Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Is de flipped mastery classroom weer wat nieuws? Dat valt wel mee. In feite is het een combinatie van twee oude principes die dankzij ICT in de praktijk gebracht kan worden.
Jon Bergann -één van de grondleggers van het concept van de flipped classroom- heeft een blogpost geschreven over de flipped mastery classroom. In dit concept worden twee principes verenigd:
Het model bestaat dan uit vijf stappen:
Volgens Bergmann luistert de uitvoering nauw:
Those students who mastered the objective could move on while those who had some misunderstandings or gaps, received remediation and in some cases I gave them additional exercises to practice.
Volgens Bergmann gaat het er om werkwijzen binnen de klas en beoordelingen te vereenvoudigen.
Bergmann gaat helaas niet in op mogelijkheden om peer assessment toe te passen. De wijze waarop hij formatieve beoordelingen inzet, komt op mij als arbeidsintensief over. Je zou beoordelingen door peers daarvoor kunnen gebruiken.
Verder snap ik niet waarom hij meent dat quizzes tot veel papierwerk voor docenten kunnen leiden. Je kunt juist gebruik maken van leertechnologie en automatische terugkoppeling om deze toetsen efficiënt toe te passen. Daarbij moet je inderdaad waken voor een overdaad aan quizzes.
De opties met de signalen ben ik ook al eerder tegen gekomen. Het risico bestaat wel dat ‘bescheiden’ lerenden geen aandacht krijgen, omdat sommige lerenden altijd menen een dringende vraag te hebben. Het elkaar helpen kan hierbij ook goed werken.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar