Bloggers

Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van Avetica | 06-03-2020 | Article Rating | (0) reacties

Nieuw businessmodel Moodle App

Van 2 naar 4 smaken Avetica was als Moodle Partner al op de hoogte dat er nieuwe plannen voor de Moodle app zouden komen. Vanmorgen zijn deze plannen ook wereldkundig gemaakt. Hebben we tot nu toe maar twee smaken, de gewone Moodle app en de Branded Moodle app. Dit gaat […]


Het bericht Nieuw businessmodel Moodle App is eerst gepubliceerd op Avetica.


Avetica is de enige Premium Moodle Partner van Nederland en België. Avetica biedt hosting, training, support en consultancy aan voor Moodle LMS en Moodle Workplace.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 06-03-2020 | Article Rating | (0) reacties

Vierde bloemlezing artikelen artificiële intelligentie (o.a. over feedback)

Er wordt zeer veel geschreven over artificiële -kunstmatige- intelligentie (AI), ook in relatie tot leren, opleiden en onderwijs. Alleen al de afgelopen twee weken heb ik vijf artikelen op mijn leeslijst in Pocket gezet. Deze bijdragen wil ik nu kort samenvatten.

Lees verder
Van Avetica | 05-03-2020 | Article Rating | (0) reacties

Moodle Workplace (9): Voer je organisatiestructuur in

Organigram Moodle Workplace is bedoeld voor het leren in organisaties. En organisaties hebben nu eenmaal verschillende afdelingen en functies. Dus begin maar alvast met het opzoeken van het organigram van je organisatie. Want deze heb je nodig als je de organisatiestructuur gaat invoeren in Moodle Workplace. Raamwerk van afdelingen en […]


Het bericht Moodle Workplace (9): Voer je organisatiestructuur in is eerst gepubliceerd op Avetica.


Avetica is dé Moodle Partner van Nederland en België. Avetica biedt Moodle hosting, training, support en consultancy aan.

Lees verder
Van SBO | 05-03-2020 | Article Rating | (0) reacties

Gaat Microsoft de LXP-markt opschudden?

Josh Bersin beschrijft in Microsoft Threatens To Change the LXP Market: EdCast and Others Respond enkele interessante...

Het bericht Gaat Microsoft de LXP-markt opschudden? verscheen eerst op nextlearning.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 05-03-2020 | Article Rating | (0) reacties

Waarom iets uitleggen aan anderen zo leerzaam is

Het uitleggen van bestudeerde leerstof aan anderen is een bekende vorm van ‘actief leren’. Je onthoudt en begrijpt leerstof beter als je de inhoud aan anderen uitlegt. Maar wat maakt dat doceren aan anderen zo’n effectieve leeractiviteit is?

Onderzoek laat zien dat uitleggen aan anderen lerenden eigenlijk dwingt om op te halen wat ze eerder hebben geleerd.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 04-03-2020 | Article Rating | (0) reacties

Het belang van i-coaches voor de invoering van nieuwe technologie in het onderwijs

Vandaag heb ik voor de derde keer in het kader van de masterclass ‘Bruggen bouwen’ van Kennisnet en saMBO-ICT een presentatie gegeven over de rol die i-coaches kunnen vervullen bij de invoering van ‘technology enhanced learning’.

Lees verder
Van SBO | 04-03-2020 | Article Rating | (0) reacties

Tjipcast: verwaarloosde organisaties

Met dank aan Tjip de Jong van Tjipcast. Tjipcast met Joost Kampen. Continue verandertrajecten die in praktijk weinig verschil maken,...

Het bericht Tjipcast: verwaarloosde organisaties verscheen eerst op nextlearning.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 03-03-2020 | Article Rating | (0) reacties

Educause komt met 2020 Educause Horizon Report tegemoet aan kritiek

Ook dit jaar heeft de Educause weer een trendrapport gepubliceerd, waarin ‘emerging technologies and practices’ binnen het hoger onderwijs centraal staan. Opvallend is echter dat zij nu voor een werkwijze gekozen hebben die tegemoet komt aan een belangrijk kritiekpunt op eerdere versies.

Lees verder
Van SBO | 02-03-2020 | Article Rating | (0) reacties

BoonLearning | Easy to make, Fun to take

Bij BoonLearning staat de cursist centraal. Met dit uitgangspunt is het BoonLearning e-learning platform ontwikkeld. Leren en...

Het bericht BoonLearning | Easy to make, Fun to take verscheen eerst op nextlearning.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 02-03-2020 | Article Rating | (0) reacties

Leertraject blended learning ontwikkelen

De laatste tijd heb ik voor twee klanten een leertraject ‘blended learning ontwikkelen’ verzorgd. Hoe ziet zo’n leertraject eruit?

