Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Professionals, die zich bezig houden met leren en ontwikkelen, hebben niet alleen verantwoordelijkheden naar hun klanten en de lerenden. Wat betekent dit?
Bron: http://four-responsibilities.org/
Via Stephen Downes en Will Thalheimer ben ik vanochtend terecht gekomen op The Four Responsabilities van een L&D-professional (een initiatief van het Britse The More Than Blended Learning Company Ltd). Op deze website vind je onder meer een samenvatting van de vier verantwoordelijkheden, een korte vragenlijst en scenario’s waarmee je de vier verantwoordelijkheden kunt verkennen.
Het meest interessante vind ik het 18 pagina tellende boekje dat je kunt downloaden (zonder in te loggen). In dit PDF-bestand worden de vier verantwoordelijkheden geïllustreerd aan de hand van de scenario’s:
Ik denk dat iedere L&D-professional zich wel kan vinden in de vier verantwoordelijkheden. Ook zal een ieder zich volgens mij herkennen in de issues die ten grondslag liggen aan die verantwoordelijkheden. De invulling zal, verwacht ik, op meer discussie kunnen rekenen. Wanneer is bijvoorbeeld echt sprake van ‘schade’? Heefrt de bepaling van wanneer sprake is van ‘poor science’ niet ook iets subjectiefs? Bovendien zie je dat het bekritiseren van ideeën die op slecht onderbouwde theorieën zijn gebaseerd, vaak resulteren in denigrerende opmerkingen over collega-professionals.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar