Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Co-creatie met NFI: “How to Infographic”
Van Let’s Learn! | 22-06-2021 | Article Rating | (0) reacties

Co-creatie met NFI: “How to Infographic”

Een mooie verpakking en goede inhoud maken van een goed cadeau een succes. Zo is dat ook met een boodschap die je wilt overbrengen. De mooie verpakking en goede inhoud maken het onverslaanbaar. Daarom spreken infographics ook zo aan. Met dat in het achterhoofd gingen we bij Let's Learn! in ... Lees verder
Bichroon online leren: het beste van beide online werelden?
Van Wilfred Rubens (redactie) | 16-06-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Bichroon online leren: het beste van beide online werelden?

In Bichronous Online learning: Is blending asynchronous & synchronous the best approach? pleit Florence Martin op basis van de eigenschappen van asynchroon en synchroon online leren voor een combinatie van deze twee vormen, als je kiest voor volledig online leren. Er zal wel meer onderzoek gedaa... Lees verder
Blended working invoeren bij Erasmus Universiteit
Van Let’s Learn! | 15-06-2021 | Article Rating | (0) reacties

Blended working invoeren bij Erasmus Universiteit

Hoe implementeer je nieuw HR beleid? Wij kregen bij Let's Learn! de vraag van Erasmus Universiteit Rotterdam en deden samen met Michelle Verheij en Roos Schelvis dit mooie project.   Lees verder
Recensie Blended Leren Ontwerpen
Van Wilfred Rubens (redactie) | 09-06-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Recensie Blended Leren Ontwerpen

De afgelopen weken zijn twee Nederlandstalige boeken verschenen over het ontwerpen van blended learning.  In deze bijdrage bespreek ik het boek ‘Blended Leren Ontwerpen. Alles over tools, design en faciliteren‘ van Joitske Hulsebosch en Sibrenne Wagenaar. Hulsebosch en Wagenaar w... Lees verder
DIY: Gamification voor e‑Learning + 3 onmisbare tips
Van FLOWSPARKS | 09-06-2021 | Article Rating | (0) reacties

DIY: Gamification voor e‑Learning + 3 onmisbare tips

Je hebt de term gamification vast al eens voorbij horen komen. Maar wat is het eigenlijk? En hoe kun je het toepassen in jouw e-Learning programma? In deze Do It Yourself blog laten wij het je zien, en geven we aan het einde nog 3 onmisbare tips!   Wat is gamifi... Lees verder
Pilot Microlearning als ondersteuning van onderwijs en stage
Van Let’s Learn! | 08-06-2021 | Article Rating | (0) reacties

Pilot Microlearning als ondersteuning van onderwijs en stage

In september 2020 mochten we bij Let's Learn! samen met Astrid Oomens (FLOT), Saskia Heunks (Trion) en acht  enthousiaste docenten meewerken aan een pilot rond microlearning. Naast een fijn project heeft het 10 microlearnings opgeleverd én veel enthoussiasme bij de makers én gebruikers van ... Lees verder
Nudging: kleine aanpassing met een groot effect
Van de Redactie | 06-06-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Nudging: kleine aanpassing met een groot effect

Professionals in leren en ontwikkelen zijn beroepshalve op zoek naar manieren om collega’s aan het leren te krijgen, om hen aan te zetten tot nieuw gedrag. Vaak is de conclusie dat dit niet voldoende lukt. Gedrag wordt niet alleen gestuurd door kennis en rationele keuzes. Wat zou het... Lees verder
Post-covid leiderschap en de nieuwe rol van leidinggevenden
Van SkillsTown | 04-06-2021 | Article Rating | (0) reacties

Post-covid leiderschap en de nieuwe rol van leidinggevenden

De coronapandemie vraagt extreme wendbaarheid van ons allemaal. Dit doet een groot beroep op het lerend vermogen van organisaties. In dit gratis webinar, uitgezonden door online opleider SkillsTown, geeft organisatieadviseur Jan Tjerk Boonstra je advies en tips hoe je hiermee om kunt gaan.... Lees verder
Waarom we kritisch moeten zijn over LinkedIn Learning Hub
Van Wilfred Rubens (redactie) | 02-06-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Waarom we kritisch moeten zijn over LinkedIn Learning Hub

Ik werd eergisteren geattendeerd op de bijdrage LinkedIn maakt de L&D afdeling overbodig. Dit artikel stelt dat LinkedIn met de LinkedIn Learning Hub bezig is het HR landschap drastisch te veranderen. De toonzetting van deze bijdrage is nogal juichend. Ik vind dat we ook oog moeten hebben voor d... Lees verder
Learning Maturity Tool brengt skills in kaart
Van de Redactie | 01-06-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Learning Maturity Tool brengt skills in kaart

CrossKnowledge biedt een Learning Maturity Tool aan; een diagnostische hulpmiddel waarmee in een paar minuten de vaardigheden binnen een organisatie in kaart worden gebracht. Door het beantwoorden van een paar korte vragen die direct tot de kern van het leer-ecosysteem doordringen, worden een m... Lees verder
Wordt Google Starline de nieuwe norm voor videoconferencing en synchroon, live, online leren?
Van Wilfred Rubens (redactie) | 26-05-2021 | Article Rating | (0) reacties

Wordt Google Starline de nieuwe norm voor videoconferencing en synchroon, live, online leren?

