Bloggers

Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van Wilfred Rubens (redactie) | 18-08-2015 | Article Rating | (0) reacties

Zelfgestuurd en onderzoekend leren bevordert kritisch denken

Science News heeft positief nieuws voor voorstanders van zelfgestuurd en onderzoekend leren. Daarbij valt mij echter een belangrijke ‘mits’ op. Science News besteedt aandacht aan recent onderzoek van de Universiteit van Brits Columbia. Self-directed, iterative learning dramatically improves critical thinking in STEM classes Een experimentele groep van 130 studenten -die een aanpak van zelfgestuurd en onderzoekend [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 17-08-2015 | Article Rating | (0) reacties

Hoe MOOCs kunnen bijdragen aan innovatie van het campusonderwijs

Onderwijsinstellingen hebben verschillende redenen om aan de slag te gaan met massive open online courses. Eén van de redenen is het vernieuwen van het reguliere onderwijs, op basis van de ervaringen met MOOCs. De Duke University is daar een duidelijk voorbeeld van. Kim Manturuk en Quentin Ruiz-Esparza hebben een artikel geschreven over de impact van [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 16-08-2015 | Article Rating | (0) reacties

Een cookiewall, WordPress en RSS

Een weblog onderhouden. Je moet er soms wat voor over hebben. Vooral als je je aan de cookiewet wil houden, en RSS gebruikt. De afgelopen week heb ik naar aanleiding van een artikel op Marketingfacts besloten om toch maar weer een cookiemuur op te trekken. Ik wil me namelijk aan de wet houden (ook al [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 15-08-2015 | Article Rating | (0) reacties

Het schoolgebouw van de toekomst: ICT-rijk, activerend en faciliterend

Hebben we in de toekomst nog wel schoolgebouwen nodig? Die vraag wordt mij af en toe gesteld. Mijn antwoord is altijd bevestigend. Ik verwacht wel dat zo’n schoolgebouw er anders uit zal gaan zien. Vandaag las ik een artikel dat een inkijk biedt in de fysieke leeromgeving van de toekomst. Deze leeromgeving is rijk aan [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 14-08-2015 | Article Rating | (0) reacties

Elementen van een effectief didactisch ontwerp van massive open online courses

Er wordt vaak kritiek geuit op het didactisch ontwerp van massive open online courses. Het inherent vrijblijvende karakter en het grote aantal deelnemers stelt hoge eisen aan het onderwijsontwerp van MOOCs. Hoe kun je omgaan met grote groepen lerenden? Hoe kun je lerenden gemotiveerd houden om te leren? Marisa Keramida heeft een artikel geschreven over [...] Lees verder
Van Avetica | 14-08-2015 | Article Rating | (0) reacties

Video mogelijkheden Moodle Mobile 2

Gisteren heeft Moodle HQ een video op haar Youtube kanaal gezet over de mogelijkheden van de nieuwe versie van Moodle Mobile. Deze video van ruim een minuut geeft een aantal handige functies en mogelijkheden aan. Het gebruik van forum, uploaden […]

Het bericht Video mogelijkheden Moodle Mobile 2 verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 13-08-2015 | Article Rating | (0) reacties

Draagt sociale interactie bij aan effectief leren?

We gaan er vaak automatisch van uit dat sociale of interpersoonlijke interactie nodig is om te kunnen leren. Maar is dat wel zo? Het zijn vaak aanhangers van het (sociaal-)constructivisme die sociale interactie beschouwen als een manier om kennis te creëren en verdiepend te leren. Interactie is vanuit deze optiek ook noodzakelijk voor het uitwisselen [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 12-08-2015 | Article Rating | (2) reacties

De gevolgen van micro-certificering voor het onderwijs

Eén van de ontwikkelingen in de ’slip stream’ van massive open online courses is de opkomst van certificaten voor leeractiviteiten van beperkte omvang. Welke gevolgen hebben deze micro- of nano-certificaten voor het onderwijs, en voor een leven lang leren? Campustechnology besteedt in How Nanodegrees Are Disrupting Higher Education aandacht aan de ontwikkeling van goedkope en [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 11-08-2015 | Article Rating | (0) reacties

Didactische mogelijkheden van Padlet

Normaliter besteed ik nauwelijks aandacht aan specifieke apps voor leren. Om twee redenen wil ik een uitzondering maken voor de applicatie Padlet. Padlet heette een aantal jaren geleden nog Wallwisher. Het is een laagdrempelige applicatie waarmee je online prikborden kunt maken. Lerenden kunnen hierop korte berichten, foto’s, video’s en hyperlinks plaatsen. Degene die een muur [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 10-08-2015 | Article Rating | (0) reacties

Mobile learning: misconcepties en mogelijkheden

Rond 2000 werd er voor het eerst aandacht besteed aan ‘mobile learning’. Dit terrein is sinds die tij sterk in beweging. Dat komt voor een groot deel door technologische ontwikkelingen. Tegelijkertijd bestaan er de nodige misvattingen rond mobile learning, en passen we de betreffende leertechnologieën lang niet altijd effectief toe. Tom Brown en Lydia Mbati [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 08-08-2015 | Article Rating | (0) reacties

Boek “E-learning. Trends en ontwikkelingen” vanaf januari 2016 gratis te downloaden

Vanaf 4 januari 2016 kan mijn boek “E-learning. Trends en ontwikkelingen” gratis worden gedownload. Begin januari 2016 is het namelijk bijna 3 jaar geleden dat deze publicatie is verschenen. Voor een boek over trends en ontwikkelingen op het gebied van ‘technology enhanced learning’ is dat een hele tijd. Bovendien is de papieren editie al een tijd niet meer [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 07-08-2015 | Article Rating | (0) reacties

Leren a la Netflix?

Als het gaat om opleiden zouden we meer moeten kijken naar hoe consumenten vandaag de dag omgaan met content. Dat stelt Donna Wells in The Netflix Effect on Training. Zij heeft daarbij een punt, maar ook weer niet helemaal. Wells schrijft dat we dankzij internettechnologie vandaag de dag heel anders met content omgaan dan een [...] Lees verder
Van Avetica | 07-08-2015 | Article Rating | (0) reacties

Rapportage van Moodle toets met random vragen

Een simpele maar krachtige instelling van de Moodle toets is het husselen van de vragen uit een toets, zodat iedere deelnemer een andere (volgorde van) toetsvragen krijgt. Het opvragen van de rapporten van toetsen die zo ingesteld staan, gaf nog […]

Het bericht Rapportage van Moodle toets met random vragen verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 06-08-2015 | Article Rating | (0) reacties

De complexe relatie tussen sociale media en productiviteit

Vanochtend ben ik twee bijdragen tegengekomen die illustreren dat sprake is van een complexe relatie tussen sociale media en productiviteit (zoals leerresultaten). Bewustzijn, attitude en gedrag spelen hierbij een belangrijke rol. Justine Pardoen staat stil bij nieuw onderzoek naar de relatie tussen het gebruik van sociale media en schoolresultaten. Zij concludeert dat het niet alleen [...] Lees verder
Van Avetica | 05-08-2015 | Article Rating | (0) reacties

Versie 2.0 van Moodle Mobile

Moodle heeft goed door dat elk LMS een eigen app nodig heeft, want online leren vindt echt niet alleen meer plaats achter een computer. Op elk device (computer, tablet, telefoon) moet je kunnen leren. Maar een goede app die alles […]

Het bericht Versie 2.0 van Moodle Mobile verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 04-08-2015 | Article Rating | (0) reacties

