Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Nieuwe MOOC overheid: Digitalisering doet ertoe
Van de Redactie | 13-02-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Nieuwe MOOC overheid: Digitalisering doet ertoe

Steeds meer zaken met en door de overheid worden digitaal geregeld. Dat heeft consequenties voor de kennis en vaardigheden die van overheidsmedewerkers mag worden verwacht. Het werk van werknemers binnen ministeries, provincies, waterschappen, gemeenten en andere publieke organisaties verandert erdo... Lees verder
Terugblik op LEARNTEC: kunstmatige intelligentie
Van Pieter de Vries (redactie) | 13-02-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Terugblik op LEARNTEC: kunstmatige intelligentie

Deze week een terugblik op de LEARNTEC, die eind januari in Karlsruhe werd gehouden. Een terugblik aan de hand van drie opvallende presentaties. Als derde een beschouwing over de mogelijkheden van kunstmatige intelligentie (KI) aan de hand van een permanent beschikbare tutor. Eerder het verhaal van ... Lees verder
Is Microlearning Really Learning? It Depends …
Van Let’s Learn! | 12-02-2019 | Article Rating | (0) reacties

Is Microlearning Really Learning? It Depends …

In dit artikel op de site van Learning Solutions Magazine wordt kritisch gekeken naar waar je microlearning kunt toepassen. Daarbij is het uitgangspunt dat er ‘just enough’ informatie in de microlearning is verwerkt. Een goed uitgangspunt, dat inderdaad gehanteerd wordt. Vervolgens wo... Lees verder
Terugblik op LEARNTEC: het internet der dingen
Van Pieter de Vries (redactie) | 12-02-2019 | Article Rating | (0) reacties

Terugblik op LEARNTEC: het internet der dingen

Deze week een terugblik op de LEARNTEC, die eind januari in Karlsruhe werd gehouden. Een terugblik aan de hand van drie opvallende presentaties. Als tweede een analyse van de pogingen die Bosch (o.a. boormachines) onderneemt om via het Internet of Things het leren dichter bij de werkplek te brengen.... Lees verder
Terugblik op LEARNTEC: chatbots
Van Pieter de Vries (redactie) | 11-02-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Terugblik op LEARNTEC: chatbots

Deze week een terugblik op de LEARNTEC, die eind januari in Karlsruhe werd gehouden. Een terugblik aan de hand van drie opvallende presentaties. Vandaag het verhaal van Donald Clark over chatbots en de waarde van die technologie voor het leren. Morgen een analyse van de pogingen die Bosch (o.a. boor... Lees verder
‘Gamification aan begin van doorbraak’
Van de Redactie | 11-02-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

‘Gamification aan begin van doorbraak’

Gamification staat pas aan het begin van zijn doorbraak, stelt directeur Marcel Mens van AtHand. Bij gamification gaat het onder andere om het verbeteren van medewerkerprestaties, het veranderen van gedrag of het aanleren van activiteiten. Dat gebeurt niet via papieren lesboeken, maar met online spe... Lees verder
Startup Interclass krijgt lening voor e-learning
Van de Redactie | 08-02-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Startup Interclass krijgt lening voor e-learning

De Amsterdamse startup Interclass ontvangt een lening van € 160.000 van het Innovatiefonds Noord-Holland voor het bouwen van een interactieve leeromgeving voor middelbare scholieren die extra ondersteuning nodig hebben bij hun schoolwerk. De oplossing van Interclass geeft interactief aanvullend... Lees verder
‘Just in time’ leren onderdeel digitale werkplek
Van de Redactie | 07-02-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

‘Just in time’ leren onderdeel digitale werkplek

Nu bedrijven agile werkvormen omarmen en continu zoeken naar innovatie, is het tijd om ook op een nieuwe manier over de lerende organisatie te denken, stelt Michiel Hazen van Avanade op de site van Emerce. Medewerkers en werkgevers zijn gebaat bij een digitale werkomgeving die hen blijft voorzien va... Lees verder
Vijf mythes over blended learning
Van Wilfred Rubens (redactie) | 06-02-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Vijf mythes over blended learning

Volgens Chelsea Waite en Jenny White zijn er vijf mythes over blended learning in omloop, die bestreden moeten worden. Zij doen dat met behulp van zeven modellen voor blended learning die het Christensen Institute voor het K-12 onderwijs onderscheidt. In totaal zijn er volgens mij elf modellen vo... Lees verder
Is microlearning iets voor P2?
Van Let’s Learn! | 06-02-2019 | Article Rating | (0) reacties

Is microlearning iets voor P2?

Alice Leclerc van P2 heeft in de afgelopen maanden de e-learning opleiding van Marcel de Leeuwe gevolgd bij Avans Hogeschool. Daarbij heeft ze als een van de eindopdrachten een artikel geschreven over microlearning. Met het artikel heeft ze haar onderzoeksvraag ‘Is microlearning iets voor P2?&... Lees verder
Piloten scoren beter na virtuele 3D-training
Van de Redactie | 05-02-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Piloten scoren beter na virtuele 3D-training

Lufthansa Aviation Training (LAT) past als eerste vliegopleider ‘virtual and augmentend reality’ toe tijdens het de training Visual Flight Rules (VFR). De luchtvaartmaatschappij werkt hiervoor samen met het bedrijf 3spin. Met deze 3-D variant worden studenten virtueel en interactief v... Lees verder
Hoe haal je het beste uit je mensen?
Van SkillsTown | 04-02-2019 | Article Rating | (0) reacties

Hoe haal je het beste uit je mensen?

