Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Tendensen in leren & ontwikkelen in organisaties 2022
Van Wilfred Rubens (redactie) | 19-10-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Tendensen in leren & ontwikkelen in organisaties 2022

Het Vlaamse Stimulearning voert elk jaar met steun van Groupe Epsilon, het Nederlandse Develhub en Edtech Station onderzoek uit naar trends op het gebied van leren en ontwikkelen (L&D) in arbeidsorganisaties. Wat zijn interessante bevindingen? Het onderzoeksverslag is gebaseerd op een enquête... Lees verder
BlendEd learning platform TUDelft en Erasmus Universiteit
Van de Redactie | 18-10-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

BlendEd learning platform TUDelft en Erasmus Universiteit

De Faculteit Bouwkunde van de TUDelft en het Institute for Housing and Urban Development Studies van de Erasmus Universiteit Rotterdam hebben samen het learning platform BlendEd opgezet. Het is een platform voor nieuwe interdisciplinaire lessen, modules en cursussen met  onderwerpen over stedel... Lees verder
5 manieren om op te vallen als online tutor met het nieuwe iSpring Suite 11
Van iSpring Solutions | 17-10-2022 | Article Rating | (0) reacties

5 manieren om op te vallen als online tutor met het nieuwe iSpring Suite 11

Er zijn alleen al in Nederland 100.000 vacatures voor tutoren, en ze concurreren niet alleen met andere Nederlanders, maar ook met miljoenen anderen over de hele wereld, want via wereldwijde bijlesplatforms kunnen studenten een tutor vinden uit elk land, tegen een veelheid van tarieven. Hoe kun je j... Lees verder
Studenten betrekken met Activerende Podcast Methode
Van de Redactie | 17-10-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Studenten betrekken met Activerende Podcast Methode

Hoe kan ik studenten meer laten samenwerken en hun betrokkenheid vergroten? Dat was de vraag die docent Astrid Van Weyenberg van de Universiteit Leiden zich twee jaar geleden stelde. Haar oplossing? Een methode waarbij de inzet van podcasts ervoor zorgt dat studenten actief aan de slag gaan met de l... Lees verder
Groei Nederlandse game-industrie
Van de Redactie | 13-10-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Groei Nederlandse game-industrie

De Nederlandse game-industrie is de afgelopen drie jaar flink gegroeid. Nederlandse gamebedrijven profiteerden van de groei van de wereldwijde gamesmarkt. Een omzetgroei van gemiddeld bijna 18 procent per jaar voor Nederlandse gamebedrijven (naar 420 à 440 miljoen euro in 2021) overtreft het wereldw... Lees verder
‘Digitalisering in hoger onderwijs kan beter’
Van de Redactie | 12-10-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

‘Digitalisering in hoger onderwijs kan beter’

De digitalisering van het hoger onderwijs is sinds corona op kruissnelheid, maar er is nog ruimte voor verbetering. Dat blijkt uit de jaarlijkse enquête die academische uitgeverij Acco deze zomer in België heeft afgenomen bij 1123 studenten en 119 docenten. De conclusie lijkt te zijn dat sinds de pa... Lees verder
70.000 opleidingen op leeroverzicht.nl
Van de Redactie | 12-10-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

70.000 opleidingen op leeroverzicht.nl

Om het vinden van een passende opleiding, cursus of training makkelijker te maken voor werkenden en werkzoekenden, is het online platform leeroverzicht.nl gelanceerd. Op dit platform zijn ook alle financiële regelingen en subsidies voor scholing terug te vinden. Het Leeroverzicht is onderdeel van... Lees verder
Kan de wereld van leren, opleiden en onderwijs wat leren van de manier waarop Spotify gebruik maakt van AI?
Van Wilfred Rubens (redactie) | 12-10-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Kan de wereld van leren, opleiden en onderwijs wat leren van de manier waarop Spotify gebruik maakt van AI?

How Spotify Uses Artificial Intelligence—and What You Can Learn from It laat zien hoe de audiodienst Spotify gebruik maakt van artificiële intelligentie (AI). Deze inzichten zijn m.i. deels relevant voor leren, opleiden en onderwijs. Het artikel illustreert in elk geval hoe AI-technologieën we... Lees verder
Is ‘e-learning’ up to date?
Van Wilfred Rubens (redactie) | 05-10-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Is ‘e-learning’ up to date?

Volgens Upendra Emvien loopt de e-learning sector achter als het gaat om het toepassen van de allernieuwste technologieën. Het is m.i. echter de vraag of dat erg is. Diverse maatschappelijke sectoren, zoals de financiële sector en de game industrie, hebben volgens Emvien drastische veranderingen ... Lees verder
Samenwerking The Courseware Company en Blended Communication
Van Courseware | 01-10-2022 | Article Rating | (0) reacties

Samenwerking The Courseware Company en Blended Communication

The Courseware Company bundelt haar krachten met Blended Communication, specialist in oplossingen voor live online leren. De deskundigheid en ervaring waarmee de beide organisaties elkaar aanvullen, biedt klanten een nog betere en bredere ondersteuning op het gebied van online leren. Met een ster... Lees verder
The Courseware Company implementatie-partner van Learn Amp
Van Courseware | 01-10-2022 | Article Rating | (0) reacties

The Courseware Company implementatie-partner van Learn Amp

Learn Amp is een intuïtieve en eigentijdse leeromgeving die zowel LMS als LXP functionaliteit op een effectieve wijze weet te combineren. Learn Amp scoort wereldwijd hoge ogen bij organisaties en Learning & Development-analisten. Inmiddels zijn er steeds meer organisaties in Nederland en België ... Lees verder
Welke digitale leertheorieën en modellen zou je moeten kennen?
Van Wilfred Rubens (redactie) | 28-09-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Welke digitale leertheorieën en modellen zou je moeten kennen?