Een ambivalent gevoel bij e-learning en #blimageNL

Deze foto heb ik heb ik het afgelopen voorjaar gemaakt tijdens de LearnTec in Karlsruhe. De foto illustreert het ambivalente gevoel dat ik wel eens heb bij e-learning en ook bij het #blimageNL initiatief. De term e-learning is in 1999 voor het eerst gebruikt, in de ‘slip stream’ van begrippen als e-commerce en e-business. De [...] Lees verder
Van Avetica | 04-08-2015 | Article Rating | (0) reacties

Moodle MOOC start 9 augustus

Aanstaande zondag 9 augustus 2015 start weer een MOOC over Moodle. In vier weken tijd maak je kennis met de basisbegrippen van Moodle en kun je ervaringen uitwisselen met andere cursisten wereldwijd. Deelname is gratis en je maakt eenvoudig een […]

Het bericht Moodle MOOC start 9 augustus verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Avetica | 03-08-2015 | Article Rating | (0) reacties

Moodle sorteer vraagtype

Moodle kent vraagtypes als plugin. Vandaag kwam ik er één tegen die ik nog niet kende dus vandaar dit artikel. Ordering question in het Engels oftewel zet dingen in de juiste volgorde. Eenvoudig een aantal teksten invoeren en de cursist […]

Het bericht Moodle sorteer vraagtype verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 03-08-2015 | Article Rating | (0) reacties

Complexe concepten bestuderen via interactie

Door middel van interactie kun je lerenden complexe leerstof actief laten verwerken. Bovendien ontdek je als docent eerder als lerenden een verkeerd beeld hebben van bepaalde concepten. Phil Hill besteedt onder meer middels een video aandacht aan het belang om principes van activerende didactiek en interactief leren binnen grootschalige inleidende colleges op het gebied van [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 02-08-2015 | Article Rating | (0) reacties

Groeiend bewustzijn neuromythes binnen het bedrijfsleven?

Binnen het onderwijs worden mythes op het gebied van leren steeds vaker ontzenuwd. Binnen de wereld van ‘corporate learning’ komen misconcepties over hoe we leren nog vaak voor. Drie consultants van McKinsey proberen hier wat aan te doen. Er zijn heel wat fabels in omloop als het gaat om leren, opleiden en onderwijs. Daarbij gaat [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 01-08-2015 | Article Rating | (0) reacties

Relax- en zeilvakantie in Turkije

We zijn vanmiddag thuis gekomen van een afwisselende vakantie in het zuidwesten van Turkije. In deze blogpost vind je een impressie van deze heerlijke twee weken. Zeven jaar geleden zijn mijn zus en zwager, en vriendin en ik voor het eerst wezen zeilen (flottielje zeilen). De laatste zes jaar doen we dat met twee vriendenstellen [...] Lees verder
Van Avetica | 30-07-2015 | Article Rating | (0) reacties

Automatisch invullen formulieren

Webbrowsers onthouden wat u in formulieren op webpagina’s (tekstvelden) heeft ingevoerd. Bij uw volgende bezoek wordt deze invoerwaarde ter beschikking gesteld. Dit proces heet ‘automatisch invullen van formulieren’. Praktische voorbeelden zijn inlogcodes en adresgegevens. Wat inloggen bij Moodle betreft is […]

Het bericht Automatisch invullen formulieren verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Kasper Spiro | 24-07-2015 | Article Rating | (0) reacties

Free eLearning software (Easygenerator) for teachers as of today!

Easygenerator's most extended plan is now available for free for the first two teachers from every school in the world Lees verder
Van HEMA academie | 23-07-2015 | Article Rating | (0) reacties

Knutselen aan je baan

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 17-07-2015 | Article Rating | (0) reacties

Kerndomeinen van de volgende generatie digitale leeromgevingen

Op het terrein van elektronische leeromgevingen is van alles gaande. Malcolm Brown, Joanne Dehoney, en Nancy Millichap menen daarom dat een volgende generatie er aan zit te komen. Deze “next generation digital learning environment” kan vergeleken worden met Lego waarbij vijf kerndomeinen centraal staan. Volgens Brown cs is de elektronische leeromgeving (ELO) wellicht dé applicatie binnen [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 16-07-2015 | Article Rating | (0) reacties

