Bloggers

Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van Patrick Koning | 15-06-2015 | Article Rating | (0) reacties

Hoe koppel ik Apple’s iCloud Drive aan een andere home directory? Oftewel: alweer de kracht van #dtv ;-)

Banner-Laptop-Tablet

Enige maanden geleden heb ik de harde schijf van mijn laptop vervangen door een SSHD. Mijn SSHD heeft twee harde […] Lees verder
Van Avetica | 15-06-2015 | Article Rating | (0) reacties

Leeg de prullenmand in Moodle

Nee, voordat ik je op verkeerde gedachten zet: er zit géén prullenmand in Moodle. Een document wat je verwijderd is ook echt weg. Het probleem zit hem echter in de volgende situatie: je hebt een document in een cursus gezet en een […]

Het bericht Leeg de prullenmand in Moodle verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 15-06-2015 | Article Rating | (0) reacties

Slack als het nieuwe leermanagement systeem?

Leermanagement systemen zijn volgens Mathias Elmose vooral gericht op het faciliteren van docenten, terwijl deze applicaties eigenlijk bedoeld zouden moeten zijn om het leren van lerenden te ondersteunen. Maar er is een alternatief, meent hij. Elmose stelt op zich terecht dat lerenden pas leren als zij activiteiten uitvoeren en niet als zij passief informatie van [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 14-06-2015 | Article Rating | (0) reacties

Gratis en open source bronnen voor het onderwijs

“Ken je deze website niet?”, vroeg één van mijn gesprekspartners me de afgelopen week. Mijn antwoord was ontkennend. Ik kende Paul’s E-learning Resources nog niet. Tijd voor een kennismaking, en een summiere vergelijking met andere initiatieven. Paul Andrews geeft advies en verzorgt professionalisering over het gebruik van ICT voor leren. Op zijn website staat ook [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 13-06-2015 | Article Rating | (0) reacties

Actief leren in de virtual classroom

Anno 2015 beschikken we over breedband en krachtige technologieën waardoor we webinars of virtual classrooms kunnen faciliteren, waar lerenden plaatsonafhankelijk en tijdgebonden leren. We moeten daarbij wel extra goed nadenken over de didactiek die we daarbij hanteren. Diana Howles pleit zelfs voor een ‘flipped virtual classroom’ waar sprake is van actief leren en een hoge mate [...] Lees verder
Van Avetica | 12-06-2015 | Article Rating | (0) reacties

Social learning met nieuw Moodle cursusformat

Onderstaande presentatie geeft een goed beeld van het nieuwe cursusformat Socialwall (eerder bekend onder de term eCommunity). Met deze set aan plugins krijg je Moodle cursus meer weg van Facebook dan van een standaard Moodle cursus. Centraal staat de tijdlijn waar […]

Het bericht Social learning met nieuw Moodle cursusformat verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 12-06-2015 | Article Rating | (0) reacties

Ontzorg docenten ten behoeve van opener HBO #LecOER

Vanmiddag heeft Robert Schuwer zijn lectorale reden als lector Open Educational Resources (OER) bij Fontys Hogeschool ICT uitgesproken. Gaat het HBO naar een open curriculum? En wat betekent dat voor docenten? Na een welkomstwoord van directeur Ad Vissers en CvB-er Hans Nederlof mocht Robert zijn intrede-rede uitspreken. Waarom moet het HBO ‘opener’ worden, en wat betekent dit voor [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 12-06-2015 | Article Rating | (0) reacties

Leverdatum ‘Mediawijsheid in de klas’ uitgesteld tot week 26

Banner-2-Studenten

Vandaag zou ik met Sem van Geffen naar het Centraal Boekenhuis rijden om het boek Mediawijsheid in de klas af […] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 12-06-2015 | Article Rating | (0) reacties

Hbopener: naar een open hbo-curriculum #LECOER

Vanmiddag heb ik deelgenomen aan het seminar “Hbopener: naar een open hbo-curriculum” dat ter gelegenheid van de lectorale reden van Robert Schuwer door Fontys werd georganiseerd. Hieronder vind je impressie. Dagvoorzitter Ben Janssen plaatste ‘open onderwijs’ in een breder kader. Hij beschreef ook het fenomeen “open washing” dat in feite betekent dat initiatieven op dit [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 11-06-2015 | Article Rating | (0) reacties

Wat kun je doen om lerenden binnen een MOOC bij de les te houden?

Door een massive open online course ‘hapklaar’ samen te stellen, kun je er toe bijdragen dat lerenden gemotiveerd en actief blijven. Dat is de strekking van een onderzoekspaper van drie onderzoekers van de Universiteit van Graz. MOOCs as granular systems: design patterns to foster participant activity van Elke Lackner, Martin Ebner en Mohammad Khalil gaat [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 10-06-2015 | Article Rating | (0) reacties

Hoe blijf ik bij op het gebied van Mediawijsheid?

Banner-Laptop-Tablet

Iedere dag is er volop nieuws te vinden over mediawijsheid. Te veel om zelf allemaal te scannen en toch wil […] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 10-06-2015 | Article Rating | (0) reacties

Uitdagingen rond open badges als erkenning van leren en ontwikkelen

Open badges worden gezien als een mogelijk alternatief voor het erkennen van allerlei vormen van online leren. Daarbij hebben we volgens Ben Betts wel nog een aantal uitdagingen het hoofd te bieden. Maar volgens hem gloort er ook licht aan de horizon. Ben beschrijft hoe je via xAPI (‘ooit’ Tin Can genoemd) online kunt aangeven [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 10-06-2015 | Article Rating | (0) reacties

Inkijkexemplaar van ‘Mediawijsheid in de klas’ beschikbaar

Keyboard 1920px

Komende vrijdag worden de boeken afgeleverd bij de School voor de Toekomst van het Koning Willem I College. Eind van […] Lees verder
Van Avetica | 10-06-2015 | Article Rating | (0) reacties

Moodle Association – Be a part of something bigger

Met deze titel verscheen vandaag de eerste nieuwsbrief van de Moodle Association. Martin Dougiamas vertelde al eerder iets over de association op de MoodleMoots in Dublin en Eindhoven. Voor wie het gemist hebben hier zijn korte omschrijving. “The association is […]

Het bericht Moodle Association – Be a part of something bigger verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 09-06-2015 | Article Rating | (0) reacties

E-learning trends en ontwikkelingen (gastcollege)

Vanavond verzorg ik in het kader van de de post-HBO opleiding e-learning van Fontys een gastcollege over e-learning trends en ontwikkelingen. Als voorbereidingsopdracht heb ik de deelnemers weer gevraagd om via een Google Doc aan te geven welke trends en ontwikkelingen men al kende. Op basis hiervan heb ik samenvatting in Wordle gemaakt. Mentimeter gebruik [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 09-06-2015 | Article Rating | (0) reacties

Persbericht: Onderwijs in kansen en bedreigingen van het internet essentieel voor jongeren

Banner-Laptop-Tablet

Persbericht ‘s-Hertogenbosch, 8 juni 2015 Onderwijs in kansen en bedreigingen van het internet essentieel voor jongeren Boek ‘Mediawijsheid in de […] Lees verder
Van Avetica | 08-06-2015 | Article Rating | (0) reacties

Selectiefilter bij veel aangemelde cursussen

In de meeste Moodle sites hebben de deelnemers maar één tot drie cursussen om te volgen. Op scholen zijn dit er gerust veel meer dan 10. Om toch het overzicht te houden voor de deelnemers is het blok Course overview on […]

Het bericht Selectiefilter bij veel aangemelde cursussen verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 08-06-2015 | Article Rating | (0) reacties

SMS-en en twitteren in de klas hoeft niet per definitie ten koste te gaan van leren

