Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Europees ‘maturity model’ voor blended learning
Van Wilfred Rubens (redactie) | 11-09-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Europees ‘maturity model’ voor blended learning

Verleden week is het European Maturity Model for Blended Education (EMBED) gepresenteerd. In deze blogpost bespreek ik dit model, en vergelijk ik ‘EMBED’ met een ander ‘maturity model’. EMBED is één van de resultaten van een Europees project waar onder meer de KU Leuven en... Lees verder
Bij gaming is leren de drug
Van de Redactie | 11-09-2019 | Article Rating | (0) reacties

Bij gaming is leren de drug

‘Endorfines door gaming’, noemt Daan de Raaf het op de site van MarketingTribune. Hij schrijft: “Menig ouder zal zich druk maken om de gameverslaving van zijn kind. Des te verrassender is het om je te realiseren dat het leereffect van gaming de verslavende component is. In het boek... Lees verder
Nee, we kunnen niet alles opzoeken
Van Let’s Learn! | 09-09-2019 | Article Rating | (0) reacties

Nee, we kunnen niet alles opzoeken

Kennis opzoeken wordt door een aantal mensen gezien als een manier van leren. Maar….Leren zit toch ‘iets’ ingewikkelder in elkaar. Volgens Patti Shank (@pattishank) heb je kennis nodig om te denken, te leren en te doen. Ze schreef een artikel waar ze een goede nuancering aanbre... Lees verder
Gratis webinar: een korte cursus geluk
Van SkillsTown | 09-09-2019 | Article Rating | (0) reacties

Gratis webinar: een korte cursus geluk

Iedere maand stelt online opleider SkillsTown een gratis webinar beschikbaar. Inschrijven voor dit webinar kan via de website van SkillsTown. In de maand september is dit het webinar 'Een korte cursus geluk' door Froukje Smeding. Lees hieronder meer informatie over het webinar.   ... Lees verder
Blended learning in de praktijk
Van SkillsTown | 09-09-2019 | Article Rating | (0) reacties

Blended learning in de praktijk

Blended learning is een Engelse term die sinds 2005 gebruikt wordt om een bepaalde onderwijsvisie te beschrijven. Professionele trainers in het bedrijfsleven hebben blended learning al ontdekt omstreeks 1990. Binnen organisaties met meerdere, geografisch verspreide, locaties bestond de behoefte om m... Lees verder
MOOC gevolgd, geen certificaat. Een probleem?
Van de Redactie | 09-09-2019 | Article Rating | (0) reacties

MOOC gevolgd, geen certificaat. Een probleem?

De overgrote meerderheid van mensen die een open online cursus (MOOC) volgen, behaalt niet het bijbehorende certificaat. Tegelijk is een flinke meerderheid wél tevreden met de verworven kennis (zonder papiertje). Dat roept de vraag op of je succes van MOOCs wel moet afmeten aan het behaalde certific... Lees verder
Vijfentwintigste Online Educa: Discover learning in a world in which learning has no limits #OEB19
Van Wilfred Rubens (redactie) | 06-09-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Vijfentwintigste Online Educa: Discover learning in a world in which learning has no limits #OEB19

Van 27 tot en met 29 november 2019 vindt dit jaar de OEB plaats. Vandaag is het volledige programma bekend geworden, van de jubileum-editie die als thema heeft: Discover learning in a world in which learning has no limits. Wat zijn naar verwachting hoogtepunten van de 25ste editie van de OEB die tra... Lees verder
Knowmadisch werken: leren als levensstijl
Van de Redactie | 05-09-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Knowmadisch werken: leren als levensstijl

Benieuwd naar wat een knowmad en wat knowmadisch werken is, lees dan het uitvoerige artikel op pwnet. Al vast een tipje van de sluier: John Moravec introduceerde in 2013 het begrip knowmad, in zijn boek Knowmad Society. Moravec onderzoekt de toekomst van leren, werken en hoe we met elkaar ... Lees verder
Is het hoger onderwijs in de overgang?
Van Harm Weistra (hoofdredacteur) | 05-09-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Is het hoger onderwijs in de overgang?

De redactie kwam een interessant artikel tegen waarin het hoger onderwijs wordt vergeleken met de elektrische auto. In het artikel ‘Is Online Learning the Electric Car of Higher Ed?’ stelt auteur Joshua Kim dat de hybride auto het product is van een overgangsfase. Een hybride auto kan zo... Lees verder
Hoog tijd voor een comeback van RSS
Van Wilfred Rubens (redactie) | 04-09-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Hoog tijd voor een comeback van RSS

De afgelopen tijd neemt de belangstelling voor podcasts weer toe. Podcasts kennen we echter al vele jaren. Na enkele jaren in het dal van de desillusie verkeert te hebben, luisteren steeds meer mensen weer naar podcasts. RSS is nog zo’n technologie die toe is aan een heropleving. Sinds ik R... Lees verder
Visma koopt e-learningspecialist PlusPort
Van de Redactie | 04-09-2019 | Article Rating | (0) reacties

Visma koopt e-learningspecialist PlusPort

Visma neemt PlusPort over, inclusief sublabel SafetyPort. Het Haagse PlusPort biedt cloudoplossingen voor (e-)leren en -ontwikkelen. Nederland is voor Visma - een Noorse leverancier van bedrijfssoftware - een belangrijke groeimarkt. Plusport, in 2003 opgericht door Ron Bruijn en Yvonne Loef, leve... Lees verder
Articulate Gebruikersdagen 2019
Van Courseware | 03-09-2019 | Article Rating | (0) reacties

Articulate Gebruikersdagen 2019

  Op dinsdag 12 november in Brasschaat en op donderdag 14 november en vrijdag 15 november in Utrecht is het weer zover: de Articulate Gebruikersdagen 2019. Drie inspiratievolle dagen voor en door Articulate Gebruikers in Nederland en België: De nieuwste on... Lees verder
Infographic: Waarom Microlearning?
Van Let’s Learn! | 03-09-2019 | Article Rating | (2) reacties

Infographic: Waarom Microlearning?

De opmars van microlearning is in Nederland niet te stuiten. En niet zo raar, er zijn volop redenen om met microlearning te starten. We delen ze graag met je waarom microlearning werkt in deze infographic. Lees meer op de site van Let's Learn!  #levenlangleren #microleren #learnin... Lees verder
e-Learning steeds populairder
Van de Redactie | 02-09-2019 | Article Rating | (0) reacties

e-Learning steeds populairder

Op de site van Computable wordt uitgelegd waarom e-learning steeds populairder wordt. Computable noemt 3 belangrijke factoren: 1. Flexibiliteit Dé belangrijkste reden waarom mensen kiezen voor e-learning, is het gemak om te leren waar en wanneer de cursist wilt. 2. Beter onthouden Een... Lees verder
Wouter Willemsen van GITP naar Faculty of Skills
Van Faculty of Skills | 29-08-2019 | Article Rating | (0) reacties

Wouter Willemsen van GITP naar Faculty of Skills

Wouter Willemsen (40) maakt per 1 september de overstap van GITP naar Faculty of Skills in Utrecht. Daar legt hij zich in de rol van Accountmanager toe op de totstandkoming van nieuwe blended leertrajecten.  Bij GITP was Willemsen tot voor kort programmamanager Grow Online en daarmee verantw... Lees verder
De betekenis van Learning Experience Platforms voor het onderwijs
Van Wilfred Rubens (redactie) | 28-08-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

De betekenis van Learning Experience Platforms voor het onderwijs

Het leermanagementsysteem is voortgekomen uit het hoger onderwijs. Vervolgens hebben ook bedrijven LMS-en omarmd. Het Learning Experience Platform (LXP) heeft wortels in het bedrijfsleven. Zal het (hoger) onderwijs het LXP ook gaan omarmen? Tannis Morgan heeft een recent een interessante blogpost... Lees verder
Van de Redactie | 28-08-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

MOOC: The Science of Learning

Wat vertelt wetenschappelijk onderzoek ons over hoe mensen leren. En hoe is deze kennis toe te passen in de praktijk. De gratis Engelstalige MOOC ‘The Science of Learning’ gaat in op deze vragen. Met een studiebelasting van 3 uur per week, is de cursus in 5 weken af te ronden.  Z... Lees verder
Robert de Leeuw: “Instructional design heeft impact op leren”
Van Let’s Learn! | 27-08-2019 | Article Rating | (0) reacties

Robert de Leeuw: “Instructional design heeft impact op leren”

Onlangs promoveerde Robert de Leeuw op onderzoek op het gebied van instructional design van e-learning. Hij ontwikkelde een model waarmee je alle aspecten die invloed hebben op hoeveel je leert van een e-learning meenemen. Let's Learn! interviewde hem over zijn werk en de resultaten.  Ee... Lees verder
Van de Redactie | 26-08-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Jane’s Top 10 Tools for Learning 2019

Zoals we van haar gewend zijn, stelt Jane Hart ook dit jaar weer de Top 10 Tools for Learning samen. Het is een lijst met tools die het leren en opleiden ondersteunen. De Top 10 wordt samengesteld op basis van de individuele Top10’s van gebruikers. Iedereen die dat wil, kan invloed hebben op d... Lees verder
3 leertheorieën voor instructional design
Van de Redactie | 19-08-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

3 leertheorieën voor instructional design

Interessante infographic – inclusief uitleg – over 3 belangrijke leertheorieën: Behaviorism Cognitivism Constructivism Ter inspiratie voor een nieuw seizoen leren en ontwikkelen. Lees het uitgebreide verslag op de site van Shift Learning. Lees verder
Pagina 57 van 294Eerste   Vorige   52  53  54  55  56  [57]  58  59  60  61  Volgende   Laatste   

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Vacatures in de markt

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.