Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Tips voor het maken van online learnings
Van Let’s Learn! | 07-04-2021 | Article Rating | (0) reacties

Tips voor het maken van online learnings

Er komt steeds meer kennis over hoe we online lezen. Door dit slim in te zetten kunnen we als learning ontwikkelaars onze learnings nog effectiever maken. Lees hier wat onze tips zijn voor het maken van online learnings.  Mocht je vragen hebben of een project willen laten beoordelen, neem dan ... Lees verder
Camera aan leidt niet altijd tot betere leerresultaten
Van Wilfred Rubens (redactie) | 07-04-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Camera aan leidt niet altijd tot betere leerresultaten

Over het algemeen hechten professionals op het gebied van leren, opleiden en onderwijs er veel belang aan dat lerenden tijdens synchrone, live, online sessies hun camera aan zetten. Toch blijkt dit niet altijd effectief te zijn, in termen van leerresultaten. Onderzoek laat zien dat we visuele aan... Lees verder
CrossKnowledge Virtual Discussion Hub: What can we learn about digital learning if we look from the learner’s perspective?
Van CrossKnowledge | 06-04-2021 | Article Rating | (0) reacties

CrossKnowledge Virtual Discussion Hub: What can we learn about digital learning if we look from the learner’s perspective?

The CrossKnowledge Virtual Discussion Hub is a free 1-hour virtual session to meet, discuss and learn about trending L&D challenges. The CrossKnowledge Hub provides you with an opportunity to ask your burning questions to experts and gain inspiration from peers. How to increase impact with ... Lees verder
Gebruik online video’s leidt tot betere leerresultaten
Van Wilfred Rubens (redactie) | 31-03-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Gebruik online video’s leidt tot betere leerresultaten

Deze conclusie staat in een artikel over een meta-studie. Deze studie is gepubliceerd door de American Educational Research Association (AERA). De onderzoekers concluderen dat het gebruik van online video’s zoals kennisclips kan leiden tot “kleine verbeteringen” ten aanzien van lee... Lees verder
CrossKnowledge has partnered with Schouten Global to discover how learner engagement leads to business impact
Van CrossKnowledge | 31-03-2021 | Article Rating | (0) reacties

CrossKnowledge has partnered with Schouten Global to discover how learner engagement leads to business impact

Learner Engagement is a crucial goal for L&D teams requiring a fine balance to create a learning strategy that is appealing to learners whilst meeting business objectives. In this interactive webinar our experts will guide you through the challenges and solutions for this topic.  How can... Lees verder
Inergy lijft e-learning-specialist SEP in
Van de Redactie | 30-03-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Inergy lijft e-learning-specialist SEP in

Inergy is het door vrijwel alle gemeenten gebruikte softwareplatform LIAS. De LIAS-suite biedt gemeenten stuurinformatie en daarmee grip op belangrijke domeinen zoals finance en control, bedrijfsvoering en het sociaal domein. Met de toevoeging van SEP wordt het platform verder uitgebouwd. Main Capit... Lees verder
Trends na 1 jaar Corona
Van Let’s Learn! | 30-03-2021 | Article Rating | (0) reacties

Trends na 1 jaar Corona

Een jaar geleden vroegen Marcel de Leeuwe en Jeroen Krouwels tijdens hun eerste webinar in de serie ‘e-learning beats corona’ 169 deelnemers naar hun ervaringen met webinars. Daar waren tot onze  verbazing maar 13 mensen die ervaring hadden met online leren via webinars. Zou je... Lees verder
MOOC: Waar is Europa van?
Van de Redactie | 29-03-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

MOOC: Waar is Europa van?

Het beleid van de Europese Unie beïnvloedt het werk van veel Nederlandse ambtenaren. Maar voor ambtenaren is het niet altijd helder hoe Europese regelgeving en beleid tot stand komt. Welke afwegingen spelen bij het maken van die regelgeving en beleid mee en wat komt er allemaal kijken bij Europese s... Lees verder
Hoe maak je e-learning effectief?
Van de Redactie | 26-03-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Hoe maak je e-learning effectief?

‘E-learnings bieden vaak een overload aan informatie. Er is veel tekst, je moet veel wachten en ze duren relatief lang. Genoeg negatieve prikkels om af te haken of op zijn minst je aandacht regelmatig te verliezen’, schrijft Onno Rompa op de site MarketingFacts.nl. Hoe moet het dan wel? ... Lees verder
Een betere leider in 2 minuten per dag
Van de Redactie | 25-03-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Een betere leider in 2 minuten per dag

De New Yorks-Berlijnse startup BUNCH biedt een gratis iPhone app waarmee first-time managers hun leidinggevende vaardigheden kunnen verbeteren. BUNCH combineert psychologie, e-learning en AI. Daarbij wordt rekening gehouden met de leiderschapsstijl van de gebruikers, de uitdagingen waar ze met hun t... Lees verder
Gratis MOOC: Learning to teach online
Van de Redactie | 24-03-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Gratis MOOC: Learning to teach online

