Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


3 leertheorieën voor instructional design
Van de Redactie | 19-08-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

3 leertheorieën voor instructional design

Interessante infographic – inclusief uitleg – over 3 belangrijke leertheorieën: Behaviorism Cognitivism Constructivism Ter inspiratie voor een nieuw seizoen leren en ontwikkelen. Lees het uitgebreide verslag op de site van Shift Learning. Lees verder
The Surprising Truth About Human Behaviors and Learning with Daniel H. Pink
Van Let’s Learn! | 18-08-2019 | Article Rating | (0) reacties

The Surprising Truth About Human Behaviors and Learning with Daniel H. Pink

Dan Pink en motivatie. Het lijkt aan elkaar verbonden als brood en boter. Hoezo? Dan Pink schreef als onafhankelijke journalist een aantal boeken over motivatie op een leuke manier. De boeken hebben titels als Drive: The Surprising Truth About What Motivates Us, To Sell Is Human: The Surprising Trut... Lees verder
Belgische contentbouwer blij met FLOWSPARKS
Van de Redactie | 12-08-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Belgische contentbouwer blij met FLOWSPARKS

Het Belgische Vzw Vorm is een contentbouwer die zich richt op permanente vorming in de Zorgsector. e-Learning speelt daarin een cruciale rol. FLOWSPARKS van U&I Learning is daarvoor het ontwikkelplatform. Het is een flexibele leeromgeving om e-Learning te creëren, te wijzigen en te distribueren.... Lees verder
Gamification om onderwijs te vernieuwen
Van de Redactie | 09-08-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Gamification om onderwijs te vernieuwen

Hogeschool Avans werkt aan vernieuwing van het onderwijs. Een van de middelen daarvoor is gamification. Wat maakt leren via gamification zo anders als het traditionele leren? Wat levert het op? En waarom is vernieuwend onderwijs zo belangrijk? Op de site van Avans vertellen de docenten Judith Herrew... Lees verder
Gamification: dure les van een half miljoen
Van de Redactie | 08-08-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Gamification: dure les van een half miljoen

Een experiment in de gemeenten Deventer, Almelo en Enschede met als doel om jonge kinderen door gamification te bereiken, komt maar lastig van de grond. Twee jaar geleden ontstond het idee om de doelgroep via het open source-spelletje Minecraft te bereiken. Maar inmiddels is Minecraft ‘hartsti... Lees verder
Gratis webinar: Digitale veiligheid, daar zorg je zelf voor!
Van SkillsTown | 07-08-2019 | Article Rating | (0) reacties

Gratis webinar: Digitale veiligheid, daar zorg je zelf voor!

Iedere maand stelt online opleider SkillsTown een gratis webinar beschikbaar. Inschrijven voor dit webinar kan via de website van SkillsTown. In de maand augustus is dit het webinar 'Digitale veiligheid, daar zorg je zelf voor!' door Albert Smallenbroek. Lees hieronder meer informatie over h... Lees verder
Flavour gooide na 10 jaar het roer om
Van de Redactie | 07-08-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Flavour gooide na 10 jaar het roer om

Tien jaar lang werkte Flavour in opdracht van commerciële klanten. Het bedrijf dat gamification inzet voor gedragsverandering veranderde in 2017 radicaal van strategie. “We vonden dat onze impact te beperkt was. De opdrachten voor klanten waren gaaf, maar vervolgens gooi je het als het ware ov... Lees verder
Start-up Covince wil Netflix van e-learning zijn
Van de Redactie | 06-08-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Start-up Covince wil Netflix van e-learning zijn

CoVince omschrijft zichzelf als “de Netflix van het e-learning”. Het wil een platform zijn waarop allerlei verschillende e-learning-modules worden aangeboden. De modules krijgen verschillende vormen en thema’s. De gebruiker kies zelf wat en hoe die wil leren. Net zoals je op Netfli... Lees verder
Gamification of game-based learning?
Van de Redactie | 05-08-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Gamification of game-based learning?

Bij discussies over het toevoegen van spelelementen in leersituaties kan verwarring ontstaan als er wordt gesproken over gamification en game-based learning. Want hoewel de termen in het spraakgebruik makkelijk uitwisselbaar lijken, is de betekenis verschillend, schrijft Jeroen Langendam op de site ... Lees verder
Gartner rangschikt aanbieders security awareness trainingen
Van de Redactie | 05-08-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Gartner rangschikt aanbieders security awareness trainingen

Gartner belicht de belangrijkste spelers in zijn laatste Magic Quadrant for Security Awareness Computer-Based Training voor 2019. Het rapport geeft een gedetailleerd overzicht van de markt voor computergestuurde bewustwordingstrainingen en beoordeelt leveranciers op basis van hun visie en uitvoering... Lees verder
5 podcasts every e-learning professional should listen to
Van Let’s Learn! | 24-07-2019 | Article Rating | (0) reacties

5 podcasts every e-learning professional should listen to

Als je al vakantie hebt en je wilt toch bezig zijn met je professie, dan is het de hoogste tijd om deze podcasts eens te gaan beluisteren. Wij doen het vanuit onze bureaustoel omdat wij bij Let’s Learn! nog geen vakantie hebben. Dus we zijn gewoon bereikbaar mocht je willen sparren of hulp ... Lees verder
Maakt e-learning belofte waar?
Van de Redactie | 18-07-2019 | Article Rating | (0) reacties

Maakt e-learning belofte waar?

