Bloggers

Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van Avetica | 12-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Moodle MOOC Admin Basics

Twee keer per jaar kun je een Moodle MOOC volgen via Learn Moodle. Deze is gericht op docenten en cursus ontwikkelaars. Vanaf 17 februari organiseert Moodle voor het eerst een MOOC bedoeld voor (site)beheerders. Je kunt vanaf die datum inschrijven op deze cursus waar je de basis van ‘Moodle Administration’ […]


Het bericht Moodle MOOC Admin Basics is eerst gepubliceerd op Avetica.


Avetica is dé Moodle Partner van Nederland en België. Avetica biedt Moodle hosting, training, support en consultancy aan.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 12-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Hoe het gebruik van ICT in het onderwijs het leren kan bevorderen of belemmeren

Het Abdul Latif Jameel Poverty Action Lab (J-PAL) is een mondiaal onderzoekscentrum dat armoede wil bestrijden door ervoor te zorgen dat beleid gebaseerd is op wetenschappelijk bewijs. JPAL heeft recent een rapport gepubliceerd op basis van 126 uitgebreide studies naar verschillende toepassingen van leertechnologie: (1) toegang tot technologie,

Lees verder
Van Faculty of Skills | 11-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Virtual Reality in communicatietraining: baanbrekend of hype?

Als groot voorstander van ervaringsleren hebben we er op ons kantoor inmiddels een klein arsenaal van verzameld: Virtual Reality (VR) brillen. De eerste bril, die we al heel wat jaren geleden kochten, had inmiddels een aardig laagje stof verzameld. Het is tekenend voor wat we tot voor kort hebben gedaan met VR in onze communicatietrainingen: niet veel. In 2020 gaat dat veranderen. In dit artikel lees je wat er veranderd is en geven we onze kritische kijk op de toepassing van VR voor communicatietraining in grote organisaties.

Tipje van de sluier: ja het is interessant in sommige situaties en nee, VR verandert niet alles.

In deze blog:

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 11-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Smartphones minder slecht voor de productiviteit en welzijn dan we denken (maar meer onderzoek is nodig)

Mensen zijn slecht in het beoordelen van hun eigen gedrag. Maar dat is waarschijnlijk ook het geval als we denken dat smartphones een negatieve invloed hebben op onze productiviteit en welzijn. Wijs de smartphone niet te snel aan als zondebok voor afleiding.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 10-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Drie golven van digitalisering in het onderwijs

Volgens twee Deense onderzoekers voltrekt de adoptie van digitalisering in het onderwijs zich in drie golven. Zij baseren zich hierbij op het gebruik van ICT binnen Deense ‘upper secondary schools’, in de periode 2005-2015. Ik heb grote twijfels bij hun interpretatie.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 08-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Gebruik Kahoot kan leiden tot betere leerresultaten

Kahoot is waarschijnlijk het meest gebruikte student response systeem waarmee je kunt checken of lerenden instructies hebben begrepen. Kahoot staat ook bekend om het ‘speelse’ karakter. Maar leidt Kahoot ook daadwerkelijk tot betere leerresultaten? Onderzoek laat zien dat dit inderdaad het geval kan zijn.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 07-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

‘Packaged elearning content’: voldoende vraag naar dit aanbod?

‘Packaged elearning content’ zijn korte online modules die je in eigen tijd en tempo kunt bestuderen. Wat betreft marktaandeel is dit de belangrijkste vorm van e-learning. Van elke euro die we aan e-learning besteden, gaat 33 eurocent naar ‘packaged elearning content’.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 06-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Digitale technologie en nieuwe vormen van informeel leren

Professionals leren lang niet altijd via cursussen, opleidingen of trainingen, maar ook op een meer informele manier. Dat is niets nieuws. ‘Digitalisering’ wordt hiervoor steeds vaker gebruikt en biedt daar ook veel mogelijkheden toe. Je kunt daarbij verschillende vormen onderscheiden.