Vooraf
  • Ik bespreek de opzet en inhoud van het leertraject met de opdrachtgever. Ik probeer rekening te houden met de voorkennis van de deelnemers.
Lees verder
Van Avetica | 29-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Vroegboekkorting Moodlemoot 2020 (tot 31 maart)

Vroegboekkorting Speciaal voor vroege vogels en de grote groep enthousiastelingen (ook wel Moodleaars genoemd) die altijd bij elke Moodlemoot aanwezig willen zijn, heeft Stichting Mnet Benelux een vroegboekkorting. Deze korting geldt t/m 31 maart 2020. De prijs per ticket is nu € 149,- en vanaf 1 april 2020 kost een […]


Het bericht Vroegboekkorting Moodlemoot 2020 (tot 31 maart) is eerst gepubliceerd op Avetica.


Avetica is dé Moodle Partner van Nederland en België. Avetica biedt Moodle hosting, training, support en consultancy aan.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 29-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Online Educa Berlin (OEB) 2020: maak leren betekenisvol (Call for Proposals geopend) #OEB20

De 26ste editie van de OEB zal dit jaar plaatsvinden van 2 tot 4 december 2020 in het Hotel Intercontinental, in Berlijn. Gisteren is de ‘Call for Proposals‘ geopend. Wil je een bijdrage leveren?

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 28-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Stel je voor als data rond gezichtsherkenning in verkeerde handen vallen?

Clearview AI is een Amerikaans technologiebedrijf dat software voor gezichtsherkenningssoftware levert. Hun klanten zijn zo’n 600 instanties die belast zijn met handhaving van de wet. Het bedrijf heeft technologie ontwikkeld waarmee gezichten gekoppeld kunnen worden aan een database met meer dan drie miljard beelden.

Lees verder
Van SBO | 27-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Faculty of Skills

Het bericht Faculty of Skills verscheen eerst op nextlearning.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 27-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Welke rol speelt blockchain technologie binnen de Vierde Industriële Revolutie?

Digitalisering is van grote invloed op de wijze waarop arbeid wordt verricht. Blockchain technologie gaat hierbij een belangrijke rol spelen, die veel verder gaat dan ht realiseren van financiële transacties zonder tussenkomst van een bank.

We kennen ‘blockchain’ vooral van de zogenaamde ‘crypto currencies’ zoals de Bitcoin.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 26-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Onderwijsinnovaties met leertechnologieën in het mbo

In de periode mei tot en met september 2019 heeft het Expertisecentrum Beroepsonderwijs (ecbo) in opdracht van het Ministerie van OCW een landelijk onderzoek uitgevoerd naar de stand van zaken op het gebied van onderwijsinnovatie met ‘moderne ICT’ in het mbo.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 25-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Creativiteit bevorderen via mobile learning

Leertechnologie wordt vaak gebruikt voor het geven van instructie. Onderzoekers van de Universiteit van Missouri stellen echter dat actief leren met mobiele technologie studenten kan helpen creatiever te worden. Aan de hand van interviews met docenten en aan de hand van de analyse van een aantal cursussen ontdekten de onderzoekers dat de creativiteit van studenten het meest werd versterkt door docenten die hun studenten in staat stelden om in teamverband technologie te gebruiken om een nieuw product of idee te bedenken.

Lees verder
Van Marcel de Leeuwe (redactie) | 25-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Starten met 360 graden video? Virtual reality binnen jouw bereik

VR en AR zijn ontwikkelingen die de hype al een beetje voorbij zijn. Steeds beter zijn we in staat om deze technieken op een waardevolle manier in te zetten om ‘immersive’ leerervaringen te creëren. In deze blogpost geef ik informatie over hoe te starten met deze technologie. De nadruk deze keer niet op de onderwijskundige […] Lees verder
Van Avetica | 24-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Oproep tot presentaties Moodlemoot 2020

Wil jij bijdragen? Op dinsdag 26 mei 2020 organiseert Stichting Mnet Benelux in Eindhoven haar eerste MoodleMoot Benelux 2020. Het succes van een MoodleMoot is mede afhankelijk van de presentaties en bijdrages vanuit de community. Daarom zijn we op zoek naar presentaties vanuit het onderwijs en bedrijfsleven waarin Moodle centraal staat. Wil jij ook je bijdrage […]


Het bericht Oproep tot presentaties Moodlemoot 2020 is eerst gepubliceerd op Avetica.


Avetica is dé Moodle Partner van Nederland en België. Avetica biedt Moodle hosting, training, support en consultancy aan.

