Bloggers

Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van Kasper Spiro | 15-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Why do searches on e-Learning terms drop dramatically?

Searches on Google on some e-Learning related terms are dropping year by year: searches on Instructional design for example dropped by 80% since 2005. On SCORM the drop is 83%. Is this a decline in interest for e-Learning or is a signal for something else? Lees verder
Van SBO | 15-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

HRD data wordt steeds crucialer, maar met mate!

HRD dataMet een glimlach op mijn gezicht denk ik terug aan de tijd zonder mobiele telefoon. Mensen geloofden...

The post HRD data wordt steeds crucialer, maar met mate! appeared first on nextlearning.nl.

Lees verder
Van Avetica | 15-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Cursisten delen bestanden via Moodle

Ik krijg regelmatig vragen van docenten of iets in Moodle mogelijk is. We kijken dan altijd eerst of iets met instellingen te bereiken valt. In tweede instantie of er een plugin is die doet wat wordt gevraagd en in laatste […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Cursisten delen bestanden via Moodle verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van SBO | 15-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Soft skills en leiderschapstrainingen voor iedereen bereikbaar?

skillsAls CEO van New Heroes en voormalig HR directeur heb ik in de afgelopen 20 jaar ontzettend...

The post Soft skills en leiderschapstrainingen voor iedereen bereikbaar? appeared first on nextlearning.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 15-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Blockchain voor onderwijs, opleiden en leren?

De laatste tijd is veel te doen rond ‘blockchain’. Daarbij wordt in eerste instantie vooral gekeken naar de impact op de financiële wereld. Dit fenomeen kan echter ook gevolgen hebben voor onderwijs, opleiden en leren. Al kleven daar veel haken en ogen aan. Audrey Watters heeft verleden week en vandaag twee uitgebreide artikelen aan gewijd. [...] Lees verder
Van SBO | 14-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Learning Analytics, the next step with ‘xAPI’

We merken dat de meeste vragen vanuit organisaties en onderwijsinstellingen gaan over ‘Wat is het een Learning Record...

The post Learning Analytics, the next step with ‘xAPI’ appeared first on nextlearning.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 14-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Waarom leren met ICT, en hoe?

Vanochtend heb ik een presentatie mogen verzorgen over waarom ICT binnen het hoger onderwijs wordt ingezet, en hoe ICT kan worden gebruikt voor leren. De doelgroep van deze presentatie was wel een ‘bijzondere’: het ging om medewerkers van de IT-afdeling van Fontys. De dienst IT van Fontys organiseert onder de noemer “Onderwijsheid’ namelijk een aantal [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 13-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Zijn online en blended learning effectieve manieren van leren?

Vandaag heb ik over deze vraag twee sessies verzorgd tijdens een studiemiddag van de Faculteit Business, Finance & Marketing van De Haagse Hogeschool. Het antwoord kunnen jullie waarschijnlijk wel raden. Mijn bijdrage sloot m.i. ook mooi aan op de keynote van Pedro de Bruyckere. Plaats van handeling van de middag was overigens Lijm & Cultuur [...] Lees verder
Van SBO | 12-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Een nieuw recept voor learner engagement

Learner EngagementHoe aantrekkelijk het opleidingsaanbod, de geavanceerde technologie en de opleidingsstrategie van een bedrijf ook zijn, toch worstelen...

The post Een nieuw recept voor learner engagement appeared first on nextlearning.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 12-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Wat versta ik onder een systematische, agile en integrale manier om technology enhanced learning in te voeren?

Lange tijd was ‘blauwdruk-denken’ dominant bij het nadenken over de invoering van technology enhanced learning. Ik stel daar graag een systematische, ‘agile’ en integrale aanpak tegenover. Een paar dagen geleden heb ik naar aanleiding van het CvI-congres aangegeven dat het onderwijs op een meer systematische, ‘agile’ en integrale manier aan de slag zou moeten om ICT daadwerkelijk [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 11-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Leren en ontwikkelen wordt ‘VUCA’

Er wordt wel een gezegd dat we in een ‘VUCA-world’ leven. Dit zou ook gevolgen moeten hebben voor de manier waarop ‘leren en ontwikkelen’ vorm krijgen. Daarbij wordt wel eens gerefereerd aan ’social learning’. Volgens mij wordt ‘leren en ontwikkelen’ ook meer ‘VUCA’, maar dan anders dan de Angelsaksische afkorting. ‘VUCA’ staat voor Volatile, Uncertain, [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 11-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Presentatie: Maakt het internet nonchalante denkers van onze studenten?

