Bloggers

Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van Wilfred Rubens (redactie) | 14-03-2017 | Article Rating | (0) reacties

Je studenten komen niet opdagen: wat te doen?

Wat kun je doen als tweederde van je studenten wegblijven bij een college. Uiteraard kijken naar de oorzaken, en daar naar handelen (waarbij leertechnologie een faciliterende rol kan spelen). De Britse politicologie-docent Simon Usherwood stond gisteren voor een collegezaal waar Lees verder
Van Patrick Koning | 14-03-2017 | Article Rating | (0) reacties

Interessante documentaire van The Gaurdian: The Power of Privacy

Door YouTube werd ik geattendeerd op de documentaire: The Power of Privacy. Een interessant kijkje in de staat van privacy […] Lees verder
Van Avetica | 14-03-2017 | Article Rating | (0) reacties

Akkoord gaan met Algemene Voorwaarden bij CoursePayments

Als je online cursussen verkoopt via CoursePayments voor Moodle, wil je waarschijnlijk wel als aanbieder dat de koper akkoord gaat met jouw Algemene Voorwaarden (of Inkoopvoorwaarden). Daarmee ben je juridisch beter gedekt en dit uiteraard wel afhankelijk van wat je […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Akkoord gaan met Algemene Voorwaarden bij CoursePayments verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 13-03-2017 | Article Rating | (0) reacties

South by South West volgen? #SXSW

South by South West is een groots evenement in Austin, Texas over media, technologie en communicatie. Twitter kreeg hier lang geleden bijvoorbeeld voor het eerst echt bekendheid. Je kunt hier dan ook trends spotten die mogelijk ook relevant zullen worden voor Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 13-03-2017 | Article Rating | (0) reacties

Symposium en nieuwe publicatie over bekend instructiemodel (4C/ID)

Het vier componenten instructiemodel (4C/ID-model) is één van de bekendere instructiemodellen voor het ontwerpen van onderwijs en trainingsprogramma’s. Op vrijdag 21 april 2017 organiseren de Open Universiteit en Maastricht University in Nijmegen de zevende editie van een symposium over dit Lees verder
Van Avetica | 13-03-2017 | Article Rating | (0) reacties

Moodle 3.2.2 is uit en andere minor releases

Het is vandaag de tweede maandag van maart en volgens planning zijn de minor releases en beveiligingsupdates van Moodle online gezet. Bekijk de onderstaande releases notes per versie: Moodle 3.2.2 release notes Moodle 3.1.5 release notes Moodle 3.0.9 release notes […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Moodle 3.2.2 is uit en andere minor releases verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 12-03-2017 | Article Rating | (0) reacties

Flipped learning 3.0: van techniek naar operating system

Volgens het Flipped Learning Global Initiative betreedt ‘flipped learning’ een nieuwe fase, en is zelfs sprake van een paradigma-verschuiving. Mede als gevolg van onderzoek groeit het bewustzijn dat flipped learning geen statisch model is, maar dat flipped learning in feite Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 11-03-2017 | Article Rating | (0) reacties

Waarom ik aanstaande woensdag vol overtuiging op GroenLinks stem #stemvoorverandering #TK17

Ik heb al een paar dagen een poster van GroenLinks achter mijn raam hangen. Sinds gisteren heb ik ook een Twibbon aan mijn Twitter-profiel toegevoegd. Op mijn weblog wil ik daarom niet achter blijven, en kleur bekennen. Daarbij schets ik Lees verder
Van Avetica | 10-03-2017 | Article Rating | (0) reacties

H5P copy paste tussen activiteiten

Van H5P verscheen een ‘Tip of the week‘ waarvan ik eerst dacht wat is daar nu zo bijzonder aan? De titel is ‘Copy and Paste’ en gaat over het kunnen kopiëren en plakken van zaken tussen de verschillende activiteiten. Maar […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht H5P copy paste tussen activiteiten verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 10-03-2017 | Article Rating | (0) reacties

Kunnen microcredentials een rol spelen bij docentprofessionalisering?

