Bloggers

Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van Wilfred Rubens (redactie) | 20-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Binnen verschillende typen organisaties wordt verschillend geleerd

In “Species of Organizations” heeft Henry Mintzberg zijn organisatietypologie weer eens afgestoft. Je moet volgens hem verschillende typen organisaties ook verschillend besturen en (helpen) veranderen. Naar mijn mening wordt binnen verschillende typen organisaties ook verschillend geleerd. Volgens Mintzberg kennen we niet alleen verschillende soorten dieren, maar ook verschillende soorten organisaties. Daarom werken interventies in een [...] Lees verder
Van Avetica | 20-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

En Moodle Mobile 3.0.0 is uit

En weer een nieuwe versie van de Moodle app! Eind vorige week zag versie 3.0.0 het levenslicht. Qua versienummering maakt Moodle het er niet gemakkelijk op, want deze versie moet je niet verwarren met de huidige Moodle versie 3.0.3. Naast kleine verbetering qua […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht En Moodle Mobile 3.0.0 is uit verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 19-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Tips bij bij start, opzet en gebruik van een learning community #nle2016

Ik heb helaas vandaag alleen de ochtend van Next Learning bij kunnen wonen. Behalve bij de keynote van Marc Rosenberg, ben ik bij een sessie van Daniel Jones van verzekeraar Zurich geweest. Deze ging over learning communities. Een learning community kun je omschrijven als een groep mensen met een gezamenlijke passie die met elkaar leert. [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 19-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Performance support and L&D: taking it further #nle2016

Performance support zou deel uit moeten maken van een breed ecosysteem op het gebied van leren en ontwikkelen. Als organisatie zul je zo’n ecosysteem moeten vormgeven om leren en ontwikkelen een stap verder te helpen, en daarmee ook waarde voor de organisatie te hebben. Dit was in feite de centrale boodschap van Marc Rosenberg. Marc [...] Lees verder
Van Avetica | 19-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Vooruitblik Moodle 3.1: Verbeteringen Moodle toets

We schreven hier al eerder over verbeteringen in de Moodle toets module vanaf Moodle 3.1. In de volledige lijst van verbeteringen voor 3.1 vond ik er nog twee. Ogenschijnlijk kleine wijzigingen maar wel twee die zorgen voor een betere gebruikerservaring. […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Vooruitblik Moodle 3.1: Verbeteringen Moodle toets verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Kasper Spiro | 18-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

8 reasons why your authoring tool must be in the cloud

All software and data will move to the cloud sooner or later. In this post I will explain why you should move to the cloud rather sooner than later. I have chosen 8 reasons that should convince you. Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 18-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Tast xAPI de zelfverantwoordelijkheid van de lerende voor de eigen ontwikkeling aan?

Sinds een aantal jaren wordt op het gebied van technology enhanced learning gewerkt aan een nieuwe specificatie om leeractiviteiten te kunnen monitoren: xAPI. Deze specificatie kan bijdragen aan het waarderen van meer informele vormen van leren. Maar er zit m.i. ook een andere kant aan. xAPI richt zich dus niet alleen traditionele leeractiviteiten in een [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 18-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

De invloed van sociale media: Complottheorieën steeds groter probleem in de klas

Banner-Laptop-Tablet

Afgelopen zaterdag zond Eenvandaag een interessant item uit over complottheorieën: Complottheorieën in de klas zijn veel voorkomend en grijpen snel […] Lees verder
Van Avetica | 18-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Verjaardag Ned-Moove #9jaar

Vandaag precies 9 jaar geleden werd de Nederlandstalige Moodle Vereniging, zoals deze voluit heet, opgericht. Moodle gezamenlijk meer op de kaart zetten was toen een belangrijke reden voor oprichting, nu kan de Ned-Moove zich meer richten op het delen van […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Verjaardag Ned-Moove #9jaar verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Patrick Koning | 18-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Podcast met Don Zuiderman over: ‘#Mediawijsheid in de klas’

Banner-Laptop-Tablet

Don Zuiderman heeft ondertussen een indrukwekkend rijtje onderwijsmensen geïnterviewd. Ik heb een groot aantal van zijn podcasts beluisterd. Voor mij een […] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 17-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Kritiek op digital storytelling

