Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Onderzoek van Carnegie Learning onder bijna 800 respondenten schetst een gemengd beeld van het gebruik en de percepties van AI binnen het Amerikaanse K-12 onderwijs.
Directeuren en bestuurders zijn bijvoorbeeld positiever ten aanzien van de potentie om leerprocessen en ondersteunende processen te verbeteren dan docenten. Veel docenten geven aan dat hun vertrouwen in en het gebruik van AI zonder adequate professionalisering en beleid, beperkt blijft. De respondenten schetsen desalniettemin een algemeen optimistisch beeld ten aanzien van de capaciteiten van AI. Wel benadert men deze technologie met de nodige voorbehoud, concluderen de onderzoekers.
Hier zijn enkele kernpunten uit het onderzoek:
De onderzoekers concluderen:
Ons rapport over 2024 AI in het onderwijs laat onder andere een duidelijk verschil zien tussen het enthousiasme van leidinggevenden en scepsis bij docenten. Terwijl leidinggevenden de mogelijkheden van AI gretig overnemen, koesteren docenten twijfels zonder de juiste training en waarborgen. Maar over het algemeen overheerst voorzichtig optimisme. De bevindingen bevestigen dat AI de efficiëntie, betrokkenheid en gelijkwaardigheid kan vergroten als het op een doordachte manier wordt geïmplementeerd. Naarmate het gebruik toeneemt, blijft het echter van het grootste belang om ethische dilemma’s aan te pakken, van de privacy van studentengegevens tot bedreigingen voor de academische integriteit.
Zij formuleren ook aanbevelingen:
Mijn bronnen over (generatieve) artificiële intelligentie
Deze pagina bevat al mijn bijdragen over (generatieve) artificiële intelligentie, zoals ChatGPT.
Naam (verplicht)
E-mail (verplicht)
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar