Bloggers

Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van Patrick Koning | 05-02-2015 | Article Rating | (0) reacties

Workshop RSS (met Feedly, Flipboard en Digg Reader)

Vanmiddag geef ik bij het Koning Willem I College binnen de training: Time for Tools een workshop over RSS. Bovenstaande […] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 05-02-2015 | Article Rating | (0) reacties

Hoe gaat het leerplatform van de toekomst er uit zien?

Het leerplatform van de toekomst zal zich ontwikkelen tot een ‘ecosysteem’ dat leren en werken zal gaan faciliteren. Aangezien organisaties wat betreft arbeidssysteem en ‘leersysteem’ verschillen, zullen deze digitale leer- en werkomgevingen zich -nog meer dan nu- op verschillende markten richten. Tom van der Ark heeft een artikel geschreven over het leerplatform van de toekomst. [...] Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 04-02-2015 | Article Rating | (0) reacties

Inspiration from the Learning Technologies Conference

We arrived last Friday at Rotterdam airport with a head full of inspiration from the Learning Technologies conference and fresh air from our walk along the Thames. In this blogpost we compile some reflections and provide links to all our liveblogs, so that you may choose which ones to read. Something which struck us when we […]

Het bericht Inspiration from the Learning Technologies Conference verscheen eerst op Ennuonline.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 04-02-2015 | Article Rating | (0) reacties

Community-based learning inbedden binnen het curriculum

Maatschappelijke stages kunnen leerzame leerervaringen zijn voor jongeren in het voortgezet onderwijs. In de VS spreken ze daarbij van ‘community-based learning’. Belangrijk aspecten daarbij zijn leerlinggecentreerdheid en inbedding in het curriculum. Vanaf dit schooljaar zijn maatschappelijke stages niet verplicht. Dat is ook het geval met ‘community-based learning’. Lerenden van een high school beslissen daarbij zelf [...] Lees verder
Van Avetica | 03-02-2015 | Article Rating | (0) reacties

Interview met oprichter Moodle

Op de nieuwssite EdTech Times is een interview verschenen met Martin Dougiamas. Deze nieuwssite richt zich volledig op onderwijs met ICT. Verslaggever Yevgeny Ioffe stelt de oprichter van Moodle een aantal vragen over het waarom van Moodle 2002 en welke plannen hij […]

Het bericht Interview met oprichter Moodle verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 03-02-2015 | Article Rating | (0) reacties

De toekomst van learning devices

In THE Journal waagt Dian Schaffhauser zich aan bespiegelingen over de apparaten die lerenden in de toekomst zullen gebruiken om te leren. Opvallend is dat daarbij vaak wordt uitgegaan van traditionele opvattingen over leren. De auteur kijkt met drie gesprekspartners naar de wat kortere termijn, en naar de verdere toekomst. Voor de korte termijn kun [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 02-02-2015 | Article Rating | (0) reacties

Impact nieuwe technologie wordt niet bepaald door tempo

De impact van nieuwe technologieën op onze samenleving wordt vooral beïnvloed door de  de schaal waarop de technologieën worden toegepast, en de passende organisatievorm om  van deze nieuwe technologieën te profiteren. Het gaat dus niet om de technologieën op zich of het tempo waarin deze worden geaccepteerd. Wat betekent dit voor leren, opleiden en onderwijs? [...] Lees verder
Van Avetica | 02-02-2015 | Article Rating | (0) reacties

Tussentijdse releases van Moodle

Onverwacht heeft Moodle van nieuwe versies uitgebracht, het gaat om 2.8.3, 2.7.5 en 2.6.8. Belangrijkste reden is een ernstige bug die gerapporteerd werd en met deze versies zijn opgelost. Daarnaast zijn kleine verbeteringen en foutjes opgelost. Belangrijk om te weten is dat Moodle alleen de […]

Het bericht Tussentijdse releases van Moodle verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Patrick Koning | 01-02-2015 | Article Rating | (0) reacties