Banner-2-Studenten

Vorige week donderdag heb ik samen met mijn collega Marlies de Groot een presentatie gegeven over ons onderzoek naar online […] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 10-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Is de elektronische leeromgeving te vergelijken met V&D?

Het faillissement van V&D heeft diverse oorzaken. Onvoldoende beleving en onvoldoende focus op de doelgroep zijn daar twee van. De afgelopen week kreeg ik de vraag gesteld of elektronische leeromgevingen niet te vergelijken zijn met het failliet gegane warenhuis. In deze blogpost probeer ik een antwoord te geven op deze vraag. De afgelopen week heb [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 09-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Reflectie cursus Blended Learning Essentials #Flble1

De afgelopen weken heb ik deelgenomen de FutureLearn-cursus over blended learning essentials. In deze blogpost blik ik hier op terug. Ondanks dat het een basiscursus betrof, vond ik het toch een leerzame ervaring. Met name vanwege de opzet en doordat ik geconfronteerd wordt met een risico van zelfgestuurd online leren. Toen ik de aankondiging van [...] Lees verder
Van Kasper Spiro | 08-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

How to select an e-Learning authoring tool

There are hundreds of e-Learning authoring tools around and they come in many shapes an sizes, so how to select the one that fits your requirements? In this post I will give a global overview of different types of e-learning authoring tools and some questions that you can ask yourself. Your answers should guide you in the right direction. Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 08-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Wanneer gaan we eens systematisch, agile en integraal aan de slag met leertechnologie? #cviov

De afgelopen dagen heb ik in Groningen de tweejaarlijkse conferentie over onderwijsvernieuwing en ICT van het Consortium voor Innovatie bezocht. In deze blogpost blik ik terug op deze twee dagen. Eén van de zaken die me is opgevallen dat we vaak fragmentarisch bezig zijn met ‘technology enhanced learning’. Er worden veel initiatieven ontplooid. Die leiden [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 07-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Blended learning en motivatieprincipes #cviov

Blended learning kan een krachtige manier van leren zijn. Daarbij kunnen bepaalde motivatieprincipes een belangrijke rol spelen, zo bleek tijdens de laatste workshop van de conferentie over onderwijsvernieuwing en ICT. Kim Geurtjens van ROC Midden-Nederland ging eerst in wat blended learning voor het gezondheidszorgcollege van haar ROC betekende (combinatie en integratie van online, klassikaal en [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 07-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

E-learning bij Deltion #cviov

Tijdens de derde workshopronde van de conferentie over onderwijsvernieuwing en ICT heb ik een sessie bijgewoond van het Deltion College. Zij hebben pilots uitgevoerd op het gebied van online leren op afstand. Daarmee wilde men specifieke problemen aanpakken, zoals het overbruggen van lange reistijden in een omvangrijke regio. De sprekers hebben eerst de vier pilots [...] Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 07-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

4 stadia van technologische vernieuwing in leren in organisaties

Organisaties bevinden zich in verschillende fasen ten aanzien van het gebruik van sociale technologie ten behoeve van leren. Deze fasen vind je in onderstaand model terug. We willen benadrukken dat de ene fase niet beter is dan de andere fase. Het model kan wel helpen om te zien waar een organisatie nu staat. Duidelijk hebben […]

Het bericht 4 stadia van technologische vernieuwing in leren in organisaties verscheen eerst op Ennuonline.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 07-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Leertechnologie door een didactische bril bekeken #cviov

Vanochtend heb ik tijdens dag twee van de conferentie over onderwijsvernieuwing en ICT een presentatie verzorgd over het gebruik van een checklist voor het analyseren van leertechnologie met een didactische bril. Ik had de aanwezigen eerst laten kiezen over welk onderwerp mijn bijdrage zou moeten gaan. Dit onderwerp heeft nipt gewonnen. Centraal in mijn bijdrage [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 07-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

