kunt gaan.... Lees verder
Waarom we kritisch moeten zijn over LinkedIn Learning Hub
Van Wilfred Rubens (redactie) | 02-06-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Waarom we kritisch moeten zijn over LinkedIn Learning Hub

Ik werd eergisteren geattendeerd op de bijdrage LinkedIn maakt de L&D afdeling overbodig. Dit artikel stelt dat LinkedIn met de LinkedIn Learning Hub bezig is het HR landschap drastisch te veranderen. De toonzetting van deze bijdrage is nogal juichend. Ik vind dat we ook oog moeten hebben voor d... Lees verder
Learning Maturity Tool brengt skills in kaart
Van de Redactie | 01-06-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Learning Maturity Tool brengt skills in kaart

CrossKnowledge biedt een Learning Maturity Tool aan; een diagnostische hulpmiddel waarmee in een paar minuten de vaardigheden binnen een organisatie in kaart worden gebracht. Door het beantwoorden van een paar korte vragen die direct tot de kern van het leer-ecosysteem doordringen, worden een m... Lees verder
Wordt Google Starline de nieuwe norm voor videoconferencing en synchroon, live, online leren?
Van Wilfred Rubens (redactie) | 26-05-2021 | Article Rating | (0) reacties

Wordt Google Starline de nieuwe norm voor videoconferencing en synchroon, live, online leren?

Harm Weistra attendeerde mij onlangs op twee bijdragen over Google’s project Starline. Google wil met dit initiatief een bekend knelpunt van videoconferencing en synchroon, live, online leren helpen oplossen. Eén van de tekortkomingen van synchroon online leren en overleggen via applicaties... Lees verder
Zo kun je tot 90% tijd besparen bij het maken van e-Learning
Van FLOWSPARKS | 25-05-2021 | Article Rating | (0) reacties

Zo kun je tot 90% tijd besparen bij het maken van e-Learning

e-Learning ontwikkelen is voor veel organisaties een grote opgave. Er zijn meerdere personen bij betrokken en het duurt lang voordat alle informatie in de modules staat en ook technisch en grafisch in orde is. Hoe makkelijk zou het zijn als een inhoudsdeskundige zelf e-Learning kan maken, zonder tus... Lees verder
70-20-10… en actie!
Van Let’s Learn! | 24-05-2021 | Article Rating | (0) reacties

70-20-10… en actie!

Over de 70-20-10 regel van de Amerikaanse Charles Jennings is al veel geschreven. Het opdoen van onze kennis is gewoon een kwestie van doen. Maar geldt dit ook voor een vaardigheid als pottenbakken of het voeren van een goed gesprek? Kom je door tot actie over te gaan tot het beste resultaat? Een ve... Lees verder
Pagina 24 van 287Eerste   Vorige   19  20  21  22  23  [24]  25  26  27  28  Volgende   Laatste   

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.