Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Online Educa (OEB) 2022: visie op leren opnieuw vormgeven (Call for Proposals geopend) #OEB22
Van Wilfred Rubens (redactie) | 16-03-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Online Educa (OEB) 2022: visie op leren opnieuw vormgeven (Call for Proposals geopend) #OEB22

De OEB in Berlijn is sinds vele jaren dé internationale, sectoroverstijgende conferentie over technologie-ondersteund leren, opleiden en onderwijs. De 28ste editie vindt dit jaar plaats van 23 tot en met 25 november 2022. Het thema van dit jaar is inmiddels bekend. Je kunt tot 1 juni aanstaande... Lees verder
De Reskilling revolutie
Van Let’s Learn! | 13-03-2022 | Article Rating | (0) reacties

De Reskilling revolutie

Upskilling en reskilling is de toekomst van veel werkenden. Dit Engelstalig artikel geeft daar een goed beeld van met onderbouwing in cijfers. Meer weten over reskilling? Lees dan in de volgende nieuwsbrief van ons hoe Gespreid leren daarbij kan helpen én hoe Chapter.Works hier nu al mooie trajec... Lees verder
GoodHabitz neemt Helpr over
Van de Redactie | 10-03-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

GoodHabitz neemt Helpr over

Online leerplatform GoodHabitz neemt Helpr over. Helpr maakt leren interactief, adaptief en activerend door middel van AI-gedreven educatieve chatbots. De softwareoplossing van Helpr is bedoeld voor wat conversational learning wordt genoemd. GoodHabitz neemt zowel de software als de medewe... Lees verder
Ontwikkelingen op het gebied van digitale leeromgevingen
Van Wilfred Rubens (redactie) | 09-03-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Ontwikkelingen op het gebied van digitale leeromgevingen

Craig Weiss analyseert al diverse jaren de markt van leersystemen (LMS, LXP, etc). Met name de leersystemen die binnen arbeidsorganisaties worden gebruikt. In een recente blogpost vat hij enkele ontwikkelingen samen. Ik leg in deze blogpost ook de relatie met systemen die binnen het onderwijs worden... Lees verder
Congres De Professional Centraal
Van Let’s Learn! | 07-03-2022 | Article Rating | (0) reacties

Congres De Professional Centraal

Nu we weer bij elkaar mogen komen worden er weer interessante congressen georganiseerd. Zo staat bij het congres van het Kenniscentrum inclusieve en sociale werkgelegenheid op donderdag 17 maart de professional centraal. Het congres vindt plaats in Antropia te Driebergen van 9 tot 17 uur. Het thema ... Lees verder
Monitor Leercultuur
Van de Redactie | 07-03-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Monitor Leercultuur

De Sociaal Economische Raad (SER) heeft recent de Monitor Leercultuur gepubliceerd. De SER zegt daarover: “Een sterke leercultuur is essentieel om als maatschappij te kunnen inspelen op de snel veranderende arbeidsmarkt en grote personeelstekorten. In de Monitor Leercultuur is de leercultuur i... Lees verder
De meerwaarde van video
Van de Redactie | 25-02-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

De meerwaarde van video

Een video inzetten binnen een leerprogramma kan voor afwisseling zorgen. Maar hoe doe je dat? De American Educational Research Association publiceerde een metastudie met antwoorden op deze vraag. Helma van den Berg van Let’s Learn! vat de belangrijkste bevindingen samen in een nieuwe bijd... Lees verder
Corporate Learning Benchmark: meer behoefte aan training
Van de Redactie | 24-02-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Corporate Learning Benchmark: meer behoefte aan training

Arbeidsorganisaties in Nederland hebben behoefte aan training en bijscholing, maar zes op de tien geven aan niet de tijd of de middelen te hebben om die te leveren. Dat zijn twee van de belangrijkste conclusies uit het Corporate Learning Benchmark-rapport dat MobieTrain in samenwerking met ZigZag HR... Lees verder
Effectief leren dankzij de combinatie van micro-inleidingen en actief leren
Van Wilfred Rubens (redactie) | 23-02-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Effectief leren dankzij de combinatie van micro-inleidingen en actief leren

Hua Zheng beschrijft hoe de combinatie van korte video’s en activerende werkvormen kunnen leiden tot rijke, boeiende leerervaringen waardoor lerenden goede leerresultaten behalen. Zheng start met een casus en behandelt daarna: Wat een ‘microlecture’ is? Hoe je activerend... Lees verder
LEARNTEC Karlsruhe van 31 mei tot 2 juni
Van de Redactie | 23-02-2022 | Article Rating | (1) reacties
  • Redactie

LEARNTEC Karlsruhe van 31 mei tot 2 juni

Van 31 mei tot 2 juni 2022 is in Karlsruhe weer de jaarlijkse LEARNTEC; een beurs en congres op het terrein van leren en technologie. Nationale en internationale exposanten presenteren de nieuwste technologieën voor digitaal leren en werken. De rondleidingen geven een overzicht van de diverse pro... Lees verder
Kennisclip maken? Doe dan mee met de Losmakersessie!
Van Let’s Learn! | 22-02-2022 | Article Rating | (0) reacties

Kennisclip maken? Doe dan mee met de Losmakersessie!

