Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Stappenplan voor kiezen van juiste LMS
Van e-Learning.nl | 01-09-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Advertorials

Stappenplan voor kiezen van juiste LMS

Als het de eerste kennismaking is met learning management systemen (LMS), kan het kiezen van de juiste een hele uitdaging zijn. Toch is het de moeite waard, omdat een passende LMS kan helpen met het verbeteren van opleiden en trainen van werknemers en daarmee met het verbeteren van de bedrijfsresult... Lees verder
Het gebruik van ‘hearables’ voor leren, opleiden en onderwijs
Van Wilfred Rubens (redactie) | 01-09-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Het gebruik van ‘hearables’ voor leren, opleiden en onderwijs

Hearables’ zijn draadloze slimme microcomputers die luidsprekers en microfoons bevatten, en die gebruik maken van artificiële, kunstmatige, intelligentie (AI). Volgens hoogleraar Rory McGreal kunnen deze microcomputers ook een rol spelen op het gebied van leren, opleiden en onderwijs. Er zijn ... Lees verder
21 wins for CrossKnowledge at HCM Excellence Awards from Brandon Hall
Van CrossKnowledge | 27-08-2021 | Article Rating | (0) reacties

21 wins for CrossKnowledge at HCM Excellence Awards from Brandon Hall

CrossKnowledge, a global leader in digital learning solutions, won 21 coveted Brandon Hall awards for excellence in the Learning category, including three Gold, twelve Silver and six Bronze awards. CrossKnowlege’s wins were announced on August 19, 2021. Entries were evaluated by a panel of ... Lees verder
Tips voor 'Learning in the FLOW of work'
Van FLOWSPARKS | 19-08-2021 | Article Rating | (0) reacties

Tips voor 'Learning in the FLOW of work'

Deze zin zouden we zelf verzonnen kunnen hebben: Learning in the FLOW of work (leren in de FLOW van het werken). Het is een concept dat in 2018 voor het eerst werd geïntroduceerd door Josh Bersin, corporate HR- en leeranalist. Vandaag de dag is dit nog steeds relevant voor elke organi... Lees verder
Pameijer: Hoe betrek je medewerkers bij onboarding?
Van Let’s Learn! | 19-08-2021 | Article Rating | (0) reacties

Pameijer: Hoe betrek je medewerkers bij onboarding?

Hoe betrek je medewerkers bij onboarding? Wij mochten Pameijer daarbij helpen en delen graag onze ervaringen met je. Lees hier over dit mooie project dat we samen met Pameijer uitvoerden: klik hier Lees verder
De toekomst van Learning & Development (L&D)
Van de Redactie | 17-08-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

De toekomst van Learning & Development (L&D)

The Learning Guild heeft een nieuw (Engelstalig) onderzoeksrapport uitgebracht waarin experts op het vakgebied hun licht laten schijnen over wat er de komende jaren gaat gebeuren op het gebied van leren en ontwikkeling. De belangrijkste: Data Leertechnologieën Performance support / Workflo... Lees verder
4 Leertheorieën die online opleiders zouden moeten kennen
Van de Redactie | 17-08-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

4 Leertheorieën die online opleiders zouden moeten kennen

De meeste online docenten zien zichzelf niet als grafisch ontwerper, schrijft Laura Lynch van Learndash. “Ze zien zichzelf als materiedeskundigen - ze kennen hun vak heel goed, en gebruiken een online cursus om hun expertise te delen met anderen die geïnteresseerd zijn om het te leren.” ... Lees verder
e-Learning: ‘goed design werkt enthousiasmerend’
Van de Redactie | 17-08-2021 | Article Rating | (1) reacties
  • Redactie

e-Learning: ‘goed design werkt enthousiasmerend’

Bij e-learning gaat het om de inhoud, om dat wat geleerd moet worden. Maar de inhoud kan niet zonder een goed ontwerp. “Goed design werkt enthousiasmerend”, vindt Bob Scholten, grafisch ontwerper bij Bespeak. Daarbij gaat het niet alleen om een mooi uiterlijk. “Het belangrijkste is... Lees verder
Gratis webinar: Hybride samenwerken
Van SkillsTown | 03-08-2021 | Article Rating | (0) reacties

Gratis webinar: Hybride samenwerken

Door corona is de manier waarop we werken voorgoed veranderd. Hybride samenwerken lijkt de nieuwe toverformule, maar hoe pak je dit aan? In het nieuwe webinar van de maand van online opleider SkillsTown, ‘Hybride samenwerken’ van Gonny Vink, krijg je hier 5 succesfactoren voor aange... Lees verder
Koppie, Koppie: balanceer met cursus-inhoud voor optimale motivatie
Van Let’s Learn! | 26-07-2021 | Article Rating | (0) reacties

Koppie, Koppie: balanceer met cursus-inhoud voor optimale motivatie

Hoe zorg je ervoor dat je mensen zoveel mogelijk opsteken als ze iets nieuws moeten leren? Olga schreef er dit artikel over. Dus pak je koffie, geniet ervan en lees dit frisse artikel! Lees verder
De wetenschap van werkplek-instructie
Van Wilfred Rubens (redactie) | 21-07-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

De wetenschap van werkplek-instructie

Dankzij de uitwerking van een opdracht van een deelnemer aan een online cursus die ik verzorg, stuitte ik deze week op het artikel The Science of Workplace Instruction: Learning and Development Applied to Work van Kurt Kraiger en J. Kevin Ford. In deze publicatie pleiten de auteurs voor een nieuwe w... Lees verder
Gratis webinar: Maakt gamification eLearning beter?
Van de Redactie | 21-07-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Gratis webinar: Maakt gamification eLearning beter?