Het gebruik van mobiele telefoons in de klas leidt vaak af, ten koste van het leren. Dat dit niet per definitie het geval hoeft te zijn, laat een recent onderzoek zien. Volgens ScienceDaily moeten docenten vandaag de dag dikwijls concurreren met veel elektronische prikkels. Het gebruik van WhatsApp, SMS en Twitter gaat vaak ten koste [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 08-06-2015 | Article Rating | (0) reacties

Downloadable content (dlc) boek ‘Mediawijsheid in de klas’ deels beschikbaar ;-)

Banner-2-Studenten

In het boek Mediawijsheid in de klas wordt verwezen naar andere websites, video’s, eduapps, et cetera. Heel mediawijs. Maar in […] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 07-06-2015 | Article Rating | (0) reacties

De kracht van visualisatie

Onderstaande video illustreert m.i. hoe krachtig visualisaties kunnen zijn voor leren. Dankzij een bericht van Jurroen Cluitmans op Facebook ben ik op onderstaande video gestuit. Deze video verhaalt aan de hand van staafdiagrammen en enkele foto’s hoeveel militairen en burgers er tijdens de Tweede Wereldoorlog zijn gevallen (70 miljoen), en wat de belangrijkste oorzaken daarvan [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 06-06-2015 | Article Rating | (0) reacties

Workshop leertechnologie en teamgericht werkplek leren #Daelzicht

Ik heb gisteren bij de Daelzicht Academie een workshop verzorgd over het faciliteren van teamgericht werkplek leren met leertechnologie. De Daelzicht Academie coördineert het leren bij zorginstelling Daelzicht. Zij hebben een eigentijdse visie op leren waarbij werkplek leren een cruciale rol speelt, en ook e-learning steeds belangrijker wordt. In mijn introductie heb ik werkplek leren [...] Lees verder
Van Avetica | 05-06-2015 | Article Rating | (0) reacties

Moodle plugin Active quiz

De plugin Active quiz is een doorontwikkeling van de al langer bestaande Realtime quiz. De universiteit van Wisconsin heeft de oorspronkelijke plugin als basis genomen en uitgebreid met extra functionaliteit. Wat is Active quiz voor plugin? Je maakt een toets, […]

Het bericht Moodle plugin Active quiz verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 04-06-2015 | Article Rating | (0) reacties

Kunnen we wèl multitasken (of meten we niet wat we willen meten)?

Volgens ScienceDaily leidt een recent onderzoek van de Universiteit van Florida tot twijfels omtrent ons onvermogen om meerdere taken tegelijkertijd uit te voeren. Volgens mij is dat de vraag, en hangen de bevindingen nauw samen met de onderzoeksopzet. De onderzoekers hebben een gezonde groep volwassenen (20 personen) en een groep Parkinson-patiënten (28 personen) de volgende [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 04-06-2015 | Article Rating | (0) reacties

‘Mediawijsheid in de klas’ in de voorverkoop bij Bol.com

Banner-Laptop-Tablet

Afgelopen vrijdagavond ontdekte ik dat Mediawijsheid in de klas bij Bol.com al in de voorverkoop verkrijgbaar is. Zoals ik al eerder schreef […] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 03-06-2015 | Article Rating | (0) reacties

Nederlandstalige YouTube-video’s over onderwijs en ICT

Wat is de Maker Movement? Hoe werkt innovatie? Wat is de de taxonomie van Bloom? Deze en andere begrippen en concepten worden in helder Nederlands uitgelegd door Don Zuiderman van de Hogeschool Utrecht. Toen Don me een paar dagen geleden wees op zijn eigen video-uitleg van Mayer’s cognitieve multimediatheorie, realiseerde ik me dat ik nog nooit [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 03-06-2015 | Article Rating | (0) reacties

Online masterclass motivatie en onderwijs #OU_Nederland #Welteninstituut

Hoe komt het dat wanneer je iets interessant vindt, leren bijna vanzelf lijkt te gaan? En is er wat te zeggen over personalisering van het onderwijs met ICT en motivatie van leerlingen? Op deze en andere vragen gaat hoogleraar Rob Martens van de Open Universiteit met een aantal collega’s in tijdens een gratis online masterclass [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 02-06-2015 | Article Rating | (0) reacties