Wat is het effect van veel professionaliseringsactiviteiten? Kijken deze niet meer naar deelname, in plaats van naar gedragsverandering in de praktijk? Welke rol kunnen microcredentials spelen bij alternatieven? Katrina Schwartz stelt vraagtekens bij de effectiviteit van veel professionaliseringsactiviteiten van docenten. Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 09-03-2017 | Article Rating | (0) reacties

Implementatiemodel toegepast tijdens gastcollege

Het model met de zes clusters van factoren, die van grote invloed zijn op het succes van de  implementatie van technology enhanced learning, stond vanavond weer centraal tijdens een gastcollege dat ik verzorgen mocht. Ik had deelnemers gevraagd onderstaande video Lees verder
Van Patrick Koning | 09-03-2017 | Article Rating | (0) reacties

Trainingen: ‘#Mediawijsheid in de klas’ gevalideerd door registerleraar.nl

Afgelopen weken zijn de trainingen: mediawijsheid, mediawijze leraar en leraar mediawijsheid door registerleraar.nl gevalideerd. Deze trainingen zijn gebaseerd op mijn boek: ‘#Mediawijsheid in […] Lees verder
Van SBO | 09-03-2017 | Article Rating | (0) reacties

Nieuwe skills voor L&D professionals

skillsVaardigheden maken ons nuttig en productief. Het zijn de fundamenten van onze prestaties. Learning & Development professionals...

The post Nieuwe skills voor L&D professionals appeared first on nextlearning.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 08-03-2017 | Article Rating | (0) reacties

Overstappen naar de cloud: wat kost dat?

Binnen het onderwijs kiezen instellingen er ook in toenemende mate voor om ICT-oplossingen ‘naar de cloud’ te brengen. Welke kosten zijn hier aan verbonden? Mike Chan vindt dat je bij het overwegen van een overstap moet kijken naar: De huidige Lees verder
Van Patrick Koning | 08-03-2017 | Article Rating | (0) reacties

Artikel: ‘Leraar & mediawijsheid: hoe maak je jongeren mediawijs?’ (deel 1) @profielactueel

Voor het februari-nummer van Profiel mocht ik een tweede artikel schrijven over mediawijsheid. In deze post deel ik graag dat […] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 07-03-2017 | Article Rating | (0) reacties

Aan de slag met de modulaire leeromgeving

Een modulair opgebouwde digitale leeromgeving die bestaat uit verschillende met elkaar geïntegreerde componenten die voldoen aan al je functionele wensen. Dat is toch de droom van een ieder die zich bezighoudt met ICT en leren. Hoe ver zijn we verwijderd Lees verder
Van Faculty of Skills | 07-03-2017 | Article Rating | (0) reacties

Videorollenspellen schrijven: 5 tips voor de perfecte scripts

Rollenspellen via video maken communicatietraining een stuk efficiënter en flexibeler. Net als bij live rollenspellen is de kunst echter om ze realistisch en effectief te maken. Dat begint bij het schrijven van het script dat later opgenomen zal worden. Op basis van onze ervaringen geven we je 5 tips voor de perfecte scripts!

Lees verder
Van Faculty of Skills | 07-03-2017 | Article Rating | (0) reacties

Videorollenspellen schrijven: 5 tips voor de perfecte scripts

Rollenspellen via video maken communicatietraining een stuk efficiënter en flexibeler. Net als bij live rollenspellen is de kunst echter om ze realistisch en effectief te maken. Dat begint bij het schrijven van het script dat later opgenomen zal worden. Op basis van onze ervaringen geven we je 5 tips voor de perfecte scripts!