Kenmerken van social learning

Er is er veel discussie over wat “social learning” kenmerkt. Dat illustreert de onvolwassenheid van dit terrein. Gelukkig is wel sprake van overlap als het gaat om kenmerken van deze benadering van leren. De term “social learning” is een jaar of 40 oud. De laatste jaren heeft dit begrip een nieuwe impuls en betekenis gekregen. [...] Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 16-07-2015 | Article Rating | (0) reacties

Leren in tijden van apps, tweets en statusupdates

We zijn bezig met een nieuw boek over de veranderingen in communiceren en samenwerken door nieuwe technologie en wat dit betekent voor nieuwe vormen van leren in organisaties en netwerken. Bekijk het filmpje als je nieuwsgierig bent. Meld je hieronder aan als je mee wilt denken of op de hoogte gehouden wilt worden. Als je […]

Het bericht Leren in tijden van apps, tweets en statusupdates verscheen eerst op Ennuonline.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 15-07-2015 | Article Rating | (0) reacties

Checklist adoptie blended learning

Bij de invoering van blended learning kun je verschillende instrumenten gebruiken die hierbij behulpzaam kunnen zijn. Via een tweet van Jochem Goedhals (@JochemGoedhals) heb ik bijvoorbeeld de Institutional Blended Learning Adoption Checklist ontdekt. Ik plaats wel kanttekeningen bij de inhoud ervan. Institutional Blended Learning Adoption Checklist. http://t.co/13vw5Cm0SR #edtech #elearning pic.twitter.com/Gp9YOYwFee — EDTECH@UTRGV (@EDTECH_UTB) July 11, [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 14-07-2015 | Article Rating | (0) reacties

yOUlearn gaat live #OU_NL

Morgen gaat de nieuwe digitale leer- en werkomgeving van de Open Universiteit, yOUlearn, open. Daarmee hebben we met dit project een belangrijke mijlpaal behaald. Op 27 juni j.l heb ik geblogd dat de stuurgroep van het yOUlearn-project groen licht heeft gegeven voor de live gang van yOUlearn. Ik schreef toen over verschillende acties die ondernomen [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 13-07-2015 | Article Rating | (0) reacties

Hoe kun je lerenden bij online leren motiveren?

Of lerenden gemotiveerd blijven bij online leren hangt van veel factoren af. Het ontwerp van online leren is één van deze factoren. Waar moet je zoal rekening mee houden? Ik adviseer je om de inleiding van How To Motivate Millennials In Online Training: Top 9 Tips For eLearning Professionals over te slaan. Auteur Christopher Pappas [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 12-07-2015 | Article Rating | (0) reacties

Blended learning: modellen en geleerde lessen

“Blended learning” kun je op verschillende manieren toepassen. Daarbij worden verschillende modellen onderscheiden. Wat zijn geleerde lessen bij de toepassing van die modellen? Via eSchool News ben ik op het spoor gekomen van een recent rapport over “blended learning” (pdf). Dit rapport bouwt voort op het gedachtengoed van onder meer Michael Horn en Heather Staker (Horn [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 11-07-2015 | Article Rating | (0) reacties

Technologieën die de wijze waarop we opleiden gaan beïnvloeden

Virtual reality en ‘wearable technology’ zijn geen heel nieuwe technologieën. Het zijn wel technologieën die ‘volwassen’ worden, en op het punt staan de wijze waarop we opleiden echt te gaan beïnvloeden. Bij virtual reality boots je de werkelijkheid in feite via een computersimulatie na. Deze ontwikkeling bestaat al vele jaren, maar wordt steeds krachtiger en [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 10-07-2015 | Article Rating | (0) reacties

Voordelen van en valkuilen bij blended learning

Ik ben een warm voorstander van een goed doordacht gebruik van ICT voor leren. Daarbij moeten we de voordelen zien te benutten, valkuilen zien te vermijden en uitdagingen het hoofd bieden. Jennifer Jordan van The Hechinger Report sprak onlangs men Shawn Rubin die onderwijsinstellingen op Rhode Island ondersteunt bij het gebruik van ICT in het [...] Lees verder
Van Kasper Spiro | 10-07-2015 | Article Rating | (0) reacties

Learning path in easygenerator: beta testers wanted!