2 tot 3 jongeren per klas worden gepest in Nederland :-((

In het toewerken naar het Koning Willem I College als officiële opleidingsschool van (en met) Fontys geef ik sinds dit […] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 01-02-2015 | Article Rating | (0) reacties

De rol van ICT bij gepersonaliseerd leren

Vanavond besteedt het VPRO-programma Tegenlicht aandacht aan onderwijs waarbij leerstofjaarklassen en standaard toetsen niet centraal staan, maar onderwijs dat bij de ontwikkeling van de ideale leerling past. In deze blog post wil ik daarom stil staan bij gepersonaliseerd leren, en de rol die ICT daarbij kan vervullen. In mijn boek heb ik gepersonaliseerd leren gedefinieerd [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 31-01-2015 | Article Rating | (0) reacties

Socio-technologisch stagnerende jaren (en wat ons te wachten staat)

In vergelijking met eerdere lustrums is de periode 2010-2015 er één van stagnatie als het gaat om ontwikkelingen op sociaal en technologisch gebied. Dat stelt Martin Weller in zijn  reflectie Waiting for the great leap forward. Op zich heeft hij een punt, al vergeet hij één relevante ontwikkeling. Weller beschrijft de opkomst van breedband internet [...] Lees verder
Van Avetica | 30-01-2015 | Article Rating | (0) reacties

Wel of niet zichtbaar in Moodle Mobile

Binnen Moodle kan je bronnen en activiteiten wel of niet zichtbaar laten zijn door middels van voorwaarden en beperkingen. En sinds de laatste Moodle versie kunnen hier ook plugins voor geschreven worden, zodat de set van mogelijkheden alleen maar groter […]

Het bericht Wel of niet zichtbaar in Moodle Mobile verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 30-01-2015 | Article Rating | (0) reacties

De ambivalentie ten aanzien van digitale media #LEARNTEC

Anno 2015 gebruiken we massaal digitale media. Tegelijkertijd hebben we een ambivalente houding ten aanzien van die media. Dat is ook niet voor niets. We gebruiken digitale media namelijk niet altijd op een effectieve manier. Bovendien hebben digitale media onaangename bijwerkingen. Ik heb tijdens de laatste dag van de 23ste editie van de LearnTec de [...] Lees verder
Van Avetica | 29-01-2015 | Article Rating | (0) reacties

Leuke video over Wat is Moodle?

De Moodle partner HowtoMoodle heeft een leuke video van 2 minuten gemaakt over ‘Wat is Moodle’. Gebruik hem voor presentaties of als introductie bij trainingen. © Arnout Vree for Moodlefacts.nl, 2015. | Permalink | No comment | Add to del.icio.us Post […]

Het bericht Leuke video over Wat is Moodle? verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 29-01-2015 | Article Rating | (0) reacties

Liveblog #LT15UK: The value of MOOCs

Sam Burrough and Martin Couzins facilitate my last session on MOOCs and the value of it. The room had several round tables so it looked like this session will have a bit more interaction then the sessions What can you use a MOOC for: Personal learning and own development – why wouldn’t you do this? […]

Het bericht Liveblog #LT15UK: The value of MOOCs verscheen eerst op Ennuonline.

Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 29-01-2015 | Article Rating | (0) reacties

Liveblogging from London: Leveraging games for business impact

Lynda Donovan and Mark Reilly head this session about games together. Lynda is working for Learnovate in Dublin and has research evidence for the impact of games. We are scraping the surface of the technology innovation hence research is very important to know what works. The challenge for organizations in 2015 is dealing with the skills […]

Het bericht Liveblogging from London: Leveraging games for business impact verscheen eerst op Ennuonline.

Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 29-01-2015 | Article Rating | (0) reacties

Liveblog #LT15UK: The evolutionary power of joined up communication

This is one of the sessions I’m really curious about: Euan Semple. I’m very charmed by his book ‘Organisations don’t tweet, people do’. Wonder what his session is about… three years later. Euan starts with the question: who is using an online platform, which is not hijacked by Communication and Marketing? There were some very nice […]

Het bericht Liveblog #LT15UK: The evolutionary power of joined up communication verscheen eerst op Ennuonline.

Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 29-01-2015 | Article Rating | (0) reacties

Liveblogging from London: Mobile learning in Qualcomm

I decide to attend a session with one speaker – hoping that will allow us to dig a bit deeper than in the sessions with 3 speakers.. Geoff Stead is from Qualcomm – who make the chips in our phones – and will work with us on Enterprise Mobile Learning. Qualcomm is an organization with […]

Het bericht Liveblogging from London: Mobile learning in Qualcomm verscheen eerst op Ennuonline.

Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 29-01-2015 | Article Rating | (0) reacties

Liveblog #LT15UK: Why wearable technology will change learning forever

David Kelly, interesting.. sitting in the first row.. I was googling around on his website when I read this: “While the northeast snowstorm in the US has prevented me from attending in-person in London, we have made arrangements to have me share the session virtually.”. See how this will go!! Great blog by the way, […]

Het bericht Liveblog #LT15UK: Why wearable technology will change learning forever verscheen eerst op Ennuonline.

Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 29-01-2015 | Article Rating | (0) reacties

Liveblog #LT15UK: Expanding your mind

Second day of the conference. We were both a bit disappointed about yesterday. But we’ve started this day with fresh energy! Our key note is Robert Winston, professor Science and Society in London. The human mind is developing so rapidly. Robert talks about: Hamlet, telescope, steam engine, portable computing, moon landing, synthetic biology. Where will we […]

Het bericht Liveblog #LT15UK: Expanding your mind verscheen eerst op Ennuonline.

Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 29-01-2015 | Article Rating | (0) reacties

Liveblog: sharing (in-company) knowledge

After a bit of a disappointing session, I now hope for a very inspiring and innovative story. I have chosen this session because of my curiosity towards knowledge sharing processes (difficult to support!) and communities of practice.  This session promises to be practical in the sense that is build around one to two cases. Edward […]

Het bericht Liveblog: sharing (in-company) knowledge verscheen eerst op Ennuonline.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 29-01-2015 | Article Rating | (0) reacties

Drie typen innovatie en technology enhanced learning

Op het gebied van innovatie van technology enhanced learning worden verschillende indelingen gebruikt. Hoogleraar Herman van den Bosch onderscheidt drie typen technische innovaties. In hoeverre is die indeling relevant voor ICT en leren? Voorbeelden van typen innovatie zijn het verschil tussen incrementele en radicale innovaties of het SAMR-model (substitution, augmentation, modification, redefinition). In zijn blog [...] Lees verder
Van Avetica | 28-01-2015 | Article Rating | (0) reacties

Versie 1.11 van Moodle Mobile app is uit

Vorige week is versie 1.11 van de officiële Moodle Mobile app uitgekomen met naast wat kleine verbeteringen en foutjes, twee nieuwe functies: Integratie van de kalender van Moodle mét notificaties De beschrijving van de sectie wordt nu ook getoond in het […]

Het bericht Versie 1.11 van Moodle Mobile app is uit verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 28-01-2015 | Article Rating | (0) reacties

Kun je leren en werken integreren? #LEARNTEC

Tijdens dag 1 van de LearnTec heb ik de gelegenheid gehad om twee sessies over ‘corporate e-learning’ bijgewoond. Bovenstaande titel was het onderwerp van beide sessies. Het waren twee heel verschillende presentaties, die uitgingen van redelijk traditionele vormen van e-learning. HUK-Coburg is een verzekeringsbedrijf met zo’n 9000 medewerkers. Zij houden zich sinds begin 1991 bezig [...] Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 28-01-2015 | Article Rating | (0) reacties

Liveblogging from London: Putting learning data to work for you

Phillip Price van PSA Peugeot Citroen, works there already 24 years and introduced a new way of learning in a period of 4 months. The challenges faced in Learning and development in Peugeot were amongst others poor attendance, high dealer cost and lack of consistent network connections. Peugeot went from 4 physical training sites to […]

Het bericht Liveblogging from London: Putting learning data to work for you verscheen eerst op Ennuonline.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 28-01-2015 | Article Rating | (0) reacties