Lees verder
Van Avetica | 07-03-2017 | Article Rating | (0) reacties

Nieuw! Combiprijs Moodle Basis en Beheer Training

            Ben jij op zoek naar een volledige Moodle cursus waarbij je niet alleen de basis leert, maar ook wat dieper gaat? Dan organiseren wij op 10 april en 24 april twee aansluitende trainingen, namelijk de […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Nieuw! Combiprijs Moodle Basis en Beheer Training verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 06-03-2017 | Article Rating | (0) reacties

Belangrijke ontwikkeling op het gebied van open badges en microcredentialing

Microcredentials en digitale badges worden gebruikt om opgedane kennis en vaardigheden te waarderen. Deze met elkaar samenhangende ontwikkelingen worden van groot belang geacht voor het realiseren van ‘onderwijs op maat’ en voor een leven lang leren. Op dit terrein is Lees verder
Van Avetica | 06-03-2017 | Article Rating | (0) reacties

Update CoursePayments: verstuur facturen aan speciale e-mailadressen

Met onze aanmeldingsplugin CoursePayments voor Moodle ben je als aanbieder van online cursussen in staat om deze betaald in Moodle te verkopen. Zo’n mogelijkheid bieden we sinds 2009 al aan. Er was altijd al de mogelijkheid dat de factuur naar de […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Update CoursePayments: verstuur facturen aan speciale e-mailadressen verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 05-03-2017 | Article Rating | (0) reacties

Interessant: Skype via Hololens

De Hololens van Microsoft is een veelbelovende technologie voor ‘mixed reality’. Steeds meer applicaties komen voor dit device beschikbaar. Skype is er één van. Dankzij een Facebook-post van Jeroen Krouwels ben ik op onderstaande video gestuit. Daarin wordt geïllustreerd hoe Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 04-03-2017 | Article Rating | (0) reacties

Virtual reality wordt volwassen, al kost dit wel de nodige tijd

Virtual reality heeft veel potentie voor leren, opleiden en onderwijs. Helaas zijn goedkope toepassingen didactisch gezien niet heel erg krachtig, en zijn krachtige toepassingen bepaald niet goedkoop. Er doen zich echter ontwikkelingen voor die er toe bij kunnen dragen dat Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 03-03-2017 | Article Rating | (0) reacties

Passen Massive Open Online Courses bij ‘corporate e-learning’?

Massive open online courses (MOOCs) hebben in vijf jaar een meer divers karakter gekregen. Het zijn niet alleen maar meer gratis toegankelijke online cursussen waar zeer veel lerenden aan deel kunnen nemen. MOOCs kunnen nu bijvoorbeeld ook deel uit maken van Lees verder
Van Avetica | 03-03-2017 | Article Rating | (0) reacties

Moodle zien op verschillende devices

In mijn blogs praat ik relatief veel over het uiterlijk van je Moodle site. Daar is ‘tie weer: responsiviteit, een groot onderdeel van het voorkomen van je leeromgeving! Zeker met de release van Moodle 3.2 is de responsiviteit van Moodle […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Moodle zien op verschillende devices verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Avetica | 03-03-2017 | Article Rating | (0) reacties

Animatie van de unieke Avetica aanpak voor Moodle implementaties

Unieke aanpak Moodle implementaties De aanpak van Avetica om Moodle implementaties te realiseren is uniek. Klanten waarderen deze aanpak bijzonder omdat zij het gevoel hebben dat zij zelf in staat zijn om Moodle goed in te zetten als leermiddel. Het delen […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Animatie van de unieke Avetica aanpak voor Moodle implementaties verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Faculty of Skills | 02-03-2017 | Article Rating | (0) reacties

5 redenen waarom je dit jaar mobile training moet implementeren

Laatst hoorde ik iemand zich afvragen hoelang we onze smartphone eigenlijk nog een telefoon noemen. Want hoeveel procent van de tijd gebruik je hem nog om te bellen? Een groot deel van de dagelijkse bezigheden wordt inmiddels in de handpalm gedaan. Vreemd eigenlijk, dat je een training nog niet gewoon via je smartphone kunt volgen. We geven je 5 redenen waarom je dit jaar mobile training moet implementeren.