Het gebruik van ICT voor het vertellen van verhalen -digital storytelling- is een toepassing van technology enhanced learning die de laatste jaren op veel belangstelling kan rekenen. Maar er is ook kritiek. Op conferenties starten keynote sprekers hun bijdrage vaak met een verhaal. Verder illustreren zij hun betoog dikwijls met anekdotes. Dergelijke verhalen kunnen een [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 16-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Website neuromythes

Binnen het onderwijs duiken regelmatig beweringen over leren op die niet op waarheid gebaseerd zijn. In Vlaanderen is nu een website gemaakt over deze zogenaamde ‘neuromythes’. MISVERSTAND is een project van van de Vlaamse LUCA School of Arts en Hogeschool Odisee. Tweedejaarsstudenten van de opleiding Beeldende Vormgeving (LUCA) gebruiken hierbij ‘design thinking’ om docenten uit het [...] Lees verder
Van Kasper Spiro | 15-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Why do searches on e-Learning terms drop dramatically?

Searches on Google on some e-Learning related terms are dropping year by year: searches on Instructional design for example dropped by 80% since 2005. On SCORM the drop is 83%. Is this a decline in interest for e-Learning or is a signal for something else? Lees verder
Van SBO | 15-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

HRD data wordt steeds crucialer, maar met mate!

HRD dataMet een glimlach op mijn gezicht denk ik terug aan de tijd zonder mobiele telefoon. Mensen geloofden...

The post HRD data wordt steeds crucialer, maar met mate! appeared first on nextlearning.nl.

Lees verder
Van Avetica | 15-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Cursisten delen bestanden via Moodle

Ik krijg regelmatig vragen van docenten of iets in Moodle mogelijk is. We kijken dan altijd eerst of iets met instellingen te bereiken valt. In tweede instantie of er een plugin is die doet wat wordt gevraagd en in laatste […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Cursisten delen bestanden via Moodle verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van SBO | 15-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Soft skills en leiderschapstrainingen voor iedereen bereikbaar?

skillsAls CEO van New Heroes en voormalig HR directeur heb ik in de afgelopen 20 jaar ontzettend...

The post Soft skills en leiderschapstrainingen voor iedereen bereikbaar? appeared first on nextlearning.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 15-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Blockchain voor onderwijs, opleiden en leren?

De laatste tijd is veel te doen rond ‘blockchain’. Daarbij wordt in eerste instantie vooral gekeken naar de impact op de financiële wereld. Dit fenomeen kan echter ook gevolgen hebben voor onderwijs, opleiden en leren. Al kleven daar veel haken en ogen aan. Audrey Watters heeft verleden week en vandaag twee uitgebreide artikelen aan gewijd. [...] Lees verder
Van SBO | 14-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Learning Analytics, the next step with ‘xAPI’

We merken dat de meeste vragen vanuit organisaties en onderwijsinstellingen gaan over ‘Wat is het een Learning Record...

The post Learning Analytics, the next step with ‘xAPI’ appeared first on nextlearning.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 14-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Waarom leren met ICT, en hoe?

Vanochtend heb ik een presentatie mogen verzorgen over waarom ICT binnen het hoger onderwijs wordt ingezet, en hoe ICT kan worden gebruikt voor leren. De doelgroep van deze presentatie was wel een ‘bijzondere’: het ging om medewerkers van de IT-afdeling van Fontys. De dienst IT van Fontys organiseert onder de noemer “Onderwijsheid’ namelijk een aantal [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 13-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Zijn online en blended learning effectieve manieren van leren?

Vandaag heb ik over deze vraag twee sessies verzorgd tijdens een studiemiddag van de Faculteit Business, Finance & Marketing van De Haagse Hogeschool. Het antwoord kunnen jullie waarschijnlijk wel raden. Mijn bijdrage sloot m.i. ook mooi aan op de keynote van Pedro de Bruyckere. Plaats van handeling van de middag was overigens Lijm & Cultuur [...] Lees verder
Van SBO | 12-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Een nieuw recept voor learner engagement

Learner EngagementHoe aantrekkelijk het opleidingsaanbod, de geavanceerde technologie en de opleidingsstrategie van een bedrijf ook zijn, toch worstelen...

