Bloggers

Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van Avetica | 17-05-2016 | Article Rating | (0) reacties

Extra gratis Avetica workshop ‘Moodle 3.1 wat is er nieuw?’

De eerste datum voor onze gratis workshop ‘Moodle 3.1 wat is er nieuw?’ was snel volgeboekt. We hebben dan ook een tweede datum open gezet op 15 juni in de ochtend en middag. Een aantal mensen van de wachtlijst konden […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Extra gratis Avetica workshop ‘Moodle 3.1 wat is er nieuw?’ verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 16-05-2016 | Article Rating | (0) reacties

De organisatie van ’kenniswerk’ is een leerproces

Verbeteringen en innovaties van producten, services en processen komen steeds vaker tot stand doordat werknemers in staat zijn actuele kennis toe te passen en om te zetten in toegevoegde waarde voor de organisatie en diens belanghebbenden. Volgens Maura Thomas maken organisaties echter een aantal fouten die dergelijk kenniswerk belemmeren. Thomas onderscheidt vier “organizational mistakes”, maar [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 15-05-2016 | Article Rating | (0) reacties

Studie naar gebruik laptops/tablets in de klas onderstreept conclusie John Hattie

Onderzoek van MIT naar het gebruik van laptops/tablets in de klas leidt in eerste instantie tot slecht nieuws voor diegenen die ‘technology enhanced learning’ een warm hart toedragen. Ook nu moeten we oog hebben voor de nuance. Pedro de Bruyckere schrijft vandaag over een onderzoek van het MIT waaruit blijkt dat lerenden die geen laptop of [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 14-05-2016 | Article Rating | (0) reacties

Meer ’small data’, minder ‘big data’?

Wordt het onderwijs wel beter door grote hoeveelheden data te analyseren? Hebben we niet meer behoefte aan ‘small data’? En waar hebben we het dan over? Pasi Sahlberg en Jonathan Hasak stellen in ‘Big data’ was supposed to fix education. It didn’t. It’s time for ‘small data.’ kritische vragen bij het gebruik van big data [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 13-05-2016 | Article Rating | (0) reacties

Werkt het dicteren van blogposts effectief en efficiënt?

Dankzij ICT is het gemakkelijk geworden om gesproken teksten om te zetten in geschreven teksten. Kun je daarom beter ‘mondeling bloggen’ dan schriftelijk? De afgelopen week vroegen Janine van Zoest en Fons van den Berg mij tijdens het evaluatieve etentje van Next Learning waarom ik mijn blogposts niet dicteer maar nog steeds schrijf. Spreken gaat [...] Lees verder
Van Avetica | 12-05-2016 | Article Rating | (0) reacties

Nieuw in Moodle 3.1: Competenties en Leerpaden

Een competentie is de omschrijving van (een) (gespecialiseerde) kennis, vaardigheid of persoonskarakteristiek waardoor de effectieve medewerker zich onderscheidt van een minder of niet effectieve medewerker. – Margriet Guiver-Freeman Hoewel ik het niet helemaal eens ben met deze definitie vind ik […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Nieuw in Moodle 3.1: Competenties en Leerpaden verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 12-05-2016 | Article Rating | (0) reacties

Ik ondersteun weer een deelnemer aan School at Sea

Verleden jaar heb ik Tess Hille gesponsord als een van de deelnemers aan School at Sea. Dit jaar zal ik weer een van de deelnemers aan dit initiatief financieel ondersteunen. School at Sea is een initiatief waarbij een groep van 33 leerlingen uit de bovenbouw voortgezet onderwijs -samen met 10 volwassenen- een half jaar lang [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 11-05-2016 | Article Rating | (0) reacties

Gepersonaliseerd leren: what’s new?

Op het gebied van ICT en leren zijn meerdere thema’s erg actueel. Gepersonaliseerd leren is zo’n onderwerp. Er worden ook steeds vaker kritische vragen gesteld over dit onderwerp. Deze ochtend heb ik twee artikelen gelezen die “gepersonaliseerd leren” vanuit twee verschillende perspectieven kritisch beschouwen. Julia Freeland Fisher speelt “leentje buur’ bij Al Gore als zij [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 10-05-2016 | Article Rating | (0) reacties

Observaties bij blended learning

Vanochtend heb ik een presentatie verzorgd tijdens een studiebijeenkomst van het Leer en Innovatie Centrum van Avans Hogeschool. Ik ben daarbij onder andere ingegaan op nationale en internationale ontwikkelingen rond blended learning. Ik ben bij Avans werkzaam als adviseur van de Academie voor Deeltijd en bij het techniek-domein als procesbegeleider van een project op het [...] Lees verder
Van Avetica | 10-05-2016 | Article Rating | (0) reacties

Gratis Avetica workshop ‘Moodle 3.1 wat is er nieuw?’

