Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Ingaven voor juni 2021

Trends digitalisering en Learning & Development
Van Wilfred Rubens (redactie) | 30-06-2021 | Article Rating | (0) reacties

Trends digitalisering en Learning & Development

The Courseware Company hield onlangs hun eerste online klanten event. Mijn oud-collega Ronny Lohuis -al jarenlang senior consultant bij The Courseware Company- had mij gevraagd met een keynote over trends op het gebied van digitalisering en Learning & Development (L&D) de opening te ver... Lees verder
Lerenden activeren in synchrone online leeractiviteiten
Van Wilfred Rubens (redactie) | 23-06-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Lerenden activeren in synchrone online leeractiviteiten

Het betrekken van lerenden bij synchrone, live, online sessies is vaak een ‘uitdaging’. Meigan Robb laat zien dat je met behulp van eenvoudige strategieën al kunt bevorderen dat lerenden tijdens deze sessies veranderen van toeschouwer naar deelnemer. De strategieën zijn in drie catego... Lees verder
Co-creatie met NFI: “How to Infographic”
Van Let’s Learn! | 22-06-2021 | Article Rating | (0) reacties

Co-creatie met NFI: “How to Infographic”

Een mooie verpakking en goede inhoud maken van een goed cadeau een succes. Zo is dat ook met een boodschap die je wilt overbrengen. De mooie verpakking en goede inhoud maken het onverslaanbaar. Daarom spreken infographics ook zo aan. Met dat in het achterhoofd gingen we bij Let's Learn! in ... Lees verder
Bichroon online leren: het beste van beide online werelden?
Van Wilfred Rubens (redactie) | 16-06-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Bichroon online leren: het beste van beide online werelden?

In Bichronous Online learning: Is blending asynchronous & synchronous the best approach? pleit Florence Martin op basis van de eigenschappen van asynchroon en synchroon online leren voor een combinatie van deze twee vormen, als je kiest voor volledig online leren. Er zal wel meer onderzoek gedaa... Lees verder
Blended working invoeren bij Erasmus Universiteit
Van Let’s Learn! | 15-06-2021 | Article Rating | (0) reacties

Blended working invoeren bij Erasmus Universiteit

Hoe implementeer je nieuw HR beleid? Wij kregen bij Let's Learn! de vraag van Erasmus Universiteit Rotterdam en deden samen met Michelle Verheij en Roos Schelvis dit mooie project.   Lees verder
Recensie Blended Leren Ontwerpen
Van Wilfred Rubens (redactie) | 09-06-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Recensie Blended Leren Ontwerpen

De afgelopen weken zijn twee Nederlandstalige boeken verschenen over het ontwerpen van blended learning.  In deze bijdrage bespreek ik het boek ‘Blended Leren Ontwerpen. Alles over tools, design en faciliteren‘ van Joitske Hulsebosch en Sibrenne Wagenaar. Hulsebosch en Wagenaar w... Lees verder
DIY: Gamification voor e‑Learning + 3 onmisbare tips
Van FLOWSPARKS | 09-06-2021 | Article Rating | (0) reacties

DIY: Gamification voor e‑Learning + 3 onmisbare tips

Je hebt de term gamification vast al eens voorbij horen komen. Maar wat is het eigenlijk? En hoe kun je het toepassen in jouw e-Learning programma? In deze Do It Yourself blog laten wij het je zien, en geven we aan het einde nog 3 onmisbare tips!   Wat is gamifi... Lees verder
Pilot Microlearning als ondersteuning van onderwijs en stage
Van Let’s Learn! | 08-06-2021 | Article Rating | (0) reacties

Pilot Microlearning als ondersteuning van onderwijs en stage

In september 2020 mochten we bij Let's Learn! samen met Astrid Oomens (FLOT), Saskia Heunks (Trion) en acht  enthousiaste docenten meewerken aan een pilot rond microlearning. Naast een fijn project heeft het 10 microlearnings opgeleverd én veel enthoussiasme bij de makers én gebruikers van ... Lees verder
Nudging: kleine aanpassing met een groot effect
Van de Redactie | 06-06-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Nudging: kleine aanpassing met een groot effect

Professionals in leren en ontwikkelen zijn beroepshalve op zoek naar manieren om collega’s aan het leren te krijgen, om hen aan te zetten tot nieuw gedrag. Vaak is de conclusie dat dit niet voldoende lukt. Gedrag wordt niet alleen gestuurd door kennis en rationele keuzes. Wat zou het... Lees verder
Post-covid leiderschap en de nieuwe rol van leidinggevenden
Van SkillsTown | 04-06-2021 | Article Rating | (0) reacties

Post-covid leiderschap en de nieuwe rol van leidinggevenden

De coronapandemie vraagt extreme wendbaarheid van ons allemaal. Dit doet een groot beroep op het lerend vermogen van organisaties. In dit gratis webinar, uitgezonden door online opleider SkillsTown, geeft organisatieadviseur Jan Tjerk Boonstra je advies en tips hoe je hiermee om kunt gaan.... Lees verder
Waarom we kritisch moeten zijn over LinkedIn Learning Hub
Van Wilfred Rubens (redactie) | 02-06-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Waarom we kritisch moeten zijn over LinkedIn Learning Hub

Ik werd eergisteren geattendeerd op de bijdrage LinkedIn maakt de L&D afdeling overbodig. Dit artikel stelt dat LinkedIn met de LinkedIn Learning Hub bezig is het HR landschap drastisch te veranderen. De toonzetting van deze bijdrage is nogal juichend. Ik vind dat we ook oog moeten hebben voor d... Lees verder
Learning Maturity Tool brengt skills in kaart
Van de Redactie | 01-06-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Learning Maturity Tool brengt skills in kaart

CrossKnowledge biedt een Learning Maturity Tool aan; een diagnostische hulpmiddel waarmee in een paar minuten de vaardigheden binnen een organisatie in kaart worden gebracht. Door het beantwoorden van een paar korte vragen die direct tot de kern van het leer-ecosysteem doordringen, worden een m... Lees verder

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.