Zelf ervaring opdoen met wearable technology

Vandaag heb ik geen gelegenheid om uitgebreid te bloggen. De reden treffen jullie hieronder aan. Ik heb vandaag een erg vroeg verjaardagscadeau gekregen.  De zeven weken levertijd bleken er ongeveer twee te zijn. De komende tijd zal ik over mijn ervaringen met deze Apple Watch bloggen. Ik ben nog niet overtuigd van de toegevoegde waarde [...] Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 01-06-2015 | Article Rating | (0) reacties

The blended induction program of Nicole in Brighton

In preparation of our webinar with Clive Shepherd Tuesday 9th June about ‘more than blended learning’ we have a story for you to analyze. It is the story of Nicole. Nicole is a French woman, going to work for Lebeau in Brighton (Lebeau is a fashion brand). She is sharing her experiences with her induction program. Watch […]

Het bericht The blended induction program of Nicole in Brighton verscheen eerst op Ennuonline.

Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 01-06-2015 | Article Rating | (0) reacties

Bekwaamheden voor sociaal leren

Wat is sociaal leren? Ik gebruik hier de definitie van Marcia Conner: I define social learning as participating with others to make sense of new ideas. Augmented by a new slew of social tools, people can gather information and gain new context from people across the globe and around the clock as easily as they could from those […]

Het bericht Bekwaamheden voor sociaal leren verscheen eerst op Ennuonline.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 01-06-2015 | Article Rating | (0) reacties

Ontwerpprincipes van multimedialeren

De cognitive theory of multimedia learning van Richard Mayer is zeer relevant voor het ontwikkelen van technology enhanced learning. Maar wat zijn samengevat de belangrijkste principes van deze theorie? Via Scoop-it heb ik laatst summier aandacht besteed aan de uitgebreide Vlaamse website over digitale didactiek. Deze website vat ook Mayer’s ontwerpprincipes voor leren met multimedia [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 31-05-2015 | Article Rating | (0) reacties

Wat belemmert samenwerken (en samenwerkend leren)?

Als we het hebben over factoren die samenwerken en samenwerkend leren belemmeren, dan doelen we vaak op zaken als ‘leercultuur’, leiding geven of op weinig betekenisvolle taken. Volgens John Spencer is echter één factor de belangrijkste belemmering. Verschillende factoren spelen een rol bij succesvolle vormen van samenwerking. Mattessich en Monsey onderscheiden in een meer dan [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 30-05-2015 | Article Rating | (0) reacties

Feedback met behulp van ICT: toepassingen en hun eigenschappen

Het geven en krijgen van feedback is een belangrijke leeractiviteit. Je kunt technologie gebruiken om deze activiteit te faciliteren. In deze blogpost beschrijf ik enkele applicaties, inclusief afwegingen bij het gebruik ervan. Aanleiding voor deze bijdrage is een blogpost van Frans Droog over een nieuwe tool, Poli.sh. Een aantal mensen heeft vragen gesteld over deze tool, [...] Lees verder
Van Avetica | 29-05-2015 | Article Rating | (0) reacties

Automatische indeling in groepen

Auto Group maakt op basis van profielinformatie een indeling van groepen binnen je cursus. De groepen worden ook automatisch aangemaakt, bijgewerkt en zelfs verwijderd op basis van je instellingen. Wanneer zou dit handig zijn? Ik denk bijvoorbeeld aan een voorbeeld waarbij […]

Het bericht Automatische indeling in groepen verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 29-05-2015 | Article Rating | (0) reacties

Tweedaagse blended learning ontwikkelen

Op 27 en 28 mei j.l heb ik bij de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden een tweedaagse verzorgd over het ontwikkelen van blended learning. Een groep docenten is mede op basis van een stappenplan en beschrijvingskader aan de slag gegaan met het (her)ontwerpen van hun onderwijs met behulp van ICT. We hebben woensdagochtend met behulp van Google [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 28-05-2015 | Article Rating | (0) reacties

Bloggen en ‘connected learning’

Het artikel Why Blogging Is Key to the Future of Higher Ed laat zien dat je weblogs prima kunt inzetten binnen een activerende didactiek, waarbij studenten leren via interactie. De Virginia Commonwealth University (30 duizend studenten) heeft een jaar geleden bloggen als leeractiviteit van studenten geïntroduceerd. Inmiddels zijn er meer dan 7000 blogs en websites [...] Lees verder
Van Avetica | 27-05-2015 | Article Rating | (0) reacties

Geslaagde Moodlemoot 2015

Vandaag was de jaarlijkse Moodlemoot, het grootste Moodle evenement in Nederland en België. Deze moot wordt altijd georganiseerd door de Ned-Moove. Terugkijkend kan ik gerust zeggen: Het was een geslaagd evenement! The Strip op de High Tech Campus in Eindhoven […]

Het bericht Geslaagde Moodlemoot 2015 verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 27-05-2015 | Article Rating | (0) reacties

Kunnen tablets de adoptie van ICT in het onderwijs het laatste zetje geven?

Binnen het onderwijs wordt ICT in toenemende mate voor leren gebruikt. Vermoedelijk is er een kleine groep onderwijsgevenden die nog terughoudend is in het gebruik technologie voor leren. Kunnen tablets deze groep over de streep trekken? Ik stel me deze vraag naar aanleiding van een onderzoek van de New Michigan State University. Zij concluderen dat [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 27-05-2015 | Article Rating | (0) reacties

Mediawijsheid in de klas naar de drukker ;-)

Eind augustus 2014 ben ik gestart met het schrijven van een boek over Mediawijsheid. Nu, 9 maanden later, is het boek […] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 26-05-2015 | Article Rating | (0) reacties

De SPOC als afgeleide van een MOOC

Met enige regelmatig wordt -ook door mij- de discussie gevoerd over de waarde van de term SPOC (Small Private Online Course). Dankzij twitter ben ik er nu wel uit. Voorlopig tenminste. Een tijd geleden voerde ik met onder meer Robert Schuwer en Pierre Gorissen een discussie over de term ’SPOC’: Is een SPOC open? The [...] Lees verder
Van Avetica | 26-05-2015 | Article Rating | (0) reacties

Volle bak op Moodlemoot 2015

Morgenmiddag vindt in het Conferentie centrum The Strip in Eindhoven de jaarlijkse Moodlemoot plaats. De afgelopen jaren was het aantal deelnemers altijd zo rond de 100 en gezien de inschrijvingen zal er morgen ook weer een volle bak zijn. En […]

Het bericht Volle bak op Moodlemoot 2015 verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 25-05-2015 | Article Rating | (0) reacties

De toekomst van het hoger onderwijs door de bril van het bedrijfsleven

“This is the Future of College” beschrijft noodzakelijk geachte veranderingen van het hoger onderwijs. Auteur Jessica Hullinger kiest daarbij nadrukkelijk het perspectief van het (Amerikaanse) bedrijfsleven. De slotconclusie luidt: we kunnen ons niet permitteren universiteiten te laten verdwijnen. Mits zij veranderen. De kern van deze bijdrage is: Het hoger onderwijs is de laatste 100 jaar [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 24-05-2015 | Article Rating | (0) reacties

Samenwerkend leren en leren via interactie

Docenten die aangeven aan de slag te willen met samenwerkend leren, bedoelen daarmee eigenlijk leren via interactie. De twee verschillen namelijk van elkaar. Met behulp van technologie kun je beide vormen faciliteren. Bij samenwerkend leren werken lerenden in een groep aan een gemeenschappelijke taak. Vandaag de dag wordt technologie daarbij ingezet om het leren effectiever [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 23-05-2015 | Article Rating | (0) reacties

