Bloggers

Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van Patrick Koning | 23-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Slides van mijn workshop op het Nationaal Mediawijsheid Congres 2016: “Aan de slag met ‘#Mediawijsheid in de klas'” online beschikbaar!

Banner-2-Studenten

Op woensdag 23 maart 2016 vond het Nationaal Mediawijsheid Congres 2016 plaats bij de Reehorst te Ede. De thema van […] Lees verder
Van Avetica | 23-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Grafieken Configurable Reports tonen in Moodle cursus

Wij zijn fan van Configurable Reports. Als de standaard rapportage van Moodle niet toereikend is, roepen we gelijk: probeer Configurable Reports uit! Pas als met deze (gratis) community plugin het niet lukt, gaan we pas een maatwerk rapportage ontwikkelen. Met Configurable […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Grafieken Configurable Reports tonen in Moodle cursus verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van SBO | 22-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Moet je leren wel naar de werkplek brengen?

Leren op de werkplekIn L&D-land hoor ik de laatste tijd vaak de vraag: Hoe brengen we leren naar de werkplek?...

The post Moet je leren wel naar de werkplek brengen? appeared first on nextlearning.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 22-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Van flipped classroom naar flipped mastery classroom

Is de flipped mastery classroom weer wat nieuws? Dat valt wel mee. In feite is het een combinatie van twee oude principes die dankzij ICT in de praktijk gebracht kan worden. Jon Bergann -één van de grondleggers van het concept van de flipped classroom- heeft een blogpost geschreven over de flipped mastery classroom. In dit [...] Lees verder
Van Avetica | 22-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Verbeter je Moodle cursus met Heatmap

Iedere docent en cursusontwikkelaar weet dat er altijd verbeterpunten zijn aan je Moodle cursus. Je ontwerpt een cursus en ontwikkelt deze en daarna moet blijken of jouw ontwerp ook daadwerkelijk zo gebruikt wordt door je deelnemers. Nu kan je uit […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Verbeter je Moodle cursus met Heatmap verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 21-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Friskijker bij Nait Soez’n, Moar Broez’n #cviov

Op 6 en 7 april aanstaande vindt in Martini Plaza te Groningen dé Conferentie voor Onderwijsvernieuwing en ICT 2016 plaats, onder het motto Nait Soez’n, Moar Broez’n (geen woorden maar daden). Op donderdagochtend ben ik één van de ‘Friskijkers’. In deze blogpost licht ik toe waar mijn bijdrage over zal gaan. Een ‘friskijker’ is een [...] Lees verder
Van Avetica | 21-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Nieuwe functies in Moodle Mobile 2.9

De ontwikkeling van Moodle Mobile gaat vlot. Begin deze maand is versie 2.9 uitgekomen en daarin zitten een paar leuke nieuwe functies. Woordenlijst: de activiteit Woordenlijst uit Moodle is nu ook beschikbaar in de app. Links in de app: als […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Nieuwe functies in Moodle Mobile 2.9 verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 20-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Casus ontwikkeling online masteropleidingen

Wageningen University weet met twee online deeltijd-masteropleidingen niet alleen nieuwe doelgroepen te bereiken, maar ook de innovatie van hun campusonderwijs een impuls te geven. Een aantal dagen geleden wees Ank Boersma (@ankboersma) me op een paper van SURFnet (pdf) waarin beschreven wordt hoe Wageningen University twee masteropleidingen heeft herontworpen tot twee online masteropleidingen. Deze innovatie [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 19-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Brochure virtual reality in het onderwijs

Kennisnet heeft een lezenswaardige brochure uitgegeven over virtual reality (VR) in het onderwijs. Daarin wordt onder meer ingegaan op de relatie met didactiek. In de inleiding merkt Remco Pijpers terecht op: “We zien de mogelijkheden, maar of die allemaal kunnen worden benut is van veel zaken afhankelijk”. Virtual Reality is ‘in’. Net als SURF heeft [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 18-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Ook MBO Utrecht gaat aan de slag met: ‘#Mediawijsheid in de klas’ ;-)