We hebben het eerder gedaan en gaan het nu weer doen: een gratis workshop over wat nieuw is in Moodle 3.1! Moodle 3.1 is een release met veel nieuwe functionaliteit en in een dagdeel willen wij u bijpraten. Lees ook […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Gratis Avetica workshop ‘Moodle 3.1 wat is er nieuw?’ verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Avetica | 09-05-2016 | Article Rating | (0) reacties

Nieuwe Moodle updates zijn beschikbaar

Meestal komen de Moodle updates op de 2e maandag in mei tegelijkertijd uit met de grote release van een nieuwe Moodle versie. Maar zoals bekend, is de release van Moodle 3.1 uitgesteld met twee weken. De minor releases van Moodle […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Nieuwe Moodle updates zijn beschikbaar verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 09-05-2016 | Article Rating | (0) reacties

Data science bij HR binnen arbeidsorganisaties

Binnen veel sectoren is het verzamelen en analyseren van grote hoeveelheden data een actueel thema. Ook op het gebied van human resource development binnen meer omvangrijke arbeidsorganisaties. Data science kan dan een flinke impact hebben. Peter Day van BBC News heeft een bijdrage geschreven over de rol van analyses van big data op het van [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 08-05-2016 | Article Rating | (0) reacties

Paar daagjes Den Haag

In de meivakantie gaan we altijd een paar dagen er op uit. Dit keer werd het Den Haag. Door omstandigheden konden we pas vrij laat iets boeken, en konden we ook maar een aantal dagen weg. We kozen daarom voor Den Haag: een leuke stad, met de mogelijkheid om bij mooi weer naar het strand [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 07-05-2016 | Article Rating | (0) reacties

Hoe kun je uitval bij online leren tegen gaan?

Bij online leren hebben we vaak te maken met relatief hoge uitval. Dat geldt niet alleen voor massive open online courses, maar ook bij andere vormen. Dit heeft met verschillende redenen te maken. Wat kun je doen om ‘drop-out’ bij online leren tegen te gaan? Redenen van uitval hebben te maken met de intentie van [...] Lees verder
Van Avetica | 06-05-2016 | Article Rating | (0) reacties

Moodle 3.1 test voor 90% gereed

Het testen van de nieuwe Moodle release 3.1 verloopt voorspoedig. Op dit moment staat het percentage goedgekeurde wijzigingen op 90%. De release bevat 528 verbeterpunten waarvan er momenteel 478 gereed zijn. Met nog twee volle weken te gaan tot 23 […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Moodle 3.1 test voor 90% gereed verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Avetica | 06-05-2016 | Article Rating | (0) reacties

MoodleMoot Nederland mei 2016 verzet

De Nederlandstalige Moodle Vereniging (Ned-Moove) meldt dat de MoodleMoot van 25 mei 2016 wordt verzet. De vertraging in de release van Moodle 3.1 alsmede een “persoonlijke lastige thuissituatie van twee bestuursleden” zorgt ervoor dat het niet goed lukt om een […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht MoodleMoot Nederland mei 2016 verzet verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 06-05-2016 | Article Rating | (0) reacties

ICT niet de start van nieuw onderwijs

Veel artikelen over ICT en onderwijs beschouwen leertechnologie nog steeds als start of aanleiding voor innovaties in het onderwijs. Will Richardson maakt daar korte metten mee. Journalisten en andere auteurs die over technology enhanced learning schrijven, zijn inderdaad vaak hardleers. Al vele decennia schrijven zij dat bepaalde leertechnologieën zullen leiden tot een revolutie in het [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 05-05-2016 | Article Rating | (0) reacties

Waarom gebruikers vaak ontevreden zijn met hun digitale leeromgeving?