Lees verder
Van SBO | 05-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

GoodHabitz

Het bericht GoodHabitz verscheen eerst op nextlearning.nl.

Lees verder
Van Faculty of Skills | 05-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Omgaan met agressie: 3 effectieve methodes

Helaas krijgen veel medewerkers wel eens te maken met boze klanten of patiënten. Goed omgaan met agressie is dan ook geen onbelangrijke vaardigheid. In omgaan met agressie maken we onderscheid tussen instrumentele agressie en frustratieagressie. In dit artikel lees je wat het verschil is tussen die soorten agressie en bespreken we drie effectieve methodes om er mee om te gaan. 

Agressie begint vaak verbaal en kan in het slechtste geval ook fysiek worden. Het is in eerste instantie belangrijk om te kijken naar de intentie achter de agressie. Op basis daarvan zijn er in professionele en publieke omgevingen twee veelvoorkomende soorten te onderscheiden: frustratieagressie en instrumentele agressie. Beide soorten hebben hun eigen effectieve methode. Als de dreiging desondanks toch fysiek wordt, moet een derde manier worden ingezet.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 05-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Augmented reality via contactlenzen?

Bij augmented reality (AR) worden digitale elementen (zoals informatie) via een computer als een extra laag aan de werkelijkheid toegevoegd. Wat nog steeds onhandig is, is dat je apparaten nodig hebt om AR te kunnen gebruiken. De start-up Mojo Vision is echter bezig om hiervoor contactlenzen te ontwikkelen.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 04-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Welke problemen heeft educatieve technologie opgelost en gecreëerd?

Ik ben vandaag pas toegekomen aan de bijdrage What Problems Has Edtech Solved, and What New Ones Did It Create? van Tony Wan, van 30 december 2019. De auteur blikt hierin terug met een aantal belanghebbenden op 10 jaar leertechnologie,

Lees verder
Van Avetica | 03-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Moodle Workplace (6): Blijf compliant met (her)certificering

Compliant? Hoe kan ik zorgen dat mijn organisatie compliant wordt en blijft? Deze vraag hoor ik het laatste jaar steeds vaker van mijn klanten. Maar wat is compliance dan? Wikipedia zegt hierover: Compliance is het begrip waarmee wordt aangeduid dat een persoon of organisatie werkt in overeenstemming met de geldende […]


Het bericht Moodle Workplace (6): Blijf compliant met (her)certificering is eerst gepubliceerd op Avetica.


Avetica is dé Moodle Partner van Nederland en België. Avetica biedt Moodle hosting, training, support en consultancy aan.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 03-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

Tien manieren waarop technologie de wijze waarop mensen met hun omgeving en met elkaar omgaan zal veranderen

Nieuwe technologieën kunnen van invloed zijn op de manier waarop mensen met elkaar en met hun omgeving interacteren. De smartphone is daar een pregnant voorbeeld van. Wat staat ons op dit terrein nog meer te wachten? De firma Gartner durft weer eens tien voorspellingen op dit terrein aan.

Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 03-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

7 ontwerpen voor blended leertrajecten

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 01-02-2020 | Article Rating | (0) reacties

7 april 2020: Next Learning 2020

Next Learning noemt zichzelf “dé Hotspot voor Learning en Performance”. En inderdaad: dit congres met beurs is waarschijnlijk de belangrijkste bijeenkomst op dit terrein van ons land. Zo’n 900 professionals op het gebied van leren en ontwikkelen komen op 7 april a.s.

Lees verder
Van SBO | 31-01-2020 | Article Rating | (0) reacties

Self-directed leren bij T-Mobile

Self-directed leren bij T-Mobile Hoe zorg je er voor dat de medewerkers het écht zelf kan doen?...

Het bericht Self-directed leren bij T-Mobile verscheen eerst op nextlearning.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 31-01-2020 | Article Rating | (0) reacties

Kunnen open educational resources deelname aan hoger onderwijs bevorderen?

