Bloggers

Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van Wilfred Rubens (redactie) | 21-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Uitwaaien op Vlieland

We zijn vandaag thuis gekomen van een lang weekend Vlieland. Vooral vandaag was echt sprake van ‘uitwaaien’. We waren al zó lang niet op Vlieland geweest, dat ik over geen enkele digitale foto van dit prachtige Waddeneiland beschikte. Nu dus wel. Zaterdag hadden we om 14.15 uur de boot.  Dik anderhalf uur later liepen we [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 21-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Is bloggen formeel of informeel leren?

Bloggen kan een effectieve manier van leren zijn. Het schrijven van blog posts kan bovendien een vorm van informeel en formeel leren zijn. Vanochtend zag ik een groot aantal tweets waarin werd gediscussieerd over de vraag of bloggen een vorm van informeel leren of formeel leren is. Ik werd uitgenodigd daar mijn mening over te [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 20-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Competentiegericht leren, maar dan anders?

Competentiegericht leren is in ons land een besmet begrip geworden. Niet in de VS. Michelle Weisse meent zelfs dat deze ontwikkeling het hoger onderwijs echt zal gaan veranderen. Ik houd mijn hart vast. Binnen het Nederlandse middelbaar beroepsonderwijs werd een aantal jaren geleden benadrukt dat lerenden niet alleen moesten beschikken over vakbekwaamheden, maar ook moesten [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 19-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Exit Google Glass?

Google Glass werd in 2012 met veel bombarie gelanceerd. Uiteraard (?) werd ook al gauw gekeken naar educatieve toepassingsmogelijkheden. Volgens John Dvorak zal Google echter stoppen met deze bril. Maar dat betekent niet dat 'wearable computing' als trend gaat verdwijnen. Negatieve sociale druk zou volgens deze auteur de reden zijn dat Google Glass uit het [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 18-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

De flipped classroom bij taalonderwijs (en de rol van weblogs daarbij) #moocblou

Principes van de flipped classroom worden meestal toegepast bij Beta-vakken, aardrijkskunde of geschiedenis. Je kunt echter ook taalonderwijs met succes ’flippen’. Keuzes voor lerenden en weblogs spelen daarin een belangrijke rol. Leerlingen hebben vaak een hekel aan lezen. Dat kun je volgens docent Brian Sztabnik echter ook veranderen door hen te laten kiezen welke boeken [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 17-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Community cloud voor het onderwijs

Cloud computing is al lang geen nieuw fenomeen meer. Community cloud is dat wel. Het Nederlandse MBO en hoger onderwijs kunnen daar in SURF-verband gebruik van maken. SURF Drive is daarbij de eerste toepassing. Waar ik overigens enthousiast over ben. Vanmiddag heb ik een zogenaamde SURF Edublogger Meetup bijgewoond. SURF praat hier edubloggers bij over [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 17-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Briljante actie van Volkswagen: autorijden en smartphone gaan niet samen!

In Hong Kong werden bezoekers van een bioscoop gevraagd om hun telefoons aan te laten. Dit stelde Volkswagen in staat om bewustwording te creëren over het gebruik van smartphones en sociale media tijdens het autorijden. Kijk en leer Met dank aan mijn collega Jeanette van Dijk. Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 16-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Leiden verschillende aanpakken docentprofessionalisering tot verschillen in schoolprestaties?

Binnen verschillende landen wordt anders omgegaan met docentprofessionalisering. Tegelijkertijd blijken die landen ook nog eens verschillend te zijn wat betreft onderwijsprestaties. Je gaat echter kort door de bocht als je daar een eenduidig verband tussen probeert te leggen. Wat niet wil zeggen dat je niet zou moeten leren van de aanpak van docentprofessionalisering van andere [...] Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 16-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Working with visuals as powerful learning activity

Talking about practice what you preach! –  This is really what we did during the webinar about using visuals with Nancy White. We were choosing images, discussing images, drawing pictures alone and drawing pictures together. It was an eye-opener that working with visuals is much more than selecting a nice image to illustrate your text: […]

Het bericht Working with visuals as powerful learning activity verscheen eerst op Ennuonline.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 15-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Algoritmes en big data: zegen of vloek voor het onderwijs?