21st century skills voor studenten in het beroepsonderwijs

Banner-Laptop-Tablet

De workshop: ‘21st century skills voor studenten in het beroepsonderwijs’ gaat in op een onderzoek van een groot aantal scholen, […] Lees verder
Van Avetica | 07-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Moodle cursus ontwerp: Mobile app

Eerder schreven we hier over het belang van een goed cursusontwerp. Lewis Carr publiceert ook een artikel met aandachtspunten wanneer je cursisten veel met de Moodle Mobile app zullen werken. Het belang van de app wordt steeds groter nu steeds […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Moodle cursus ontwerp: Mobile app verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 07-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Blended learning ontwikkelen via ‘agile’ ADDIE #cviov

ROC Midden-Nederland is betrokken bij een Europees project waarbinnen een handboek e-learning in ontwikkeld wordt. Binnen dat handboek neemt een ontwikkelaanpak een belangrijke plaats in. Deze ontwikkelaanpak -gemaakt door Margriet Wassing- is gebaseerd op het TPACK-model en op het ADDIE-model dat ‘agile’ wordt toegepast. Deze aanpak heeft de vorm van een kaartenset. De kaarten bestaan [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 07-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Routeplanner 3.0: 21ste eeuwse vaardigheden op een actieve manier in het mbo

Banner-2-Studenten

Sovel Vos van ROC Friese Poort start de workshop met de vraag: “Wie wil 10 euro verdienen?”. De zaal reageert […] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 06-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Integrale beroepsopdrachten als fundament voor toekomstgericht onderwijs #cviov

In Zuid-Limburg zijn onderwijsinstellingen en bedrijven bezig het techniekonderwijs op een fundamenteel andere manier aan het inrichten. Deze aanpak kan een voorbeeld vormen voor andere sectoren. Integrale beroepsopdrachten spelen hierbij een cruciale rol. Harry Vaessen en Dimphy Kees (van Arcus College) gingen in op deze vorm van toekomstgericht MBO. Volgens Dimphy is men het ‘point [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 06-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Kennisnet Trendrapport 2016-2017: tools om het denken over technologie in het onderwijs te ondersteunen

Banner-Laptop-Tablet

In de workshop Kennisnet Trendrapport 2016-2017 van Michael van Wetering staat nadenken over de vraag: hoe kunnen we technologie inzetten in het onderwijs? […] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 06-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Configuraties of losse keuzedelen #cviov

Keuzedelen zijn een ‘hot item’ binnen het MBO. In een workshop werd ingegaan op configuraties versus keuzedelen. En op de voor- en nadelen ervan. Daarbij viel het me op dat vooral vanuit het perspectief van docententeams wordt geredeneerd. Maar wellicht is dat ook niet zo verbazingwekkend gezien de samenstelling van de groep. Tussen droom en [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 06-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Gilde BYOD: impressie van een implementatieproces #cviov

Mijn oud-collega’s Pedro van de Schoor en Alexander Godschalk van Gilde Opleidingen gingen in op hoe dit ROC de implementatie van ICT een forse impuls heeft gegeven. Daarbij leunden zij op het Vier in Balans-model. Deskundigheidsbevordering is daarbij nog steeds een aandachtspunt. De sleutelfactor van een succesvol gebruik is de docent. In eerste instantie is [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 06-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Didactiek als ‘driver’, ICT als versneller #cviov

Vandaag en morgen vindt in Groningen dé conferentie over onderwijsvernieuwing en ICT plaats. In een aantal blogposts zal ik hier verslag van doen. Allereerst de opening. Na de openingswoorden door Rob Schuur (CvB-voorzitter van gastcollege Noorderpoort), die in een notendop 20 jaar middelbaar beroepsonderwijs samenvatte, en een openingsact van studenten, mocht schrijfster en filosofe Joke [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 06-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Dé Gamification Conferentie: The Walking Dead in de klas?!

