Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


e-Learning: ‘goed design werkt enthousiasmerend’
Van de Redactie | 17-08-2021 | Article Rating | (1) reacties
  • Redactie

e-Learning: ‘goed design werkt enthousiasmerend’

Bij e-learning gaat het om de inhoud, om dat wat geleerd moet worden. Maar de inhoud kan niet zonder een goed ontwerp. “Goed design werkt enthousiasmerend”, vindt Bob Scholten, grafisch ontwerper bij Bespeak. Daarbij gaat het niet alleen om een mooi uiterlijk. “Het belangrijkste is... Lees verder
Gratis webinar: Hybride samenwerken
Van SkillsTown | 03-08-2021 | Article Rating | (0) reacties

Gratis webinar: Hybride samenwerken

Door corona is de manier waarop we werken voorgoed veranderd. Hybride samenwerken lijkt de nieuwe toverformule, maar hoe pak je dit aan? In het nieuwe webinar van de maand van online opleider SkillsTown, ‘Hybride samenwerken’ van Gonny Vink, krijg je hier 5 succesfactoren voor aange... Lees verder
Koppie, Koppie: balanceer met cursus-inhoud voor optimale motivatie
Van Let’s Learn! | 26-07-2021 | Article Rating | (0) reacties

Koppie, Koppie: balanceer met cursus-inhoud voor optimale motivatie

Hoe zorg je ervoor dat je mensen zoveel mogelijk opsteken als ze iets nieuws moeten leren? Olga schreef er dit artikel over. Dus pak je koffie, geniet ervan en lees dit frisse artikel! Lees verder
De wetenschap van werkplek-instructie
Van Wilfred Rubens (redactie) | 21-07-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

De wetenschap van werkplek-instructie

Dankzij de uitwerking van een opdracht van een deelnemer aan een online cursus die ik verzorg, stuitte ik deze week op het artikel The Science of Workplace Instruction: Learning and Development Applied to Work van Kurt Kraiger en J. Kevin Ford. In deze publicatie pleiten de auteurs voor een nieuwe w... Lees verder
Gratis webinar: Maakt gamification eLearning beter?
Van de Redactie | 21-07-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Gratis webinar: Maakt gamification eLearning beter?

Splintt verzorgt op 21 september van 11 tot 12 uur een webinar over gamification. In de educatieve sector is er in toenemende mate belangstelling voor gamification. Maar wat is gamification nu precies? Hoe pas je het op een goede manier toe? En kan een leeroplossing ook te veel gamification bevat... Lees verder
Gamification van onderwijs: (hoe) werkt dat?
Van de Redactie | 16-07-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Gamification van onderwijs: (hoe) werkt dat?

Op de site van SCHOOLiT staat een interessant en genuanceerd artikel over gamification in het onderwijs. Jeroen Langendam gaat in op de mogelijkheden en de voor- en nadelen van game-based opleiden. Gamification werkt, mits…., stelt de auteur in de laatste alinea. Conclusies die worden getrokk... Lees verder
FLOWSPARKS bekroond met Comenius EduMedia Medaille
Van de Redactie | 15-07-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

FLOWSPARKS bekroond met Comenius EduMedia Medaille

Bij de Europese Comenius EduMedia Competitie 2021 is FLOWSPARKS bekroond met een Comenius EduMedia Medaille. De competitie promoot sinds 1995 uitmuntende softwaregebaseerde educatieve media met de focus op didactiek, inhoud en ontwerp. Zowel binnen als buiten Europa. The Society for Education, Infor... Lees verder
Madrid Micro-credential Verklaring
Van Wilfred Rubens (redactie) | 14-07-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Madrid Micro-credential Verklaring

Eind juni 2021 vond de jaarlijkse conferentie plaats van het European Distance and E-learning Network (EDEN). Deze zou normaliter in Madrid hebben plaatsgevonden, maar vanwege de bekende redenen nu online. Eén van de resultaten van deze conferentie is de Madrid Micro-credential Statement (pdf). Deze... Lees verder
Splintt verder binnen de MeeMaken-groep
Van de Redactie | 08-07-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Splintt verder binnen de MeeMaken-groep

Vanaf 1 juli bundelt Splintt de krachten met Infosequre en eWorks met steun van investeerder MeeMaken. De afzonderlijke merken blijven bestaan. Ook de teams blijven intact. Voor de investeerder is Splintt een aanvulling op de digitale leeroplossingen die al onde... Lees verder
Wat de overname van edX door ed tech bedrijf 2U zo bijzonder maakt
Van Wilfred Rubens (redactie) | 07-07-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Wat de overname van edX door ed tech bedrijf 2U zo bijzonder maakt

Onlangs werd bekend dat het bedrijf 2U het open online platform voor universitaire cursussen edX voor $ 800 miljoen dollar wil overnemen. Deze geplande overname doet veel stof opwaaien in de wereld van educatieve technologie, en terecht. Toen massive open online courses (MOOCs) rond 2012 in ... Lees verder
Hoe motiveert Jeugdzorginstelling William Schrikker om te leren?
Van Let’s Learn! | 06-07-2021 | Article Rating | (0) reacties

Hoe motiveert Jeugdzorginstelling William Schrikker om te leren?