Banner-4-Studenten

Op 26 april mag ik een anderhalf uur durende workshop verzorgen op de scholingsdag van MBO Utrecht. Het mbo heeft […] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 18-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Massive open online courses: perfect storm of storm in een glas water? #OU_OW

Vandaag organiseert het Welten-instituut van de Open Universiteit een conferentie over Opening Up Education. Ik woon deze deels bij. Vanochtend zijn onder meer vier belangrijke uitdagingen op het gebied van massive open online courses aan de orde gekomen. Vanochtend heeft Marco Kalz (hoogleraar Open Education bij de Open Universiteit) de sessie geopend met een keynote. Marco stelde dat [...] Lees verder
Van Avetica | 18-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Avetica biedt hosting gamification platform Mambo

Gamification platform Mambo Gamification is hot. Maar wat nu als je al een LMS hebt zoals Moodle. Moet je dan via een ander programma gaan leren om toch online modules te ontwikkelen met gamification? Je wilt gamification binnen Moodle toepassen. Echter de standaard […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Avetica biedt hosting gamification platform Mambo verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 17-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Kunnen we onderwijs en opleiden verbeteren met leertechnologie?

Vandaag heb ik in Culemborg een keynote verzorgd tijdens het Digital Solutions Forum van Liferay en Valamis. Ik heb daarin onder meer aan de hand ven Merrill’s first principles of instruction geïllustreerd dat leertechnologie -mits goed toegepast- kan leiden tot effectief onderwijs en opleiden. We gebruiken internettechnologie al vele jaren, ook voor onderwijs en opleiden. [...] Lees verder
Van Avetica | 17-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Vernieuwde partnership Blackboard en Moodle

Blackboard en Moodle hebben hun partnership vernieuwd. Voor diegene die een stukje context missen. Blackboard, het bedrijf achter het LMS Blackboard, heeft in 2012 twee Moodle Partners overgenomen, te weten Moodlerooms en NetSpot. En vorig jaar werden Remote-Learner UK en Nivel Siete toegevoegd […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Vernieuwde partnership Blackboard en Moodle verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 16-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Waarom het concept van de flipped classroom kan mislukken?

Als je aan de slag gaat met het concept van de flipped classroom, kun je tegen een aantal zaken aanlopen. Zo kan ‘peer instruction’ niet van de grond komen, kan het gebruik van student response systemen mislukken of kan het gebeuren dat lerenden video’s niet in eigen tempo bekijken. Wat zijn mogelijke redenen hiervan, en [...] Lees verder
Van Avetica | 16-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Moodle cursus laten voorlezen door ReadSpeaker

De meeste Moodle cursussen bestaan uit teksten met een afbeelding of video. Dit is overigens niet veel anders dan de meeste websites op het internet. En zoekmachines indexeren nog steeds vooral teksten en wij kunnen ook alleen nog zoektermen (woorden dus) […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Moodle cursus laten voorlezen door ReadSpeaker verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 15-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Cursusmodel gebaseerd op ‘social learning’

Binnen het hoger onderwijs weten online cursussen lerenden vaak weinig te boeien. Bovendien dragen deze cursussen vanwege hun ontwerp niet bij aan effectief leren. Dat kan anders. Brian Basgen en Peter A. Testori hebben een cursusmodel voor online leren ontwikkeld dat volgens eigen zeggen gericht is op ‘social learning’ en het vergroten van de betrokkenheid [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 15-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Workshop: ‘Ervaar de kracht sociale media in de klas!’ voor de Academie voor mbo-taaldocenten

Banner-2-Studenten

Op 29 maart mag ik een workshop verzorgen voor de Academie voor mbo-taaldocenten. De Academie voor mbo-taaldocenten is een initiatief van het Koning […] Lees verder
Van Avetica | 15-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Hulp bij implementatie Moodle in Australië

