Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Ingaven voor januari 2018

Hoe verplicht ik mijn training?
Van Faculty of Skills | 31-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Hoe verplicht ik mijn training?

In mijn vorige artikel besprak ik hoe verplichting de participatie in communicatietrainingen kan boosten, waardoor de deelnemers meer leren en het geleerde ook in de praktijk kunnen brengen. Ondanks dat veel opdrachtgevers dit vaak eng vinden, merk ik toch uit de praktijk dat deelnemers di... Lees verder
Schrijf je in voor het Avetica Live Event op 20 maart 2018!!
Van Avetica | 31-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Schrijf je in voor het Avetica Live Event op 20 maart 2018!!

Avetica bestaat 15 jaar en dit vieren wij met het Avetica Live Event op 20 maart 2018 in Dordrecht. We hebben een veelzijdig programma samengesteld met keynotes door André Biesheuvel (Duthler) over de nieuwe privacywetgeving en Marcel de Leeuwe (Leerbeleving) over trends in (online) ler... Lees verder
Learning & Development: prioriteiten en belemmeringen
Van Wilfred Rubens (redactie) | 31-01-2018 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Learning & Development: prioriteiten en belemmeringen

Leidinggevenden op het gebied van L&D hebben een duidelijk beeld van de prioriteiten van L&D, voor het jaar 2018. Tegelijkertijd ervaart men een aantal belemmeringen die deze prioriteiten in de weg staan. Daarbij zullen L&D-ers ook moeten investeren in hun eigen ontwikkeling.  Via ... Lees verder
LEARNTEC 2018: Opening en Virtual Reality
Van Pieter de Vries (redactie) | 31-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

LEARNTEC 2018: Opening en Virtual Reality

Dinsdag 30 januari is LEARNTEC 2018 begonnen met een aardige keynote van Ulrich Dietz, de vice-president van BITKOM. Hij had het over ‘Bildung im Zeitalter der digitalen Gesellschaft’. ‘Bildung’ is een beetje meer dan onderwijs, maar het ging dus over onderwijs in de digitale... Lees verder
Technologie gaat HR domineren
Van de Redactie | 31-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Technologie gaat HR domineren

‘Technologie zal hr-processen gaan domineren in 2018’, is de kop boven een artikel in De Standaard. Het is een uitspraak van Ben Greeven, CEO van het Limburgse bedrijf Thalento. Dit jaar moet dé doorbraak worden voor de integratie van digitale tools in de hr-wereld. Machine Learni... Lees verder
LEARNTEC 2018: waarop moeten wij letten?
Van de Redactie | 30-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

LEARNTEC 2018: waarop moeten wij letten?

Vandaag, 30 januari is de 26ste editie van LEARNTEC in het Duitse Karlsruhe begonnen. Redacteur Pieter de Vries is namens e-Learning.nl aanwezig. Uiteraard kan hij niet alle sessies bijwonen. Om hem te helpen bij zijn keuzes, vraagt De Vries de lezers om aan te geven waar zij graag meer van willen w... Lees verder
How do managers really learn?
Van Let’s Learn! | 30-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

How do managers really learn?

Good Practice is een internationale elearning ontwikkelaar die vanuit UK opereert. Ze doen regelmatig onderzoek naar de leerbehoeften en leerwijzen van de doelgroep. Onlangs publiceerden ze de resultaten van onderzoek onder managers naar hoe ze leren en wat ze verwachten van L&D. Het onderzoeksr... Lees verder
Trainen: meer push dan pull
Van de Redactie | 30-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Trainen: meer push dan pull

Technologie zet de gebruiker op de bestuurdersstoel. Toch? Dat geldt zeker voor het leren. Eigen tijd, plaats en tempo zijn al sinds de opkomst van e-learning de toverwoorden. Maar nu doet ManagementSite vijf voorspellingen voor Soft skills en communicatietraining in 2018. Een van de voorspellingen ... Lees verder
Programma Next Learning. Korting voor lezers
Van de Redactie | 29-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Programma Next Learning. Korting voor lezers

Nog een kleine 3 maanden voor Next Learning 2018 in ‘s-Hertogenbosch. Met ook dit jaar weer een zeer gevarieerd en uitgebreid programma. Dat programma staat nu online, om alvast inspiratie op te doen. Maar ook ter oriëntatie en als hulp bij het samenstellen van de persoonlijke route op 24... Lees verder
Bite-Sized Learning Vs. Microlearning: Are There Any Differences Or Not?
Van Let’s Learn! | 28-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Bite-Sized Learning Vs. Microlearning: Are There Any Differences Or Not?

