Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


VR en AR: de stand van zaken
Van de Redactie | 04-02-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

VR en AR: de stand van zaken

Benieuwd naar de mogelijkheden van VR en AR (virtual en augmented reality)? Op de site van Emerce staat een uitgebreid artikel van Erdinç Saçan over wat ook wel mixed reality wordt genoemd. In het artikel een overzicht en voorbeelden van de vele toepassingen. Hier alvast de conclusie van Saçan: &... Lees verder
Werken Flash animaties niet meer in leermodules?
Van Future Learning | 03-02-2021 | Article Rating | (0) reacties

Werken Flash animaties niet meer in leermodules?

Adobe Flash heeft vanaf 31 december 2020 officieel End Of Life-status! Er komen voor Flash geen security-updates meer en je kan vanaf begin 2021 het Flash programma ook niet meer downloaden. Het afspelen van Flash animaties in je browser is niet meer mogelijk. Het is daarom mogelijk dat je proble... Lees verder
Tips om cognitieve overbelasting bij online leren te voorkomen
Van Wilfred Rubens (redactie) | 03-02-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Tips om cognitieve overbelasting bij online leren te voorkomen

How to Mitigate Cognitive Load in Online Learning staat al een tijd op mijn leeslijst. Matthew Lynch vat hierin vijf tips samen die helpen om cognitieve overbelasting bij online leren te vermijden. Ik voeg er ook opmerkingen aan toe. De tips zijn: Presenteer content in afgebakende eenheden met... Lees verder
Conferentie Nederland Digitaal online
Van de Redactie | 03-02-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Conferentie Nederland Digitaal online

De tweede editie van de jaarlijkse conferentie Nederland Digitaal is van 8 tot en met 10 februari 2021 online bij te wonen. Na aanmelding is het programma volledig online te volgen op het platform Let’s get Digital. Een overzicht van het programma is te downloaden. De jaarlijkse conferentie... Lees verder
Tacit knowledge in onboardingtrajecten
Van Let’s Learn! | 02-02-2021 | Article Rating | (0) reacties

Tacit knowledge in onboardingtrajecten

Iedereen heeft kennis die moeilijk over te dragen is. De zogenaamde tacit knowledge, de onbewuste kennis of ontastbare kennis. Het is een vorm van individuele kennis die 'in het hoofd zit' en moeilijk overdraagbaar is. Het is de kennis waarvan je wilt dat nieuwe medewerkers die snel krijgen ... Lees verder
Landelijk platform voor digitaal leermateriaal
Van de Redactie | 02-02-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Landelijk platform voor digitaal leermateriaal

SURF lanceert edusources, dé plek waar docenten en studenten digitale (open) leermaterialen kunnen delen en hergebruiken. Dankzij meerdere instellingen is er nu één landelijk platform met een divers aanbod van leermaterialen passend bij een vakgebied of opleiding. Instelling en vakcommunities die... Lees verder
Jaap Sluijter in bestuur AtHand (serious games)
Van de Redactie | 01-02-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Jaap Sluijter in bestuur AtHand (serious games)

Jaap Sluijter is benoemd tot Commercieel Directeur van AtHand, een specialist in het ontwikkelen van games voor het bedrijfsleven. In zijn nieuwe rol wordt hij verantwoordelijk voor het uitbouwen van het klantennetwerk van AtHand. AtHand – opgericht in 2003 – richt zich op het ontwikkele... Lees verder
Lancering platform voor studiedata in HO
Van de Redactie | 01-02-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Lancering platform voor studiedata in HO

Versnellingsplan.nl lanceert op 4 februari de website doe-meer-met-studiedata.nl. Het Versnellingsplan is een samenwerking van de Vereniging van Universiteiten, Vereniging Hogescholen en SURF. De lancering op 4 februari vindt plaats middels een webinar. Tussen 10.00-11.00 lanceer... Lees verder
Kan blockchain e-learning meer effectief maken?
Van Wilfred Rubens (redactie) | 27-01-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Kan blockchain e-learning meer effectief maken?

Blockchain technologie kan worden gebruikt om alles dat van waarde is vast te leggen en transacties bij te houden. Daarbij gaat het lang niet alleen maar om digitaal geld, maar bijvoorbeeld ook om medische data en certificaten van kunst. De makers van de website CodeCondo suggereren dat blockchain t... Lees verder
Wat is een LRS Learning Record Store?
Van Future Learning | 25-01-2021 | Article Rating | (0) reacties

Wat is een LRS Learning Record Store?

Een Learning Record Store, of LRS, is een systeem dat wordt gebruikt in combinatie met xAPI (Experience Applicatie Programming Interface) om leerervaringen van mensen te verzamelen, op te slaan en op te halen. Een LeerOpslagPlaats voor alle mogelijke leeractiviteiten. API is een eLearning-specifica... Lees verder
Waar vind je goede foto’s en illustraties voor je project?
Van Let’s Learn! | 25-01-2021 | Article Rating | (2) reacties

Waar vind je goede foto’s en illustraties voor je project?