Lees verder
Van Avetica | 22-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Moodle Workplace (8): Veel aandacht voor overzicht van de lerende medewerker

Overzicht Wat ziet een lerende medewerker allemaal als hij is ingelogd in Moodle Workplace? Heeft hij het overzicht van zijn voortgang in de diverse programma’s en cursussen? En als hij aan het leren is in een cursus, hoe ziet hij dan zijn voortgang? In Moodle Workplace is veel aandacht besteed […]


Het bericht Moodle Workplace (8): Veel aandacht voor overzicht van de lerende medewerker is eerst gepubliceerd op Avetica.


Avetica is dé Moodle Partner van Nederland en België. Avetica biedt Moodle hosting, training, support en consultancy aan.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 22-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Microcredential programma op het gebied van IT via edX voor iedereen toegankelijk

De Western Governors University (WGU) heeft onlangs haar eerste microcertificeringsprogramma op het gebied van informatietechnologie via edX gelanceerd. Voor 1241 euro kun je 9-10 uur per week gedurende een half jaar aan drie cursussen deelnemen.

WGU heeft dit IT Career Framework MicroBachelors ontworpen om een leerpad te creëren voor individuen die een loopbaan in de IT willen hebben.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 21-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Hypes gaan, trends blijven bestaan

Onderstaande column over trends en hypes heb ik geschreven voor de januari 2020-editie van de e-Learning.nl-Nieuwsbrief.

Aan het eind en begin van elk jaar verschijnen er tal van beschouwingen over welke nieuwe trends ons het komende jaar te wachten staan op het gebied van e-learning en blended learning.

Lees verder
Van SBO | 20-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Beveiligd: De Learning Correspondent nr.32

Er is geen samenvatting, omdat dit een beveiligd bericht is.

Het bericht Beveiligd: De Learning Correspondent nr.32 verscheen eerst op nextlearning.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 20-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

De theorie van ‘transactional distance’ toegelicht (en waarom dat belangrijk is bij online leren)

Deelnemers voelen zich bij online leren vaak ‘eenzaam’. Zij missen veelal menselijk contact met een docent en andere lerenden. Hierdoor lopen zij het risico om voortijdig uit te vallen. Bij toeval stuitte ik gisteren op een wiki-pagina waar dit fenomeen wordt toegelicht.

Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 19-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Design thinking voor blended ontwerpen

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 19-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Gaat Microsoft de LXP-markt opschudden?

Josh Bersin beschrijft in Microsoft Threatens To Change the LXP Market: EdCast and Others Respond enkele interessante ontwikkelingen binnen de markt van learning experience platforms. Ik plaats hier ook opmerkingen bij.

  • Het Office 365 team van Microsoft richt zich in toenemende mate op de markt van corporate learning.
Lees verder
Van SBO | 18-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

SkillsTown Sessies

In deze sessies gaat online opleider SkillsTown kort en krachtig in op een aantal thema’s. Op een...

Het bericht SkillsTown Sessies verscheen eerst op nextlearning.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 18-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Overzichtsartikel recent onderzoek AI en onderwijs: er is nog veel werk te doen

Systematic review of research on artificial intelligence applications in higher education – where are the educators? is en vrij toegankelijke en uitgebreide literatuurstudie waarin de auteurs Olaf Zawacki-Richter, Victoria Marin, Melissa Bond n Franziska Gouverneur 146 publicaties uit de periode 2007-2018 over artificiële intelligentie (AI) en onderwijs analyseren.

Lees verder
Van SBO | 17-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

CBRE: Verbeteren van samenwerking in de keten, door slimme inzet van gamification

Het verbeteren van samenwerken tussen afdelingen geldt als een herkenbare uitdaging. Vooral bij grote organisaties is vaak...

Het bericht CBRE: Verbeteren van samenwerking in de keten, door slimme inzet van gamification verscheen eerst op nextlearning.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 15-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

VR voor het trainen van jongeren met ASS

Deze video laat zien hoe je virtual reality kunt toepassen om jongeren met een ernstige vorm van autismespectrumstoornis te laten wennen aan een wereld vol prikkels. Ze leren ook op verschillende manieren te communiceren. Via een tablet kunnen zij hun voortgang monitoren.

Lees verder
Van Avetica | 15-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Moodle Workplace (7): Klik je eigen rapporten samen

Rapporten samen klikken Klik je eigen rapporten samen in Moodle Workplace; dat is het uitgangspunt geweest bij de ontwikkeling van de ‘Report Builder’. Geen lastige SQL-queries of gebruik van community plugins zoals Configurable Reports. Gewoon de gewenste velden verslepen naar de rapportage die je wilt. Flexibele mogelijkheden Je bent flexibel […]


Het bericht Moodle Workplace (7): Klik je eigen rapporten samen is eerst gepubliceerd op Avetica.