Volgens Erik Ofgang en Shelly Terrell is het niet voldoende dat je vandaag de dag bekend bent met algemene leertheorieën, bijvoorbeeld van Bandura en Vygotsky. Docenten en opleiders moeten volgens hen ook vertrouwd raken met theorieën, modellen en benaderingen die inzicht geven in hoe technologie, s... Lees verder
Programma editie 2022 Online Educa bekend #OEB22
Van Wilfred Rubens (redactie) | 26-09-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Programma editie 2022 Online Educa bekend #OEB22

Het conferentieprogramma van de de Online Educa, de internationale sectoroverschrijdende conferentie en tentoonstelling over digitaal leren, opleiden en onderwijs, die van 23 tot 25 november 2022 in Berlijn plaatsvindt, is nu beschikbaar.  Dit jaar kunnen de meer dan 2000 deelnemers uit tien... Lees verder
Nieuw in de rubriek Cases: grafisch ontwerp
Van de Redactie | 22-09-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Nieuw in de rubriek Cases: grafisch ontwerp

Grafisch ontwerper Bob Scholten van Bespeak legt uit dat een goed grafisch ontwerp voor leermiddelen altijd al belangrijk was, en steeds belangrijker wordt. Hij vertelt hoe hij in zijn werk omgaat met de verschillende eisen en mogelijkheden. “Het grafisch ontwerp heeft altijd een dienende rol.... Lees verder
Wat staat L&D te wachten?
Van de Redactie | 22-09-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Wat staat L&D te wachten?

Michel Geurts laat op ManagementSite zijn licht schijnen op wat L&D de komende jaren te wachten staat. Hij schrijft: L&D gaat voortdurend mee met nieuwe en moderne manieren van werken en volgt technologieën die zich sneller dan verwacht ontwikkelen. Maar leiders lopen nog steeds tegen dezelf... Lees verder
Jeremy Prince Managing Director van Rise Up
Van de Redactie | 21-09-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Jeremy Prince Managing Director van Rise Up

Rise Up, de snelgroeiende Europese leverancier van leersoftware, heeft Jeremy Prince benoemd tot Managing Director. Samen met oprichters Arnaud en Guillaume Blachon maakt Prince het executive management team compleet. Rise Up is een drie-in-één trainingsplatform dat een Learning Experie... Lees verder
Camera’s uit of aan tijdens live online sessies? Dat ligt er maar aan…
Van Wilfred Rubens (redactie) | 21-09-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Camera’s uit of aan tijdens live online sessies? Dat ligt er maar aan…

Bij virtuele klas-sessies en webinars is het verplicht aan- of uit zetten van de webcam regelmatig punt van discussie. Torrey Trust en Lauren Foss Goodman hebben ervaringen hiermee onderzocht. De uitkomsten leiden tot vier aanbevelingen met betrekking tot het gebruik van de webcam. Trust en Foss ... Lees verder
Nieuw in de rubriek Achtergrond: videoleren
Van de Redactie | 20-09-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Nieuw in de rubriek Achtergrond: videoleren

Nieuw in de rubriek achtergrond het artikel Videoleren: the do’s en don’ts geschreven door Helma van den Berg van Let's Learn!. Helma legt uit hoe video – mits zorgvuldig en bewust ingezet – het leerresultaat kan verbeteren. De volgende onderwerpen komen aan bod: ... Lees verder
Edtech scale-up Lepaya lijft Duitse vCOACH in
Van de Redactie | 19-09-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Edtech scale-up Lepaya lijft Duitse vCOACH in

Het Nederlandse Lepaya, gespecialiseerd in het ontwikkelen van ‘power skills’ door middel van online en offline trainingen, neemt vCOACH over. Deze Duitse edtech start-up biedt AI-aangestuurde coaching aan, waarbij gebruikers real time feedback krijgen op hun presentatie- en communicatie... Lees verder
Online of fysiek? Nieuwe balans na corona
Van de Redactie | 19-09-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Online of fysiek? Nieuwe balans na corona

Wat mogen studenten nog online doen, nu ze weer gewoon naar de campus kunnen? Afgelopen halfjaar bleven ze opvallend vaak thuis. Opleidingen zoeken al langer naar wat online kan en fysiek moet. HvanA – het online magazine van de Hogeschool van Amsterdam – maakte een rondgang langs de opl... Lees verder
Pagina 20 van 293Eerste   Vorige   15  16  17  18  19  [20]  21  22  23  24  Volgende   Laatste   

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Vacatures in de markt

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.