Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Boeiende video over de achtergronden van ‘learning in the flow of work’
Van Wilfred Rubens (redactie) | 13-04-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Boeiende video over de achtergronden van ‘learning in the flow of work’

De term ‘learning in the flow of work‘ is een aantal jaren geleden gelanceerd. Het is een nieuwe term voor een fenomeen dat al vele jaren wordt toegepast: het faciliteren van leren op de werkplek. In een uitgebreide podcast gaat John Helmer in gesprek met Donald Clark over het werk van v... Lees verder
'K wist het wel! Gamification van het leren - de kwis
Van Let’s Learn! | 07-04-2022 | Article Rating | (0) reacties

'K wist het wel! Gamification van het leren - de kwis

Wat is gamification van het leren? Bij gamification gaat het om het toevoegen van spelelementen aan online en/of offline leermomenten. De spelelementen zijn afgestemd op de leerdoelstelling én op de type spelers: achievers, killers, socializers en ontdekkers. Door het toepassen van gamification... Lees verder
Hoe maakt u een online cursus van een PowerPoint presentatie?
Van iSpring Solutions | 07-04-2022 | Article Rating | (0) reacties

Hoe maakt u een online cursus van een PowerPoint presentatie?

  Door de pandemie en de stijgende trend van online leren hebben leraren, opleiders, instructeurs en L&D professionals te maken met een toenemende behoefte om snel met online cursussen te starten.  De snelgroeiende markt van e-learning zet zelfs degenen die nog nooit een les hadd... Lees verder
Nederland besteed €3,8 miljard aan e-learning
Van de Redactie | 06-04-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Nederland besteed €3,8 miljard aan e-learning

Nederlanders besteedden in 2021 voor €3,8 miljard aan e-learning. Steeds vaker betaalt de werkgever de opleiding. Van de opleidingen werd 15% in een abonnementsvorm afgenomen. Dit blijkt uit de E-learning Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 3.000 Nederlanders. In he... Lees verder
De veranderende aard van een learning experience platform
Van Wilfred Rubens (redactie) | 06-04-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

De veranderende aard van een learning experience platform

Leertechnologieën worden vaak op een andere manier gebruikt dan waarvoor zij oorspronkelijk ontworpen zijn. Volgens Craig Weiss is dat nu het geval met learning experience platforms (LXP). Volgens Weiss kenmerkten LXP’s zich aanvankelijk door zogenaamde ‘playlists’ met content (... Lees verder
StuDocu neemt Duitse Studybees over
Van de Redactie | 04-04-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

StuDocu neemt Duitse Studybees over

Het Nederlandse EdTech-platform StuDocu, in Nederland onder de naam StudeerSnel.nl, heeft de Duitse evenknie Studybees overgenomen. Studybees - opgericht in 2013 - gebruikt online content op het gebied van bedrijfskunde, economie en rechten om studenten van Duitse hogescholen en universiteiten te he... Lees verder
FLOWSPARKS breidt uit naar VS en UK
Van de Redactie | 31-03-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

FLOWSPARKS breidt uit naar VS en UK

Dankzij een partnership met GuyKat maakt FLOWSPARKS de stap naar de Britse en Amerikaanse markt. Het SAAS-model van FLOWSPARKS stelt bedrijven in staat om zelf digitale leermodules of trainingen op maat te creëren, te beheren en te verspreiden. GuyKat is leverancier van e-Learning oplossingen op maa... Lees verder
Kennisborging, van essentieel belang voor jouw organisatie
Van Future Learning | 31-03-2022 | Article Rating | (0) reacties

Kennisborging, van essentieel belang voor jouw organisatie

Met kennis bedoelen we het geheel van informatie, ervaring en vaardigheden. Kennis is dus niet alleen alles wat je weet, dit zijn ook vaardigheden. Kennis borgen betekent dat je de kennis van de werknemer die weggaat, doorgeeft aan een ander binnen je organisatie. In dit blog leggen we uit waarom di... Lees verder
DiDi: digitale hulp bij digitale didactiek
Van Wilfred Rubens (redactie) | 30-03-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

DiDi: digitale hulp bij digitale didactiek

Binnen Zadkine is het initiatief genomen voor DiDi. Dit is een website die docenten ondersteuning biedt bij het gebruik van leertechnologie om het onderwijs te versterken. DiDi kiest als startpunt didactische thema’s zoals voorkennis activeren, instructie geven, opdrachten verwerken en ... Lees verder
De sleutelpositie van de ‘online mens’ bij technology enhanced learning
Van Wilfred Rubens (redactie) | 23-03-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

De sleutelpositie van de ‘online mens’ bij technology enhanced learning

Hoogleraar Gilly Salmon heeft zeer veel ervaring met het ontwerpen en faciliteren van online leren. Mede op basis van de ervaringen met ‘remote emergency teaching‘ tijdens de Coronacrisis benadrukt zij in Back to our Future: Key Role of the ‘Online Human’ het belang van een d... Lees verder
iSpring Suite nu in het Nederlands
Van iSpring Solutions | 18-03-2022 | Article Rating | (0) reacties

iSpring Suite nu in het Nederlands

Wij doen er alles aan om het maken van cursussen te stroomlijnen en om dat handig, snel en effectief te maken.  De iSpring Suite cursus-player is daarom nu beschikbaar in het Nederlands. Als uw lerenden een cursus volgen, zien ze alle knoppen en de berichten van de player in hun eig... Lees verder
Webinar: Digitaal leren, 3 gouden tips
Van iSpring Solutions | 18-03-2022 | Article Rating | (0) reacties