Hoger onderwijs is niet voor iedereen even toegankelijk. Jongeren uit achtergestelde groepen -zoals families met minder inkomen- nemen naar verhouding minder deel aan hoger onderwijs. Dat heeft voor een deel te maken met de kosten van het onderwijs. De kosten voor leermaterialen maken daar deel van uit.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 30-01-2020 | Article Rating | (0) reacties

Vier kaders voor het beschrijven van virtual reality en leren

Wat is de toegevoegde waarde van VR voor leren en ontwikkelen? Julian Stodd heeft een relevante bijdrage geschreven over virtual reality en leren, waarin hij VR met behulp van vier kaders -‘frames’ beschrijft.

Plaats

Dankzij VR kun je plaatsen verkennen,

Lees verder
Van SBO | 29-01-2020 | Article Rating | (0) reacties

L&D Quickscan – 50 shades of L&D

Door Guus van Deelen, Opleidings- Prestatieprofessional Wat is learning & development (L&D) eigenlijk? Weet het vakgebied het...

Het bericht L&D Quickscan – 50 shades of L&D verscheen eerst op nextlearning.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 29-01-2020 | Article Rating | (0) reacties

Eenzijdige focus op technologie bij het streven om doelen op het gebied van duurzaamheid en ontwikkeling te behalen?

Technologie kan worden gebruikt om maatschappelijke doelen na te streven. Het is echter de vraag of we het redden met ‘technologisch solutionisme’, zoals Evgeny Morozov dat noemt.

Het World Economic Forum (Wereld Economisch Forum of WEF) is een organisatie die elk jaar in het Zwitserse Davos een bijeenkomst houdt waar leidinggevenden van grote bedrijven,

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 28-01-2020 | Article Rating | (0) reacties

Hoe technologie effectief onderwijs en leren kan verbeteren

De School of Business and Economics van de Universiteit van Maastricht gaat Canvas als digitale leeromgeving gebruiken. Ter gelegenheid daarvan vond vandaag een onderwijsdag plaats. Ik mocht een keynote verzorgen over het versterken van principes van effectief onderwijs met leertechnologie.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 28-01-2020 | Article Rating | (0) reacties

Nieuwe editie Avans Plus postbachelor opleiding e-learning start op 12 maart 2020

De vierde uitvoering van de Avans Plus Postbachelor opleiding e-Learning gaat weer van start op donderdag 12 maart 2020! Ik verzorg als gastdocent drie onderdelen binnen deze cursus. De vorige 2 uitvoeringen waren helemaal volgeboekt dus wees er op tijd bij.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 27-01-2020 | Article Rating | (0) reacties

Behoefte aan inspiratie op het gebied van digitalisering en onderwijs, opleiden en leren?

Deze blogpost bevat een aantal bronnen over digitalisering en onderwijs, opleiden en leren, die het verkennen en ‘bookmarken’ waard zijn.

1) Onlangs stuitte ik op een blogpost van Graham Atwell over een video met Geoff Stead over digitale innovatie in het onderwijs.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 25-01-2020 | Article Rating | (0) reacties

Online Educa Berlin 2019: shaping the future of learning: Reflectie op de inhoud #OEB19

Onderstaande reflectie op de laatste editie van de OEB heb ik geschreven voor de december 2019 uitgave van de nieuwsbrief van e-learning.nl.

Met ongeveer 2500 deelnemers uit zo’n 70 landen is de OEB (voorheen Online Educa Berlin) waarschijnlijk ’s werelds meest omvangrijke internationale congres met een beurs op het gebied van technology enhanced learning.

Lees verder
Van SBO | 24-01-2020 | Article Rating | (0) reacties

Beveiligd: De Learning Correspondent nr.31

Er is geen samenvatting, omdat dit een beveiligd bericht is.

Het bericht Beveiligd: De Learning Correspondent nr.31 verscheen eerst op nextlearning.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 24-01-2020 | Article Rating | (0) reacties

Vormt ‘wearable technology’ de nieuwe databron voor HR?

