Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


e-Learning steeds populairder
Van de Redactie | 02-09-2019 | Article Rating | (0) reacties

e-Learning steeds populairder

Op de site van Computable wordt uitgelegd waarom e-learning steeds populairder wordt. Computable noemt 3 belangrijke factoren: 1. Flexibiliteit Dé belangrijkste reden waarom mensen kiezen voor e-learning, is het gemak om te leren waar en wanneer de cursist wilt. 2. Beter onthouden Een... Lees verder
Wouter Willemsen van GITP naar Faculty of Skills
Van Faculty of Skills | 29-08-2019 | Article Rating | (0) reacties

Wouter Willemsen van GITP naar Faculty of Skills

Wouter Willemsen (40) maakt per 1 september de overstap van GITP naar Faculty of Skills in Utrecht. Daar legt hij zich in de rol van Accountmanager toe op de totstandkoming van nieuwe blended leertrajecten.  Bij GITP was Willemsen tot voor kort programmamanager Grow Online en daarmee verantw... Lees verder
De betekenis van Learning Experience Platforms voor het onderwijs
Van Wilfred Rubens (redactie) | 28-08-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

De betekenis van Learning Experience Platforms voor het onderwijs

Het leermanagementsysteem is voortgekomen uit het hoger onderwijs. Vervolgens hebben ook bedrijven LMS-en omarmd. Het Learning Experience Platform (LXP) heeft wortels in het bedrijfsleven. Zal het (hoger) onderwijs het LXP ook gaan omarmen? Tannis Morgan heeft een recent een interessante blogpost... Lees verder
Van de Redactie | 28-08-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

MOOC: The Science of Learning

Wat vertelt wetenschappelijk onderzoek ons over hoe mensen leren. En hoe is deze kennis toe te passen in de praktijk. De gratis Engelstalige MOOC ‘The Science of Learning’ gaat in op deze vragen. Met een studiebelasting van 3 uur per week, is de cursus in 5 weken af te ronden.  Z... Lees verder
Robert de Leeuw: “Instructional design heeft impact op leren”
Van Let’s Learn! | 27-08-2019 | Article Rating | (0) reacties

Robert de Leeuw: “Instructional design heeft impact op leren”

Onlangs promoveerde Robert de Leeuw op onderzoek op het gebied van instructional design van e-learning. Hij ontwikkelde een model waarmee je alle aspecten die invloed hebben op hoeveel je leert van een e-learning meenemen. Let's Learn! interviewde hem over zijn werk en de resultaten.  Ee... Lees verder
Van de Redactie | 26-08-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Jane’s Top 10 Tools for Learning 2019

Zoals we van haar gewend zijn, stelt Jane Hart ook dit jaar weer de Top 10 Tools for Learning samen. Het is een lijst met tools die het leren en opleiden ondersteunen. De Top 10 wordt samengesteld op basis van de individuele Top10’s van gebruikers. Iedereen die dat wil, kan invloed hebben op d... Lees verder
3 leertheorieën voor instructional design
Van de Redactie | 19-08-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

3 leertheorieën voor instructional design

Interessante infographic – inclusief uitleg – over 3 belangrijke leertheorieën: Behaviorism Cognitivism Constructivism Ter inspiratie voor een nieuw seizoen leren en ontwikkelen. Lees het uitgebreide verslag op de site van Shift Learning. Lees verder
The Surprising Truth About Human Behaviors and Learning with Daniel H. Pink
Van Let’s Learn! | 18-08-2019 | Article Rating | (0) reacties

The Surprising Truth About Human Behaviors and Learning with Daniel H. Pink

Dan Pink en motivatie. Het lijkt aan elkaar verbonden als brood en boter. Hoezo? Dan Pink schreef als onafhankelijke journalist een aantal boeken over motivatie op een leuke manier. De boeken hebben titels als Drive: The Surprising Truth About What Motivates Us, To Sell Is Human: The Surprising Trut... Lees verder
Belgische contentbouwer blij met FLOWSPARKS
Van de Redactie | 12-08-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Belgische contentbouwer blij met FLOWSPARKS

Het Belgische Vzw Vorm is een contentbouwer die zich richt op permanente vorming in de Zorgsector. e-Learning speelt daarin een cruciale rol. FLOWSPARKS van U&I Learning is daarvoor het ontwikkelplatform. Het is een flexibele leeromgeving om e-Learning te creëren, te wijzigen en te distribueren.... Lees verder
Gamification om onderwijs te vernieuwen
Van de Redactie | 09-08-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Gamification om onderwijs te vernieuwen

Hogeschool Avans werkt aan vernieuwing van het onderwijs. Een van de middelen daarvoor is gamification. Wat maakt leren via gamification zo anders als het traditionele leren? Wat levert het op? En waarom is vernieuwend onderwijs zo belangrijk? Op de site van Avans vertellen de docenten Judith Herrew... Lees verder
Gamification: dure les van een half miljoen
Van de Redactie | 08-08-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Gamification: dure les van een half miljoen

Een experiment in de gemeenten Deventer, Almelo en Enschede met als doel om jonge kinderen door gamification te bereiken, komt maar lastig van de grond. Twee jaar geleden ontstond het idee om de doelgroep via het open source-spelletje Minecraft te bereiken. Maar inmiddels is Minecraft ‘hartsti... Lees verder
Gratis webinar: Digitale veiligheid, daar zorg je zelf voor!
Van SkillsTown | 07-08-2019 | Article Rating | (0) reacties

Gratis webinar: Digitale veiligheid, daar zorg je zelf voor!

