Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van Wilfred Rubens (redactie) | 24-11-2021 | Article Rating | (0) reacties

Innovaties op het gebied van L&D

Innovaties op het gebied van L&D

Donald Taylor heeft recent resultaten van een onderzoek gepresenteerd waarin hij respondenten heeft gevraagd welke HR/L&D-uitdagingen zij willen oplossen met innovatieve technologieën. Wat valt daarbij op?

Taylor doet -tot nu toe- in twee blogposts – hier en hier– verslag van dit onderzoek (542 respondenten uit 50 landen). Hij maakt daarbij ook opmerkingen over beperkingen van dit onderzoek (o.a. volledig gebaseerd op zelfrapportage).

Normaliter voert Taylor onderzoek uit het sentiment van respondenten ten aanzien van innovaties. Nu heeft hij ook gevraagd naar de innovaties waar men daadwerkelijk mee bezig is.

De volgende HR/L&D-uitdagingen scoren het hoogst:

  1. Gepersonaliseerd leren
  2. Reskilling/upskilling
  3. Gedragsverandering/nudging
  4. Continue professionele ontwikkeloing
  5. Samen werken en samen leren

Coaching, mentoring en talent mobiliteit scoren het laagst als het gaat om uitdagingen waarvoor de respondenten een innovatieve technologische oplossing zoeken.

In de tweede blogpost kijkt Donald ook naar de scores tussen het Verenigd Koninkrijk, de rest van Europa en de VS. De Europese respondenten houden zich meer bezig met samenwerken en samen leren dan de Britten. Taylor waakt er voor hier conclusies aan te verbinden.

Britse respondenten beweren op hun beurt dat ze meer innoveren op het gebied van ‘embedding/retaining learning’. Een mogelijke reden hiervan is dat niet-Engelstalige respondenten zich maar moeilijk iets voor kunnen stellen bij dit begrip. Noord-Amerikaanse respondenten scoren hier echter ook lager op dan Britse respondenten. Donald Taylor suggereert op basis van antwoorden op andere vragen dat deze laatste groep zich hierbij vooral focust op het inbedden van leren in dagelijks werk.

De vier gebieden waarop Europa duidelijk hoger scoort dan het VK zijn:

  1. Gepersonaliseerd leren
  2. Reskilling/upskilling
  3. Samen werken en samen leren
  4. Onboarding/preboarding.

Omgekeerd scoren Britse respondenten hoger op de volgende onderwerpen:

  1. Embedding/retaining learning
  2. Vaardigheden – identificeren en analyseren
  3. Technische vaardigheden aanleren

Donald Taylor merkt op dat verschillende begrippen niet gedefinieerd zijn en anders geïnterpreteerd kunnen worden. Hij gelooft echter niet dat definities hierbij helpen omdat deze vaak niet gelezen worden en kunnen leiden tot een vals gevoel van zekerheid over de betekenis van de resultaten.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.