Banner-2-Studenten

Voorafgaand aan de hoofdconferentie zijn er traditiegetrouw een aantal pre-conferenties om alvast lekker warm te draaien. Eén van deze pre-conferenties […] Lees verder
Van Avetica | 06-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Moodle cursus ontwerp: 7 fouten om te vermijden

Een goed ontwerp van een Moodle cursus is misschien wel één van de belangrijkste aspecten voor het succes van je leeromgeving. We zijn vaak geneigd om direct Moodle in te duiken en allerlei bronnen en activiteiten op een cursuspagina te […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Moodle cursus ontwerp: 7 fouten om te vermijden verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Avetica | 05-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Vooruitblik Moodle 3.1: Release vertraagd

De Moodle release voor versie 3.1 is met twee weken uitgesteld naar 23 mei 2016. Dit meldt Marina Glancy (Development Process Manager) in haar forumpost. Moodle release 3.1 is een goed gevulde release en men blijkt nog iets meer tijd […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Vooruitblik Moodle 3.1: Release vertraagd verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van SBO | 05-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Meekijken bij een biecht: van fout naar leerervaring

leren van foutenIn het blog ‘Het leren van fouten doen we allemaal, toch?’ schreven we dat het vermogen om te...

The post Meekijken bij een biecht: van fout naar leerervaring appeared first on nextlearning.nl.

Lees verder
Van SBO | 05-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Plezier als motivator van leersituaties: 4 sleutels

4 Keys 2 Fun LazarroPlezier is een grote motivator achter ons gedrag. En waar wij als ‘leerprofessionals’ ons richten op alle...

The post Plezier als motivator van leersituaties: 4 sleutels appeared first on nextlearning.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 05-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Waarom ik morgen vóór ga stemmen #daaromvoor

Voordat ik morgen afreis naar de conferentie over ICT en onderwijsvernieuwing van het Consortium voor Innovatie, geef ik mijn ja-stem tijdens het referendum over het associatieverdrag met de Oekraïne. Het was overigens geen gemakkelijk besluit. Aanvankelijk wilde ik namelijk niet gaan stemmen (voor het eerst in mijn leven). Niet dat ik een principieel tegenstander van [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 04-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Kunnen we alle relevante leeractiviteiten monitoren?

Binnen het onderwijs worden kunstmatige intelligentie en ‘data science’ in toenemende gebruikt om te monitoren hoe lerenden leren. Daar zijn ook grenzen aan. De bijdrage How Pearson plans to force student participation and hurt creativity stelt een nieuw programma van Pearson aan de kaak dat zich schijnbaar richt op het monitoren van de participatie van lerenden [...] Lees verder
Van Avetica | 04-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Vooruitblik Moodle 3.1: Introductie ‘Recycle bin’

Moodle 3.1 krijgt een zogenaamde ‘Recycle bin‘ oftewel prullenbak functie. Zaken die je verwijderd in je cursus komen in de prullenbak terecht. Vanuit de prullenbak kan iets worden terug gezet of permanent verwijderd worden. De functie was al beschikbaar als […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Vooruitblik Moodle 3.1: Introductie ‘Recycle bin’ verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 03-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Snapchat voor leren gebruiken?

Leren begint bij het trekken van aandacht. Je kunt daarvoor Snapchat gebruiken. Maar er zijn ook twijfels. Bij Snapchat deel je foto's met anderen, die na korte tijd weer verdwijnen. Deze toepassing is op dit moment erg populair onder jongeren. Voor docenten kan dit een belangrijke reden zijn om deze applicatie binnen het onderwijs in [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 02-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Interessant Digitaal Magazine: Mediawijsheid in het MBO van Cubiss

homework-help-2-467x267

Afgelopen wweek lanceerde Cubiss het eerste digitale magazine over mediawijsheid: Mediawijsheid in de het MBO. Het magazine heeft interviews met […] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 02-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

De bijdrage van onderwijs aan een voldaan leven met persoonlijke betekenis

Volgens Gert Biesta heeft het onderwijs drie hoofddoelen. Mike Crowley heeft een interessante reflectie geschreven die in feite gaat over één van die hoofddoelen. In feite schrijft Crowley namelijk over de pedagogische opdracht van hedendaagse scholen. En speelt ICT daarbij een rol? Biesta onderscheidt de volgende drie hoofddoelen: Kwalificatie: overdracht en verwerving van kennis en [...] Lees verder
Van Avetica | 01-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Avetica instructiekaarten van Moodle