De Fitbit, de Apple Watch en de Samsung Galaxy Watch zijn toepassingen van ‘wearable technology’. Door ze te dragen verzamelen deze apparaten gegevens over ons welzijn (voldoende bewegen of staan, sportactiviteiten, hartslag). James Proctor heeft voor HRZone een artikel geschreven waarin hij stelt dat deze technologieën HR-afdelingen en -medewerkers kansen bieden voor het bevorderen van het welzijn van medewerkers.

Lees verder
Van Avetica | 23-01-2020 | Article Rating | (0) reacties

Moodle Workplace (5): Stel je eigen cursusprogramma samen

Inwerkprogramma Stel je voor dat je een inwerkprogramma moet opzetten die uit meerdere Moodle cursussen bestaat. En het hele jaar door krijg je nieuwe collega’s die als onderdeel van het gehele onboardingtraject ook de cursussen succesvol moeten afronden binnen een bepaalde tijd. En uiteraard wil je hier amper werk aan […]


Het bericht Moodle Workplace (5): Stel je eigen cursusprogramma samen is eerst gepubliceerd op Avetica.


Avetica is dé Moodle Partner van Nederland en België. Avetica biedt Moodle hosting, training, support en consultancy aan.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 23-01-2020 | Article Rating | (0) reacties

Hoe kun je als instelling starten met open badges en open microcredentials?

Binnen het publieke en particuliere middelbaar beroepsonderwijs en hoger onderwijs wordt alweer verschillende jaren nagedacht over en geëxperimenteerd met badges en microcredentials. Kyle Clements, Richard E. West en Enoch Hunsaker hebben voor het online tijdschrift ‘International Review of Research in Open and Distributed Learning’

Lees verder
Van SBO | 23-01-2020 | Article Rating | (0) reacties

Effectiviteit van training of e-Learning verhogen?

DE TOPRIGHT QUICKSCAN HELPT U U twijfelt aan de effectiviteit van een training of e-learning module? De...

Het bericht Effectiviteit van training of e-Learning verhogen? verscheen eerst op nextlearning.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 22-01-2020 | Article Rating | (0) reacties

Wat zegt literatuur over het gebruik van podcasts voor leren?

Podcasts zijn absoluut terug van weggeweest. Een jaar of 15 geleden was er veel belangstelling voor. Daarna is de aandacht weggezakt. Maar sinds een paar jaar worden podcasts weer veel beluisterd. Podcasts worden ook gebruikt voor leren. Gabi Witthaus is voor de ALT-C blog in de literatuur over podcasts en leren gedoken.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 21-01-2020 | Article Rating | (0) reacties

Wat moet je doen om AI-initiatieven succesvol te laten zijn

De afgelopen jaren hebben veel bedrijven initiatieven ontplooit op het gebied van artificiële intelligentie. Wat zijn de belangrijkste bevindingen? En hoe kun je dit vertalen naar het onderwijs en opleiden?

Irving Wladawsky-Berger doet verslag van een onderzoeksrapport over dit onderwerp (van de Boston Consulting Group en MIT Sloan Management Review).

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 20-01-2020 | Article Rating | (0) reacties

Het belang van het maken van ethische afwegingen bij digitalisering

Kennisnet is een organisatie die normaliter altijd de kansen en mogelijkheden van digitalisering voor het onderwijs belicht. In ‘Waarden wegen. Een ethisch perspectief op digitalisering in het onderwijs gaan Remco Pijpers, Erwin Bomas,

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 18-01-2020 | Article Rating | (0) reacties

Leren vanaf een klein scherm: hoe gaan we om met de uitdagingen?

