Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 04-01-2022 | Article Rating | (0) reacties

Onderzoek effecten serious gaming

Onderzoek effecten serious gaming

Serious games zijn bedoeld om mensen beter te laten functioneren. Maar werken ze? En wat is de invloed van 'behavioral design'. Computable beschrijft twee onderzoeken die ingaan op deze vragen.

Studenten van de Fontys-opleiding Gezondheid onderzoeken het effect van games op de mentale gezondheid van jongeren. Kan zo’n game jongeren sterker maken? Fontys werkt samen met Greenhabit. Het Trimbos Instituut onderzoekt met de Universiteit Leiden en TU Eindhoven of te lang gamen nadelig is. Speciale aandacht is er voor  ‘behavioral design’, dat er vanuit gaat dat game-ontwikkelaars het gedrag van de gamer kunnen sturen. Denk aan algoritmes die gamers bewust stimuleren tot een aankoop. De online rapportage biedt aanknopingspunten voor beleidsmakers en onderzoekers.

Lees het hele artikel op de site van Computable.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

17-01

Articulate Webinar Weken 2022

Door: The Courseware Company
12-01

LTI binnen eLearning-ecosysteem!

Door: Future Learning
21-01

E-learning trends voor 2022

Door: Let’s Learn!

Achtergronden aanbieders

Vacatures in de markt

Column

1 reacties
Van Harm Weistra (hoofdredacteur) 18-03-2020

Betekent Corona doorbraak online leren?

Nu de corona-crisis ons dwingt om volop in te zetten op online leren en afstandsonderwijs, moeten we de kans grijpen om er van te leren, stelt hoofdredacteur Harm Weistra.