De Australische universiteit UNSW biedt via Cousera de gratis MOOC Learning to teach online aan. Uiteraard in het Engels. De site van Coursera meldt: Are you an educator? Have you ever wanted to understand more about how to design your class to make better use of educational technology ... Lees verder
Vijf manieren om de betrokkenheid van lerenden te vergroten
Van Wilfred Rubens (redactie) | 24-03-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Vijf manieren om de betrokkenheid van lerenden te vergroten

Volgens de auteurs van Improved Student Engagement in Higher Education’s Next Normal hebben we tijdens de pandemie geleerd dat je betrokkenheid, engagement, van lerenden op vijf manieren kunt vergroten. Ook na COVID-19 zouden we deze manieren moeten toepassen, stellen zij. De manieren zijn:... Lees verder
Succesvolle implementatie microlearnings
Van de Redactie | 20-03-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Succesvolle implementatie microlearnings

Let’s Learn! ontwikkelde microlearnings voor de training Slidewriting in opdracht van Count & Cooper (Integrated Project Delivery). Behalve een animatie zijn er drie interactieve video’s gemaakt waarin een trainer uitleg geeft en vragen stelt. De learnings worden gebruikt voor blende... Lees verder
LEARNTEC definitief alleen online
Van de Redactie | 19-03-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

LEARNTEC definitief alleen online

De LEARNTEC - evenement voor digitaal onderwijs op school, universiteit en werk - gaat dit jaar niet door als live event. Vanwege de pandemie is het onzeker of de verschoven datum van 22 juni haalbaar is. Aanvankelijk stonden congres en beurs gepland voor februari, zoals altijd in de Messe van het D... Lees verder
Britse studenten opvallend positief over ‘digital learning’ (al is ruimte voor verbetering)
Van Wilfred Rubens (redactie) | 17-03-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Britse studenten opvallend positief over ‘digital learning’ (al is ruimte voor verbetering)

Het Britse Jisc heeft tussen oktober en december 2020 onderzoek gedaan naar opvattingen van studenten in het hoger en “further education” over de wijze waarop onderwijsinstellingen met behulp van leertechnologie onderwijs tijdens de coronacrisis verzorgen. Welke sterke positieve punten e... Lees verder
SLIM subsidie - nieuwe ronde
Van E-learning Training | 15-03-2021 | Article Rating | (0) reacties

SLIM subsidie - nieuwe ronde

We zijn alweer halverwege de maand maart en dat is ook de helft van het eerste aanvraagtijdvak voor de SLIM subsidie voor 2021.  Vorig jaar hebben er ontzettend veel bedrijven een aanvraag ingediend en zijn er ook veel bedrijven door middel van loting niet in aanmerking gekomen voor de SLIM ... Lees verder
Bevordert de coronacrisis de ontwikkeling van meer ‘sociale’ leertechnologie?
Van Wilfred Rubens (redactie) | 10-03-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Bevordert de coronacrisis de ontwikkeling van meer ‘sociale’ leertechnologie?

Sinds de uitbraak van Covid-19 gebruiken we op grote schaal leertechnologie, en dan met name applicaties voor synchroon online leren zoals Zoom en MS Teams. Tegelijkertijd lopen we aan tegen de tekortkomingen van deze technologieën. Je ziet nu dat er nieuwe leertechnologieën opkomen die er naar stre... Lees verder
Blended learning voor jaargesprekken
Van E-learning Training | 07-03-2021 | Article Rating | (0) reacties

Blended learning voor jaargesprekken

Blended learning voor jaargesprekken In veel organisaties staat deze periode in het teken van jaargesprekken of functioneringsgesprekken. Steeds meer organisaties veranderen hun focus van gesprekken die gestuurd worden door de leidinggevende naar gesprekken waar de medewerker aan het roer st... Lees verder
Microsoft Viva: over deze applicatie gaan we de komende tijd veel horen
Van Wilfred Rubens (redactie) | 03-03-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Microsoft Viva: over deze applicatie gaan we de komende tijd veel horen

Microsoft Viva is een nieuw platform van de bekende tech gigant uit Redmond. Het lijkt op een combinatie van een portal en een learning experience platform (LXP). Office 365 (inclusief MS Teams) wordt hiermee geïntegreerd, net als onder andere leermanagementsystemen. In eerste instantie lijkt Micros... Lees verder
Sam Media wint award voor VR-streamingdienst
Van de Redactie | 03-03-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Sam Media wint award voor VR-streamingdienst

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360. De virtual reality streamingdienst biedt toegang tot digitale ervaringen: van rondleidingen door meer dan 50 wereldsteden tot extreme sporten en activiteiten op exotische locaties. Door de inzet van o.m. direc... Lees verder
Pagina 5 van 266Eerste   Vorige   1  2  3  4  [5]  6  7  8  9  10  Volgende   Laatste   

Achtergronden aanbieders

Column

1 reacties
Van Harm Weistra (hoofdredacteur) 18-03-2020

Betekent Corona doorbraak online leren?

Nu de corona-crisis ons dwingt om volop in te zetten op online leren en afstandsonderwijs, moeten we de kans grijpen om er van te leren, stelt hoofdredacteur Harm Weistra.