Presentatie EMMA bij de LearnTec #EUMOOCS #LEARNTEC

Vandaag heb ik tijdens de Learntec in Karlsruhe een presentatie verzorgd over het Europese EMMA-project. De LearnTec is volgens mij na de Online Educa Berlijn Duitsland’s grootste congres en beurs over ‘technology enhanced learning’ (de beurs is omvangrijker). Ik mocht één van de sessies verzorgen over ‘EMMA’ waarvan de Open Universiteit één van de partners [...] Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 28-01-2015 | Article Rating | (0) reacties

Liveblog from #LT15uk: Does instructional design have a future?

While we exchanged our programs for this conference, Joitske said “I would never go to a session on instructional design. That is so old fashion!” But with my master background in instructional design, we will see… Patti Shank about building instructions… People learn on their own. Do we still need instructional designers? Is instructional design growing or […]

Het bericht Liveblog from #LT15uk: Does instructional design have a future? verscheen eerst op Ennuonline.

Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 28-01-2015 | Article Rating | (0) reacties

Liveblog from London: Video techniques for learning through storytelling

Mark Davies from @seelearning is a visual anthropologist. He start by saying that the best job a learning professional can do is to make people cry.. This is proof that you engage people. In this session you will not learn how to produce hollywood films, yet you will learn how to creating stuff that is relevant […]

Het bericht Liveblog from London: Video techniques for learning through storytelling verscheen eerst op Ennuonline.

Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 28-01-2015 | Article Rating | (0) reacties

Liveblog from London: creating high-impact blended learning

A session by Clive Shepherd,  Sarah Lindsell and Brid Nunn training design manager at Mark & Spencers. Meet Nicole and James. Nicole is in her 20s landing in her first job for a fashion brand, Lebow. Works in Brighton. James is in also in Brighton working in the call center for an insurance company. Nicole meets James in […]

Het bericht Liveblog from London: creating high-impact blended learning verscheen eerst op Ennuonline.

Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 28-01-2015 | Article Rating | (0) reacties

Liveblog from #LT15UK: Learning, Technology and the future…

By Gerd Leonhard..a leading voice and futurist on a wide range of topics including next-generation digital business models, the opportunities and challenges of a networked society, a sustainable business and cultural ecology, social media etc. His presentation is about the future of learning. And he starts with… becoming more human. We cannot beat robots and machines. Technology […]

Het bericht Liveblog from #LT15UK: Learning, Technology and the future… verscheen eerst op Ennuonline.

Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 28-01-2015 | Article Rating | (0) reacties

Liveblog from London: Sugata Mitra how the cloud is revolutionizing learning

I’m ready for liveblogging sitting in the opening session of the Learning and Technologies conference- I have to decide to blog in Dutch or English and I think it best to do it in English since I’ll be blogging during the presentation. I hope that works for you.. Sugata Mitra is professor of Learning Technologies, […]

Het bericht Liveblog from London: Sugata Mitra how the cloud is revolutionizing learning verscheen eerst op Ennuonline.

Lees verder
Van Kasper Spiro | 28-01-2015 | Article Rating | (0) reacties

Easygenerator launches free tool for creating learning objectives

Easygenerator has created a free tool to assist you in creating learning objectives: the Learning Objective maker. It is available in Beta and we are looking for people who want to test it and provide us with feedback. Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 27-01-2015 | Article Rating | (0) reacties

E-learning, return on investment en loze beloftes

Veel beslissers binnen organisaties kiezen voor ‘e-learning’ omdat het zou leiden tot een goedkopere manier van leren en ontwikkelen. Zij laten zich daarbij helaas vaak leiden door loze beloften. Een in meerdere opzichten risicovolle ontwikkeling. Return on investment is de opbrengst van een investering die je hebt gedaan. Stel je investeert 1000 euro in de [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 26-01-2015 | Article Rating | (0) reacties

Overwegingen bij geautomatiseerd beoordelen

Dankzij steeds slimmere technologieën beschikken we over meer mogelijkheden om beoordelingen toe te passen, zonder dat daar een docent aan te pas hoeft te komen. Wat zijn overwegingen bij deze ontwikkeling? Eén van de belangrijkste belemmeringen van grootschalig en goedkoop onderwijs heeft te maken het beoordelen van lerenden. Je bent als docent niet in staat [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 26-01-2015 | Article Rating | (0) reacties

Cybertopia – Wat is de visie van de cyber-utopisten in Silicon Valley?

