Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 04-01-2022 | Article Rating | (0) reacties

Onderzoek effecten serious gaming

Onderzoek effecten serious gaming

Serious games zijn bedoeld om mensen beter te laten functioneren. Maar werken ze? En wat is de invloed van 'behavioral design'. Computable beschrijft twee onderzoeken die ingaan op deze vragen.

Studenten van de Fontys-opleiding Gezondheid onderzoeken het effect van games op de mentale gezondheid van jongeren. Kan zo’n game jongeren sterker maken? Fontys werkt samen met Greenhabit. Het Trimbos Instituut onderzoekt met de Universiteit Leiden en TU Eindhoven of te lang gamen nadelig is. Speciale aandacht is er voor  ‘behavioral design’, dat er vanuit gaat dat game-ontwikkelaars het gedrag van de gamer kunnen sturen. Denk aan algoritmes die gamers bewust stimuleren tot een aankoop. De online rapportage biedt aanknopingspunten voor beleidsmakers en onderzoekers.

Lees het hele artikel op de site van Computable.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.