Gemotiveerde mensen zijn productiever, laten meer betrokkenheid zien en dragen positief bij aan het resultaat van een organisatie. Maar waarom is de ene medewerker gemotiveerder dan de ander? En hoe beïnvloed je dat? Wij denken dat het verschil wordt bepaald door de HR-strategie bewust te richten op... Lees verder
LEARNTEC 2019: Ontwikkelingen en trends
Van Pieter de Vries (redactie) | 31-01-2019 | Article Rating | (0) reacties

LEARNTEC 2019: Ontwikkelingen en trends

LEARNTEC 2019 - expositie en congres – is deze week in Karlsruhe begonnen, met - volgens de prognoses - zo’n 10-duizend bezoekers. Gezien de aandacht voor leren 4.0 in Duitsland is dat geen wonder. Nu het Digitalpakt, een douceurtje van 5 miljard van de centrale overheid, nog even op de ... Lees verder
Wat zijn de grootste uitdagingen van online onderwijs en online leren?
Van Wilfred Rubens (redactie) | 30-01-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Wat zijn de grootste uitdagingen van online onderwijs en online leren?

Verleden week ben ik in het kader van de micromodule “Wat is online onderwijs?”, die de Open Universiteit binnenkort lanceert, geïnterviewd. Ik kreeg onder meer de vraag wat de belangrijkste uitdagingen van online onderwijs zijn. Het antwoord dat ik gaf, was te kort. Vandaar deze meer ui... Lees verder
Looking Ahead: Future-Proofing eLearning in 2019 and Beyond
Van Let’s Learn! | 29-01-2019 | Article Rating | (0) reacties

Looking Ahead: Future-Proofing eLearning in 2019 and Beyond

Van de week werd er tijdens een congres gestart met nieuwjaarswensen. Een beetje laat, maar volgens de gastheer nooit te laat. Vandaar dat we het bij Let’s Learn! ook aandurven om nog een artikel te posten dat gaat over wat een organisatie in 2019 moet doen als er met e-learning gewerkt wordt.... Lees verder
LEARNTEC 2019: Introductie
Van Pieter de Vries (redactie) | 28-01-2019 | Article Rating | (0) reacties

LEARNTEC 2019: Introductie

Deze week begint de 27e editie van de LEARNTEC. In zijn soort met de grootste expositie van Europa, samen met een (iets kleiner) congres over leren en technologie. Er zijn meer dan 340 exposanten, die hun waren van 29 tot 31 januari in Karlsruhe presenteren, een goeie 500 kilometer van ons land. Het... Lees verder
Valamis neemt e-learningpartner Componence over
Van de Redactie | 25-01-2019 | Article Rating | (0) reacties

Valamis neemt e-learningpartner Componence over

Het Finse Valamis neemt de Nederlandse partner Componence over. De Finse aanbieder van digitale leermiddelen hoopt met een lokale aanwezigheid de klanten in de Benelux beter te ondersteunen. Daarnaast wil het internationaal groeien. Valamis opende eerder vestigingen in Duitsland, het Verenigd Konink... Lees verder
Humanitas ontvangt Skills2Perform Award voor kwaliteitsverbetering zorg
Van SkillsTown | 24-01-2019 | Article Rating | (0) reacties

Humanitas ontvangt Skills2Perform Award voor kwaliteitsverbetering zorg

Op 20 december heeft SkillsTown voor de derde keer de Skills2Perform award uitgereikt. Dit keer was Stichting Humanitas de gelukkige winnaar van deze prestigieuze prijs. Humanitas heeft de afgelopen jaren een enorme kwaliteitsverbetering van de zorg gerealiseerd, door het effectief inzetten van onli... Lees verder
Is succes een keuze?
Van TinQwise | 24-01-2019 | Article Rating | (1) reacties

Is succes een keuze?

Hoe worden mensen succesvol? Zit dit in karakter ingeslepen of kun je dit leren? Lees hier de visie van een rising star in de psychologie. http://bit.ly/2B3aRTb Lees verder
e-Learning bevordert begrip patiënt van behandelopties
Van de Redactie | 24-01-2019 | Article Rating | (0) reacties

e-Learning bevordert begrip patiënt van behandelopties

De inzet van digitale keuzehulpen bevordert het samen beslissen over behandelingen door behandelaar en patiënt. Dat blijkt uit onderzoek, vertelt Dirk Ubbink , hoogleraar evidence-based medicine en shared decision-making aan de Universiteit van Amsterdam. Ubbink is hoofd-onderzoeker van het pr... Lees verder
Pagina 10 van 238Eerste   Vorige   5  6  7  8  9  [10]  11  12  13  14  Volgende   Laatste   

Meest gelezen nieuws

29-08

Wouter Willemsen van GITP naar Faculty of Skills

Door: Faculty of Skills
05-09

Is het hoger onderwijs in de overgang?

Door: Harm Weistra (hoofdredacteur)
03-09

Articulate Gebruikersdagen 2019

Door: The Courseware Company

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Wilfred Rubens (redactie) 09-06-2019

Gepersonaliseerd leren heilige graal?

Veel ronkende verhalen over gepersonaliseerd leren op. Lastige is een gebrek aan eenduidige definities. Wilfred Rubens beschrijft gepersonaliseerd leren als het gebruik maken van de karakteristieken van lerenden om hen specifieke, relevante en adaptieve leerervaringen te bieden.