Wat is de visie van de cyber-utopisten in Silicon Valley? Zij sturen een revolutie die ons leven op alle niveaus […] Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 26-01-2015 | Article Rating | (0) reacties

Hoe werkt deze puzzel? Ontwerpprincipes als kader bij online leren.

Principes geven ons richting en houvast. Ze voorkomen dat we gaan zwemmen. En ze geven ons ruimte voor creativiteit en vernieuwing. Je maakt er impliciet gebruik van, normaal gesproken denk je niet zo expliciet na over je eigen principes. Het denken in principes kan echter een heel krachtige manier zijn om een ontwerp richting en […]

Het bericht Hoe werkt deze puzzel? Ontwerpprincipes als kader bij online leren. verscheen eerst op Ennuonline.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 26-01-2015 | Article Rating | (0) reacties

Managementconferentie Nieuw Vakwerk #cvimc

Op 25 en 26 maart aanstaande vindt de tweejaarlijkse managementconferentie van het Consortium voor Innovatie plaats. Dit jaar is de DRU Cultuurfabriek in Ulft de locatie. Ik neem er ook aan deel. Het Consortium voor Innovatie (CvI) verzorgt elk jaar een druk bezocht congres voor MBO-instellingen en VMBO-scholen. Het ene jaar staat ICT in het [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 25-01-2015 | Article Rating | (0) reacties

Onze emotionele verbondenheid met smartphones

Mensen blijken emotioneel gehecht te zijn aan hun smartphone. Dat zou wel eens een verklaring kunnen zijn voor het afleidende gebruik ervan binnen het onderwijs. In nog geen tien jaar tijd zijn smartphones in de Westerse wereld alomtegenwoordig geworden. Vooral jongeren gebruiken ze massaal. Twee onderzoekers hebben nu via een vragenlijst onderzocht of dit grootschalige [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 24-01-2015 | Article Rating | (0) reacties

MOOC over social learning

Op 2 februari aanstaande start bij Curatr een massive open online course over ‘Exploring Social Learning’. Daarbij past men ook social learning toe. Social learning is één van de gevleugelde begrippen van de afgelopen jaren. Als het goed is publiceren Marcel de Leeuwe en ik er dit jaar bij Noordhoff een boek over (inclusief over [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 23-01-2015 | Article Rating | (0) reacties

Mijlpaal yOUlearn: op naar het volgende plateau

Het yOUlearn-programma, waarvan ik projectleider implementatie ben, gaat de volgende fase in. Er is een versie ontwikkeld, die de komende tijd gebruikt gaat worden voor het invoeren van cursussen van masteropleidingen. Een belangrijke mijlpaal in het project. Ook een spannende mijlpaal. Begin oktober heb ik geblogd over de start van het yOUlearn-programma, waarbinnen een nieuwe [...] Lees verder
Van Avetica | 23-01-2015 | Article Rating | (0) reacties

Inhoud Moodle cursus afstemmen op gebruik via app

De officiële Moodle app is al een tijd beschikbaar. Echter nog niet alle bronnen en activiteiten die je in een Moodle cursus kunt gebruiken worden door de app ondersteunt. Dat geldt bijvoorbeeld voor het brontype Moodle boek (voorbeeld gebruik boek). Nu […]

Het bericht Inhoud Moodle cursus afstemmen op gebruik via app verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Avetica | 22-01-2015 | Article Rating | (0) reacties

Moodle integratie met Office 365

Op het Bett congres (leading learning technology event) in Londen werd gisteren een nieuwe integratie van Office 365 en Moodle gepresenteerd. Binnenkort komen de plugins beschikbaar in de Moodle plugin database. De set van plugins zegt het volgende te doen: Companies with […]

Het bericht Moodle integratie met Office 365 verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 22-01-2015 | Article Rating | (0) reacties

Wat je niet moet doen bij mobile learning….