Om ‘haar’ mensen gemotiveerd en met de juiste kennis van zaken aan het werk te houden, trekt Petra Stienstra alle registers open. De scholing voor haar collega’s wil ze zo makkelijk en aantrekkelijk mogelijk maken. En aansluitend op de praktijk. Petra is ‘Hoofd leren en Ontwi... Lees verder
Trends digitalisering en Learning & Development
Van Wilfred Rubens (redactie) | 30-06-2021 | Article Rating | (0) reacties

Trends digitalisering en Learning & Development

The Courseware Company hield onlangs hun eerste online klanten event. Mijn oud-collega Ronny Lohuis -al jarenlang senior consultant bij The Courseware Company- had mij gevraagd met een keynote over trends op het gebied van digitalisering en Learning & Development (L&D) de opening te ver... Lees verder
Lerenden activeren in synchrone online leeractiviteiten
Van Wilfred Rubens (redactie) | 23-06-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Lerenden activeren in synchrone online leeractiviteiten

Het betrekken van lerenden bij synchrone, live, online sessies is vaak een ‘uitdaging’. Meigan Robb laat zien dat je met behulp van eenvoudige strategieën al kunt bevorderen dat lerenden tijdens deze sessies veranderen van toeschouwer naar deelnemer. De strategieën zijn in drie catego... Lees verder
Co-creatie met NFI: “How to Infographic”
Van Let’s Learn! | 22-06-2021 | Article Rating | (0) reacties

Co-creatie met NFI: “How to Infographic”

Een mooie verpakking en goede inhoud maken van een goed cadeau een succes. Zo is dat ook met een boodschap die je wilt overbrengen. De mooie verpakking en goede inhoud maken het onverslaanbaar. Daarom spreken infographics ook zo aan. Met dat in het achterhoofd gingen we bij Let's Learn! in ... Lees verder
Bichroon online leren: het beste van beide online werelden?
Van Wilfred Rubens (redactie) | 16-06-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Bichroon online leren: het beste van beide online werelden?

In Bichronous Online learning: Is blending asynchronous & synchronous the best approach? pleit Florence Martin op basis van de eigenschappen van asynchroon en synchroon online leren voor een combinatie van deze twee vormen, als je kiest voor volledig online leren. Er zal wel meer onderzoek gedaa... Lees verder
Blended working invoeren bij Erasmus Universiteit
Van Let’s Learn! | 15-06-2021 | Article Rating | (0) reacties

Blended working invoeren bij Erasmus Universiteit

Hoe implementeer je nieuw HR beleid? Wij kregen bij Let's Learn! de vraag van Erasmus Universiteit Rotterdam en deden samen met Michelle Verheij en Roos Schelvis dit mooie project.   Lees verder
Recensie Blended Leren Ontwerpen
Van Wilfred Rubens (redactie) | 09-06-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Recensie Blended Leren Ontwerpen

De afgelopen weken zijn twee Nederlandstalige boeken verschenen over het ontwerpen van blended learning.  In deze bijdrage bespreek ik het boek ‘Blended Leren Ontwerpen. Alles over tools, design en faciliteren‘ van Joitske Hulsebosch en Sibrenne Wagenaar. Hulsebosch en Wagenaar w... Lees verder
DIY: Gamification voor e‑Learning + 3 onmisbare tips
Van FLOWSPARKS | 09-06-2021 | Article Rating | (0) reacties

DIY: Gamification voor e‑Learning + 3 onmisbare tips

Je hebt de term gamification vast al eens voorbij horen komen. Maar wat is het eigenlijk? En hoe kun je het toepassen in jouw e-Learning programma? In deze Do It Yourself blog laten wij het je zien, en geven we aan het einde nog 3 onmisbare tips!   Wat is gamifi... Lees verder
Pilot Microlearning als ondersteuning van onderwijs en stage
Van Let’s Learn! | 08-06-2021 | Article Rating | (0) reacties

Pilot Microlearning als ondersteuning van onderwijs en stage

In september 2020 mochten we bij Let's Learn! samen met Astrid Oomens (FLOT), Saskia Heunks (Trion) en acht  enthousiaste docenten meewerken aan een pilot rond microlearning. Naast een fijn project heeft het 10 microlearnings opgeleverd én veel enthoussiasme bij de makers én gebruikers van ... Lees verder
Nudging: kleine aanpassing met een groot effect
Van de Redactie | 06-06-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Nudging: kleine aanpassing met een groot effect

Professionals in leren en ontwikkelen zijn beroepshalve op zoek naar manieren om collega’s aan het leren te krijgen, om hen aan te zetten tot nieuw gedrag. Vaak is de conclusie dat dit niet voldoende lukt. Gedrag wordt niet alleen gestuurd door kennis en rationele keuzes. Wat zou het... Lees verder
Pagina 31 van 295Eerste   Vorige   26  27  28  29  30  [31]  32  33  34  35  Volgende   Laatste   

Meest gelezen nieuws

15-10

L&D: van uitvoerder naar strategische partner

Door: Wilfred Rubens (redactie)

Achtergronden aanbieders

Vacatures in de markt

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.