Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Serious games zijn bedoeld om mensen beter te laten functioneren. Maar werken ze? En wat is de invloed van 'behavioral design'. Computable beschrijft twee onderzoeken die ingaan op deze vragen.
Studenten van de Fontys-opleiding Gezondheid onderzoeken het effect van games op de mentale gezondheid van jongeren. Kan zo’n game jongeren sterker maken? Fontys werkt samen met Greenhabit. Het Trimbos Instituut onderzoekt met de Universiteit Leiden en TU Eindhoven of te lang gamen nadelig is. Speciale aandacht is er voor ‘behavioral design’, dat er vanuit gaat dat game-ontwikkelaars het gedrag van de gamer kunnen sturen. Denk aan algoritmes die gamers bewust stimuleren tot een aankoop. De online rapportage biedt aanknopingspunten voor beleidsmakers en onderzoekers.
Lees het hele artikel op de site van Computable.
Naam (verplicht)
E-mail (verplicht)
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
De corona pandemie heeft een grote invloed op onze manier van leren. Helma van den Berg deelt haar mening.