Lees verder
Van Faculty of Skills | 02-03-2017 | Article Rating | (0) reacties

5 redenen waarom je dit jaar mobile training moet implementeren

Laatst hoorde ik iemand zich afvragen hoelang we onze smartphone eigenlijk nog een telefoon noemen. Want hoeveel procent van de tijd gebruik je hem nog om te bellen? Een groot deel van de dagelijkse bezigheden wordt inmiddels in de handpalm gedaan. Vreemd eigenlijk, dat je een training nog niet gewoon via je smartphone kunt volgen. We geven je 5 redenen waarom je dit jaar mobile training moet implementeren.

Lees verder
Van SBO | 02-03-2017 | Article Rating | (0) reacties

Beveiligd: De Learning Correspondent nr.02

Er is geen samenvatting, omdat dit een beveiligd bericht is.

The post Beveiligd: De Learning Correspondent nr.02 appeared first on nextlearning.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 02-03-2017 | Article Rating | (0) reacties

Vandaag viert mijn moeder haar tachtigste verjaardag

Vandaag wordt mijn moeder tachtig jaar. Uiteraard zal ik haar persoonlijk feliciteren. Maar net als vijf jaar geleden wil ook kort op mijn blog stil staan bij dit heugelijke feit (omdat het ook over leren en ontwikkelen gaat). De afgelopen Lees verder
Van Avetica | 02-03-2017 | Article Rating | (0) reacties

Update Moodle360

In december 2016 hebben we geschreven over een grote update van Moodle360, onze 360 graden feedback tool in Moodle. Naar aanleiding hiervan zijn er enkele wensen binnengekomen die we weer verwerkt hebben in een nieuwe versie. Deze update is nu […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Update Moodle360 verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 01-03-2017 | Article Rating | (0) reacties

Werken als knowmad 3: zonder gist geen pizza – zonder technologie geen knowmad

Of we vanavond pizza konden eten. Mijn zoon vraagt er al wel vijf dagen naar. Dus nu moet het er maar eens van komen. En ik ga het gelijk goed aanpakken door het deeg zelf te maken. Lekker huiselijk. Een recept voor pizzadeeg van een vriendin. Ingrediënten op het aanrecht. En aan de slag. Het klinkt […]

Het bericht Werken als knowmad 3: zonder gist geen pizza – zonder technologie geen knowmad verscheen eerst op Ennuonline.

Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 01-03-2017 | Article Rating | (0) reacties

Werken als knowmad 3: zonder gist geen pizza – zonder technologie geen knowmad

Of we vanavond pizza konden eten. Mijn zoon vraagt er al wel vijf dagen naar. Dus nu moet het er maar eens van komen. En ik ga het gelijk goed aanpakken door het deeg zelf te maken. Lekker huiselijk. Een recept voor pizzadeeg van een vriendin. Ingrediënten op het aanrecht. En aan de slag. Het klinkt […]

Het bericht Werken als knowmad 3: zonder gist geen pizza – zonder technologie geen knowmad verscheen eerst op Ennuonline.

Lees verder
Van Avetica | 01-03-2017 | Article Rating | (0) reacties

Moodle zien op verschillende devices

In mijn blogs praat ik relatief veel over het uiterlijk van je Moodle site. Daar is ‘tie weer: responsiviteit, een groot onderdeel van het voorkomen van je leeromgeving! Zeker met de release van Moodle 3.2 is de responsiviteit van Moodle […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Moodle zien op verschillende devices verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 01-03-2017 | Article Rating | (0) reacties

Weinig consensus over belangrijke e-learning trends?

Wat krijg je als je bijna 50 experts vraagt naar de belangrijkste e-learning trends? Heel veel verschillende antwoorden. Kunnen we hier iets uit concluderen? Bryan Jones heeft 49 Angelsaksische experts op het gebied van e-learning gevraagd naar hun top drie Lees verder
Van Avetica | 01-03-2017 | Article Rating | (0) reacties

Nog 2 plaatsen vrij voor H5P workshop in Moodle!