The post Een nieuw recept voor learner engagement appeared first on nextlearning.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 12-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Wat versta ik onder een systematische, agile en integrale manier om technology enhanced learning in te voeren?

Lange tijd was ‘blauwdruk-denken’ dominant bij het nadenken over de invoering van technology enhanced learning. Ik stel daar graag een systematische, ‘agile’ en integrale aanpak tegenover. Een paar dagen geleden heb ik naar aanleiding van het CvI-congres aangegeven dat het onderwijs op een meer systematische, ‘agile’ en integrale manier aan de slag zou moeten om ICT daadwerkelijk [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 11-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Leren en ontwikkelen wordt ‘VUCA’

Er wordt wel een gezegd dat we in een ‘VUCA-world’ leven. Dit zou ook gevolgen moeten hebben voor de manier waarop ‘leren en ontwikkelen’ vorm krijgen. Daarbij wordt wel eens gerefereerd aan ’social learning’. Volgens mij wordt ‘leren en ontwikkelen’ ook meer ‘VUCA’, maar dan anders dan de Angelsaksische afkorting. ‘VUCA’ staat voor Volatile, Uncertain, [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 11-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Presentatie: Maakt het internet nonchalante denkers van onze studenten?

Banner-2-Studenten

Vorige week donderdag heb ik samen met mijn collega Marlies de Groot een presentatie gegeven over ons onderzoek naar online […] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 10-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Is de elektronische leeromgeving te vergelijken met V&D?

Het faillissement van V&D heeft diverse oorzaken. Onvoldoende beleving en onvoldoende focus op de doelgroep zijn daar twee van. De afgelopen week kreeg ik de vraag gesteld of elektronische leeromgevingen niet te vergelijken zijn met het failliet gegane warenhuis. In deze blogpost probeer ik een antwoord te geven op deze vraag. De afgelopen week heb [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 09-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Reflectie cursus Blended Learning Essentials #Flble1

De afgelopen weken heb ik deelgenomen de FutureLearn-cursus over blended learning essentials. In deze blogpost blik ik hier op terug. Ondanks dat het een basiscursus betrof, vond ik het toch een leerzame ervaring. Met name vanwege de opzet en doordat ik geconfronteerd wordt met een risico van zelfgestuurd online leren. Toen ik de aankondiging van [...] Lees verder
Van Kasper Spiro | 08-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

How to select an e-Learning authoring tool

There are hundreds of e-Learning authoring tools around and they come in many shapes an sizes, so how to select the one that fits your requirements? In this post I will give a global overview of different types of e-learning authoring tools and some questions that you can ask yourself. Your answers should guide you in the right direction. Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 08-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Wanneer gaan we eens systematisch, agile en integraal aan de slag met leertechnologie? #cviov

De afgelopen dagen heb ik in Groningen de tweejaarlijkse conferentie over onderwijsvernieuwing en ICT van het Consortium voor Innovatie bezocht. In deze blogpost blik ik terug op deze twee dagen. Eén van de zaken die me is opgevallen dat we vaak fragmentarisch bezig zijn met ‘technology enhanced learning’. Er worden veel initiatieven ontplooid. Die leiden [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 07-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Blended learning en motivatieprincipes #cviov

Blended learning kan een krachtige manier van leren zijn. Daarbij kunnen bepaalde motivatieprincipes een belangrijke rol spelen, zo bleek tijdens de laatste workshop van de conferentie over onderwijsvernieuwing en ICT. Kim Geurtjens van ROC Midden-Nederland ging eerst in wat blended learning voor het gezondheidszorgcollege van haar ROC betekende (combinatie en integratie van online, klassikaal en [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 07-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

E-learning bij Deltion #cviov

Tijdens de derde workshopronde van de conferentie over onderwijsvernieuwing en ICT heb ik een sessie bijgewoond van het Deltion College. Zij hebben pilots uitgevoerd op het gebied van online leren op afstand. Daarmee wilde men specifieke problemen aanpakken, zoals het overbruggen van lange reistijden in een omvangrijke regio. De sprekers hebben eerst de vier pilots [...] Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 07-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