Er zijn hoog gespannen verwachtingen van het gebruik van grote hoeveelheden data binnen het onderwijs. Door middel van algoritmes zou je die data kunnen analyseren, en omzetten in acties. Toch voelt het (nog) niet goed. Steeds meer internettoepassingen maken gebruik van grote hoeveelheden data en algoritmes. Dat kan handig zijn. Je bouwt een profiel op [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 15-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Waarom privacy belangrijk is? door Glenn Greenwald

Van de Rafelranden edublog van Jeroen de Boer wil ik onderstaande video graag re-sharen: In deze TED Talk noemt Glenn Greenwald het begrip Panopticon. Dit begrip is al eens eerder gebruikt in een documentaire van Peter Vlemmix: Panopticon – de docu over jouw privacy. Beide docu’s zijn [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 14-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Eerste Europese meertalige MOOCs van start #moocblou #EUMOOCs

Sinds gisteren kunnen deelnemers van de gehele wereld zich registreren voor gratis Massive Open Online Courses (MOOCs) in onderwerpen variërend van Blended Learning tot Bedrijfskunde, van Zoeken op het Internet tot Klimaatveranderingen. Het bijzondere is dat deze MOOCs in meerdere talen beschikbaar zijn. Deze MOOCs die tussen 6 en 8 weken duren, worden aangeboden door [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 14-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Lerenden peer feedback leren geven

Peer feedback is een krachtige leeractiviteit. Ook -of misschien juist- voor degene die feedback geeft. Toch worstelen opleidingen met het gebruik van peer feedback. Hoe kun je dit bevorderen? Starr Sackstein geeft in Empowering Students to Provide Peer Feedback een aantal tips. Volgens haar gaat het om vaardigheden en tools: Vertoon voorbeeldgedrag. Geef specifieke feedback [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 13-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Opnames webinars onderwijswetenschappen #moocblou

Ik verbaas me nog elke dag over de massa waardevolle informatie die online te vinden is. Ook op het gebied van onderwijs, opleiden en leren. Het afgelopen weekend stuitte ik bijvoorbeeld op een opnames van webinars op het gebied van onderwijswetenschappen. Collega Paul Kirschner attendeerde me namelijk op Network of Academic Programs in the Learning [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 13-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Hoe maak ik een image met imageX in Windows 7?

Binnen de opleiding Medewerker Beheer ICT leren onze studenten om met imageX images te maken van een Windows installatie. Zo is het mogelijk om snel een aangepast installatie te maken en deze uit te rollen over een groot aantal machines. In een eerdere post heb ik stap-voor-stap uitgelegd hoe je [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 13-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Is er leven na de mini-conferentie: #mediawijsheid …. het MediawijsheidCafé ;-))

Vorig schooljaar organiseerde het Koning Willem I College de mini-conferentie: #mediawijsheid om de start van de collegebrede invoering van het vak: Mediawijsheid vanaf schooljaar 2014-2015 kracht bij te zetten. De deelnemers waren erg enthousiast en beoordeelden het evenement met een 8,3. Dat [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 13-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Infographic: Krijg jij ook stress van je smartphone?

Via 42BIS kwam ik op onderstaande infographic over de stress van de smartphone. Herken jij bepaalde aspecten? Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 12-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Massive Open Online Course over het ontwerpen van ICT-rijk onderwijs #moocblou

Op 27 oktober aanstaande gaat de derde editie van de HANDSON MOOC van start. Deze Engelstalige massive open online course gaat over het ontwerpen van ICT-rijk onderwijs. Het Welten-instituut van de Open Universiteit is betrokken bij de ontwikkeling en uitvoering. Speciaal voor Nederlandse deelnemers start deze MOOC met een online master class. Deze MOOC is [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 11-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Radicale ideeën die het hoger onderwijs kunnen veranderen

Margaret Rhodes presenteert vier ideeën die een flinke impact kunnen hebben op de leerdoelen, didactiek en organisatie van het hoger onderwijs. Deze ideeën zijn gebaseerd op een onderzoek van Stanford. De ideeën zijn soms al honderden jaren oud, maar worden vaak niet meer toegepast. Tijd om ze af te stoffen? Rhodes begint met het cliché [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 10-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Weblogs voor interactief leren

Gisteravond heb ik een live sessie verzorgd in het kader van de MOOC Blended learning ontwikkelen. Daarbij ben ik hoofdzakelijk ingegaan op weblogs voor interactief leren. Wat is bijvoorbeeld bekend uit onderzoek naar weblogs voor leren? Bij interactief leren is sprake van in een gemeenschap van medelerenden, waarbij interactie, dialoog en reflectie tussen lerende leidt [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 10-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Hoe maak ik een BootPE-cd in Windows 7?

