Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


e-Boek: Agile leren en werken
Van de Redactie | 12-06-2017 | Article Rating | (0) reacties

e-Boek: Agile leren en werken

Next Learning – hét Nederlandse evenement op het gebied leren en technologie – biedt opnieuw een gratis e-boek aan. In het e-boek Agile leren en werken: vertellen Willy de Jong (Hightec) en Jetske van Kilsdonk (bankensector) wat agile betekent in hun organisatie. daagt... Lees verder
Gedragsverandering dankzij een spelletje
Van de Redactie | 09-06-2017 | Article Rating | (0) reacties

Gedragsverandering dankzij een spelletje

Wij mensen zijn gewoontedieren, schrijf MT.nl. We rijden het liefst iedere dag dezelfde route naar ons werk. Ook als we steeds in dezelfde file terecht komen. We weten wel dat we het anders zouden moeten doen, maar dat doen we niet. Gamification helpt doordat het leuk is, is een stelling die in het ... Lees verder
e-Book: future-proof your workforce
Van de Redactie | 09-06-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

e-Book: future-proof your workforce

LEO Learning - a learning solutions firm - biedt een gratis te downloaden Engelstalig e-boek aan dat wil laten zien dat 'learning programmes are essential to future-proofing an organisation'. Het boek is opgebouwd rond een aantal 'client success stories' en kan worden gedownload na achterlaten van e... Lees verder
e-Boek: 5 ways to transform performance review
Van de Redactie | 08-06-2017 | Article Rating | (0) reacties

e-Boek: 5 ways to transform performance review

Leverancier SABA Halogen biedt een gratis Engelstalig e-boek aan met als titel: 5 ways to transform the annual performance review. Volgens SABA zijn dit de leerpunten: ·        Gain a deeper understanding of the current problems with a traditional performan... Lees verder
Gamification geen antwoord op alles
Van de Redactie | 08-06-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Gamification geen antwoord op alles

Gamification kan grote voordelen hebben. Maar het is geen wondermiddel dat alle problemen oplost. De site eventplanner.be beschrijft ´5 redenen waarom gamification niet de beste optie is'. In dit geval toegespitst op organisatoren van evenementen. Maar de meeste lessen zijn generiek en daardo... Lees verder
Online Educa Berlijn 2017: Learning Uncertainty
Van Wilfred Rubens (redactie) | 07-06-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Online Educa Berlijn 2017: Learning Uncertainty

Dit jaar vindt de Online Educa Berlijn na de Sinterklaas plaats, en wel van 6-8 december 2017. Ik zal er weer bij zijn. Inmiddels zijn de thema’s en subthema’s bekend, net als de eerste sprekers. Je kunt ook een voorstel indienen voor een sessie.  Het centrale thema van d... Lees verder
e-Book: LMS Project Toolkit
Van de Redactie | 07-06-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

e-Book: LMS Project Toolkit

Een e-boek van een leverancier zal de verkoop van de eigen LMS niet schaden. Maar de inhoud kan toch interessant zijn voor wie een nieuw leermanagementsysteem zoekt. Zolang de lezer zich er van bewust is, dat de tips komen van één specifieke aanbieder. Docebo biedt zo'n gratis e-boek ... Lees verder
Serious gaming helpt mbo’ers aan baan
Van de Redactie | 06-06-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Serious gaming helpt mbo’ers aan baan

Vijf weken na lancering in de App Store en Google Play Store heeft PlaytoWork – het online platform voor werving, selectie en assessment - de eerste mbo’ers aan een baan geholpen door middel van serious gaming. PlaytoWork is een gegamificeerd arbeidsbemiddelingsplatform, speciaal ontwikk... Lees verder
MOOCs meer dan online onderwijs
Van de Redactie | 06-06-2017 | Article Rating | (0) reacties

MOOCs meer dan online onderwijs

Achtergrondartikel op de site van de Universiteit Leiden over het maken van MOOCs en het belang van MOOCs voor onderwijs en docent. De Universiteit Leiden biedt bijna twintig Massive Online Open Courses (MOOCs) aan. Het maken en doceren in zo’n online cursus levert meer op dan enthousiaste cu... Lees verder
Onderzoeksconferentie werken met ict in het onderwijs
Van de Redactie | 05-06-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Onderzoeksconferentie werken met ict in het onderwijs

Kennisnet houdt een conferentie voor wie geïnteresseerd is in wetenschappelijke inzichten in onderwijs en ict. De conferentie wordt op 28 juni gehouden in Amersfoort. In de ochtend worden bezoekers bijgepraat door vooraanstaande sprekers over de meest actuele bevindingen in korte pitches. Zij ... Lees verder
Vier invalshoeken voor blended learning
Van de Redactie | 02-06-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Vier invalshoeken voor blended learning

Op basis van het boek More than Blended Learning van Clive Stephart stelt Jacqueline van Leeuwen op de website van Faro.be dat per leerinhoud de volgende vragen moeten worden gesteld: ·         Welke sociale context is er nodig? Kan de inhoud individue... Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 31-05-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Hoe kun je ervoor zorgen dat lerenden daadwerkelijk leren bij online leren?