Het is bekend dat veel gebruikers hun leermanagement systeem niet willen aanbevelen aan anderen. Maar wat missen zij dan? Saffron Interactive heeft een whitepaper geschreven over leermanagement systemen. Daarin beschrijven zij hoe deze omgevingen zich in de loop der jaren hebben ontwikkeld (niet alleen het leren en opleiden managen, maar bijvoorbeeld ook social learning en [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 04-05-2016 | Article Rating | (0) reacties

Engagement van lerenden neemt tijdens schoolloopbaan drastisch af

Binnen het onderwijs wordt niet alleen onderzocht hoe lerenden scoren op toetsen, maar bijvoorbeeld ook hoe hun betrokkenheid bij school zich ontwikkeld. Althans, dat gebeurt in de VS. Van de uitkomsten word je overigens niet vrolijk. Er wordt binnen het onderwijs best veel onderzocht. Het PISA onderzoek kijkt onder meer naar prestaties op het gebied [...] Lees verder
Van Kasper Spiro | 03-05-2016 | Article Rating | (0) reacties

Improve your lessons: 3 ways to make them more effective

Do you want to improve your classroom lessons or training? Here are three ways to blend them with e-Learning components. They will make your lessons and courses more effective and more fun. And any teacher, trainer or coach can do it. Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 03-05-2016 | Article Rating | (0) reacties

De bijdrage van online leren aan de toegankelijkheid van het hoger onderwijs

Op basis van recent onderzoek heeft het Online Learning Consortium een infographic gemaakt met daarin opvallende cijfers over de rol van online leren. Wat verder opvalt zijn de verschillen met het Nederlands hoger onderwijs. Ik denk dan met name aan discussie over de toegankelijkheid. Er is sprake van een enorme toename van deelname aan volledig [...] Lees verder
Van Avetica | 02-05-2016 | Article Rating | (0) reacties

Top 10 projecten Moodle Users Association

Bij de Moodle Users Association kunnen allerlei projecten ingediend worden om nieuwe functionaliteit te ontwikkelen of bestaande functies te verbeteren. Een project dat ingediend wordt, moet worden voorzien van een goede documentatie (o.a. Functioneel Ontwerp) en pas daarna komt deze in […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Top 10 projecten Moodle Users Association verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 02-05-2016 | Article Rating | (0) reacties

Adaptief leren in de praktijk

Binnen het Nederlandse hoger onderwijs wil men in toenemende mate rekening houden met een diverse doelgroep. Dat betekent onder meer dat er van uit wordt gegaan dat lerende niet meer allemaal hetzelfde programma in hetzelfde tempo doorlopen. Adaptieve leertechnologie moet dit faciliteren. In de VS wordt inmiddels over de eerste ervaringen gepubliceerd. Connie Johnson beschrijft [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 02-05-2016 | Article Rating | (0) reacties

Mediaopvoeding: waarom, wat en hoe door Don Zuiderman

Banner-2-Studenten

Enige maanden geleden heb ik het boek: “Schermgaande Jeugd” aangeschaft van Patti Valkenburg. Dit naar aanleiding van het symposium: “De […] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 01-05-2016 | Article Rating | (0) reacties

Open Universiteit biedt MOOC over toetsen aan

Op 19 mei 2016 gaat een massive open online course van start over “Toetsen voor Leren in de Praktijk“. Deze MOOC is ontwikkeld door onderzoekers van het Welten-instituut van de Open Universiteit. Deze MOOC is vooral gewijd aan formatief toetsen. Het gaat hierbij om een gereviseerde en geactualiseerde versie van een massive open online course [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 30-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Komt leren zoals in The Matrix een stap dichterbij?

Volgens online magazine NextShark is het implanteren van “kennis” in je brein niet langer science fiction. De Franse tekenaar Villemard dacht in 1910 dat we in het jaar 2000 informatie uit boeken via elektriciteit tot ons zouden nemen. In de film The Matrix leert hoofdpersoon Neo Kung Fu doordat hij de kennis en vaardigheden via [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 29-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Nieuwe screencast model implementatie technology enhanced learning

Een aantal jaren geleden heb ik een screencast gemaakt over de implementatie van “technology enhanced learning”. Ik heb deze video vandaag vervangen door een nieuwe versie. Bij de invoering van ICT voor leren, opleiden en onderwijs komt heel wat kijken. In de loop van de jaren -sinds ik rond 2000 bij KPMG Consulting werkte- heb [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 28-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

One-to-one laptopprogramma’s kunnen tot betere leerprestaties leiden

Onderzoekers van de Michigan State University concluderen op basis van uitgebreid onderzoek dat zogenaamde “one-to-one” laptop programma’s gerelateerd kunnen worden aan hogere toetsscores op het gebied van taal, wiskunde en ‘science’. Bij “one-to-one” laptop programma’s beschikken lerenden over een eigen laptop. Of deze nu via de school wordt verstrekt of door middel van “bring your [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 27-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Tweedaagse professionaliseringssessie blended learning ontwerpen

Gisteren en vandaag heb ik een professionaliseringssessie voor twee medewerkers van Provinciaal Onderwijs Vlaanderen begeleid. Tijdens deze tweedaagse heb ik samen met Katrien Bernaerts en Bram Bruggeman gewerkt aan het herontwerpen van een blended TOLL-cursus. Enkele maanden geleden vroeg Katrien (@kbernaerts) mij of ik tips had voor een cursus of conferentie waar zij aan deel [...] Lees verder
Van Kasper Spiro | 26-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

12 e-Learning trends that you need to know about

I like to know what the trends are in e-Learning. I checked 20 posts on trends and selected the 12 trends that are mentioned most. Here they are, from large (most mentioned) to small (least mentioned). Lees verder
Van Patrick Koning | 26-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Slides Workshop MBO Utrecht: Aan de slag met ‘#Mediawijsheid in de klas’

Banner-Laptop-Tablet

Vandaag heb ik een workshop gegeven bij MBO Utrecht met de titel: Aan de slag met ‘#Mediawijsheid in de klas’ […] Lees verder
Van Avetica | 26-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Interview met Martin Dougiamas en Phillip Miller over Moodle partnership

Vorige maand berichtte we over de vernieuwde partnership tussen Blackboard en Moodle. Blackboard is sinds 2012 eigenaar van twee grote Moodle partners in de wereld en heeft dus een groot belang in de strategische samenwerking met Moodle HQ. Moodlerooms, één van de […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Interview met Martin Dougiamas en Phillip Miller over Moodle partnership verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 26-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Werkplekleren met een beeldtafel

Hoe kun je een elektronische beeldtafel gebruiken voor leren en ontwikkelen? En wat zijn belangrijke succesfactoren voor werkplekleren. De meest recente nieuwsbrief van Evolva bevat een aantal lezenswaardige bijdragen over ‘werkplekleren’. Evolva is een samenwerkingsverband van zorgorganisaties, opleidingsinstituten en techniek-ondernemers rond dit onderwerp. In Is werkplekleren een proven concept? komt Hans Jonker aan het woord [...] Lees verder
Van Avetica | 25-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Moodle vraagtype plugin: 4 stellingen

Samen met een klant onderzoek ik momenteel de uitgebreide mogelijkheden van de Moodle toetsmodule. Wat kunnen we met standaard vraagtypes bereiken en welke plugins zijn nuttig en bruikbaar? In die zoektocht kwam ik de plugin ‘Kprime‘ tegen. Een vraagtype waarbij […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Moodle vraagtype plugin: 4 stellingen verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 25-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Good thinking!: serie video’s over wat werkt in onderwijs

Onderwijs is best een complex vakgebied. Om dit vakgebied meer toegankelijk te maken heeft het Smithsonian Science Education Center korte video’s laten maken. Vanochtend kwam ik een fraai gemaakte video tegen over de mythe van de leerstijlen. Nu blijkt dat de initiatiefnemers, het Smithsonian Science Education Center, een hele reeks video’s heeft laten maken that [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 24-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Waarom werk ik?

Waarom werk ik als zelfstandig en onafhankelijk adviseur, projectleider, blogger en docent op het gebied van ICT en leren? Wat drijft me? Gisteren kwam ik onderstaande animatie tegen van Simon Sinek’s Golden Circle. Volgens Sinek communiceren succesvolle organisaties allereerst waarom zij producten maken en diensten aanbieden. Daarna beschrijven ze hoe ze dat doen, en wat [...] Lees verder
Van Kasper Spiro | 23-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

My view on the difficult situation in Ukraine

he Easygenerator development team is located in Ukraine, therefore I visit Ukraine two or three times per year. My first visit was in 2010. A lot has happened since then; here is my view on the current situation in Ukraine. Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 23-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Formeel leren niet altijd passende aanpak bij implementatie ICT voor leren

Hoe komt het dat de ene docent wel aan de slag gaat met ‘technology enhanced learning’, en de andere docent niet? Deze vraag krijg ik regelmatig gesteld. In deze blog post probeer ik daar een reactie op te geven. Organisaties investeren vaak veel tijd en geld in studiedagen en workshops om docenten en andere opleiders [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 22-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