Binnen de opleiding Medewerker Beheer ICT leren onze studenten om met imageX images te maken van een Windows installatie. Zo is het mogelijk om snel een aangepast installatie te maken en deze uit te rollen over een groot aantal machines. Het maken van een BootPE-cd kan lastig zijn. Vandaar hier een [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 10-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Interessant: interview met Eveline Crone over het Puberbrein

Door mijn collega Hans Schaepkens werd ik geattendeerd op onderstaande video over het puberbrein. Onder andere over verschillen tussen mannen en vrouwen, maar vooral ook over de grote individuele verschillen tussen pubers in dezelfde leeftijdscategorie. Ieder mens ontwikkelt zich anders. Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 09-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Leve het reflecteren (maar niet als doel op zich)

De laatste tijd ligt reflecteren onder vuur. Dagblad Trouw pleitte er onlangs zelfs voor om op de Pabo te stoppen met “dat oeverloze gepraat” en gewoon te leren lesgeven. Ik vind dat niet terecht. Tegelijkertijd moeten we niet uit het oog verliezen dat reflectie een vaardigheid en middel is, maar geen doel op zich. Tijdens [...] Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 09-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Vragen voorleggen aan groep: Polleverywhere

In de komende tijd zullen we hier regelmatig een makkelijke tool of app bespreken. Voor ons een goede stimulans om onze praktische ervaringen eens op te schrijven, of te experimenteren met een nieuwe app. En voor jullie ter inspiratie en stimulans. En we beginnen met… ‘Polleverywhere’: een eenvoudige tool om vragen voor te leggen aan […]

Het bericht Vragen voorleggen aan groep: Polleverywhere verscheen eerst op Ennuonline.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 08-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Impressie kennislunch Rabobank blended learning

Op 1 oktober jongstleden heb ik deelgenomen aan een kennislunch bij de Rabobank over blended learning. Van die kennislunch is een video impressie beschikbaar. Sinds een jaar ben ik vanuit de Open Universiteit een dag in de maand gedetacheerd bij Hogeschool NTI. NTI is één van de ‘prefered’ suppliers van de Rabobank. De Rabobank organiseert [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 08-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Seminar Platforms voor MOOCs SURFAcademy #SA_MOOC

Vandaag heb ik een seminar bijgewoond over MOOC-platforms. Deze blogpost bevat een uitgebreide impressie. Er is overigens gelukkig breder gekeken dan naar platforms. Aan het eind van deze bijdrage staat een samenvattende reflectie. Twee onderwerpen stonden eigenlijk centraal: Het selecteren van MOOC-platforms. Het gebruiken van bestaande MOOCs binnen je eigen onderwijs. WageningenUR met edX Ulrike [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 08-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

De 10 meest verrassende nieuwe beroepen volgens ouders ;-)

Op DutchCowboys.nl staat een interessant artikel over een onderzoekje dat LinkedIN deed onder ouders. LinkedIN vroeg naar de 10 meest verrassende nieuwe beroepen: Bitcoin handelaar Drone operator Vlogger iPhone glazenmaker Draagdoekconsulent Cupcake Designer 3D printspecialist Moleculair [...] Lees verder
Van Kasper Spiro | 07-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

DevLearn 2014: The dead of the corporate LMS and WYSIWYG authoring?

I will present two sessions at DevLearn. This blog give a short introduction to both. The dead of the LMS and the dead of WYSIWYG authoring Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 07-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Is de ‘MOOC Revolutie’ nog niet voorbij?

Massive open online courses lijken dezelfde ontwikkeling door te maken als veel technologieën, en ook als ‘technology enhanced learning’. Na een periode van overspannen reacties, volgt de fase van desillusie. Volgens Jeffrey Selingo is de ‘MOOC Revolutie’ echter nog niet voorbij. Dat zou betekenen dat het plateau van productiviteit over een tijd wordt bereikt. Selingo [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 06-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

yOULearn: digitale leer- en werkomgeving van de Open Universiteit

Een week of twee geleden heb ik geblogd over het gerommel op de markt van elektronische leeromgevingen. Op dit moment is de Open Universiteit bezig met de ontwikkeling en implementatie van een nieuwe digitale leer- en werkomgeving. Het programma hiervan heet yOULearn. In deze blogpost wil ik één en ander toelichten. Sinds een aantal jaren [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 06-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Doen is de nieuwe manier van denken: hoe onze creativiteit verdwijnt!