Avetica is dé Moodle Partner van Nederland en België. Avetica biedt Moodle hosting, training, support en consultancy aan.

Lees verder
Van SBO | 14-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Profportaal Zorg; kom kijken hoe onze leden video inzetten en delen binnen de coöperatie

Profportaal Zorg (PPZ) heeft bijna 60 leden. Door middel van een centraal videoplatform stellen we video’s beschikbaar...

Het bericht Profportaal Zorg; kom kijken hoe onze leden video inzetten en delen binnen de coöperatie verscheen eerst op nextlearning.nl.

Lees verder
Van Avetica | 14-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Nieuwe Stichting Mnet gaat Moodlemoot organiseren op 26 mei in Eindhoven

Oprichting Stichting Mnet Benelux Elk jaar een Nederlandstalige Moodlemoot. Dat is het doel van de nieuwe Stichting Mnet Benelux. Deze stichting is op 3 december 2019 opgericht en is een persoonlijk initiatief van Gemma Lesterhuis en Arnout Vree. Het staat los van hun bedrijfsactiviteiten en is vooral gebaseerd op hun […]


Het bericht Nieuwe Stichting Mnet gaat Moodlemoot organiseren op 26 mei in Eindhoven is eerst gepubliceerd op Avetica.


Avetica is dé Moodle Partner van Nederland en België. Avetica biedt Moodle hosting, training, support en consultancy aan.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 14-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Wat ik ging studeren, waarop deze keuze gebaseerd was en wat ik uiteindelijk geworden ben

Een paar dagen geleden stelde Japke Bouma op Twitter de vraag: “wat gingen jullie studeren, was die keuze op ‘hoofd’ of ‘hart’ gebaseerd en wat ‘werd’ je uiteindelijk?” In deze blogpost wil ik deze vraag beantwoorden.

Lees verder
Van SBO | 13-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Hoe Ierlands oudste medische vervolgopleider een nieuwe stap zet in virtueel leren.

Let op: dit is een Engelstalige presentatie.   Als waarschijnlijk de oudste opleider die aanwezig is op...

Het bericht Hoe Ierlands oudste medische vervolgopleider een nieuwe stap zet in virtueel leren. verscheen eerst op nextlearning.nl.

Lees verder
Van SBO | 13-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Learning table: Creëer een corporate academy snoepwinkel

Sprekers: Renske Roet en Brigitta Lops (Managing partners van Jobtraining) One life. Own it. Het leven is...

Het bericht Learning table: Creëer een corporate academy snoepwinkel verscheen eerst op nextlearning.nl.

Lees verder
Van SBO | 13-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Hoe creëer je wendkracht?

Over bewegen richting de toekomst Veel organisaties zijn ervan doordrongen dat wendbaarheid een onmisbare eigenschap is om...

Het bericht Hoe creëer je wendkracht? verscheen eerst op nextlearning.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 13-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

IT-bedrijven als opleider. Een nieuwe trend?

Bedrijven als Amazon en Google bieden in toenemende mate korte programma’s aan. Maar voornamelijk zonder traditionele aanbieders van opleidingen en onderwijs daarbij te betrekken. Is dit een nieuwe trend? Wat vind ik van deze ontwikkeling?

Afgelopen zomer heeft Amazon bekend gemaakt de komende zes jaar 700 miljoen dollar te investeren in het opleiden en omscholen van 100.000 medewerkers.

Lees verder
Van Avetica | 12-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Moodle MOOC Admin Basics

Twee keer per jaar kun je een Moodle MOOC volgen via Learn Moodle. Deze is gericht op docenten en cursus ontwikkelaars. Vanaf 17 februari organiseert Moodle voor het eerst een MOOC bedoeld voor (site)beheerders. Je kunt vanaf die datum inschrijven op deze cursus waar je de basis van ‘Moodle Administration’ […]


Het bericht Moodle MOOC Admin Basics is eerst gepubliceerd op Avetica.


Avetica is dé Moodle Partner van Nederland en België. Avetica biedt Moodle hosting, training, support en consultancy aan.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 12-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Hoe het gebruik van ICT in het onderwijs het leren kan bevorderen of belemmeren

Het Abdul Latif Jameel Poverty Action Lab (J-PAL) is een mondiaal onderzoekscentrum dat armoede wil bestrijden door ervoor te zorgen dat beleid gebaseerd is op wetenschappelijk bewijs. JPAL heeft recent een rapport gepubliceerd op basis van 126 uitgebreide studies naar verschillende toepassingen van leertechnologie: (1) toegang tot technologie,

Lees verder
Van Faculty of Skills | 11-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Virtual Reality in communicatietraining: baanbrekend of hype?