At easygenerator we are dedicated to help our authors to create more effective eLearning. Now we have added Learning paths, the way to better retention, byte sized mobile learning and adaptive learning; in short to better and more effective eLearning. And we are looking for beta testers! Learning paths Become a beta tester of the Learning paths in Easygenerator Become a beta tester! But now we set the next step on the road to better eLearning. We have launched the beta version of our learning paths. It is just the first implementation, but we will build on this in the next few months. In order to make it spot on we are looking for people who want to beta test this and give us feed back. During the period of the beta test we will give you free access to easygenerator. Interested? Contact us at info@easygenerator.com if you want to be a beta tester. Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 09-07-2015 | Article Rating | (0) reacties

Leidt professionalisering van docenten tot meer engagement van lerenden?

Neemt het engagement, de betrokkenheid, van lerenden bij online leren toe als je docenten professionaliseert in de wijze waarop zij engagement kunnen bevorderen? Een positief antwoord op deze vraag biedt ook zicht op de effectiviteit van professionalisering. Binnen de Pennsylvania State University hebben Paula Bigatel en Vicki Williams onderzoek gedaan naar de vraag of studenten [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 08-07-2015 | Article Rating | (0) reacties

Hoe kun je er voor zorgen dat lerenden binnen een MOOC ‘bij de les’ blijven?

Dankzij het verzamelen van grote hoeveelheden data en analysetechnieken op het gebied van ‘machine learning’ beschikken we over meer mogelijkheden om potentiële uitvallers uit (grootschalige) online cursussen te identificeren. Vervolgens komt het aan op het plegen van effectieve interventies. Massive Open Online Courses kennen een hoge mate van uitval, mede vanwege het vrijblijvende karakter van [...] Lees verder
Van Avetica | 07-07-2015 | Article Rating | (0) reacties

MoodleCloud, gratis Moodle hosting voor kleine groepen

Afgelopen maandag heeft de oprichter van Moodle lang gekoesterde droom gerealiseerd; het aanbieden van gratis Moodle hosting, genaamd MoodleCloud. Nu zijn hier wel een paar randvoorwaarden en beperkingen aan dit gratis aanbod, want het moet wel beheersbaar blijven: maximaal 50 gebruikers […]

Het bericht MoodleCloud, gratis Moodle hosting voor kleine groepen verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 07-07-2015 | Article Rating | (0) reacties

Smartphones in het onderwijs: eerst denken, dan doen

Lerenden gaan negatief denken over smartphones voor leren, als je deze apparaten ondoordacht binnen het onderwijs inzet. EurekAlert! kopt vandaag dat smartphones schadelijk kunnen zijn voor het leerproces. Het onderzoek, waar men naar verwijst, gaat over de opvattingen van gebruikers over de schadelijke effecten van smartphones op het leren. Onderzoekers van de Rice University hebben [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 06-07-2015 | Article Rating | (0) reacties

Uit hoofdstuk 1 van het boek ‘Mediawijsheid in de klas’: Waarom is #Mediawijsheid belangrijk?

Banner-Laptop-Tablet

In mijn boek ‘Mediawijsheid in de klas’ staat hoofdstuk 1 in het teken van de vraag waarom mediawijsheid belangrijk is. Om […] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 06-07-2015 | Article Rating | (0) reacties

Mijn Top 10 leertechnologieën (Top 10 learning tools) editie 2015 @C4LPT

Sinds 9 jaar inventariseert Jane Hart wat de honderd meest gebruikte technologieën zijn die leerprofessionals wereldwijd inzetten voor leren. Ik heb diverse keren mee gedaan aan deze inventarisatie. Ook nu deel ik weer mijn top 10 aan leertechnologieën. Jane definieert een ‘learning tool’ als volgt: A learning tool is any software or online tool or [...] Lees verder
Van Avetica | 06-07-2015 | Article Rating | (0) reacties

Moodle 2.9.1, 2.8.7 en 2.7.9 zijn uit

Vandaag zijn de Moodle versie 2.9.1, 2.8.7 en 2.7.9 uitgekomen. Moodle ondersteunt normaal de huidige (2.9.x) en voorlaatste versie (2.8.x). Voor versie 2.7.x hebben ze drie jaar ondersteuning beloofd, vandaar dat deze ook nog in de update releases is meegenomen. Alle […]

Het bericht Moodle 2.9.1, 2.8.7 en 2.7.9 zijn uit verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 05-07-2015 | Article Rating | (0) reacties

School At Sea: horizon verbreden en ‘gewoon’ les krijgen

Een paar jaar geleden was er ‘gedoe’ rond jongeren die de wereld rond wilden zeilen, maar daardoor regulier onderwijs zouden moeten missen. Via School At Sea zeilen leerlingen de West Indische handelsroute, maar volgens zij tegelijkertijd onderwijs. Tess Hille uit Helmond is zo’n leerlinge (en zij zoekt nog sponsors). Wieke Heikoop attendeerde me gisteren op ‘Tess [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 04-07-2015 | Article Rating | (0) reacties

Hoe kun je docenten ondersteunen bij het gebruik van ICT in het onderwijs?

Eén van de grote uitdagingen van het onderwijs is om te bevorderen dat de meerderheid van de docenten ICT op een strategische en didactische goede manier gebruikt. Docenten verdienen daarbij ondersteuning. Maar je zult hen ook moeten betrekken bij de vormgeving van die ondersteuning. We gebruiken ICT al heel lang in het onderwijs. Waar het [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 03-07-2015 | Article Rating | (0) reacties

Downloadable content (dlc) boek ‘Mediawijsheid in de klas’ compleet beschikbaar ;-)

Banner-Laptop-Tablet

In het boek Mediawijsheid in de klas wordt verwezen naar andere websites, video’s, eduapps, et cetera. Heel mediawijs. Maar in […] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 02-07-2015 | Article Rating | (0) reacties

Moeten we ICT maar uit ons onderwijs verbannen vanwege de ‘donkere kanten’ ervan?

Het wordt hoog tijd dat we meer oog hebben voor de aantasting van menselijke en democratische waarden door ICT. De onderliggende ideologie reduceert mensen namelijk tot enen en nullen, tot programmeerbare eenheden. Een consequentie daarvan is om ICT uit het onderwijs te bannen. Aldus criticaster Audrey Watters onlangs tijdens een forumdiscussie. Je zou het niet [...] Lees verder
Van Marcel de Leeuwe (redactie) | 02-07-2015 | Article Rating | (0) reacties

Ga je mee naar Learning 2015 van Elliott Masie?

Elk jaar kijk ik enorm uit naar het Learning event van Elliott Masie in Orlando. Een zeer inspirende conferentie rondom e-Learning. Nu kijk ik er nog meer naar uit dan voorgaande jaren want we gaan met een Nederlandse delegatie. Ga jij mee? Waarom moet je er bij zijn? Omdat het een uniek event is in […] Lees verder
Van Avetica | 02-07-2015 | Article Rating | (0) reacties

Moodle en de jaarovergang

Voor veel scholen nadert het einde van het schooljaar. Natuurlijk gun ik iedereen vakantie maar misschien is het wel goed om alvast na te denken hoe je Moodle klaar zet voor het nieuwe schooljaar. Lewis Carr heeft daar over nagedacht […]

Het bericht Moodle en de jaarovergang verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Pagina 95 van 111Eerste   Vorige   90  91  92  93  94  [95]  96  97  98  99  Volgende   Laatste