Via Facebook werd ik door mijn collega Eddie Wolsink geattendeerd op onderstaande mooie video over creativiteit. De video bevatten een aantal mooie inzichten over hoe creativiteit verdwijnt doordat je deze inruilt voor conformiteit en structuur. Gelukkig geeft de video ook richting om hieraan te [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 04-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Europese versie Horizon-rapport

De eerste Europese versie van het befaamde Horizon-rapport maakt wat mij betreft vooral duidelijk dat ontwikkelingen op het gebied van ICT in het Europese onderwijs weinig verschillen van de trends in andere Westerse landen, en dat deze ontwikkelingen zich bovendien in een betrekkelijk traag tempo voltrekken. De afgelopen week is de eerste Europese editie van [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 03-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Themamiddag: Aan de slag met gamification! in het innovatiehuis op vrijdagmiddag 14 november

Gamification is de nieuwe didactische tool voor docenten om leerinhoud te verpakken in de vorm van aansprekende werkvormen en spelconcepten binnen de klas. Met als doel om leerlingen nog méér te motiveren en een langere leertijd te realiseren. Wat is gamification? Hoe kun je gamification ontwerpen? [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 03-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Digitale tools en technologieën voor trainers

Op 16 oktober aanstaande vindt bij het kantoor van Springest in Amsterdam een netwerkbijeenkomst plaats over digitale tools en technologieën voor trainers. Een mooie gelegenheid voor trainers en start ups op het gebied van ICT en trainingen om elkaar te ontmoeten. Vanochtend sprak ik via Skype met Robert Cserti van TrainedOn TM. Dit is een nieuw [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 02-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

SAMR grafisch weergegeven

Het SAMR-model van Dr. Ruben Puentedura beschrijft vier fasen waarbinnen ICT ten behoeve van leren kan worden ingezet. In feite biedt dit model ook een bril om naar de werkelijkheid te kijken. Ik vind op internet vooral presentaties van Puentedura. Ik kan geen echte onderzoekspapers vinden. Maar dat kan ook aan mijn zoekstrategieën liggen. Het [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 01-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Opening Bokbier seizoen

Deze blogpost is wel héél erg ‘off topic‘. Gaat niet over technology enhanced learning, zelfs niet over politiek (waar ik soms over blog) maar over de opening van het Bokbier seizoen. De meeste lezers van mijn blog weten het wellicht niet. Maar ik ben een grote bierliefhebber. Ik heb in mijn studententijd bijvoorbeeld lege bierflesjes van [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 01-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Acht manieren om onderwijs met behulp van ICT te verbeteren

Waar moet je rekening mee houden als je onderwijs met behulp van ICT wilt verbeteren? Met heel veel factoren. Volgens Laura Moorhead zijn er in ieder geval acht manieren die kunnen leiden tot de verbetering van onderwijs met behulp van ICT . Moorhead is auteur van 8 ways to think about tech in ways that [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 01-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Leerzame video: Hoe gaat Youtube om met auteursrechten?!

Tijdens mijn zoektocht naar nieuwe video’s rondom auteursrechten kwam ik op onderstaande video uit die op de site van YouTube staat. In de video wordt eenvoudig en grappig uitgelegd hoe YouTube omgaat met het auteursrecht. Op het YouTube auteursrechtencentrum kun je meer informatie vinden, [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 30-09-2014 | Article Rating | (0) reacties

Balkanisering ELO-markt

De markt van elektronische leeromgevingen of leermanagement systemen is niet alleen in beweging, maar ook nog eens behoorlijk versnipperd. De ontwikkelaars lijken ook voor verschillende strategieën te kiezen als het gaat om product-marktcombinaties. Craig Weiss ergert zich aan mensen die een elektronische leeromgeving of leermanagement systeem ‘verouderd’ noemen. Je hebt volgens hem krachtige ELO’s, en [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 29-09-2014 | Article Rating | (0) reacties

Workshop Hoe kunnen we leren versterken met behulp van ICT?

Vandaag heb ik tijdens de opening van de Nationale Onderwijsweek in Groningen een workshop verzorgd over manieren waarop je leren kunt versterken met behulp van ICT. Ik ben kort ingegaan op begrippen als e-learning en blended learning. Vervolgens heb ik vijf manieren besproken waarop ICT leren kan helpen versterken. Ik heb deelnemers ook gevraagd deze [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 29-09-2014 | Article Rating | (0) reacties

Eenvoudig het resultaat van een creatieve brainstorm digitaliseren met de Post-IT Plus app ;-)

Zo nu en dan komt er een app langs in de App Store van Apple dat het leven een stuk makkelijker maakt. Als je graag met post-its werkt om met een groep creatief te brainstormen heb je naderhand een grote klus om alles digitaal vast te leggen. Maar daar is tegenwoordig een oplossing voor: Post-IT [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 28-09-2014 | Article Rating | (0) reacties

