Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Global Sentiment Survey 2024: hoe kijken L&D’ers aan tegen trends op hun vakgebied?
Van Wilfred Rubens (redactie) | 27-03-2024 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Global Sentiment Survey 2024: hoe kijken L&D’ers aan tegen trends op hun vakgebied?

Verleden week presenteerde Donald Taylor de resultaten van de meest recente editie van de Global Sentiment Survey. De ontwikkeling die als het meest belangrijk werd bestempeld was geen verrassing. Toch bieden de uitkomsten van Donald’s analyse van de gegevens interessante inzichten. AI werd... Lees verder
Waarom de overname van Udacity door Accenture belangrijk nieuws is
Van Wilfred Rubens (redactie) | 20-03-2024 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Waarom de overname van Udacity door Accenture belangrijk nieuws is

Consultancybedrijf Accenture heeft aangekondigd het leerplatform Udacity over te nemen. De snelle ontwikkeling en adoptie van AI speelt hierbij een grote rol. Deze overname is volgens mij een indicatie van een belangrijke ontwikkeling. Deze stap maakt deel uit van een grotere inspanning van Accen... Lees verder
Webinar “Trends op het gebied van L&D in 2024”
Van Wilfred Rubens (redactie) | 13-03-2024 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Webinar “Trends op het gebied van L&D in 2024”

Op 21 maart 2024 om 15:00 organiseert de OEB een interactief webinar over trends op het gebied van leren en ontwikkelen. Het webinar wordt verzorgd door Donald Taylor. Donald is initiatiefnemer van de jaarlijkse L&D Global Sentiment Survey, en zal ook ingaan op de uitkomsten van de vragenlijs... Lees verder
Online Educa (OEB) 2024: Zet je schrap voor transformatie van onderwijs en L&D (Call for Proposals geopend) #OEB24
Van Wilfred Rubens (redactie) | 07-03-2024 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Online Educa (OEB) 2024: Zet je schrap voor transformatie van onderwijs en L&D (Call for Proposals geopend) #OEB24

De OEB in Berlijn is dé conferentie over technologie-ondersteund leren, opleiden en onderwijs. Vertegenwoordigers van onderwijs, zorg, bedrijfsleven, overheid en andere organisaties uit de hele wereld ontmoeten elkaar in de hoofdstad van Duitsland en delen kennis met elkaar. De 30ste editie vindt di... Lees verder
FCe Postbachelor opleiding e-Learning op 9 april 2024 van start
Van Wilfred Rubens (redactie) | 06-03-2024 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

FCe Postbachelor opleiding e-Learning op 9 april 2024 van start

Op 9 april 2024 start de postbachelor opleiding e-learning van de Foundation for Corporate Education (FCe; van Kessels & Smit). Deze opleiding is vernieuwd -AI speelt een belangrijke rol- en geeft een diverse kijk op e-learning.  Marcel de Leeuwe coördineert de opleiding weer en is hoofddoc... Lees verder
Informeel leren, innovatie op de werkplek en de rol van technologie
Van Wilfred Rubens (redactie) | 28-02-2024 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Informeel leren, innovatie op de werkplek en de rol van technologie

Christopher Pappas bespreekt in How Does Informal Learning Foster Innovation In The Workplace? het belang van informeel leren voor het stimuleren van innovatie op de werkplek. Volgens hem is er lang niet altijd voldoende aandacht voor informeel leren, terwijl deze benadering een belangrijke rol spee... Lees verder
2U: Financiële zorgen en twijfels over voortbestaan
Van Wilfred Rubens (redactie) | 21-02-2024 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

2U: Financiële zorgen en twijfels over voortbestaan

Het bedrijf 2U is sinds juni 2021 eigenaar van edX, het bekende platform waar je deel kunt nemen aan massive open online courses en andere online programma’s van onder andere Harvard, MIT en TU Delft. Inside Higher Ed maakt bekend dat 2U in financieel zwaar weer verkeerd. Het bedrijf worste... Lees verder
Experts bezorgd over gevaar deepfakes
Van de Redactie | 20-02-2024 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Experts bezorgd over gevaar deepfakes

Een deepfake is een audio- of videofragment van één of meerdere personen, dat digitaal gemanipuleerd is door een algoritme. Door de bewerking lijkt het alsof iemand iets zegt of doet, terwijl dit in werkelijkheid nooit gebeurd is. Dat kán vermakelijk en onschuldig zijn, zoals de filmpjes van zingend... Lees verder
Masterclass AI van Rendement Academy
Van de Redactie | 16-02-2024 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Masterclass AI van Rendement Academy

Rendement Academy organiseert op 19 maart in Bunnik een masterclass Artificial Intelligence (AI). De mogelijkheden van AI zijn groot. Het optimaal benutten van AI binnen de HR-praktijk blijkt echter een lastig vraagstuk te zijn. Ook lijkt door de huidige snelle veranderingen het voeren van HR-beleid... Lees verder
Gratis vakbeurs IPON op 28 & 29 februari
Van de Redactie | 15-02-2024 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Gratis vakbeurs IPON op 28 & 29 februari

De gratis vakbeurs voor onderwijsinnovatie en ICT wordt ook dit jaar weer gehouden in de Jaarbeurs in Utrecht. Deelname is gratis. Wel van tevoren inschrijven. Online is het programma te vinden. Aanmelden kan eveneens online. Lees verder
Next Learning in het teken van AI
Van de Redactie | 15-02-2024 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Next Learning in het teken van AI

Op 10 april kunnen L&D-ers weer hun hart ophalen tijdens Next Learning in Den Bosch. Er zal die dag ruime aandacht zijn voor wat Artificial Intelligence (AI) voor leren en ontwikkelen kan betekenen. De ‘DOTS’ van Next Learning brengen verder verdieping aan, niet alleen aan AI. Den... Lees verder
Leren over Microlearning? Vraag ons gratis e-boek aan!
Van Let’s Learn! | 15-02-2024 | Article Rating | (0) reacties

Leren over Microlearning? Vraag ons gratis e-boek aan!