Een nieuwe meet-up is in de maak! Deze keer over het maken van kennisclips. Daar zijn aardig wat LOSmakers mee bezig en het leek ons leuk om eens stil te staan bij 'een goede kennisclip', soorten kennisclips, wanneer zetten jullie welke clip in, hoe kun je laagdrempelig een kennisclip maken.... Lees verder
7 Belangrijkste kenmerken van e-learning authoring tools: waar u op moet letten
Van iSpring Solutions | 18-02-2022 | Article Rating | (0) reacties

7 Belangrijkste kenmerken van e-learning authoring tools: waar u op moet letten

Het kiezen van een e-learning authoring tool kan een grote beslissing zijn. Door de keuze van een tool wordt uw materiaal ontwikkeling gemaakt of gebroken, dus is het belangrijk er een te kiezen die alle functies heeft die u nodig heeft. Er zijn heel wat opties op de markt, en ze met elkaar v... Lees verder
Digitale badges voor professionele ontwikkeling om medewerkers te motiveren?
Van Wilfred Rubens (redactie) | 16-02-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Digitale badges voor professionele ontwikkeling om medewerkers te motiveren?

Digitale badges worden in toenemende mate gebruikt voor het erkennen van verworven bekwaamheden. Kun je digitale badges ook inzetten om medewerkers te motiveren deel te nemen aan professionalisering? De Division of Digital Learning van de University of Central Florida (DDL) kreeg dankzij Covid-19... Lees verder
CrossKnowledge x Molton Brown webinar
Van CrossKnowledge | 09-02-2022 | Article Rating | (0) reacties

CrossKnowledge x Molton Brown webinar

The path to Molton Brown’s multi-award winning learning solution Register Here March 17th 2pm GMT How do you move from classroom, paper-based learning to interactive, self-directed mobile learning in just one year? Molton Brown’s learners are largely retail employees, the ne... Lees verder
Zeven macro-trends op het gebied van online leren
Van Wilfred Rubens (redactie) | 09-02-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Zeven macro-trends op het gebied van online leren

Mark Brown kijkt in een uitgebreid paper (pdf) met een helikopterblik naar belangrijke trends en ontwikkelingen op het gebied van online leren. Online leren definieert hij als onderwijs dat wordt verzorgd of ervaren in een online omgeving, synchroon of asynchroon door het gebruik van het interne... Lees verder
Studytube: overname Springest, $30 miljoen groeikapitaal
Van de Redactie | 05-02-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Studytube: overname Springest, $30 miljoen groeikapitaal

Studytube neemt opleidingsmarktplaats Springest over van FD Mediagroep. Springest profileert zich als site waar ‘je alles vindt voor je persoonlijke ontwikkeling’. Klanten kunnen kiezen uit 92.000 producten van meer dan 8.400 verschillende aanbieders. Denk aan trainingen, cursussen, ople... Lees verder
Gratis webinar: sneak preview microlearning
Van Let’s Learn! | 03-02-2022 | Article Rating | (0) reacties

Gratis webinar: sneak preview microlearning

Naar aanloop van het Learning Innovators Festival organiseren we elke maand een Kennissnack. De vierde Kennissnack is op 17 februari van 15:00 - 15:30 met Helma Van Den Berg, eigenaar van Let's Learn! Microlearning solutions. Helma is expert op het gebied van microlearning en leert je tijden... Lees verder
Aantekeningen schrijven is dus niet effectiever dan aantekeningen met een laptop maken
Van Wilfred Rubens (redactie) | 02-02-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Aantekeningen schrijven is dus niet effectiever dan aantekeningen met een laptop maken

Cognitief psychologen benadrukken vaak dat je beter aantekeningen kunt maken met pen en papier dan met behulp van een laptop. Ik pleit hier vaak ook voor (de afgelopen week nog). Volgens Donald Clark is dat een mythe. Hij baseert zich hierbij op nieuw onderzoek. Clark stelt terecht dat goede aant... Lees verder
e-Learning Monitor: Nederlanders positief over e-learning
Van de Redactie | 31-01-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

e-Learning Monitor: Nederlanders positief over e-learning

Ruim een kwart van de Nederlanders heeft in 2021 een online cursus, training of opleiding gevolgd. Dit komt neer op 3,6 miljoen Nederlanders. De helft van hen volgde vaker dan één keer een online opleidingen of cursus. Dit blijkt uit de e-Learning Monitor van Multiscope. Opleidingen binnen het vak... Lees verder
Microlearning voor Pameijer voor leerpad Medicatie Basis
Van Let’s Learn! | 27-01-2022 | Article Rating | (0) reacties

Microlearning voor Pameijer voor leerpad Medicatie Basis

Let's Learn! ontwikkelde voor Pameijer een leerpad waarbinnen microlearnings belangrijk zijn. In de rubriek Cases legt Let's Learn! uit hoe de leerinterventie tot stand is gekomen en wat de resultaten zijn. Pameijer is een organisatie ‘die er is voor iedereen voor w... Lees verder
Pagina 19 van 288Eerste   Vorige   14  15  16  17  18  [19]  20  21  22  23  Volgende   Laatste   

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.