Invloed van videogames op het brein

Aangezien videogames populair zijn en vaak intensief worden gespeeld, is de vraag relevant wat de gevolgen hiervan zijn voor het brein. Onlangs is een onderzoek gepubliceerd dat hier nieuwe inzichten in biedt. Menig gamer besteedt zo’n 10.000 uur aan videogames voordat hij of zij 21 jaar is. Wat doet dat met hun brein, en daarmee [...] Lees verder
Van Avetica | 22-05-2015 | Article Rating | (0) reacties

Toetsen in Moodle 2.9, bekijk de nieuwe mogelijkheden

In Moodle 2.9 zijn een aantal nieuwe functies doorgevoerd in de toetsmodule. Functies zoals netjes kunnen printen van een toets, aparte kopjes neerzetten boven een aantal toetsvragen en toetsvragen die een afhankelijkheid hebben met andere vragen. Bekijk de video hieronder […]

Het bericht Toetsen in Moodle 2.9, bekijk de nieuwe mogelijkheden verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 22-05-2015 | Article Rating | (0) reacties

Bruikbaar paper over differentiëren met digitale leermiddelen

De afgelopen week werd ik geattendeerd op een paper over digitale leermiddelen, Differentiëren met digitale leermiddelen. Eén van de  auteurs was benieuwd wat ik er van vond. Samenvattend vind ik het een erg bruikbare publicatie, waar ik enkele elementen in mis. Wijnand Gijzen en Henk van de Hoef hebben een uitgebreid paper geschreven over differentiëren [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 21-05-2015 | Article Rating | (0) reacties

Waarom hebben we op het gebied van leren moeite met hyperbolen, metaforen en modellen?

Op het gebied van technology enhanced learning hebben we moeite om hyperbolen, metaforen en modellen op hun waarde te schatten. Dat leidt veelal af van de vaak noodzakelijke discussie. Martin Weller haalt instemmend Audrey Watters aan die de vergelijking van het onderwijssysteem met de industriële revolutie bekritiseert. De strekking van hun betoog is dat we [...] Lees verder
Van Avetica | 20-05-2015 | Article Rating | (0) reacties

Al je behaalde certificaten in één overzicht

De extra Moodle plugin Certificate staat vaak geïnstalleerd in de honderden Moodle sites die wij hosten. Op basis van een aantal voorwaarden kan de deelnemer zelf zijn eigen certificaat opvragen die dan ter plekke wordt gegenereerd en, afhankelijk van de […]

Het bericht Al je behaalde certificaten in één overzicht verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 20-05-2015 | Article Rating | (0) reacties

Hebben we behoefte aan micro-learning als nieuw begrip?

De laatste tijd kom ik vaker berichten tegen over ‘micro-learning’. Wat is het, en hebben we behoefte aan een nieuwe term? Op het gebied van e-learning zijn ‘we’ er goed in om steeds nieuwe termen te verzinnen. Dat gebeurt met name door bedrijven aan ‘branding’ willen doen: het positioneren van een product of dienst als [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 20-05-2015 | Article Rating | (0) reacties

2 oktober 2015: Themamiddag Mediawijsheid en Social Learning in het Innovatiehuis

Op vrijdagmiddag 2 oktober presenteren Wilfred Rubens, Marcel de Leeuwe en ikzelf de boeken: Social learning en leren met sociale […] Lees verder
Van Avetica | 19-05-2015 | Article Rating | (0) reacties

Programma Moodlemoot 2015 definitief

De Ned-Moove heeft gisteren in haar nieuwsbrief haar programma voor de Moodlemoot van volgende week woensdag bekend gemaakt. Er zijn internationale sprekers zoals Michael de Raadt (Research Director Moodle) en Moodle oprichter Martin Dougiamas maar ook veel Nederlandse sprekers die hun […]

Het bericht Programma Moodlemoot 2015 definitief verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Pagina 97 van 112Eerste   Vorige   92  93  94  95  96  [97]  98  99  100  101  Volgende   Laatste