Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Avoid PDF for On-Screen Reading
Van Let’s Learn! | 14-07-2020 | Article Rating | (0) reacties

Avoid PDF for On-Screen Reading

Wanneer gebruik je een pdf tijdens  het online leren en wanneer kun je die beter ontwijken? Volgens dit artikel geeft het moeten lezen van een PDF file  frustratie en vertraagt het het leren en afronden van een e-learning. Zeker als je het vergelijkt met het doornemen van standaard webpagi... Lees verder
Een Leven Lang Leren? Maak Leren Leuk!
Van Future Learning | 10-07-2020 | Article Rating | (0) reacties

Een Leven Lang Leren? Maak Leren Leuk!

Als mensen inzien dat leren leuk is, naast noodzakelijk, dan blijven mensen vanzelf een Leven Lang Leren en zich een Leven Lang Ontwikkelen. Het leren wordt “leuk” op het moment dat medewerkers en deelnemers zelf gaan inzien dat ze er iets aan hebben op de korte en de langere termijn en ... Lees verder
Binnenkort beschikbaar: THRIVE LXP
Van Courseware | 09-07-2020 | Article Rating | (0) reacties

Binnenkort beschikbaar: THRIVE LXP

The Courseware Company kondigt een strategische samenwerking aan met THRIVE. THRIVE is een toonaangevend Learning Experience Platform (LXP). THRIVE LXP THRIVE LXP is het ultieme leerplatform dat organisaties helpt bij het innoveren van opleiden en ontwikkelen. THRIVE zet de lerende centraal me... Lees verder
In 7 stappen excelleren met online leren
Van SkillsTown | 09-07-2020 | Article Rating | (0) reacties

In 7 stappen excelleren met online leren

Wil jij weten hoe je online leren kunt inzetten om jouw organisatie optimaal te laten presteren? In ons gratis whitepaper zetten we 7 stappen op een rij waarmee je kunt excelleren door middel van online leren! ✅  Klik hier om hem te downloaden. Lees verder
Wat kunnen we met de taxonomie van Bloom als het gaat om werkplekleren
Van Wilfred Rubens (redactie) | 08-07-2020 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Wat kunnen we met de taxonomie van Bloom als het gaat om werkplekleren

De taxonomie van Bloom is bijna 65 jaar oud. Toch wordt deze indeling nog steeds gebruikt, ondanks dat deze taxonomie ooit bedoeld was als ‘werk in ontwikkeling’. Bovendien hebben Anderson en Krathwohl deze classificatie in 2001 herzien.  Connie Malamed vraagt zich ook af er geen ta... Lees verder
VR effectief voor soft skills
Van Let’s Learn! | 07-07-2020 | Article Rating | (0) reacties

VR effectief voor soft skills

VR: is het een hype of een blijver? Als we het onderzoek van PWC naar de effectiviteit van VR mogen geloven, dan is VR goed inzetbaar voor soft skills. De belangrijkste uitkomsten volgens dit onderzoek: - deelnemers hebben meer vertrouwen het geleerde te kunnen toepassen in de praktijk.... Lees verder
Video als strategisch onderdeel van je leeroplossing
Van Courseware | 06-07-2020 | Article Rating | (0) reacties

Video als strategisch onderdeel van je leeroplossing

Video is hot! Overal om ons heen wordt video toegepast: YouTube is de tweede zoekmachine (na Google) en streamt meer dan 1 miljard uur video per dag. TikTok heeft 800 miljoen actieve gebruikers. Je kunt niet meer om video heen in het dagelijks leven. Maar is dit dan ook zo binnen het leren?  ... Lees verder
Wat leren, opleiden en onderwijs kan leren van inzichten uit de ‘nudge’ theorie
Van Wilfred Rubens (redactie) | 01-07-2020 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Wat leren, opleiden en onderwijs kan leren van inzichten uit de ‘nudge’ theorie

‘Nudging’ is een motivatietechniek waarbij mensen op een subtiele manier worden gestimuleerd om bepaald gedrag te vertonen (bron). Het is een duwtje in de rug waardoor je in beweging komt. Op het gebied van leren, opleiden en onderwijs kan ‘nudging’ ook worden toegepast. T... Lees verder
Speel jij de microgame Klacht over fiets?
Van Let’s Learn! | 30-06-2020 | Article Rating | (0) reacties

Speel jij de microgame Klacht over fiets?