Op de ledenvergadering van de Ned-Moove sprak ik vorige week Pieter van de Wiel. Pieter werkt bij ASSA ABLOY Entrance Systems op de afdeling International Technical Training Support. In de Moodle omgeving van ASSA ABLOY zijn cursussen beschikbaar voor alle […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Hulp bij implementatie Moodle in Australië verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Avetica | 15-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Minor releases van Moodle

Gisteren heeft Moodle weer een aantal kleine (minor) releases uitgebracht. De nieuwe versie van Moodle zijn 3.0.3. 2.9.5, 2.8.11 en 2.7.13. Zie ook de release notes van elke versie: Moodle 3.0.3 release notes Moodle 2.9.5 release notes Moodle 2.8.11 release notes Moodle […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Minor releases van Moodle verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Patrick Koning | 15-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Nieuwsuur: Werkgever graaft en kijkt mee op sociale media

Banner-Laptop-Tablet

Afgelopen zaterdag sprak Nieuwsuur met mensen die zijn ontslagen na hun gedrag op sociale media, met arbeidsrechtadvocaten en kijkt mee […] Lees verder
Van Kasper Spiro | 14-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

EU refugee crisis; The European Union is shattered into 500 million egocentric individuals

Mu view on the EU refugee crisis: We are ignoring fundamental human rights and we need to change that Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 14-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Hoe zal online leren zich ontwikkelen?

Technologische ontwikkelingen beïnvloeden de wijze waarop online leren zich gaat ontwikkelen. Je merkt wel dat de meningen hierover verdeeld zijn. Stephen Downes bespreekt op geheel eigen wijze een tweeluik van Contact North over de toekomst van online leren. Het eerste artikel gaat over ontwikkelingen op het gebied van leertechnologieën en online leren, terwijl in artikel [...] Lees verder
Van Avetica | 14-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Moodle template optie ‘Volledig scherm’

Veel Moodle templates kennen de optie [Volledig scherm]. Door het indrukken van die knop worden alle Moodle blokken voor jou als gebruiker verborgen. Druk je [Sluit volledig scherm] dan zijn de blokken weer terug. Handige functies als je in een […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Moodle template optie ‘Volledig scherm’ verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Avetica | 14-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Ned-Moove ledenvergadering 2016

Op woensdag 9 maart vond de jaarlijkse ledenvergadering van de Ned-Moove plaats. Aan de hand van het reguliere en financiële jaarverslag werd op 2015 terug gekeken. Ook was er de verkiezing voor bestuursleden waar uiteindelijk Sebastian Berm werd herkozen en […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Ned-Moove ledenvergadering 2016 verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 13-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

De donkere kant van de digitale economie

In 1995 heeft Don Tapscott een boek geschreven over de digitale economie. Hij stelt nu dat het hoog tijd wordt om meer oog te hebben voor de donkere kanten van de digitale economie. De digitale economie heeft volgens hem namelijk niet geleid tot meer eerlijkheid, gelijkheid, rechtvaardigheid en duurzaamheid. De oorspronkelijke democratische architectuur van het [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 12-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Hattie over de effecten van technology enhanced learning

Leidt het gebruik van ICT wel tot effectief leren? De publicatie ‘Visible Learning’ geeft inzicht in die vraag. Op het eerste oog lijkt auteur John Hattie niet erg onder de indruk van de effecten. Je moet bij Hattie echter dieper graven voor de nuance. In deze blogpost ga ik uitgebreider in op de effecten van [...] Lees verder
Van Avetica | 11-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Gebruik blogs in Moodle als portfolio

Regelmatig krijgen we vragen over portfolio’s in Moodle. Vrijwel altijd is mijn tegenvraag “Wat bedoel je precies met een portfolio?”. De ene organisatie gebruikt het portfolio als tool voor assessments waarbij de lerende gedurende zijn of haar leerproces bewijslast verzamelt […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Gebruik blogs in Moodle als portfolio verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 11-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Kunnen data de kwaliteit van het onderwijs verbeteren?