Een nieuw gezicht? Dat klopt! Sinds oktober ben ik werkzaam bij Avetica als e-learning consultant. Nice to meet you! Vandaag vieren we de lancering van de Avetica instructiekaarten! Als consultant krijgen ik en mijn collega’s dagelijks vragen van klanten. De […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Avetica instructiekaarten van Moodle verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 01-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Redenen waarom online platforms niet aanslaan

Waarom heeft Windows een veel groter marktaandeel dan het Operation System van Apple?  En wat maakt dat Android zo’n succes heeft, maar Panoptix geen blijvertje bleek te zijn? En gelden de lessen van platforms als Uber ook voor leerplatforms? Volgens Marshall van Alstyne, Geoffrey Parker en Sangreet Paul Choudary zijn er zes redenen waarom online [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 31-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Handige (Nederlandstalige) bronnen over ICT en leren

Op het gebied van technology enhanced learning is veel waardevol materiaal vrij beschikbaar online te vinden. Vandaag ben ik gestuit drie handige en waardevolle Nederlandstalige bronnen op het gebied van ICT en leren. De Faculteit Educatie van de Hogeschool Utrecht heeft een uitgebreid didactisch concept voor blended learning samengesteld dat kan dienen als inspiratiebron voor [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 31-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Slides online: Workshop aan de slag met ‘#mediawijsheid in de klas’ voor de Vereniging van leraren in de economisch-maatschappelijke vakken

Banner-Laptop-Tablet

Vandaag heb ik bij Windesheim in Zwolle een workshop aan de slag met ‘#mediawijsheid in de klas’ gegeven voor de […] Lees verder
Van Avetica | 31-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Snel wisselen van Moodle template

Iedereen die wil veranderen van Moodle template, herkent vast de vele muisklikken die je moet doen voordat je een andere template kan selecteren. Natuurlijk kan je achter de URL wel ?theme=theme_name typen, maar kans op typefouten is aanwezig en de […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Snel wisselen van Moodle template verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 31-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Hier voegt ICT echt iets toe!

Laatst illustreerde ik al dat ICT steeds slimmer wordt. Tegelijkertijd leidt slimmer wordende technologie ook tot vraagstukken op het gebied van bijvoorbeeld privacy, ethiek en veiligheid. Dat is bij onderstaande toepassing van artificiële intelligentie zeker niet het geval. Microsoft heeft namelijk een bril ontwikkeld die blinden helpt de wereld om hen heen te ontdekken. Door de [...] Lees verder
Van Avetica | 30-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Grafische rapportage van gebruik Moodle

Weinig Moodle beheerders en docenten zullen de logfiles doorspitten hoe de deelnemers de verschillende Moodle cursussen gebruiken. Maar met de Moodle report plugin Events Graphic Report heb je een tool in handen die grafisch het gebruik van elke Moodle cursus inzichtelijk maakt. Welke […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Grafische rapportage van gebruik Moodle verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 30-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Het voetbalelftal als metafoor voor de volgende generatie digitale leeromgevingen?

Het IMS Global Learning Consortium houdt zich al vele jaren bezig met standaarden en specificaties op het gebied van technology enhanced learning. Op dit moment denken zij na over de volgende generatie digitale leeromgevingen. De aanstaande conferentie van IMS Global’s Learning Impact Leadership Institute gaat over de volgende generatie ‘digitaal leren’. Rob Abel -CEO van [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 29-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Wat kost het ontwikkelen van één uur ‘online leren’?

Deze veel gestelde vraag is m.i. niet klip en klaar te beantwoorden. Je kunt wel een aantal factoren benoemen die van invloed zijn op de kostprijs. Op die factoren wil ik in deze blogpost ingaan. Ongeveer een jaar of 15 geleden werd er vaak van uit gegaan dat een kwalitatief hoogwaardige online module met een [...] Lees verder
Pagina 91 van 120Eerste   Vorige   86  87  88  89  90  [91]  92  93  94  95  Volgende   Laatste