4 stadia van technologische vernieuwing in leren in organisaties

Organisaties bevinden zich in verschillende fasen ten aanzien van het gebruik van sociale technologie ten behoeve van leren. Deze fasen vind je in onderstaand model terug. We willen benadrukken dat de ene fase niet beter is dan de andere fase. Het model kan wel helpen om te zien waar een organisatie nu staat. Duidelijk hebben […]

Het bericht 4 stadia van technologische vernieuwing in leren in organisaties verscheen eerst op Ennuonline.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 07-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Leertechnologie door een didactische bril bekeken #cviov

Vanochtend heb ik tijdens dag twee van de conferentie over onderwijsvernieuwing en ICT een presentatie verzorgd over het gebruik van een checklist voor het analyseren van leertechnologie met een didactische bril. Ik had de aanwezigen eerst laten kiezen over welk onderwerp mijn bijdrage zou moeten gaan. Dit onderwerp heeft nipt gewonnen. Centraal in mijn bijdrage [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 07-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

21st century skills voor studenten in het beroepsonderwijs

Banner-Laptop-Tablet

De workshop: ‘21st century skills voor studenten in het beroepsonderwijs’ gaat in op een onderzoek van een groot aantal scholen, […] Lees verder
Van Avetica | 07-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Moodle cursus ontwerp: Mobile app

Eerder schreven we hier over het belang van een goed cursusontwerp. Lewis Carr publiceert ook een artikel met aandachtspunten wanneer je cursisten veel met de Moodle Mobile app zullen werken. Het belang van de app wordt steeds groter nu steeds […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Moodle cursus ontwerp: Mobile app verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 07-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Blended learning ontwikkelen via ‘agile’ ADDIE #cviov

ROC Midden-Nederland is betrokken bij een Europees project waarbinnen een handboek e-learning in ontwikkeld wordt. Binnen dat handboek neemt een ontwikkelaanpak een belangrijke plaats in. Deze ontwikkelaanpak -gemaakt door Margriet Wassing- is gebaseerd op het TPACK-model en op het ADDIE-model dat ‘agile’ wordt toegepast. Deze aanpak heeft de vorm van een kaartenset. De kaarten bestaan [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 07-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Routeplanner 3.0: 21ste eeuwse vaardigheden op een actieve manier in het mbo

Banner-2-Studenten

Sovel Vos van ROC Friese Poort start de workshop met de vraag: “Wie wil 10 euro verdienen?”. De zaal reageert […] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 06-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Integrale beroepsopdrachten als fundament voor toekomstgericht onderwijs #cviov

In Zuid-Limburg zijn onderwijsinstellingen en bedrijven bezig het techniekonderwijs op een fundamenteel andere manier aan het inrichten. Deze aanpak kan een voorbeeld vormen voor andere sectoren. Integrale beroepsopdrachten spelen hierbij een cruciale rol. Harry Vaessen en Dimphy Kees (van Arcus College) gingen in op deze vorm van toekomstgericht MBO. Volgens Dimphy is men het ‘point [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 06-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Kennisnet Trendrapport 2016-2017: tools om het denken over technologie in het onderwijs te ondersteunen

Banner-Laptop-Tablet

In de workshop Kennisnet Trendrapport 2016-2017 van Michael van Wetering staat nadenken over de vraag: hoe kunnen we technologie inzetten in het onderwijs? […] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 06-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Configuraties of losse keuzedelen #cviov

Keuzedelen zijn een ‘hot item’ binnen het MBO. In een workshop werd ingegaan op configuraties versus keuzedelen. En op de voor- en nadelen ervan. Daarbij viel het me op dat vooral vanuit het perspectief van docententeams wordt geredeneerd. Maar wellicht is dat ook niet zo verbazingwekkend gezien de samenstelling van de groep. Tussen droom en [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 06-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Gilde BYOD: impressie van een implementatieproces #cviov