Webinar: Digitaal leren, 3 gouden tips

Leer hoe u digitale leermiddelen echt goed kan inzetten, voor u en voor uw collega's/coaches met iSpring.  Spreker: Huub van Zwieten directeur TalentFirst Nederland BV. Huub is ondernemer en sinds 2000 CEO van TalentFirst Nederland BV. De meer dan 4000 klanten in 2020 beoordelen... Lees verder
In-house e-Learning zelf maken met deze 9 stappen
Van FLOWSPARKS | 17-03-2022 | Article Rating | (0) reacties

In-house e-Learning zelf maken met deze 9 stappen

Zelf E-learning in-house maken? Sommige organisaties besteden de creatie van e-learning modules volledig uit, anderen gedeeltelijk. Hoe dan ook, organisaties willen zelf de controle houden over hun leerstrategie en -inhoud. Daarom zijn steeds meer bedrijven op zoek naar manieren om e-Learning i... Lees verder
Gratis webinar: Hoe stel je een goede vraag?
Van Splintt | 17-03-2022 | Article Rating | (0) reacties

Gratis webinar: Hoe stel je een goede vraag?

Het verschil tussen een goede en een geweldige e-learning zit hem onder meer in de vragen die je stelt. De juiste vragen dragen in belangrijke mate bij aan het leerproces van de deelnemer. Maar wat is nou een goede vraag? Daar vertelt Splintt je alles over in het webinar ‘Hoe stel je een goede... Lees verder
"VU heeft moeite met blended/hybride onderwijs"
Van de Redactie | 16-03-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

"VU heeft moeite met blended/hybride onderwijs"

Volgens Ad Valvas wil het aan de Amsterdamse Vrije Universiteit niet vlotten met blended/hybride onderwijs. Ad Valvas is het ‘onafhankelijke, journalistieke platform’ van de Vrije Universiteit (VU). Het blad schrijft: “Nu de coronacrisis bijna ten einde loopt, herneemt het leven... Lees verder
Online Educa (OEB) 2022: visie op leren opnieuw vormgeven (Call for Proposals geopend) #OEB22
Van Wilfred Rubens (redactie) | 16-03-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Online Educa (OEB) 2022: visie op leren opnieuw vormgeven (Call for Proposals geopend) #OEB22

De OEB in Berlijn is sinds vele jaren dé internationale, sectoroverstijgende conferentie over technologie-ondersteund leren, opleiden en onderwijs. De 28ste editie vindt dit jaar plaats van 23 tot en met 25 november 2022. Het thema van dit jaar is inmiddels bekend. Je kunt tot 1 juni aanstaande... Lees verder
De Reskilling revolutie
Van Let’s Learn! | 13-03-2022 | Article Rating | (0) reacties

De Reskilling revolutie

Upskilling en reskilling is de toekomst van veel werkenden. Dit Engelstalig artikel geeft daar een goed beeld van met onderbouwing in cijfers. Meer weten over reskilling? Lees dan in de volgende nieuwsbrief van ons hoe Gespreid leren daarbij kan helpen én hoe Chapter.Works hier nu al mooie trajec... Lees verder
GoodHabitz neemt Helpr over
Van de Redactie | 10-03-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

GoodHabitz neemt Helpr over

Online leerplatform GoodHabitz neemt Helpr over. Helpr maakt leren interactief, adaptief en activerend door middel van AI-gedreven educatieve chatbots. De softwareoplossing van Helpr is bedoeld voor wat conversational learning wordt genoemd. GoodHabitz neemt zowel de software als de medewe... Lees verder
Ontwikkelingen op het gebied van digitale leeromgevingen
Van Wilfred Rubens (redactie) | 09-03-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Ontwikkelingen op het gebied van digitale leeromgevingen

Craig Weiss analyseert al diverse jaren de markt van leersystemen (LMS, LXP, etc). Met name de leersystemen die binnen arbeidsorganisaties worden gebruikt. In een recente blogpost vat hij enkele ontwikkelingen samen. Ik leg in deze blogpost ook de relatie met systemen die binnen het onderwijs worden... Lees verder
Congres De Professional Centraal
Van Let’s Learn! | 07-03-2022 | Article Rating | (0) reacties

Congres De Professional Centraal

Nu we weer bij elkaar mogen komen worden er weer interessante congressen georganiseerd. Zo staat bij het congres van het Kenniscentrum inclusieve en sociale werkgelegenheid op donderdag 17 maart de professional centraal. Het congres vindt plaats in Antropia te Driebergen van 9 tot 17 uur. Het thema ... Lees verder
Pagina 18 van 287Eerste   Vorige   13  14  15  16  17  [18]  19  20  21  22  Volgende   Laatste   

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.