Splintt verzorgt op 21 september van 11 tot 12 uur een webinar over gamification. In de educatieve sector is er in toenemende mate belangstelling voor gamification. Maar wat is gamification nu precies? Hoe pas je het op een goede manier toe? En kan een leeroplossing ook te veel gamification bevat... Lees verder
Gamification van onderwijs: (hoe) werkt dat?
Van de Redactie | 16-07-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Gamification van onderwijs: (hoe) werkt dat?

Op de site van SCHOOLiT staat een interessant en genuanceerd artikel over gamification in het onderwijs. Jeroen Langendam gaat in op de mogelijkheden en de voor- en nadelen van game-based opleiden. Gamification werkt, mits…., stelt de auteur in de laatste alinea. Conclusies die worden getrokk... Lees verder
FLOWSPARKS bekroond met Comenius EduMedia Medaille
Van de Redactie | 15-07-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

FLOWSPARKS bekroond met Comenius EduMedia Medaille

Bij de Europese Comenius EduMedia Competitie 2021 is FLOWSPARKS bekroond met een Comenius EduMedia Medaille. De competitie promoot sinds 1995 uitmuntende softwaregebaseerde educatieve media met de focus op didactiek, inhoud en ontwerp. Zowel binnen als buiten Europa. The Society for Education, Infor... Lees verder
Madrid Micro-credential Verklaring
Van Wilfred Rubens (redactie) | 14-07-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Madrid Micro-credential Verklaring

Eind juni 2021 vond de jaarlijkse conferentie plaats van het European Distance and E-learning Network (EDEN). Deze zou normaliter in Madrid hebben plaatsgevonden, maar vanwege de bekende redenen nu online. Eén van de resultaten van deze conferentie is de Madrid Micro-credential Statement (pdf). Deze... Lees verder
Splintt verder binnen de MeeMaken-groep
Van de Redactie | 08-07-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Splintt verder binnen de MeeMaken-groep

Vanaf 1 juli bundelt Splintt de krachten met Infosequre en eWorks met steun van investeerder MeeMaken. De afzonderlijke merken blijven bestaan. Ook de teams blijven intact. Voor de investeerder is Splintt een aanvulling op de digitale leeroplossingen die al onde... Lees verder
Wat de overname van edX door ed tech bedrijf 2U zo bijzonder maakt
Van Wilfred Rubens (redactie) | 07-07-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Wat de overname van edX door ed tech bedrijf 2U zo bijzonder maakt

Onlangs werd bekend dat het bedrijf 2U het open online platform voor universitaire cursussen edX voor $ 800 miljoen dollar wil overnemen. Deze geplande overname doet veel stof opwaaien in de wereld van educatieve technologie, en terecht. Toen massive open online courses (MOOCs) rond 2012 in ... Lees verder
Hoe motiveert Jeugdzorginstelling William Schrikker om te leren?
Van Let’s Learn! | 06-07-2021 | Article Rating | (0) reacties

Hoe motiveert Jeugdzorginstelling William Schrikker om te leren?

Om ‘haar’ mensen gemotiveerd en met de juiste kennis van zaken aan het werk te houden, trekt Petra Stienstra alle registers open. De scholing voor haar collega’s wil ze zo makkelijk en aantrekkelijk mogelijk maken. En aansluitend op de praktijk. Petra is ‘Hoofd leren en Ontwi... Lees verder
Trends digitalisering en Learning & Development
Van Wilfred Rubens (redactie) | 30-06-2021 | Article Rating | (0) reacties

Trends digitalisering en Learning & Development

The Courseware Company hield onlangs hun eerste online klanten event. Mijn oud-collega Ronny Lohuis -al jarenlang senior consultant bij The Courseware Company- had mij gevraagd met een keynote over trends op het gebied van digitalisering en Learning & Development (L&D) de opening te ver... Lees verder
Lerenden activeren in synchrone online leeractiviteiten
Van Wilfred Rubens (redactie) | 23-06-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Lerenden activeren in synchrone online leeractiviteiten

Het betrekken van lerenden bij synchrone, live, online sessies is vaak een ‘uitdaging’. Meigan Robb laat zien dat je met behulp van eenvoudige strategieën al kunt bevorderen dat lerenden tijdens deze sessies veranderen van toeschouwer naar deelnemer. De strategieën zijn in drie catego... Lees verder
Pagina 30 van 294Eerste   Vorige   25  26  27  28  29  [30]  31  32  33  34  Volgende   Laatste   

Meest gelezen nieuws

25-06

Introductie AI-fluency framework

Door: Wilfred Rubens (redactie)

Achtergronden aanbieders

Vacatures in de markt

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.