Iedere maand stelt online opleider SkillsTown een gratis webinar beschikbaar. Inschrijven voor dit webinar kan via de website van SkillsTown. In de maand augustus is dit het webinar 'Digitale veiligheid, daar zorg je zelf voor!' door Albert Smallenbroek. Lees hieronder meer informatie over h... Lees verder
Flavour gooide na 10 jaar het roer om
Van de Redactie | 07-08-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Flavour gooide na 10 jaar het roer om

Tien jaar lang werkte Flavour in opdracht van commerciële klanten. Het bedrijf dat gamification inzet voor gedragsverandering veranderde in 2017 radicaal van strategie. “We vonden dat onze impact te beperkt was. De opdrachten voor klanten waren gaaf, maar vervolgens gooi je het als het ware ov... Lees verder
Start-up Covince wil Netflix van e-learning zijn
Van de Redactie | 06-08-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Start-up Covince wil Netflix van e-learning zijn

CoVince omschrijft zichzelf als “de Netflix van het e-learning”. Het wil een platform zijn waarop allerlei verschillende e-learning-modules worden aangeboden. De modules krijgen verschillende vormen en thema’s. De gebruiker kies zelf wat en hoe die wil leren. Net zoals je op Netfli... Lees verder
Gamification of game-based learning?
Van de Redactie | 05-08-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Gamification of game-based learning?

Bij discussies over het toevoegen van spelelementen in leersituaties kan verwarring ontstaan als er wordt gesproken over gamification en game-based learning. Want hoewel de termen in het spraakgebruik makkelijk uitwisselbaar lijken, is de betekenis verschillend, schrijft Jeroen Langendam op de site ... Lees verder
Gartner rangschikt aanbieders security awareness trainingen
Van de Redactie | 05-08-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Gartner rangschikt aanbieders security awareness trainingen

Gartner belicht de belangrijkste spelers in zijn laatste Magic Quadrant for Security Awareness Computer-Based Training voor 2019. Het rapport geeft een gedetailleerd overzicht van de markt voor computergestuurde bewustwordingstrainingen en beoordeelt leveranciers op basis van hun visie en uitvoering... Lees verder
5 podcasts every e-learning professional should listen to
Van Let’s Learn! | 24-07-2019 | Article Rating | (0) reacties

5 podcasts every e-learning professional should listen to

Als je al vakantie hebt en je wilt toch bezig zijn met je professie, dan is het de hoogste tijd om deze podcasts eens te gaan beluisteren. Wij doen het vanuit onze bureaustoel omdat wij bij Let’s Learn! nog geen vakantie hebben. Dus we zijn gewoon bereikbaar mocht je willen sparren of hulp ... Lees verder
Maakt e-learning belofte waar?
Van de Redactie | 18-07-2019 | Article Rating | (0) reacties

Maakt e-learning belofte waar?

Robert Schendstok van MyCademy.com vraagt zich in Computable af of e-learning zijn beloftes heeft waargemaakt. Hij schrijft: “…door de opkomst van internet heeft iedereen toegang tot leermiddelen op elk moment en op elke plaats naar keuze. Toch is het niet de dominante leervorm, ook nie... Lees verder
Waar chatbots niet goed in zijn, als het gaat om leren
Van Wilfred Rubens (redactie) | 17-07-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Waar chatbots niet goed in zijn, als het gaat om leren

Chatbots worden gebruikt voor leren, opleiden en onderwijs. Volgens Clark Quinn lopen we echter het risico dat chatbots verkeerd worden geïnterpreteerd en toegepast. Het stellen van vragen en het beantwoord krijgen van vragen is volgens hem namelijk niet hetzelfde als leren. Quinn schrijft dat ch... Lees verder
Genomineerden SURF Onderwijsawards
Van de Redactie | 17-07-2019 | Article Rating | (0) reacties

Genomineerden SURF Onderwijsawards

Elk jaar reikt SURF tijdens de Onderwijsdagen de Onderwijsawards uit. Bedoeld om onderwijsvernieuwers in het zonnetje te zetten en om anderen te inspireren. In totaal zijn er dit jaar 24 nominaties in 5 categorieën: studenten docenten onderwijsadviseurs ICT-specialisten bestuurders ... Lees verder
Pagina 2 van 238Eerste   Vorige   1  [2]  3  4  5  6  7  8  9  10  Volgende   Laatste   

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Wilfred Rubens (redactie) 09-06-2019

Gepersonaliseerd leren heilige graal?

Veel ronkende verhalen over gepersonaliseerd leren op. Lastige is een gebrek aan eenduidige definities. Wilfred Rubens beschrijft gepersonaliseerd leren als het gebruik maken van de karakteristieken van lerenden om hen specifieke, relevante en adaptieve leerervaringen te bieden.