Inzicht in het studiegedrag kan bijdragen aan kwalitatief beter onderwijs. Learning analytics -het verwerken van studiedata om het leergedrag te begrijpen en verbeteren-  speelt hierbij een belangrijke rol. Wel zijn er nogal wat hobbels te nemen. Tips en handvatten om ermee aan de slag te gaan, zijn er gelukkig ook. Surfnet heeft gisteren een whitepaper [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 10-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Wat gebeurt er als je de beste hackers ter wereld uitdaagt om je te hacken?

Banner-2-Studenten

Als je wilt weten wat de beste hackers ter wereld in hun mars hebben, bekijk dan onderstaande video. In deze […] Lees verder
Van Avetica | 10-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Moodle vacatures op het hoofdkantoor

“Want to improve education and make the world a little better? Start your career with Moodle HQ.” is er wat er staat op de pagina van Moodle Careers and Jobs. Moodle HQ zoekt momenteel een aantal mensen voor verschillende vacatures. […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Moodle vacatures op het hoofdkantoor verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 10-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Slack als medium voor betekenisvolle conversaties

De applicatie Slack heeft de laatste tijd sterk aan populariteit gewonnen. Net als veel andere technologieën die oorspronkelijk niet voor leren zijn gemaakt, wordt Slack inmiddels ook als leertechnologie gebruikt. Dat vergt wel wat van ons gedrag. Slack is een laagdrempelige communicatietool die ook op mobiele apparaten kan worden gebruikt (in de VS besteden mensen [...] Lees verder
Van Avetica | 09-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Betaald werken aan het verbeteren van Moodle?

Moodle neemt in 2016 voor de tiende keer op rij deel aan de Google Summer of Code. Studenten worden betaald om deze zomer 3 tot 4 maanden aan open source software te werken onder begeleiding van ervaren programmeurs. Je kunt […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Betaald werken aan het verbeteren van Moodle? verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 09-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Raamwerk voor gepersonaliseerd leren

Als je tien experts op het gebied van technology enhanced learning een top 5 laat maken van de meest besproken ontwikkelingen, dan is de kans groot dat ’gepersonaliseerd leren’ daar in voor komt. Hetzelfde geldt voor de top 5 van ‘fenomenen’ op het gebied van ICT en leren waarover de meningen verdeeld zijn. Tijd voor [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 08-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Onderzoek naar persoonlijk leren met iPads

De iPad kan bruikbaar hulpmiddel zijn bij het realiseren van onderwijs waarbij rekening wordt gehouden met individuele leervragen en -behoeften. Dit heeft waarschijnlijk niet (alleen?) te maken met de eigenschappen van dit ‘device’, maar ook met de gehanteerde didactiek en de professionaliteit van de docent. Een recent master-onderzoek van Mark van de Mortel bevestigt dit [...] Lees verder
Van Kasper Spiro | 08-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Put the learner behind the steering wheel: Learning nuggets, paths, maps and GPS

In this article I will describe how you can improve your eLearning by creating smaller modules and tie them together in learning paths. I will add a future outlook as well because I foresee Learning maps and Learning GPS play a big role in putting the learner behind the steering wheel. Lees verder
Van Avetica | 08-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Moodle emails (overzicht)

Lewis Carr (@lewiscarr) is een fervent Moodle-aar en deelt regelmatig leuke en nuttige dingen. Zijn meest recente post gaat over emails die Moodle verzendt en waar je die in de taalstrings kunt vinden. Ook een korte omschrijving waar ze voor […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Moodle emails (overzicht) verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 07-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Slimmer leren met LinkedIn en door te bloggen

Hoe kun je slimmer leren met LinkedIn en door te bloggen? Deze vraag stond centraal in een workshop die ik vanochtend heb verzorgd bij de Daelzicht Academie. Deze ‘corporate academy’ van zorginstelling Daelzicht heeft een vooruitstrevende visie op leren waar werkplek leren en het gebruik van leertechnologie daarbij een belangrijke plaats in nemen. LinkedIn en [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 07-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Zit jij op Facebook? Jij bent het product