Meer leren over Microlearning? Dat kan kort & krachtig met het gratis E-boek ‘De kracht van Microlearning’ van Let's Learn!.  In dit E-boek ontdek je alles over deze krachtige tool om snel en efficiënt èn met plezier te (laten) leren. Zo hou je de kennis van je medew... Lees verder
Zeven strategieën om uitval bij online leren te voorkomen
Van Wilfred Rubens (redactie) | 14-02-2024 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Zeven strategieën om uitval bij online leren te voorkomen

Syed Balkhi bespreekt in zijn artikel “Course Abandonment: 7 Ways To Re-Engage Students” het probleem van dat veel lerenden voortijdig stoppen met hun deelname aan een online leertraject. Volgens hem is daar wel wat aan te doen. Hij identificeert eerst de belangrijkste redenen waarom ... Lees verder
Ondersteunende versus autonome AI voor docenten en opleiders
Van Wilfred Rubens (redactie) | 07-02-2024 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Ondersteunende versus autonome AI voor docenten en opleiders

Philippa Hardman bespreekt in deze blogpost de impact van twee AI-modellen voor leren en ontwikkelen: ‘Assisted AI’ en ‘Autonomous AI’. Deze modellen hebben volgens haar een aanzienlijke impact op het ontwerpen en faciliteren van leerervaringen. In de context van ‘As... Lees verder
RADIO Leerplatform breed beschikbaar
Van de Redactie | 05-02-2024 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

RADIO Leerplatform breed beschikbaar

Het aanbod van e-learnings op RADIO - RijksAcademie voor Digitalisering en Informatisering Overheid - is vanaf nu breed beschikbaar. Het platform biedt gratis leermateriaal over digitalisering, in de vorm van e-learnings, webinars, podcasts en microlearnings. Het aanbod is vooralsnog onderverdeeld i... Lees verder
Over engagement en het voorkomen van uitval bij online leren
Van Wilfred Rubens (redactie) | 31-01-2024 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Over engagement en het voorkomen van uitval bij online leren

Het bevorderen van ‘engagement’ is een ‘uitdaging’ bij online leren. Ik heb vandaag twee bijdragen over dit onderwerp gelezen die ik graag met jullie deel. De eerste bijdrage is A Positive Environment of Engagement and Retention in the Online Learning Environment van Laura... Lees verder
€ 1,5 miljard opleidingsbudget per jaar onbenut
Van de Redactie | 29-01-2024 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

€ 1,5 miljard opleidingsbudget per jaar onbenut

Werkgevers trekken jaarlijks zo’n € 4,2 miljard uit voor de opleiding en ontwikkeling van werknemers. Hiervan wordt ongeveer € 1,5 miljard niet benut, blijkt uit een ledenonderzoek van werkgeversvereniging AWVN. Het onderzoek en het totale opleidingsbudget tonen aan dat werkgevers de... Lees verder
e-Learning: veilig omgaan met gevoelige gegevens
Van de Redactie | 26-01-2024 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

e-Learning: veilig omgaan met gevoelige gegevens

Het Privacy Expertise Centrum van de Stichting SURF komt met een e-learning module van Cybersave Yourself. Deze module - gemaakt in samenwerking met onderwijskundigen - maakt gebruik van storytelling. Aan de hand van concrete situaties ziet de deelnemer voorbeelden van gewenst en ongewenst gedrag. D... Lees verder
Hoeveel tijd kost het leren van iets nieuws?
Van Let’s Learn! | 25-01-2024 | Article Rating | (0) reacties

Hoeveel tijd kost het leren van iets nieuws?

Leren? Daar moet je tijd voor inplannen! Maar tja, wie heeft die tijd daarvoor? Om binnen je drukke werkzaamheden toch nieuwe vaardigheden te kunnen aanleren, pleit @bentiggelaar in zijn NRC column 'Zo werkt dat', voor het toepassen van gespreid leren. Natuurlijk, tijd vrij maken voor l... Lees verder
Voor- en nadelen van generatieve AI voor gepersonaliseerd leren
Van Wilfred Rubens (redactie) | 24-01-2024 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Voor- en nadelen van generatieve AI voor gepersonaliseerd leren

Als het gaat om onderwijs en opleiden wordt (generatieve) AI vaak gekoppeld aan gepersonaliseerd leren. Deze benadering is echter niet zaligmakend. Philippa Hardman verkent in deze bijdrage de voor- en nadelen van AI-gepersonaliseerd leren en de potentie van AI bij het faciliteren van samenwerkend l... Lees verder
Pagina 6 van 292Eerste   Vorige   1  2  3  4  5  [6]  7  8  9  10  Volgende   Laatste   

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.