ICT in het onderwijs: wat werkt? (workshop)

Hoe kun je ICT binnen je onderwijs inzetten, zodat het bijdraagt aan meer effectief en aantrekkelijk onderwijs? Deze vraag stond centraal tijdens een workshop die ik gisteren heb verzorgd tijdens het Onderwijscafé van Leeuwenborgh Opleidingen. Het beantwoorden van vijf vragen speelde hierbij een belangrijke rol. Van te voren had ik de aanwezigen gevraagd naar deze [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 21-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Slides ROC Leeuwenborgh: Aan de slag met: ‘#Mediawijsheid in de klas’

Banner-2-Studenten

Vandaag heb ik een workshop gegeven bij ROC Leeuwenborgh met de titel: Aan de slag met ‘#Mediawijsheid in de klas’. Als […] Lees verder
Van Avetica | 21-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Code freeze voor Moodle 3.1

Al eerder schreven we hier dat de release van Moodle 3.1 iets vertraagd is. Marina Glancy laat in een forumpost nu weten dat de code freeze op 18 april is ingegaan en er dus geen nieuwe functies meer voor 3.1 […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Code freeze voor Moodle 3.1 verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 21-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Hoe kun je gepersonaliseerd leren ondersteunen?

Er bestaan hoge verwachtingen van gepersonaliseerd leren. Tegelijkertijd blijkt dit complex te realiseren. Het vraagt om passende leertechnologie. Maar veel meer dan dat. Gregory Dobbin vat samen wat nodig is om gepersonaliseerd leren mogelijk te maken. Zes elementen spelen daarin een belangrijke rol: Richt je op verschillende niveaus -voorkennis, voorbereiding- waarop lerenden aan een opleiding [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 20-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Binnen verschillende typen organisaties wordt verschillend geleerd

In “Species of Organizations” heeft Henry Mintzberg zijn organisatietypologie weer eens afgestoft. Je moet volgens hem verschillende typen organisaties ook verschillend besturen en (helpen) veranderen. Naar mijn mening wordt binnen verschillende typen organisaties ook verschillend geleerd. Volgens Mintzberg kennen we niet alleen verschillende soorten dieren, maar ook verschillende soorten organisaties. Daarom werken interventies in een [...] Lees verder
Van Avetica | 20-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

En Moodle Mobile 3.0.0 is uit

En weer een nieuwe versie van de Moodle app! Eind vorige week zag versie 3.0.0 het levenslicht. Qua versienummering maakt Moodle het er niet gemakkelijk op, want deze versie moet je niet verwarren met de huidige Moodle versie 3.0.3. Naast kleine verbetering qua […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht En Moodle Mobile 3.0.0 is uit verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 19-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Tips bij bij start, opzet en gebruik van een learning community #nle2016

Ik heb helaas vandaag alleen de ochtend van Next Learning bij kunnen wonen. Behalve bij de keynote van Marc Rosenberg, ben ik bij een sessie van Daniel Jones van verzekeraar Zurich geweest. Deze ging over learning communities. Een learning community kun je omschrijven als een groep mensen met een gezamenlijke passie die met elkaar leert. [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 19-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Performance support and L&D: taking it further #nle2016

Performance support zou deel uit moeten maken van een breed ecosysteem op het gebied van leren en ontwikkelen. Als organisatie zul je zo’n ecosysteem moeten vormgeven om leren en ontwikkelen een stap verder te helpen, en daarmee ook waarde voor de organisatie te hebben. Dit was in feite de centrale boodschap van Marc Rosenberg. Marc [...] Lees verder
Van Avetica | 19-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

Vooruitblik Moodle 3.1: Verbeteringen Moodle toets

We schreven hier al eerder over verbeteringen in de Moodle toets module vanaf Moodle 3.1. In de volledige lijst van verbeteringen voor 3.1 vond ik er nog twee. Ogenschijnlijk kleine wijzigingen maar wel twee die zorgen voor een betere gebruikerservaring. […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Vooruitblik Moodle 3.1: Verbeteringen Moodle toets verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Kasper Spiro | 18-04-2016 | Article Rating | (0) reacties

8 reasons why your authoring tool must be in the cloud

All software and data will move to the cloud sooner or later. In this post I will explain why you should move to the cloud rather sooner than later. I have chosen 8 reasons that should convince you. Lees verder
Pagina 82 van 112Eerste   Vorige   77  78  79  80  81  [82]  83  84  85  86  Volgende   Laatste