Banner-Laptop-Tablet

Mijn collega Paula de Ruiter tipte met een artikel op NRC.nl over Facebook: ‘Op Facebook ben jij het product‘. Zit […] Lees verder
Van Patrick Koning | 06-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Gratis e-book: Gids voor Gamification (medio april)

Banner-Laptop-Tablet

Medio april 2016 komt de tweede publicatie van mijn collega Sem van Geffen (Koning Willem I College) uit. Na Gamification […] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 06-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Terugblik op één jaar als zelfstandig adviseur

Ik realiseerde me de afgelopen week dat ik nu één jaar werkzaam ben als zelfstandig adviseur. Hoe is me dat tot nu toe bevallen? Verleden jaar ben ik op 1 maart begonnen als zelfstandig adviseur op het gebied van ICT en leren. Vanaf het begin had ik verschillende, afwisselende, opdrachten die ik bij diverse opdrachtgevers [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 05-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Krijgen we te maken met een ‘Uber’ voor onderwijs en opleiden?

Internettechnologie draagt bij aan ‘disruptie’ binnen tal van sectoren. Denk aan de taxibranche of aan de muziekindustrie. Onderwijs en opleiden zijn niet te vergelijken met dergelijke branches. Toch verwacht ik dat met name ‘een leven lang leren’ te maken krijgt met disruptie. De laatste tijd zijn weer meer interessante blogposts geschreven dan ik echt kan [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 04-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Didactische kenmerken van de ‘Maker Movement’

Eén van de trends van dit moment op het gebied van ICT en leren is de ‘Maker Movement’. Wat zijn didactische kenmerken van deze ontwikkeling? Bij de ‘Maker Movement’ -toegepast op het onderwijs- ontwerpen en ontwikkelen lerenden nuttige en vaak ook complexe producten met behulp van technologieën en gereedschappen zoals 3D printers, sensoren, e-textiel, de [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 04-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Indringende video over pesten: Wat nu weer Tessa?

Banner-4-Studenten

Binnen het Koning Willem I College ben ik samen met een aantal collega’s bezig om een nieuw pestprotocol op te […] Lees verder
Van Avetica | 04-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Minder Moodle toets meldingen vanaf 3.1

Een veelgehoorde klacht bij de Moodle toets module is dat je bij het starten van een toets een reeks van meldingen in het scherm krijgt die je moet bevestigen. Een aantal van die meldingen is nuttig maar komen in afzonderlijke […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Minder Moodle toets meldingen vanaf 3.1 verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van SkillsTown | 04-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

De kracht van een webinar

Lees verder
Van Kasper Spiro | 03-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

It is great to have that startup feeling again

This week Easygenerator moved into a new office and that gave me the “startup feeling” all over again. We moved our entire Dutch office with one small trailer and one hour later we were working again from our new office. I realized what we have achieved in a bit over two years. In this post I will explain […] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 03-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Omgaan met “weerstanden” bij de invoering van ICT in het onderwijs

Als een organisatie ICT voor leren inzet, dan roept dit vaak weerstand op. Ik vind het belangrijk om na te gaan wat de redenen zijn van die “weerstand. Mensen hebben vaak goede redenen om een verandering niet te willen. Vervolgens kun je kijken hoe je daar mee om kunt gaan. Vandaag heb ik een sessie [...] Lees verder
Van SBO | 03-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Learning analytics (7): verbeteren moet je breed zien

Learning AnalyticsJe hebt mooie trendgrafieken, maar sommige trends beginnen te dalen. Wat ga je doen? In ieder geval...

The post Learning analytics (7): verbeteren moet je breed zien appeared first on nextlearning.nl.

Lees verder
Van SBO | 03-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Learning analytics (6): gril, mode of trend

Je hebt inmiddels al je benodigde databronnen op een rijtje. En je bent druk aan het meten....

The post Learning analytics (6): gril, mode of trend appeared first on nextlearning.nl.

Lees verder
Pagina 84 van 111Eerste   Vorige   79  80  81  82  83  [84]  85  86  87  88  Volgende   Laatste