Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
In deze blogpost wil ik aandacht besteden aan twee video’s waarin een aantal deelnemers terugblikt op het evenement SXSW. Elk jaar wordt in Austin via een mega grote conferentie aandacht besteed aan nieuwe technologische ontwikkelingen.
In de eerste video spreken Roeland Stekelenburg en Erwin Blom van Fast Moving Targets met Jeroen van Erp van Fabrique en de TU Delft.
Het bericht The Day After het Avetica Live Event verscheen eerst op Moodlefacts.nl.
Door: Wilfred Rubens Op het gebied van leiderschapsontwikkeling -niet alleen relevant voor de top van de organisatie-...
Het bericht Naar een andere aanpak van leiderschapsontwikkeling: van business school naar Personal Learning Cloud verscheen eerst op nextlearning.nl.
Het is zinvol om regelmatig te reflecteren op het gebruik van leertechnologie. Bereiken we ermee wat we willen bereiken? Als docent en onderwijsontwikkelaar kun je verschillende hulpmiddelen gebruiken die kunnen helpen om kritisch te kijken naar de inzet van ICT voor leren,
Learning Experience Platforms (LXP) staan, als het gaat om leertechnologie voor Learning & Development, in het brandpunt van de belangstelling. Josh Bersin ziet zes richtingen waarin de LXP’s zich begeven.
Via LinkedIn wees John May mij een tijdje geleden op Bersin’s bijdrage.
Het bericht Next up.. Competenties in Moodle! verscheen eerst op Moodlefacts.nl.
Reflecteren is een belangrijke activiteit in het kader van meer verdiepend leren. Een chatbot kan reflecteren bevorderen.
Dat laat Joitske Hulsebosch zien in de bijdrage Meet Beau, a reflection chatbot.
De afgelopen week stuitte ik op een al wat ouder maar nog steeds relevant artikel op de website van de Association for Talent Development waarin gezocht wordt naar het bewijs voor het 70:20:10 model. Wat zijn de belangrijkste bevindingen uit deze bijdrage?
Het is bekend dat we ongelofelijk kritisch moeten zijn op nieuwsberichten die online verschijnen. Dankzij kunstmatige oftewel artificiële intelligentie (AI) kun je echter ook beeldmateriaal gemakkelijk manipuleren. Weet jij het verschil tussen een echt persoon en een nep-persoon?
James Vincent besteedt in The Verge aandacht aan WhichFaceIsReal.com.Dit is een initiatief van twee wetenschappers van de Universiteit van Washington.
Het bericht About Valamis Group verscheen eerst op nextlearning.nl.
Does the prospect of Artificial Intelligence (AI) being part of your learning and development (L&D) processes concern...
Het bericht Invite AI to Join Your Learning and Development Team verscheen eerst op nextlearning.nl.
Ik kreeg vanavond de vraag of ik een alternatief kende voor een bepaalde enquêtetool. En toen stuitte ik op een handige site die mij heeft geholpen deze vraag te beantwoorden.
De site AlternativeTo geeft namelijk toegang tot een zeer groot aantal alternatieve applicaties,
Praktisch alle docenten maken gebruik van ICT in het onderwijs. Het vertrouwen in de bekwaamheden om ICT te gebruiken neemt ook toe. Dat blijkt uit Amerikaans onderzoek.
In de Verenigde Staten is in opdracht van een “Learning Company” onder bijna 1300 docenten onderzoek gedaan naar datgene waar docenten optimistisch over zijn,
Young Recruit Leanne Witjas Founder T-wise Aanbeveling: Leanne Witjas is vorig jaar samen met haar partner Noëlle Cobelens...
Het bericht Leanne Witjas verscheen eerst op nextlearning.nl.
Young Recruit Dorien Zwijnenburg Innovatie adviseur Spaarne Gasthuis Aanbeveling: Dorien is een zeer gedreven innovator. Ze is koningin...
Het bericht Dorien Zwijnenburg verscheen eerst op nextlearning.nl.