In dit artikel over de verschillen tussen leerbrokjes (bite-sized learning) en microlearning start Yvonne Soh met een definitie van bite-sized learning. Bite-sized learning is volgens haar gericht op één leerdoel. Het leerdoel is gericht op retentie van het geleerde. Dit kan doordat he... Lees verder
VCA-training online volgen bij VCANederland
Van Advertorial | 27-01-2018 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

VCA-training online volgen bij VCANederland

Elk jaar weer gebeuren er in ons land duizenden werkgerelateerde ongelukken, waarvan er tientallen fataal aflopen. Voor mensen die werken in risicovolle omgevingen – van petrochemische industrie tot hoveniersbedrijven - is het dus belangrijk om kennis te hebben van gezond en veilig werken. Daa... Lees verder
Zijn online cursussen slecht voor lerenden die de meeste hulp nodig hebben?
Van Wilfred Rubens (redactie) | 26-01-2018 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Zijn online cursussen slecht voor lerenden die de meeste hulp nodig hebben?

Online leren kan op papier de toegankelijkheid van onderwijs en opleiden verbeteren. In de praktijk blijken lerenden uit lage inkomensgroepen echter relatief vaak uit te vallen. Hoe komt dat en wat is daar aan te doen? Via Stephen Downes ben ik terecht gekomen op het artikel Online Courses Are Harm... Lees verder
MOOC: beter schrijven
Van de Redactie | 26-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

MOOC: beter schrijven

De Hogeschool en de Universiteit van Amsterdam bieden samen een MOOC aan om studenten beter te leren schrijven. De MOOC loopt vanaf 26 januari en bestaat uit zes modules, waarin studenten een schrijfopdracht steeds verder uitwerken. De online collegereeks wordt gefinancierd door SURF, de ict-organi... Lees verder
Inspiratiedagen VO-content
Van de Redactie | 18-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Inspiratiedagen VO-content

De Stichting VO-content organiseert ook dit jaar weer drie inspiratiedagen. Die zijn respectievelijk op: 7 maart: Inspiratiedag Noord, Piter Jelles, De Dyk in Leeuwarden. 28 maart: Inspiratiedag Zuid, Stedelijk College in Eindhoven (locatie Oude Bossche Baan). 11 april: Inspiratiedag Midden, Nift... Lees verder
Medewerkersbetrokkenheid vergroten met beoordelingsgesprekken
Van SkillsTown | 18-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Medewerkersbetrokkenheid vergroten met beoordelingsgesprekken

Beoordelingsgesprekken kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan een goede employee experience. Zeker als in de gesprekken een echte dialoog op gang wordt gebracht waarin gefocust wordt op de talenten van de medewerker. Maar hoe geef je nu concreet vorm en inhoud aan deze andere wijze van gesprekk... Lees verder
 Student weigert plagiaattool te gebruiken (in verband met een gebruikersovereenkomst)
Van Wilfred Rubens (redactie) | 17-01-2018 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Student weigert plagiaattool te gebruiken (in verband met een gebruikersovereenkomst)

Om gebruik te kunnen maken van educatieve applicaties moet je soms akkoord gaan met een gebruikersovereenkomst waarin wordt beschreven hoe wordt omgegaan met data. Meestal accepteren lerenden die voorwaarden klakkeloos. Maar niet altijd. En wat doe je als een student niet akkoord wil gaan met de &ls... Lees verder
Minderheid werknemers maakt voornemens voor persoonlijke ontwikkeling
Van Faculty of Skills | 17-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Minderheid werknemers maakt voornemens voor persoonlijke ontwikkeling

Hoewel ieder jaar veel van ons weer goede voornemens maken, gaat dit niet op voor persoonlijke ontwikkeling. 56 procent van de Nederlandse kantoormedewerkers heeft afgelopen jaar niet voor zichzelf bedacht welke vaardigheden of kennis ze wilden verbeteren. Werkgevers spelen hierin een negatieve rol:... Lees verder
Let’s Learn! checkt: met microlearning meer retentie?
Van Let’s Learn! | 16-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Let’s Learn! checkt: met microlearning meer retentie?

‘Microlearning geeft 20% meer informatieretentie’. Dat schrijft Lenny de Franco op zijn weblog Grovo. Maar wat zou de waarheidschecker hiervan vinden? Klopt dit? Helma van den Berg van Let’s Learn! zoekt het uit.  De aanleiding De Franco wil graag bewijzen dat er meerwaard... Lees verder
 Nieuw: Learning Lab, een interactieve middag voor Articulate en Lectora gebruikers
Van Courseware | 15-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Nieuw: Learning Lab, een interactieve middag voor Articulate en Lectora gebruikers

Speciaal voor Articulate en Lectora gebruikers introduceren wij Learning Lab. Learning Lab helpt je meer inzicht te krijgen - in de functies van Articulate of Lectora - om je ideale module te realiseren. Deel jouw uitdagingen en gezamenlijk zoeken we een oplossing voor jouw uitdaginge... Lees verder
Is jouw organisatie klaar voor de AVG?
Van SkillsTown | 12-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Is jouw organisatie klaar voor de AVG?

Het kan je bijna niet zijn ontgaan: op 25 mei 2018 treedt de AVG in werking. AVG staat voor Algemene verordening gegevensbescherming en is ook wel bekend onder de naam General Data Protection Regulation (GDPR). Met deze verordening wordt het recht op privacy van Europese inwoners beter gewaarborgd. ... Lees verder
Pagina 1 van 2Eerste   Vorige   [1]  2  Volgende   Laatste   

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.