Harm Weistra attendeerde mij onlangs op twee bijdragen over Google’s project Starline. Google wil met dit initiatief een bekend knelpunt van videoconferencing en synchroon, live, online leren helpen oplossen. Eén van de tekortkomingen van synchroon online leren en overleggen via applicaties... Lees verder
Zo kun je tot 90% tijd besparen bij het maken van e-Learning
Van FLOWSPARKS | 25-05-2021 | Article Rating | (0) reacties

Zo kun je tot 90% tijd besparen bij het maken van e-Learning

e-Learning ontwikkelen is voor veel organisaties een grote opgave. Er zijn meerdere personen bij betrokken en het duurt lang voordat alle informatie in de modules staat en ook technisch en grafisch in orde is. Hoe makkelijk zou het zijn als een inhoudsdeskundige zelf e-Learning kan maken, zonder tus... Lees verder
70-20-10… en actie!
Van Let’s Learn! | 24-05-2021 | Article Rating | (0) reacties

70-20-10… en actie!

Over de 70-20-10 regel van de Amerikaanse Charles Jennings is al veel geschreven. Het opdoen van onze kennis is gewoon een kwestie van doen. Maar geldt dit ook voor een vaardigheid als pottenbakken of het voeren van een goed gesprek? Kom je door tot actie over te gaan tot het beste resultaat? Een ve... Lees verder
Online conferentie: AI voor het hoger onderwijs
Van de Redactie | 21-05-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Online conferentie: AI voor het hoger onderwijs

De pandemie heeft een aanzienlijke impact op het hoger onderwijs. Maar wat betekent dit voor studenten en docenten? Studenten verwachten een vlekkeloze online ervaring met ‘zero downtime’ en soepel werkende applicaties. En door het leren op afstand is een veilige, betrouwb... Lees verder
3 manieren om online kennis te delen
Van SkillsTown | 20-05-2021 | Article Rating | (0) reacties

3 manieren om online kennis te delen

Mensen hebben steeds meer behoefte aan relevante en betrouwbare kennis om zich professioneel te kunnen ontwikkelen. Maar… hoe bied je deze kennis aan? En hoe zorg je dat je doelgroep makkelijk toegang heeft tot deze leerstof? Bij online opleider SkillsTown kun je effectief en laagdrempelig ke... Lees verder
Vijf manieren waardoor je met online leren de plank mis kunt slaan
Van Wilfred Rubens (redactie) | 19-05-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Vijf manieren waardoor je met online leren de plank mis kunt slaan

Het Canadese Contact North heeft een tijdje geleden de bijdrage Five Ways Online Learning Can Turn Into an Unmitigated Disaster gepubliceerd. Daarin levert men kritiek op -wat zij noemen- ‘emergency remote learning’, het op ad hoc basis en overhaast overstappen van fysiek onderwijs naar ... Lees verder
Geld voor 14 projecten open en online onderwijs
Van de Redactie | 19-05-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Geld voor 14 projecten open en online onderwijs

In de zevende ronde van de Stimuleringsregeling Open en Online Onderwijs heeft de minister van OCW 14 projectaanvragen gehonoreerd. 11 van deze projecten zijn gericht op het activerend leren en toetsen. Binnen de andere 3 samenwerkingsprojecten zetten vakcommunity’s open leermaterialen in. In ... Lees verder
Waarom Visuals cruciaal zijn bij leren
Van Let’s Learn! | 18-05-2021 | Article Rating | (0) reacties

Waarom Visuals cruciaal zijn bij leren

Als je bezig bent met online leren, dan ben je bezig met het realiseren van doelen voor je doelgroep. Je kent je doelgroep zodat zij de juiste dingen leren. Doe je dit tijdens een webinar of met e- of microlearning, dan ben je ook bezig met het zoeken naar de juiste beelden daarvoor. Je zoekt naar g... Lees verder
Ned-Moove opgeheven
Van de Redactie | 18-05-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Ned-Moove opgeheven

Ned-Moove (Nederlandstalige Moodle Vereniging) houdt op te bestaan. Ned Moove was het Nederlandstalig Moodle-platform voor contact met gelijkgestemden en voor informatie-uitwisseling over ontwikkelingen op gebied van Moodle en afstandsonderwijs. Het was vooral bekend van de jaarlijkse Moodlemoots me... Lees verder
Ruim een derde Nederlanders leert online
Van de Redactie | 17-05-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Ruim een derde Nederlanders leert online

Het aantal mensen dat een opleiding of training online heeft gevolgd, groeit in 2021 naar ruim een derde van de totale bevolking (36%), is te lezen op de site CustomerTalk. Nederland is tijdens de pandemie niet alleen massaal overgestapt naar thuiswerken, ook wordt er in toenemende mate vanuit huis ... Lees verder
Pagina 31 van 294Eerste   Vorige   26  27  28  29  30  [31]  32  33  34  35  Volgende   Laatste   

Meest gelezen nieuws

25-06

Introductie AI-fluency framework

Door: Wilfred Rubens (redactie)

Achtergronden aanbieders

Vacatures in de markt

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.