Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Serious gaming helpt mbo’ers aan baan
Van de Redactie | 06-06-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Serious gaming helpt mbo’ers aan baan

Vijf weken na lancering in de App Store en Google Play Store heeft PlaytoWork – het online platform voor werving, selectie en assessment - de eerste mbo’ers aan een baan geholpen door middel van serious gaming. PlaytoWork is een gegamificeerd arbeidsbemiddelingsplatform, speciaal ontwikk... Lees verder
MOOCs meer dan online onderwijs
Van de Redactie | 06-06-2017 | Article Rating | (0) reacties

MOOCs meer dan online onderwijs

Achtergrondartikel op de site van de Universiteit Leiden over het maken van MOOCs en het belang van MOOCs voor onderwijs en docent. De Universiteit Leiden biedt bijna twintig Massive Online Open Courses (MOOCs) aan. Het maken en doceren in zo’n online cursus levert meer op dan enthousiaste cu... Lees verder
Onderzoeksconferentie werken met ict in het onderwijs
Van de Redactie | 05-06-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Onderzoeksconferentie werken met ict in het onderwijs

Kennisnet houdt een conferentie voor wie geïnteresseerd is in wetenschappelijke inzichten in onderwijs en ict. De conferentie wordt op 28 juni gehouden in Amersfoort. In de ochtend worden bezoekers bijgepraat door vooraanstaande sprekers over de meest actuele bevindingen in korte pitches. Zij ... Lees verder
Vier invalshoeken voor blended learning
Van de Redactie | 02-06-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Vier invalshoeken voor blended learning

Op basis van het boek More than Blended Learning van Clive Stephart stelt Jacqueline van Leeuwen op de website van Faro.be dat per leerinhoud de volgende vragen moeten worden gesteld: ·         Welke sociale context is er nodig? Kan de inhoud individue... Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 31-05-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Hoe kun je ervoor zorgen dat lerenden daadwerkelijk leren bij online leren?

Er wordt in toenemende mate gebruik gemaakt van online leren. Om te voorkomen dat lerenden minder effectief leren of voortijdig stoppen met online leren, zul je extra veel aandacht moeten besteden aan het ontwerp van de cursus of module. In deze blogpost vat ik enkele ontwerpprincipes samen. Deze o... Lees verder
Lekken in Blackboard-implementatie UvA
Van de Redactie | 31-05-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Lekken in Blackboard-implementatie UvA

Onderzoekers hebben ernstige beveiligingslekken in de Blackboard-implementatie van de Universiteit van Amsterdam (UvA) ontdekt, waardoor ze de accounts van meer dan 10.000 gebruikers konden overnemen. Blackboard is een online leeromgeving voor onderwijsinstellingen. Het kan onder andere worden gebru... Lees verder
MOOC van Ordina volgeboekt
Van de Redactie | 30-05-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

MOOC van Ordina volgeboekt

Gratis MOOC’s worden vooral gezien als een middel van vooral het hoger onderwijs om hun expertise te tonen en te delen. Maar inmiddels heeft ook het bedrijfsleven de MOOC ontdekt. Niet alleen als een middel om de eigen werknemers up-to-date te houden. Ook het bedrijfsleven kan met MOOC’s... Lees verder
Klantevent 2017: Innovatie, co-creatie én personalisatie
Van Infolearn | 29-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Klantevent 2017: Innovatie, co-creatie én personalisatie

Op een zonnige donderdag (11 mei j.l.) vond het jaarlijkse Infolearn klantevent plaats op een prachtige en inspiratievolle locatie in Ede. Thema’s als innovatie, co-creatie en personalisatie waren de rode draad gedurende het event; van plenaire sessies in de ochtend tot interactieve workshops ... Lees verder
eBook - LMS Reporting And Measurement
Van de Redactie | 29-05-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

eBook - LMS Reporting And Measurement

Collega-website eLearning Industry biedt een gratis e-boek aan, met een verzameling artikelen over het verkrijgen van belangrijke informatie uit een leermanagementsysteem (LMS). De onderwerpen in dit Engelstalige naslagwerk: Section 1: Getting Rid Of Boring Reports Section 2: Mistakes To Avoid Wh... Lees verder
SURF Research Bootcamp
Van de Redactie | 25-05-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

SURF Research Bootcamp

Op donderdag 15 juni 2017 verzorgen SURF en de Technische Universiteit Eindhoven een hele dag workshops voor onderzoekers en onderzoeksondersteuners, over de vraag hoe ICT onderzoek kan versterken. Het wordt een ontdekkingstocht naar mogelijkheden om meer te doen met al beschikbare data. Deze hands... Lees verder
Mogelijkheden en beperkingen van performance support
Van Wilfred Rubens (redactie) | 24-05-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Mogelijkheden en beperkingen van performance support