Als groot voorstander van ervaringsleren hebben we er op ons kantoor inmiddels een klein arsenaal van verzameld: Virtual Reality (VR) brillen. De eerste bril, die we al heel wat jaren geleden kochten, had inmiddels een aardig laagje stof verzameld. Het is tekenend voor wat we tot voor kort hebben gedaan met VR in onze communicatietrainingen: niet veel. In 2020 gaat dat veranderen. In dit artikel lees je wat er veranderd is en geven we onze kritische kijk op de toepassing van VR voor communicatietraining in grote organisaties.

Tipje van de sluier: ja het is interessant in sommige situaties en nee, VR verandert niet alles.

In deze blog:

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 11-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Smartphones minder slecht voor de productiviteit en welzijn dan we denken (maar meer onderzoek is nodig)

Mensen zijn slecht in het beoordelen van hun eigen gedrag. Maar dat is waarschijnlijk ook het geval als we denken dat smartphones een negatieve invloed hebben op onze productiviteit en welzijn. Wijs de smartphone niet te snel aan als zondebok voor afleiding.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 10-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Drie golven van digitalisering in het onderwijs

Volgens twee Deense onderzoekers voltrekt de adoptie van digitalisering in het onderwijs zich in drie golven. Zij baseren zich hierbij op het gebruik van ICT binnen Deense ‘upper secondary schools’, in de periode 2005-2015. Ik heb grote twijfels bij hun interpretatie.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 08-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Gebruik Kahoot kan leiden tot betere leerresultaten

Kahoot is waarschijnlijk het meest gebruikte student response systeem waarmee je kunt checken of lerenden instructies hebben begrepen. Kahoot staat ook bekend om het ‘speelse’ karakter. Maar leidt Kahoot ook daadwerkelijk tot betere leerresultaten? Onderzoek laat zien dat dit inderdaad het geval kan zijn.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 07-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

‘Packaged elearning content’: voldoende vraag naar dit aanbod?

‘Packaged elearning content’ zijn korte online modules die je in eigen tijd en tempo kunt bestuderen. Wat betreft marktaandeel is dit de belangrijkste vorm van e-learning. Van elke euro die we aan e-learning besteden, gaat 33 eurocent naar ‘packaged elearning content’.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 06-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Digitale technologie en nieuwe vormen van informeel leren

Professionals leren lang niet altijd via cursussen, opleidingen of trainingen, maar ook op een meer informele manier. Dat is niets nieuws. ‘Digitalisering’ wordt hiervoor steeds vaker gebruikt en biedt daar ook veel mogelijkheden toe. Je kunt daarbij verschillende vormen onderscheiden.

Lees verder
Van SBO | 05-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

GoodHabitz

Het bericht GoodHabitz verscheen eerst op nextlearning.nl.

Lees verder
Van Faculty of Skills | 05-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Omgaan met agressie: 3 effectieve methodes

Helaas krijgen veel medewerkers wel eens te maken met boze klanten of patiënten. Goed omgaan met agressie is dan ook geen onbelangrijke vaardigheid. In omgaan met agressie maken we onderscheid tussen instrumentele agressie en frustratieagressie. In dit artikel lees je wat het verschil is tussen die soorten agressie en bespreken we drie effectieve methodes om er mee om te gaan. 

Agressie begint vaak verbaal en kan in het slechtste geval ook fysiek worden. Het is in eerste instantie belangrijk om te kijken naar de intentie achter de agressie. Op basis daarvan zijn er in professionele en publieke omgevingen twee veelvoorkomende soorten te onderscheiden: frustratieagressie en instrumentele agressie. Beide soorten hebben hun eigen effectieve methode. Als de dreiging desondanks toch fysiek wordt, moet een derde manier worden ingezet.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 05-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Augmented reality via contactlenzen?

Bij augmented reality (AR) worden digitale elementen (zoals informatie) via een computer als een extra laag aan de werkelijkheid toegevoegd. Wat nog steeds onhandig is, is dat je apparaten nodig hebt om AR te kunnen gebruiken. De start-up Mojo Vision is echter bezig om hiervoor contactlenzen te ontwikkelen.

Lees verder
Pagina 8 van 87Eerste   Vorige   3  4  5  6  7  [8]  9  10  11  12  Volgende   Laatste