Dankzij mobiele technologie zijn we zeer flexibel in waar we willen leren. Patti Shank heeft een interessant artikel geschreven waarin zij aangeeft dat leren vanaf een klein beeldscherm vanuit ‘cognitief perspectief’ de nodige uitdagingen heeft. Zij geeft ook tips hoe daar mee om te gaan.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 17-01-2020 | Article Rating | (0) reacties

Nieuwe vormen van doceren, leren en beoordelen (Innovating Pedagogy) #IP2020report

Sinds 2012 publiceert de Britse Open Universiteit het rapport “Innovating Pedagogy” waarin men nieuwe vormen van doceren, leren en beoordelen beschrijft. Een week geleden is editie 2020 (pdf) uitgekomen, die samen met het National Institute for Digital Learning (NIDL) van de Dublin City University is geschreven.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 16-01-2020 | Article Rating | (0) reacties

Derde bloemlezing interessante artikelen over AI

Er wordt zeer veel geschreven over artificiële -kunstmatige- intelligentie (AI), ook in relatie tot leren, opleiden en onderwijs. Mede omdat ik de laatste tijd veel heb geschreven over de relatie tussen principes van een effectieve didactiek en leertechnologie,

Lees verder
Van SBO | 16-01-2020 | Article Rating | (0) reacties

Praktische Learning Analytics voor kwaliteit, business outcomes, efficiency en personalisering

Door: Peter Meerman | Learning Analytics Adviseur bij o.a. Philips, Shell en Novartis. Deze sessie geeft je...

Het bericht Praktische Learning Analytics voor kwaliteit, business outcomes, efficiency en personalisering verscheen eerst op nextlearning.nl.

Lees verder
Van Faculty of Skills | 16-01-2020 | Article Rating | (0) reacties

We stellen je voor aan Alix, onze online communicatiecoach

Alix is de naam van onze nieuwe online communicatiecoach die werkt op basis van artificial intelligence. Alix geeft feedback op reacties in video rollenspellen in TrainTool. "Concrete en bruikbare feedback is altijd al de sleutel om vaardigheden snel en efficiënt te verbeteren. Met deze nieuwe technologie ligt hoogwaardige, real-time feedback binnen handbereik voor miljoenen werknemers wereldwijd", zegt Marijn de Geus (CEO van de Faculty of Skills). Alix is de eerste applicatie die reageert op de inhoud van wat er gezegd wordt in de context van sociale interacties. 

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 15-01-2020 | Article Rating | (0) reacties

Ontwerpcriteria bij de vormgeving van blended learning

Ik heb regelmatig geschreven dat je bij de vormgeving van blended learning verschillende keuzes kunt maken. Ook heb ik aangegeven welke variabelen oftewel ontwerpcriteria ten grondslag liggen aan deze modellen voor blended learning.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 14-01-2020 | Article Rating | (0) reacties

Leren in een dynamische wereld

Anno 2020 hebben we (weer) te maken met de nodige maatschappelijke, wetenschappelijke en technologische ontwikkelingen. Iets wat echter niet snel veranderd, is ons brein. Is dat een probleem?

Clark Quinn heeft onlangs een column aan dit fenomeen gewijd.

Lees verder
Van Avetica | 13-01-2020 | Article Rating | (0) reacties

Nieuwe updates van Moodle

Vanmorgen heeft Moodle volgens planning diverse updates uitgebracht. De meest actuele versies zijn nu 3.8.1, 3.7.4, 3.6.8 and 3.5.10. Via https://download.moodle.org, Git of je Moodle hosting provider kan je deze updates verkrijgen. Als je versie 3.5.x, 3.7.x of 3.8.x draait dan hoef je alleen maar jouw Moodle site te (laten) updaten. […]


Het bericht Nieuwe updates van Moodle is eerst gepubliceerd op Avetica.


Avetica is dé Moodle Partner van Nederland en België. Avetica biedt Moodle hosting, training, support en consultancy aan.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 13-01-2020 | Article Rating | (0) reacties

Gaat technologie vooral beïnvloeden hoe lerenden gaan netwerken?

Volgens Julia Freeland Fisher gaan we de komende jaren binnen het onderwijs technologie voor andere doelen gebruiken, dan voor leren. Zij ziet een nieuwe golf van ‘disruptive innovation’ op het onderwijs afkomen. Ik heb mijn aarzelingen.