Performance support is gericht op leren, op het moment dat medewerkers het geleerde daadwerkelijk binnen hun werk moeten toepassen. Veel organisaties passen deze manier van leren beperkt toe. Daarmee mist men kansen om het werk te verbeteren. Tegelijkertijd moeten we ook oog hebben voor de beperking... Lees verder
Universiteit Utrecht en Ricoh ontwikkelen onderwijstechnologie
Van de Redactie | 24-05-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Universiteit Utrecht en Ricoh ontwikkelen onderwijstechnologie

De Universiteit Utrecht en technologiebedrijf Ricoh gaan samenwerken bij het ontwikkelen van nieuwe onderwijstechnologie. De beide partijen hebben daartoe een intentieverklaring ondertekend. De universiteit denkt dat samenwerking met bedrijven zoals Ricoh grote kansen biedt om onderwijsinnovatie vor... Lees verder
Rapport: The Mobile Future
Van de Redactie | 23-05-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Rapport: The Mobile Future

Vorige week attendeerden wij op het e-boek Mobile Learning and the future of L&D van Growth Engineering. Voor wie geinteresseerd is in dit onderwerp, hierbij een verwijzing naar een rapport van leverancier Docebo: Embracing The Mobile Future. Het rapport is te downloaden na achterlaten van naw-g... Lees verder
e-Boek: Learning by Doing
Van de Redactie | 22-05-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

e-Boek: Learning by Doing

Het boek Learning by Doing van Graham Gibbs, is nu als e-boek (pdf) gratis te downloaden. Het Oxford Centre for Staff and Learning Development heeft daarvoor toestemming gegeven. Het boek zag in 1998 het levenslicht. De inleiding meldt: ' The guide has itself been developed through experiential met... Lees verder
Miniconferentie: Gamification en Gamedidactiek
Van de Redactie | 19-05-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Miniconferentie: Gamification en Gamedidactiek

Op 27 juni is op UvA Science Park in Amsterdam een miniconferentie over gamification en gamedidactiek. Bedoeld om docenten meer kennis en ervaring te geven over het toepassen van gamemechanieken in de les. De bijeenkomst bestaat uit één lezing en twee workshops. Jan Willem Huisman - c... Lees verder
e-Boek: Mobile Learning and the future of L&D
Van de Redactie | 18-05-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

e-Boek: Mobile Learning and the future of L&D

Collega-website eLearningIndustry biedt een gratis Engelstalig e-boek aan. Daarin de volgende hoofdstukken: 1. An Introduction to Mobile Learning Become a mobile learning expert with this quick primer and find out why it’s essential for today’s learners. 2. Using Mobile Technology in... Lees verder
Innovatie van arbeid vraagt om andere benaderingen van leren en ontwikkelen
Van Wilfred Rubens (redactie) | 17-05-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Innovatie van arbeid vraagt om andere benaderingen van leren en ontwikkelen

De L&D-functie of HRD-functie binnen organisaties wordt regelmatig ter discussie gesteld. Doet men wel de goede dingen? Hoe zou deze functie eruit kunnen zien binnen organisaties waarin innovatie aan de orde van de dag is? Dat zijn namelijk steeds meer organisaties.  Clark Quinn heeft een&... Lees verder
Infographic en Data Visualisatie
Van de Redactie | 17-05-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Infographic en Data Visualisatie

Infographics zijn populair. Dat merken we als redactie aan de mate waarin deze worden gelezen. Of moeten we zeggen: bekeken? Hoe dan ook, we leven in een beeldcultuur, plaatjes doen het gewoon goed. Maar is elk plaatje meteen een infographic? En is elke vertaling van gegevens naar beeld meteen een i... Lees verder
Infographic: Growth or Fixed Mindset
Van de Redactie | 15-05-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Infographic: Growth or Fixed Mindset

Zie je vooral mogelijkheden of zie je beperkingen? Vermijd je uitdagingen of spring je er het liefst bovenop? Het zijn twee van de acht verschillen tussen mensen met een growth en een fixed mindset. Althans, volgens de infographic op de site van GlobalDigitalCitizen.org. Meestal is de werkelijkheid ... Lees verder
Studytube: 2 miljoen investeringskapitaal
Van de Redactie | 12-05-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Studytube: 2 miljoen investeringskapitaal

Online studieplatform Studytube heeft recent 2 miljoen euro extra investeringskapitaal opgehaald. De eerste investering ontving Studytube in 2013. Toen werd er een half miljoen euro in het platform gestoken. In 2015 volgde een kapitaalinjectie van 1 miljoen dollar. Studytube ondersteunt bedrijven e... Lees verder
Pagina 94 van 294Eerste   Vorige   89  90  91  92  93  [94]  95  96  97  98  Volgende   Laatste   

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Vacatures in de markt

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.