Robert Schendstok van MyCademy.com vraagt zich in Computable af of e-learning zijn beloftes heeft waargemaakt. Hij schrijft: “…door de opkomst van internet heeft iedereen toegang tot leermiddelen op elk moment en op elke plaats naar keuze. Toch is het niet de dominante leervorm, ook nie... Lees verder
Waar chatbots niet goed in zijn, als het gaat om leren
Van Wilfred Rubens (redactie) | 17-07-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Waar chatbots niet goed in zijn, als het gaat om leren

Chatbots worden gebruikt voor leren, opleiden en onderwijs. Volgens Clark Quinn lopen we echter het risico dat chatbots verkeerd worden geïnterpreteerd en toegepast. Het stellen van vragen en het beantwoord krijgen van vragen is volgens hem namelijk niet hetzelfde als leren. Quinn schrijft dat ch... Lees verder
Genomineerden SURF Onderwijsawards
Van de Redactie | 17-07-2019 | Article Rating | (0) reacties

Genomineerden SURF Onderwijsawards

Elk jaar reikt SURF tijdens de Onderwijsdagen de Onderwijsawards uit. Bedoeld om onderwijsvernieuwers in het zonnetje te zetten en om anderen te inspireren. In totaal zijn er dit jaar 24 nominaties in 5 categorieën: studenten docenten onderwijsadviseurs ICT-specialisten bestuurders ... Lees verder
Gamification en microlearning
Van Let’s Learn! | 16-07-2019 | Article Rating | (0) reacties

Gamification en microlearning

Emma Weber is onder de indruk van game designer Karl Kapp. Kapp is naast game designer ook professor. Weber schrijft over games en leren het volgende: I’ve not really invested time in coming to grips with learning and gamification as I’ve always considered it a bit outside my remit. I re... Lees verder
Flipping the Classroom: de do’s en don’ts
Van de Redactie | 16-07-2019 | Article Rating | (0) reacties

Flipping the Classroom: de do’s en don’ts

David van Alten, onderwijskundige aan de Universiteit Utrecht, deed een metastudie naar Flipping the Classroom en concludeert: als je goed flipt, kan dit de leerprestaties van studenten verbeteren. Gemiddeld is er een klein effect. Wat opvalt, is de sterke spreiding. Bij sommige studies was het resu... Lees verder
Alliander kiest Workday voor transformatie HR
Van de Redactie | 15-07-2019 | Article Rating | (0) reacties

Alliander kiest Workday voor transformatie HR

Alliander is overgestapt op Workday Human Capital Management (HCM) en Workday Recruiting & Learning. Het netwerkbedrijf dat voor een groot deel van Nederland de energievoorziening verzorgt, heeft ongeveer 7.450 mensen in dienst. Workday betekent dat Alliander bedrijfsbreed overstapt naar de c... Lees verder
Nieuw e-learning platform voor financials
Van de Redactie | 12-07-2019 | Article Rating | (0) reacties

Nieuw e-learning platform voor financials

The Finance Academy  is een nieuw e-learning platform met een groot assortiment aan e-learnings voor financiële professionals. De e-learnings zijn PE-geaccrediteerd door de Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants (NBA). In interactieve video's worden finance professionals meegenomen ... Lees verder
Delft hoogste Nederlandse universiteit op ranglijst
Van de Redactie | 11-07-2019 | Article Rating | (0) reacties

Delft hoogste Nederlandse universiteit op ranglijst

De TU Delft scoort van de Nederlandse universiteiten het hoogst op de lijst die QS World jaarlijks opstelt, in samenwerking met Elsevier. De Nederlandse universiteiten op de lijst: TU Delft: 50 Universiteit van Amsterdam: 64 TU Eindhoven: 102 Universiteit van Groningen: 114 Universi... Lees verder
Heb oog voor de kwetsbaarheid van docenten bij online leren
Van Wilfred Rubens (redactie) | 10-07-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Heb oog voor de kwetsbaarheid van docenten bij online leren

Binnen het hoger onderwijs neemt online leren een steeds belangrijkere plaats in. In de beginjaren werd nog wel eens gesuggereerd dat lerenden zelfstandig konden studeren, en de rol van docenten beperkt zou blijven tot die van ontwikkelaar. Inmiddels is breed geaccepteerd dat docenten bij tal van as... Lees verder
Pagina 58 van 294Eerste   Vorige   53  54  55  56  57  [58]  59  60  61  62  Volgende   Laatste   

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Vacatures in de markt

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.