Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
De updates van Moodle Mobile (de officiële app van Moodle) volgen elkaar in sneltreinvaart op. Zojuist is versie 2.3 uitgekomen met een aantal nieuwe mogelijkheden en verbeteringen: Nieuwe mogelijkheden Forum: deelnemers kunnen nieuwe discussies starten en reageren op anderen Keuze: […]
Het bericht Moodle Mobile 2.3 is uit verscheen eerst op Moodlefacts.nl.
Ik hoor vaak: “de technologie is maar een middel en moet niet voorop staan, laten we beginnen bij het doel en dan komen we vanzelf uit bij de middelen, de technologie”. Welk platform we gebruiken doet er niet toe als we maar ons doel bereiken. Leg niet de nadruk op de technologie. In deze blogpost betoog […]
Het bericht De invloed van sociale media – technologie is meer dan maar een middel verscheen eerst op Ennuonline.
Op Moodlenews.com las ik een artikel over het verbeteren van het uiterlijk van Moodle. In dit geval heel specifiek over de manier waarop toetsvragen worden getoond. In een Moodle forum werd de vraag gesteld hoe je dit kunt bereiken? Al […]
Het bericht Moodle uiterlijk (toetsvragen) verbeteren verscheen eerst op Moodlefacts.nl.
Laatst kreeg ik een vraag van een klant die zijn nieuwe gebruikers in Moodle plaatst middels een CSV bestand. De upload gaf een error en werd mij de vraag gesteld hoe dit kon. Ik vroeg de klant om zijn CSV […]
Het bericht Controleer je CSV voor Moodle upload in Excel verscheen eerst op Moodlefacts.nl.
Het werken met groepen binnen een Moodle cursus zien we steeds vaker gebruikt worden. Enerzijds om verschillende cursusgroepen binnen één cursus te scheiden van elkaar, want dit voorkomt het aanmaken van verschillende cursussen. Anderzijds om groepswerk mogelijk te maken en zo […]
Het bericht Grouptool, meer mogelijk met groepen verscheen eerst op Moodlefacts.nl.
Al eerder schreven we hier over zaken die je in Moodle 3.0 kunt verwachten. Er is nu ook een voorgestelde aanpassing waarbij men zoekt naar feedback uit de community. De aanpassing is een wijziging in de manier waarop je een […]
Het bericht Aanpassing voor bewerken Moodle ‘onderwerp’ een verbetering? verscheen eerst op Moodlefacts.nl.
Blijkbaar heeft Moodle HQ de smaak te pakken, want nu al wordt de volgende Moodle MOOC aangekondigd. Op 17 januari 2016 start de Massive Open Online Course en deze introductiecursus is gericht op iedereen die het leerplatform Moodle gebruikt om les […]
Het bericht Aankondiging Moodle MOOC in januari 2016 verscheen eerst op Moodlefacts.nl.
In de tweede week november komt Moodle 3.0 uit. Ik heb nog niet alle details op een rijtje aangezien de code freeze voor 5 oktober staat maar één bericht wil ik toch wel alvast delen. In Moodle 3.0 worden een […]
Het bericht Vraagtypes Open Universiteit opgenomen in Moodle 3.0 verscheen eerst op Moodlefacts.nl.
Steeds meer klanten van ons zien de meerwaarde van de gratis plugin LTI-provider. Hiermee kan je wel je content veilig ontsluiten, maar toch de controle erover houden. Dus je verkoopt cursustoegang, maar laat de authenticatie en cursusadministratie via een ander […]
Het bericht LTI provider voor Moodle 2.9 verscheen eerst op Moodlefacts.nl.
Sinds begin vorige maand versie 2.0 van Moodle Mobile uitkwam, zijn er al twee updates geweest van de officiële Moodle app. Met versie 2.1 en 2.2 zijn er een aantal functies bijgekomen en een aantal bugs opgelost. Deze belangrijkste nieuwe […]
Het bericht Versie 2.2 van Moodle Mobile is uit verscheen eerst op Moodlefacts.nl.
Blog geschreven in samenwerking met Francois Walgering van MOOCfactory. Steeds meer trainers en procesbegeleiders gebruiken online middelen en platforms om leerprocessen te faciliteren. Dit heeft veel weg van face-to-face faciliteren maar kent ook een eigen dynamiek. Hoe weet je bijvoorbeeld of een online artikel is gelezen? Of hoeveel tijd een deelnemer besteedt aan het bekijken […]
Het bericht Van intuïtie naar zeker weten – toepassen van learning analytics verscheen eerst op Ennuonline.
Het HTML blok wordt regelmatig gebruikt binnen Moodle cursussen omdat je op een makkelijke manier teksten en afbeeldingen kan neerzetten die altijd binnen de cursus zichtbaar zijn. Bijvoorbeeld om deelnemers te informeren waar ze support kunnen vragen of om een paar […]
Het bericht HTML blok per rol verscheen eerst op Moodlefacts.nl.