Er wordt in toenemende mate gebruik gemaakt van online leren. Om te voorkomen dat lerenden minder effectief leren of voortijdig stoppen met online leren, zul je extra veel aandacht moeten besteden aan het ontwerp van de cursus of module. In deze blogpost vat ik enkele ontwerpprincipes samen. Deze o... Lees verder
Lekken in Blackboard-implementatie UvA
Van de Redactie | 31-05-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Lekken in Blackboard-implementatie UvA

Onderzoekers hebben ernstige beveiligingslekken in de Blackboard-implementatie van de Universiteit van Amsterdam (UvA) ontdekt, waardoor ze de accounts van meer dan 10.000 gebruikers konden overnemen. Blackboard is een online leeromgeving voor onderwijsinstellingen. Het kan onder andere worden gebru... Lees verder
MOOC van Ordina volgeboekt
Van de Redactie | 30-05-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

MOOC van Ordina volgeboekt

Gratis MOOC’s worden vooral gezien als een middel van vooral het hoger onderwijs om hun expertise te tonen en te delen. Maar inmiddels heeft ook het bedrijfsleven de MOOC ontdekt. Niet alleen als een middel om de eigen werknemers up-to-date te houden. Ook het bedrijfsleven kan met MOOC’s... Lees verder
Klantevent 2017: Innovatie, co-creatie én personalisatie
Van Infolearn | 29-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Klantevent 2017: Innovatie, co-creatie én personalisatie

Op een zonnige donderdag (11 mei j.l.) vond het jaarlijkse Infolearn klantevent plaats op een prachtige en inspiratievolle locatie in Ede. Thema’s als innovatie, co-creatie en personalisatie waren de rode draad gedurende het event; van plenaire sessies in de ochtend tot interactieve workshops ... Lees verder
eBook - LMS Reporting And Measurement
Van de Redactie | 29-05-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

eBook - LMS Reporting And Measurement

Collega-website eLearning Industry biedt een gratis e-boek aan, met een verzameling artikelen over het verkrijgen van belangrijke informatie uit een leermanagementsysteem (LMS). De onderwerpen in dit Engelstalige naslagwerk: Section 1: Getting Rid Of Boring Reports Section 2: Mistakes To Avoid Wh... Lees verder
SURF Research Bootcamp
Van de Redactie | 25-05-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

SURF Research Bootcamp

Op donderdag 15 juni 2017 verzorgen SURF en de Technische Universiteit Eindhoven een hele dag workshops voor onderzoekers en onderzoeksondersteuners, over de vraag hoe ICT onderzoek kan versterken. Het wordt een ontdekkingstocht naar mogelijkheden om meer te doen met al beschikbare data. Deze hands... Lees verder
Mogelijkheden en beperkingen van performance support
Van Wilfred Rubens (redactie) | 24-05-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Mogelijkheden en beperkingen van performance support

Performance support is gericht op leren, op het moment dat medewerkers het geleerde daadwerkelijk binnen hun werk moeten toepassen. Veel organisaties passen deze manier van leren beperkt toe. Daarmee mist men kansen om het werk te verbeteren. Tegelijkertijd moeten we ook oog hebben voor de beperking... Lees verder
Universiteit Utrecht en Ricoh ontwikkelen onderwijstechnologie
Van de Redactie | 24-05-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Universiteit Utrecht en Ricoh ontwikkelen onderwijstechnologie

De Universiteit Utrecht en technologiebedrijf Ricoh gaan samenwerken bij het ontwikkelen van nieuwe onderwijstechnologie. De beide partijen hebben daartoe een intentieverklaring ondertekend. De universiteit denkt dat samenwerking met bedrijven zoals Ricoh grote kansen biedt om onderwijsinnovatie vor... Lees verder
Rapport: The Mobile Future
Van de Redactie | 23-05-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Rapport: The Mobile Future

Vorige week attendeerden wij op het e-boek Mobile Learning and the future of L&D van Growth Engineering. Voor wie geinteresseerd is in dit onderwerp, hierbij een verwijzing naar een rapport van leverancier Docebo: Embracing The Mobile Future. Het rapport is te downloaden na achterlaten van naw-g... Lees verder
Pagina 94 van 294Eerste   Vorige   89  90  91  92  93  [94]  95  96  97  98  Volgende   Laatste   

Meest gelezen nieuws

25-06

Introductie AI-fluency framework

Door: Wilfred Rubens (redactie)

Achtergronden aanbieders

Vacatures in de markt

Er zijn op dit moment geen openstaande vacatures.

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.