Big data binnen het onderwijs: bescherming blijft achter bij technologie

A day in the life of a data mined kid illustreert hoe intensief data van lerenden kan worden verzameld en gebruikt binnen het onderwijs. De realisatie van maatregelen die lerenden beschermen tegen misbruik lopen helaas achter bij de technologische mogelijkheden. Auteur Adriene Hill geeft verschillende voorbeelden van data die over lerenden wordt verzameld. Zij focust [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 27-09-2014 | Article Rating | (0) reacties

Tips om afleiding bij gebruik ICT in onderwijs te voorkomen

Het gebruik van ICT in het onderwijs kan afleidend werken. Om die reden heb ik de afgelopen week onder meer gepleit voor digitale studievaardigheden. Omgaan met risico’s van afleiding maken daar deel van uit. Wat kun je doen om afleiding bij het gebruik van ICT in het onderwijs te voorkomen? Katie Lepi heeft vijf tips [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 27-09-2014 | Article Rating | (0) reacties

Tips om afleiding bij gebruik ICT in onderwijs te voorkomen

Het gebruik van ICT in het onderwijs kan afleidend werken. Om die reden heb ik de afgelopen week onder meer gepleit voor digitale studievaardigheden. Omgaan met risico’s van afleiding maken daar deel van uit. Wat kun je doen om afleiding bij het gebruik van ICT in het onderwijs te voorkomen? Katie Lepi heeft vijf tips [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 26-09-2014 | Article Rating | (0) reacties

Participatie vergroten binnen online cursussen

Hoe kun je participatie binnen online cursussen vergroten? Een interessante vraag. Maar is online participatie wel zo belangrijk? Ook een interessante vraag. Anouk Janssens-Bevernage geeft in Boost your participation rates in your online course! een aantal tips waardoor je deelname aan interacties binnen online cursussen kunt vergroten. Laat deelnemers geen vragen beantwoorden, maar problemen aanpakken. [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 26-09-2014 | Article Rating | (0) reacties

Een overzicht van diverse 21st Century Skills modellen door de Universiteit van Twente

Via mijn collega Lidy van Oers werd ik getipt voor onderstaande video over 21st Century Skills waarin Mw. J.M. (joke) Voogt van de Universiteit Twente tijdens de Vlootschouw 2011 een overzicht geeft van de diverse modellen. Over de volgende compententies zijn alle modellen het eens: ICT [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 25-09-2014 | Article Rating | (0) reacties

Interessante ‘line up’ Online Educa Berlijn 2014 #oeb14

Popfestivals kennen altijd een zogenaamde ‘line up’: welke acts treden het betreffende jaar op? Gisteren is de ‘line up’ van de Online Educa Berlijn bekend geworden. Een interessante mix. Ook de befaamde Online Educa debat belooft vuurwerk op te leveren. Ik zie bijvoorbeeld erg uit naar hoogleraar Hans Rosling die data analyseert om globale trends [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 24-09-2014 | Article Rating | (0) reacties

Het rommelt op het gebied van elektronische leeromgevingen

Gisteren zijn twee online artikelen gepubliceerd die ingaan op ontwikkelingen op het gebied van leermanagement systemen oftewel elektronische leeromgevingen. Binnen het hoger onderwijs blijkt het onder de oppervlakte te rommelen. De vergelijking met een lawine lijkt daarbij deels op te gaan, zonder -hopelijk- de vernietigende gevolgen. InsightHigherEd besteedt aandacht aan een recent rapport dat in [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 24-09-2014 | Article Rating | (0) reacties

ePathways: Workshop Easter Egg Teaching Power

In October I will attend the ePathways conference in Dublin and attend some workshops. Because of the involvement Koning Willem I College in this project I’ll also give a workshop called: Five Sociale Media Easter Eggs for Classroom Teaching Power Education is not sufficiently aware of the [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 23-09-2014 | Article Rating | (0) reacties

Theorie en praktijk op gebied van leren, doceren en technologie ontmoeten elkaar op 7 november

Op 7 november 2014 organiseert het Welten-instituut bij het Evoluon in Eindhoven een conferentie waarbij krachtenbundeling van onderwijspraktijk en onderwijsonderzoek centraal staan. Ik heb voor de zomervakantie al eens geblogd over de Conferentie ‘Leren, doceren en technologie: theorie en praktijk ontmoeten elkaar’. Inmiddels is het programma rond. Doel van de conferentie is te laten zien hoe [...] Lees verder
Pagina 95 van 101Eerste   Vorige   90  91  92  93  94  [95]  96  97  98  99  Volgende   Laatste