Mijn oud-collega’s Pedro van de Schoor en Alexander Godschalk van Gilde Opleidingen gingen in op hoe dit ROC de implementatie van ICT een forse impuls heeft gegeven. Daarbij leunden zij op het Vier in Balans-model. Deskundigheidsbevordering is daarbij nog steeds een aandachtspunt. De sleutelfactor van een succesvol gebruik is de docent. In eerste instantie is [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 06-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Didactiek als ‘driver’, ICT als versneller #cviov

Vandaag en morgen vindt in Groningen dé conferentie over onderwijsvernieuwing en ICT plaats. In een aantal blogposts zal ik hier verslag van doen. Allereerst de opening. Na de openingswoorden door Rob Schuur (CvB-voorzitter van gastcollege Noorderpoort), die in een notendop 20 jaar middelbaar beroepsonderwijs samenvatte, en een openingsact van studenten, mocht schrijfster en filosofe Joke [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 06-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Dé Gamification Conferentie: The Walking Dead in de klas?!

Banner-2-Studenten

Voorafgaand aan de hoofdconferentie zijn er traditiegetrouw een aantal pre-conferenties om alvast lekker warm te draaien. Eén van deze pre-conferenties […] Lees verder
Van Avetica | 06-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Moodle cursus ontwerp: 7 fouten om te vermijden

Een goed ontwerp van een Moodle cursus is misschien wel één van de belangrijkste aspecten voor het succes van je leeromgeving. We zijn vaak geneigd om direct Moodle in te duiken en allerlei bronnen en activiteiten op een cursuspagina te […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Moodle cursus ontwerp: 7 fouten om te vermijden verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Avetica | 05-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Vooruitblik Moodle 3.1: Release vertraagd

De Moodle release voor versie 3.1 is met twee weken uitgesteld naar 23 mei 2016. Dit meldt Marina Glancy (Development Process Manager) in haar forumpost. Moodle release 3.1 is een goed gevulde release en men blijkt nog iets meer tijd […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Vooruitblik Moodle 3.1: Release vertraagd verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van SBO | 05-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Meekijken bij een biecht: van fout naar leerervaring

leren van foutenIn het blog ‘Het leren van fouten doen we allemaal, toch?’ schreven we dat het vermogen om te...

The post Meekijken bij een biecht: van fout naar leerervaring appeared first on nextlearning.nl.

Lees verder
Van SBO | 05-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Plezier als motivator van leersituaties: 4 sleutels

4 Keys 2 Fun LazarroPlezier is een grote motivator achter ons gedrag. En waar wij als ‘leerprofessionals’ ons richten op alle...

The post Plezier als motivator van leersituaties: 4 sleutels appeared first on nextlearning.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 05-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Waarom ik morgen vóór ga stemmen #daaromvoor

Voordat ik morgen afreis naar de conferentie over ICT en onderwijsvernieuwing van het Consortium voor Innovatie, geef ik mijn ja-stem tijdens het referendum over het associatieverdrag met de Oekraïne. Het was overigens geen gemakkelijk besluit. Aanvankelijk wilde ik namelijk niet gaan stemmen (voor het eerst in mijn leven). Niet dat ik een principieel tegenstander van [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 04-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Kunnen we alle relevante leeractiviteiten monitoren?

Binnen het onderwijs worden kunstmatige intelligentie en ‘data science’ in toenemende gebruikt om te monitoren hoe lerenden leren. Daar zijn ook grenzen aan. De bijdrage How Pearson plans to force student participation and hurt creativity stelt een nieuw programma van Pearson aan de kaak dat zich schijnbaar richt op het monitoren van de participatie van lerenden [...] Lees verder
Van Avetica | 04-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Vooruitblik Moodle 3.1: Introductie ‘Recycle bin’

Moodle 3.1 krijgt een zogenaamde ‘Recycle bin‘ oftewel prullenbak functie. Zaken die je verwijderd in je cursus komen in de prullenbak terecht. Vanuit de prullenbak kan iets worden terug gezet of permanent verwijderd worden. De functie was al beschikbaar als […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Vooruitblik Moodle 3.1: Introductie ‘Recycle bin’ verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Pagina 83 van 112Eerste   Vorige   78  79  80  81  82  [83]  84  85  86  87  Volgende   Laatste