Julia Freeland Fisher van het Clayton Christensen Institute stelt dat het (K12) onderwijs het afgelopen decennium zo’n 7 miljard dollar heeft geïnvesteerd in educatieve technologie.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 11-01-2020 | Article Rating | (0) reacties

Wijze lessen. Twaalf bouwstenen voor effectieve didactiek versterkt met behulp van leertechnologie

In 2019 is “Wijze lessen. Twaalf bouwstenen voor effectieve didactiek” verschenen. In deze publicatie gaan de auteurs Tim Surma, Kristel Vanhoyweghen, Dominique Sluijsmans, Gino Kamp, Daniel Muijs en Paul A. Kirschner in op hoe je aan de hand van twaalf ‘evidence-informed’ instructieprincipes op een effectieve manier les kunt geven.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 10-01-2020 | Article Rating | (0) reacties

Leer je lerenden effectief te leren met en met behulp leertechnologie (Wijze Lessen)

“Wijze lessen. Twaalf bouwstenen voor effectieve didactiek” van Tim Surma cs is een groot succes. De relatie met leertechnologie kan deze bouwstenen echter verder versterken. In een aantal blogposts beschrijf ik daarom hoe je leertechnologie kunt gebruiken in het kader van deze bouwstenen.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 09-01-2020 | Article Rating | (0) reacties

Blended learning als onderwijsinnovatie (online cursus)

De afgelopen tijd hebben Steven Verjans en ik voor de Open Universiteit de certified professional course ‘Blended learning als onderwijsinnovatie’ ontwikkeld. Je kunt je nu inschrijven voor deze online cursus.

In deze cursus gaan we in op blended learning als onderwijsinnovatie.

Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 08-01-2020 | Article Rating | (0) reacties

Tool van de maand: game-based learning met Seppo.io

Ongeveer 5 jaar geleden was ik met een groepje collega’s aan het brainstormen over het ontwerp van een workshop. Iemand riep: een fileworkshop!. Ik had daar meteen een visioen bij van een workshop in de trein om de file te vermijden. Het is altijd in mijn hoofd blijven hangen als iets wat ik nog een […] Lees verder
Van SBO | 08-01-2020 | Article Rating | (0) reacties

Jane Hart’s Framework Modern Workplace Learning: Een kader voor leren en ontwikkelen

Door Wilfred Rubens Jane Hart heeft een nieuwe editie van het boek “Modern Workplace Learning” geschreven. Daarin...

Het bericht Jane Hart’s Framework Modern Workplace Learning: Een kader voor leren en ontwikkelen verscheen eerst op nextlearning.nl.

Lees verder
Van Avetica | 08-01-2020 | Article Rating | (0) reacties

Overzicht functionaliteit per versie Moodle 3.8

Bij elke nieuwe Moodle versie maken wij een overzicht wat er nieuw is in die versie. Dit overzicht is nu weer bijgewerkt tot en met Moodle versie 3.8. We houden het overzicht bij sinds Moodle 2.1 en je kunt het downloaden om te zien wat er allemaal bij is gekomen […]


Het bericht Overzicht functionaliteit per versie Moodle 3.8 is eerst gepubliceerd op Avetica.


Avetica is dé Moodle Partner van Nederland en België. Avetica biedt Moodle hosting, training, support en consultancy aan.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 08-01-2020 | Article Rating | (0) reacties

Geef met behulp van leertechnologie feedback die lerenden aan het denken zet (Wijze Lessen)

Wijze lessen. Twaalf bouwstenen voor effectieve didactiek” van Tim Surma cs is een groot succes. De relatie met leertechnologie kan deze bouwstenen echter verder versterken. In een aantal blogposts beschrijf ik daarom hoe je leertechnologie kunt gebruiken in het kader van deze bouwstenen.

Lees verder
Pagina 7 van 85Eerste   Vorige   2  3  4  5  6  [7]  8  9  10  11  Volgende   Laatste