Je kunt met een gezond gevoel voor eufemisme gerust stellen dat leren van fouten op het gebied van ICT en leren de normaalste zaak van de wereld is. Dat geldt mogelijk extra voor mobile learning. Via een Facebook-bericht van mijn collega Marcus Specht ben ik terecht gekomen bij de bijdrage The Top 10 Bad Practices in Mobile [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 21-01-2015 | Article Rating | (0) reacties

Liggen slechte cijfers niet aan Facebook?

Jongeren die veel op Facebook zitten boeken slechtere studieresultaten. Maar dat ligt volgens Reynol Junco, associate professor van de Iowa State University, niet zo zeer aan Facebook, maar aan andere factoren. Junco heeft onderzoek gedaan naar het gebruik van Facebook door 1600 studenten. Hij constateert daarbij verschillen tussen startende studenten en oudere studenten. Startende studenten [...] Lees verder
Van Avetica | 20-01-2015 | Article Rating | (0) reacties

Mindmap als cursusformat

Met het Mindmap cursusformat krijgt het cursusoverzicht van iedere deelnemer een eigen persoonlijke invulling. Op een grafische manier (mindmap) wordt namelijk alle bronnen en activiteiten getoond met alle afhankelijkheden. Hiermee moet je denken aan voorwaardelijke toegang. Tevens kan je per activiteit informatie […]

Het bericht Mindmap als cursusformat verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 20-01-2015 | Article Rating | (0) reacties

LRN21 special How do you MOOC it?

Op 3 februari 2015 organiseert LRN21 een themabijeenkomst over de bijdrage van massive open online courses en ‘small private online courses’ aan de kwaliteit van onderwijs en opleidingen. Tijdens deze bijeenkomst worden ervaringen gedeeld met betrekking tot: argumentatie over doelen van MOOCs effectiviteit van MOOCs, efficiëntie van MOOCs De volgende bijdragen worden geleverd (tekst afkomstig [...] Lees verder
Van Kasper Spiro | 20-01-2015 | Article Rating | (0) reacties

Energy shortage forces Ukrainian schools to close during winter period: Easygenerator provides its software for free

Easygenerator decided to make her software available free of charge to everybody in the Ukraine as of today during the period all schools and universities are closed. Lees verder
Van Avetica | 20-01-2015 | Article Rating | (0) reacties

eCommunity cursusformat bijna klaar

We schreven al eerder enthousiast over het cursusformat eCommunity. Hij is bijna klaar en de ontwikkelaar heeft weer een nieuwe video opgenomen over de verschillende functies. Bekijk hem maar. Als je social learning wilt inzetten, dan zou ik zeker op […]

Het bericht eCommunity cursusformat bijna klaar verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 19-01-2015 | Article Rating | (0) reacties

WICER-model als alternatief voor het 70-20-10 model

Half december 2014 heb ik mijn bezwaren tegen het 70-20-10 model beschreven. In deze blog post wil ik een alternatief presenteren: het WICER-model. Mijn bezwaren tegen het 70-20-10 model van Charles Jennings komen op het volgende neer: Het model houdt onvoldoende expliciet rekening met de context waarin geleerd wordt. In zijn reactie onderstreept Charles Jennings [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 18-01-2015 | Article Rating | (0) reacties

Ontwikkelingen op het gebied corporate learning

Gisteren heb ik geschreven over een trendrapport over leren en ICT binnen het onderwijs. Maar hoe zit het met leren en ontwikkelen binnen arbeidsorganisaties (corporate learning)? En wat is de relevantie hiervan voor het onderwijs? Josh Bersin heeft een rapport geschreven met daarin voorspellingen ten aanzien van leren en ontwikkelen binnen het bedrijfsleven. Katherine Jones [...] Lees verder
Pagina 102 van 112Eerste   Vorige   97  98  99  100  101  [102]  103  104  105  106  Volgende   Laatste