Met veel enthousiasme kunnen we zeggen dat de workshop Interactieve content met H5P in Moodle op 9 maart bijna vol is! Wij verwelkomen een flinke groep nieuwe H5P’ers in ons Moodle College! Er zijn nog 2 plaatsen beschikbaar op 9 maart. […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Nog 2 plaatsen vrij voor H5P workshop in Moodle! verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Avetica | 01-03-2017 | Article Rating | (0) reacties

Minor release van Moodle Mobile 3.2.1

Op de laatste dag van februari heeft Moodle een minor release uitgebracht van Moodle Mobile 3.2.1, de officiële Moodle app. In deze nieuwe versie zijn naast opgeloste bugs en kleine verbeteringen vooral vier nieuwe functies toegevoegd. De nieuwe functies zijn: […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Minor release van Moodle Mobile 3.2.1 verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 28-02-2017 | Article Rating | (0) reacties

Online onderwijs vaak duurder dan face-to-face onderwijs (voor lerenden en instellingen)

Online onderwijs kan leiden tot kostenbesparingen voor instellingen en lerenden. Althans, dit wordt vaak verondersteld.  InsideHigherEd doet verslag van een onderzoek waaruit het tegenovergestelde blijkt. Dit onderzoek van de WICHE Cooperative for Educational Technologies (WCET) laat zien dat de meeste Lees verder
Van Kasper Spiro | 28-02-2017 | Article Rating | (0) reacties

How to support authors that have no experience?

Corporations are moving to 'sustainable e-Learning development'. They are looking for new, more agile ways of creating e-Learning to meet the on-demand requirements from the business side. User-generated content (I prefer to call that employee generated learning) is a possible solution. But how can you ensure that these subject matter experts will create decent content?

Sustainable e-Learning development

I had a couple of conversations with people who are working in large corporations and the term 'sustainable e-Learning development' popped up several times. What it comes down to, is that the old way of creating e-Learning (with instructional designers and through the ADDIE process) is way too slow. It needs to become much faster to meet the on-demand requirements from the business side. Therefore corporations are now looking for new ways to solve this problem. They need to create more e-Learning often with smaller budgets and in less time.

Employee-generated learning

One of the options these corporations are exploring is employee-generated learning. By giving simple tools (like Easygenerator) to their Subject Matter Experts, they can have them create courses, quizzes and knowledge documents. They can do it in the same time or even faster than the time they would need when they assist as an expert in 'old school' e-Learning development projects.

Instructional design and quality?

It is clear that your Subject Matter Experts are no instructional designers. Experience learns that most subject matter experts start with a Powerpoint mindset. They will create very content heavy courses that are not the most effective ones. We built Easygenerator for authors who do not have an e-Learning background, and we know we need to assist our users in creating effective. With proper support, the expert can create publications that may not be as good as a course created by a team of instructional designers. However, most times,  it will be good enough, faster and cheaper. At Easygenerator we are in the process of building in didactical support on different levels. I will give some examples.

Didactical structure

We have defined a didactical process that will help authors to create a better (and smaller) course. It contains three steps:
  1. Define a goal
  2. Come up with the questions to assess this goal
  3. Add the content that will help answer the author these questions.
If content is not related to any questions, it should not be in the course. This simple approach will reduce the size of the course and make it much better structured and more effective. Moreover, there is no point in creating content that does not have a purpose or a goal. If you cannot define a goal, you should not create any content.

Tips, tricks, and hints while creating content

When an author is writing, we can follow his actions and based on them give advice, tips, and tricks. For example:
  1. When an author does not define a learning objective; we can alert him to that and explain why it is important and help him in making one.
  2. When the author makes a very content-heavy course or creates long pages, we can explain why that is a problem and suggest other ways.
  3. When the author creates a question without negative feedback, we can warn him and explain why it is important and how he can provide proper feedback.

The course analyzer

When an author is finished and ready to share his course; we will analyze it for him. We create a report with findings:
  1. Green: well-done nothing to change.
  2. Orange, point where you can improve your course on, with tips on how to do
  3. Critical mistakes that you should fix, and of course, we will tell you how to do that.

