Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
In Nederland leven ruim twee miljoen mensen met tinnitus: een chronisch piepen of suizen in je hoofd. Voor deze groep is de app Freequency ontwikkeld. De app biedt een therapie d.m.v. gamification. De game draait op een smartphone, die je spelenderwijs leert omgaan met tinnitus.
De app is in september 2024 gelanceerd en ontwikkeld door game-studio Hulan en manueel therapeut Teun Loverbos. Samen ontdekten zij dat er wetenschappelijk onderzoek was dat de parallellen tussen tinnitus en fantoompijn aantoonde. Bij fantoompijn wordt spiegeltherapie ingezet. Diezelfde methode is vervolgens ook gebruikt voor de app Freequency, waarna deze twee jaar lang getest is voorafgaand aan de lancering.
Voor de app gebruikers nu nog een betaald abonnement afsluiten. Er lopen gesprekken over de financiering met zorgverzekeraars en ziekenhuizen. De app, die nu overigens alleen nog op een iPhone te gebruiken is, is een van de finalisten van de Nationale Zorginnovatieprijs 2025 van de website zorginnovatie.nl.
Bron: Dutch Health Hub
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.