Young Recruit Els Dijkstra Adviseur Leren en Ontwikkelen Interzorg Aanbeveling: Els is net als ik, sinds 1...
Het bericht Els Dijkstra verscheen eerst op nextlearning.nl.
Young Recruit Loes Thuis Opleidingskundig ontwerper en ontwikkelaar Savant Learning Partners Aanbeveling: Loes Thuis werkt anderhalf jaar...
Het bericht Loes Thuis verscheen eerst op nextlearning.nl.
Young Recruit Vera van Westerlaak Projectontwikkelaar & Docent WisMon Bèta-onderwijsinstituut Aanbeveling: Vera is ruim een jaar werkzaam bij...
Het bericht Vera van Westerlaak verscheen eerst op nextlearning.nl.
Young Recruit Lieke van Dooren Opleidingsontwikkelaar Plieger – ThermoNoord Aanbeveling: Lieke is een fris jong talent die enorm...
Het bericht Lieke van Dooren verscheen eerst op nextlearning.nl.
Young Recruit Rachelle Handgraaf Oprichter bij CANDO learning + Ken&Ben, training en coaching voor Young Professionals Aanbeveling:...
Het bericht Rachelle Handgraaf verscheen eerst op nextlearning.nl.
Ray Schroeder signaleert vijf belangrijke trends op het gebied van “Professional and Continuing Education”. Hij focust zich daarbij op een leven lang leren dat door hoger onderwijs-instellingen wordt verzorgd. Mede daardoor mist Schroeder m.i. een aantal belangrijke trends.
Zorgprofessionals zijn met hart en ziel betrokken bij hun vak. Om ervoor te zorgen dat ze zich...
Het bericht Bohn Stafleu van Loghum: Zorgverlener voor de zorg verscheen eerst op nextlearning.nl.
In de micromodule Activeren in online onderwijs van de Open Universiteit wordt onder meer verwezen naar de publicatie ‘Activerende werkvormen. Een praktische gids voor je onderwijs’ van het Universitair Medisch Centrum Utrecht. Deze uitgave bevat 21 activerende werkvormen.
Het bericht Moodle 3.6.3 en andere minor releases beschikbaar verscheen eerst op Moodlefacts.nl.
Mede dankzij cloud computing is het gemakkelijk om als docent zelf te kiezen welke leertechnologieën je binnen je onderwijs wilt gebruiken. Volgens mij moet je daarbij wel met een aantal zaken rekening houden.
Als docenten over meer autonomie beschikken in de keuze van educatieve applicaties,
Het gerenommeerde CERN heeft de afgelopen week een app gelanceerd waarmee je kennis kunt maken met het ontstaan van het universum, via de ‘Big Bang’ (ruim 13,8 miljard jaar geleden).
CERN maakt hierbij gebruik van augmented reality.
Met ingang van 1 maart 2019 ben ik begonnen met een nieuwe opdracht, en wel bij SVO. Deze organisatie heeft mij gevraagd om middels de realisatie van een visiedocument een start te maken met innovatie van het onderwijs,
Het bericht Hoe leer jij zelf eigenlijk? Doe de gratis test! verscheen eerst op nextlearning.nl.
Het bericht Herinnering Uitnodiging Avetica Live Event 2019 verscheen eerst op Moodlefacts.nl.
Ik ben vandaag gestuit op een samenvatting van een marktanalyse over artificiële oftewel kunstmatige intelligentie (AI) binnen het onderwijs. De studie zelf is heel duur. Maar de samenvatting bevat op zich ook interessante informatie.
Er is geen samenvatting, omdat dit een beveiligd bericht is.
Het bericht Beveiligd: De Learning Correspondent nr.22 verscheen eerst op nextlearning.nl.
Ready 4 the Revolution: Kickstart je dag! 08.30 – 09.15 UUR ZAAL GALLOWAY (links bij binnenkomst) Het...
Het bericht ONTBIJTSESSIE verscheen eerst op nextlearning.nl.