Just e-Learning?

The other thing is that you should ask yourself if e-Learning is the proper solution. Creating proper e-learning is hard, and it might also not be the most effective way to solve your problem. Content curation, blogs, other social learning activities, better software, best practices, how to’s are all easier to create. There is a whole range of content types that you can consider instead of a course, and they can even be more effective as well. In my experience, instructional designers will turn to e-Learning to soon, without considering all the other options. Lees verder
Van Avetica | 28-02-2017 | Article Rating | (0) reacties

Moodle zien op verschillende devices – fout

In mijn blogs praat ik relatief veel over het uiterlijk van je Moodle site. Daar is ‘tie weer: responsiviteit, een groot onderdeel van het voorkomen van je leeromgeving! Zeker met de release van Moodle 3.2 is de responsiviteit van Moodle […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Moodle zien op verschillende devices – fout verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 27-02-2017 | Article Rating | (0) reacties

Richtlijnen voor succesvolle onderwijsvernieuwing

Onderwijsvernieuwing is een proces dat eigenlijk nooit af is. De resultaten ervan moeten vooral in de dagelijkse praktijk zichtbaar zijn, en eenvoud is een belangrijk uitgangspunt binnen dit complexe proces. Mindshift doet verslag van een presentatie van Chris Lehmann van Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 26-02-2017 | Article Rating | (0) reacties

Recensie boek Gamedidactiek

De afgelopen week viel het boek “Gamedidactiek. Het hoe en waarom van spellen in de les” van Martijn Koops in de bus. De auteur hoopt met dit boek handvatten en inspiratie te bieden om “op een doordachte manier, spellen en Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 25-02-2017 | Article Rating | (0) reacties

Wat belemmert Internet of Things in het onderwijs?

Internet of Things wordt al verschillende jaren als belangrijke trend gezien, die ook van grote betekenis kan zijn voor het onderwijs. Volgens Tom Ruff wordt de adoptie van IoT echter door twee belangrijke factoren belemmerd. Ik denk echter dat er Lees verder
Van SBO | 24-02-2017 | Article Rating | (0) reacties

De ‘You-Know-Me-Society’ en behoefte aan nieuwe balans

Digitaal profiel You Know Me societyTijdens Learning Technologies 2017 verzorgde Thimon de Jong de opening keynote. Thimon is partner van Transactive en...

The post De ‘You-Know-Me-Society’ en behoefte aan nieuwe balans appeared first on nextlearning.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 24-02-2017 | Article Rating | (0) reacties

Hoe kun je uitgangspunten van een onderwijsconcept faciliteren met een digitale leeromgeving?

Vandaag heb ik een bijdrage geleverd aan een werksessie bij de Christelijke Hogeschool Ede. Ik heb daarbij met name gekeken naar hoe een digitale leeromgeving de uitgangspunten van het onderwijsconcept van deze hogeschool kan helpen faciliteren. De Christelijke Hogeschool Ede Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 23-02-2017 | Article Rating | (0) reacties

Moeten verkiezingsprogramma’s expliciet aandacht besteden ICT in het onderwijs?

Deze vraag kwam bij me op bij het lezen van de blogpost ICT in de verkiezingsprogramma’s langs de meetlat. Mijn antwoord daarop is wellicht verrassenderwijs: nee, dat hoeft niet. Ik heb me in het verleden best druk gemaakt als het gaat Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 22-02-2017 | Article Rating | (0) reacties

Hoe is ‘De kunst van storytelling’ (volgens Pixar) opgebouwd?

Pixar verzorgt bij de Khan Academy online lessen over de achtergronden van hun werk. Recent is men gestart met lessen over de kunst van storytelling. Ik kijk vooral met buitengewone belangstelling naar de wijze waarop deze vorm van online leren Lees verder
Pagina 70 van 112Eerste   Vorige   65  66  67  68  69  [70]  71  72  73  74  Volgende   Laatste