Om een e-learning aantrekkelijk te maken gebruiken we graag beeld. De kracht daarvan hoeven we niemand uit te leggen. Daarom is het ook belangrijk om de juiste beelden en sfeer neer te kunnen zetten met de beelden die je kiest. En dat is in de praktijk vaak weer lastig. Hoe vaak is het ons niet over... Lees verder
SURF zoekt deskundigen in online praktijkonderwijs
Van de Redactie | 25-01-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

SURF zoekt deskundigen in online praktijkonderwijs

De werkgroep Praktijkvaardigheden is een multidisciplinaire werkgroep die zich bezighoudt met de mogelijkheden voor online onderwijs in praktijkvaardigheden. De werkgroep bestaat nu uit twee projectleiders en een projectsecretaris die opzoek zijn naar onderwijsprofessionals, onderzoekers, beleidsmed... Lees verder
U&I Learning wordt FLOWSPARKS met grootse groeiplannen
Van FLOWSPARKS | 22-01-2021 | Article Rating | (0) reacties

U&I Learning wordt FLOWSPARKS met grootse groeiplannen

Een nieuwe naam zal het voor velen niet zijn. U&I Learning, leverancier van e-Learning Services, is de ontwikkelaar van FLOWSPARKS. Het bedrijf groeide de laatste jaren uit tot een gerenommeerd softwarebedrijf met hun in eigen beheer ontwikkeld, innovatief (leer)platform voor digitale kennisover... Lees verder
Gratis online platform voor Vlaamse zorgprofessionals
Van de Redactie | 21-01-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Gratis online platform voor Vlaamse zorgprofessionals

Met een online platform biedt de Vlaamse overheid 150.000 zorgprofessionals kosteloos interactieve content. Vooralsnog bestaande uit 5 e-learningmodules die tot en met 2023 beschikbaar zijn. Het platform gaat door het leven als Zorg en Welzijn: Infectiepreventie E-learning Platform, kortweg ZWIeP. Lees verder
Virtual reality voor het ontwikkelen van ’soft skills’ van werknemers: goedkoper en effectiever?
Van Wilfred Rubens (redactie) | 20-01-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Virtual reality voor het ontwikkelen van ’soft skills’ van werknemers: goedkoper en effectiever?

Arbeidsorganisaties investeren normaliter fors in zogenaamde ’soft skills’, zoals kunnen samenwerken, gespreksvaardigheden of conflicten kunnen oplossen. Normaliter worden hiervoor face-to-face trainingen georganiseerd. Als het echter lastig of onmogelijk is om fysiek bij elkaar te komen... Lees verder
Hoe creëer je tijd om learnings te ontwerpen?
Van Let’s Learn! | 18-01-2021 | Article Rating | (0) reacties

Hoe creëer je tijd om learnings te ontwerpen?

Tijdgebrek, een veel voorkomend iets. Wie heeft het niet druk? En dan moet je tijdens al die drukke tijden en vele overleggen ook nog learnings ontwerpen. Tijd om eens stil te staan bij hoe je dat effeciënt kunt doen. Daarom sprak het artikel van Jose Torre ons enorm aan. Hij werkt met tijdblokken o... Lees verder
Nieuwe editie Innovating Pedagogy over didactische innovaties met potentie #IP2021report
Van Wilfred Rubens (redactie) | 13-01-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Nieuwe editie Innovating Pedagogy over didactische innovaties met potentie #IP2021report

Op 6 januari 2021 heeft de Britse Open Universiteit voor de negende keer het rapport “Innovating Pedagogy” gepubliceerd. In dit rapport komen tien nieuwe vormen van doceren en leren aan de orde die al in de praktijk worden gebruikt, maar volgens de samenstellers nog geen wijdverbrei... Lees verder
Lockdown verlenging: hoe maken we nu video's voor learnings?
Van Let’s Learn! | 10-01-2021 | Article Rating | (0) reacties

Lockdown verlenging: hoe maken we nu video's voor learnings?

Als de lockdown verlengd wordt, dan zitten we nog steeds thuis en... worden weer een aantal opnamedagen uitgesteld, terwijl de leertrajecten/trainingen nog niet verzet zijn. Wat doe je dan? Wij coachen dan de opdrachtgever om zelf video’s te maken. Hoe dat gaat? Om te beginnen delen we met... Lees verder
Igor Mayer hoogleraar Playful Organizations & Learning System
Van de Redactie | 07-01-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Igor Mayer hoogleraar Playful Organizations & Learning System

Dr. Igor Mayer is per 1 januari 2021 benoemd tot bijzonder hoogleraar Playful Organizations & Learning Systems bij het departement Organization Studies van de Tilburg School of Social and Behavioral Sciences. De aanstelling van 0,2 fte is voor de duur van vijf jaar. Mayer blijft werken vanuit de... Lees verder
CrossKnowledge Presents: 3 Simple Questions to Discover What Learners Really Want From Digital Learning
Van CrossKnowledge | 06-01-2021 | Article Rating | (0) reacties

CrossKnowledge Presents: 3 Simple Questions to Discover What Learners Really Want From Digital Learning

2020 has been the year of digital learning. With many organisations moving to remote working, there has been rapid change to move training from face to face to digital formats. Digital has many advantages and opportunities for L&D teams, but do we really know what our learners want from this for... Lees verder
Pagina 6 van 265Eerste   Vorige   1  2  3  4  5  [6]  7  8  9  10  Volgende   Laatste   

Achtergronden aanbieders

Column

1 reacties
Van Harm Weistra (hoofdredacteur) 18-03-2020

Betekent Corona doorbraak online leren?

Nu de corona-crisis ons dwingt om volop in te zetten op online leren en afstandsonderwijs, moeten we de kans grijpen om er van te leren, stelt hoofdredacteur Harm Weistra.