Over een dag of tien bezoekt een groep CvB-leden uit het Nederlandse hoger onderwijs onder leiding van SURF enkele universiteiten in Engeland en Schotland die studiedata gebruiken om hun onderwijs te verbeteren. Ook niet-deelnemers kunnen leren van dit bezoek, en van de voorbereidingen.
Sinds mijn geboorte vier ik eigenlijk carnaval oftewel vasteloavend. In deze bijdrage op carnavalsdinsdag beschrijf ik hoe en waarom.
Vasteloavend is eigenlijk een van oorsprong heidens volksfeest dat op een gegeven moment door de katholieke kerk is omarmd als drie dagen feesten,
Profportaal Zorg richt zich op het ontwikkelen en het kwaliteitsbeheer van leeroplossingen vóór en door de zorg....
Het bericht Profportaal Zorg verscheen eerst op nextlearning.nl.
HiHaHo is een zeer gebruiksvriendelijke online tool, waarmee je eenvoudig zelf video’s interactief kunt maken. Video wordt...
Het bericht HiHaHo: Eenvoudig zelf een video interactief maken verscheen eerst op nextlearning.nl.
Het lijkt soms lastig om een e-learning te maken, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn!...
Het bericht Leren van je e-learning verscheen eerst op nextlearning.nl.
Het bericht Infolearn – Partner in leren & ontwikkelen verscheen eerst op nextlearning.nl.
De Stichting Language of Learning ontwikkelde de leervoorkeuren en denkgewoonten en de bijbehorende scans. Deze scans zijn...
Het bericht Stichting Language of Learning verscheen eerst op nextlearning.nl.
Technologie is veelbelovend voor de ondersteuning van leren en werken, al jaren. Wij vinden dat het beter...
Het bericht Performance Support Group verscheen eerst op nextlearning.nl.
Developing people. Dat is al dertig jaar lang het credo van Defacto. Het betekent dat we onze...
Het bericht Defacto verscheen eerst op nextlearning.nl.
Eenvoudig krachtige e-Learning ontwikkelen lukt met FLOWSPARKS! Maak nu kans op een jaar gratis FLOWSPARKS! FLOWSPARKS is...
Het bericht What if creating e-Learning was as easy as making an espresso? verscheen eerst op nextlearning.nl.
Het bericht LTI Advantage Certification voor Moodle 3.7. Knap gedaan! verscheen eerst op Moodlefacts.nl.
Het concept van de flipped classroom bestaat inmiddels meer dan tien jaar als model voor blended learning. Er is veel ervaring mee opgedaan, en ook best veel over gepubliceerd. Zo kun je dit concept vanuit verschillende leertheoretische perspectieven benaderen. Aan de hand van zes pijlers kun je dit concept ontwerpen en implementeren.
Op 23 en 24 mei 2019 vindt in Brussel de eindconferentie plaats van het Het Future Teacher 3.0 project (over ICT-competenties van docenten in het volwassenenonderwijs). Deelname is gratis, inschrijven verplicht. Centrale thema’s zijn inclusief onderwijs (dag 1) en online en blended learning (dag 2).
Gisteren heeft de organisatie van de OEB het thema van editie 2019 bekend gemaakt. Tevens kun je vanaf nu tot en met 30 april a.s. een voorstel voor een bijdrage indienen. De conferentie zelf vindt van 27 t/m 29 november 2019 in Berlijn plaats.
Door: Alfons Matthijssen, Beleidsadviseur Het Leerhuis bij Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis (ETZ) Technologie is niet meer weg te denken...
Het bericht Implementatie van innovatie; een vak apart verscheen eerst op nextlearning.nl.
Alle studieboeken, werkgroepjes, colleges en tentamens ten spijt, écht leren doe je in de praktijk. Dat weten ze in het hoger beroepsonderwijs als geen ander. Maar voor veel HBO-studenten voelt een eerste stage- of werkdag toch alsof ze voor de leeuwen geworpen worden. Ineens kom je in contact met collega’s, klanten, leveranciers en opdrachtgevers. Dat vraagt om flink wat communicatieve vaardigheden. Want wat heb je aan je boeken als je met je mond vol tanden staat?