Game: Klacht over fiets Kun jij als verkoper de klacht op de juiste manier afhandelen? Probeer het in deze microlearning game waar een koper een klacht heeft over zijn fiets. https://bit.ly/gamefiets We willen graag een toepassing van scenarioleren laten zien die nog niet zo vaak in Nederland wo... Lees verder
VCA e-learning: snel en gemakkelijk te volgen
Van e-Learning.nl | 25-06-2020 | Article Rating | (0) reacties
  • Advertorials

VCA e-learning: snel en gemakkelijk te volgen

Veiligheid, gezondheid en milieu zijn belangrijk op de werkplek. Een goede VCA-opleiding kan daar voor zorgen. Maar dan moet een cursus snel en gemakkelijk te volgen zijn. Wij merkten dat er nog veel te winnen was. in1keerVCA.nl maakte gebruik van e-learning-modules die op de markt beschikbaar zijn.... Lees verder
David Merrill’s First Principles of Instruction versterken met behulp van leertechnologie
Van Wilfred Rubens (redactie) | 24-06-2020 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

David Merrill’s First Principles of Instruction versterken met behulp van leertechnologie

Eind 2019/begin 2020 heb ik twaalf blogposts gewijd aan het versterken van “Wijze lessen. Twaalf bouwstenen voor effectieve didactiek” met behulp van leertechnologie. Er zijn echter meer effectieve ‘instructieprincipes’. In een tweede reeks blogposts illustreer ik daarom hoe ... Lees verder
LinkedIn Learning: Leren na Corona belangrijk
Van Let’s Learn! | 23-06-2020 | Article Rating | (0) reacties

LinkedIn Learning: Leren na Corona belangrijk

Leren na Covid-19 is belangrijker dan ooit, volgens het zojuist verschenen LinkedIn Learning rapport. Bij LinkedIn Learning, een van de grootste wereldwijd werkende Learning platforms, werd in maart zo’n 130% meer geleerd dan vóór de pandemie. Zij grepen het moment aan om opnieuw onderzoek te ... Lees verder
De 5 grootste valkuilen voor managers
Van SkillsTown | 18-06-2020 | Article Rating | (0) reacties

De 5 grootste valkuilen voor managers

Je wilt dat je medewerkers je aardig vinden, maar tegelijkertijd daadkrachtig overkomen. Je wilt resultaten behalen, maar niet ten koste van het werkgeluk van medewerkers. Je wilt jouw team ruimte en vrijheid geven, maar ook een bepaalde sturing. Hoe doe je dat als manager en wat zijn de grootste va... Lees verder
Onderzoek stand van zaken leren en ontwikkelen in de Lage Landen
Van Wilfred Rubens (redactie) | 17-06-2020 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Onderzoek stand van zaken leren en ontwikkelen in de Lage Landen

Ben je nieuwsgierig naar trends op  het gebied van ‘corporate learning & development in Nederland en België? Doe dan mee met het Belgisch / Nederlands onderzoek van Develhub Netwerk voor HRD en LenD professionals en Bedrijfsopleidingen.be bvba – Stimulearning en vul een van de o... Lees verder
LMS, LXP, leerplatform? Wat heb ik nodig?
Van Courseware | 16-06-2020 | Article Rating | (0) reacties

LMS, LXP, leerplatform? Wat heb ik nodig?

Het selecteren van de juiste tools voor online leren is niet eenvoudig. Er zijn veel termen in omloop en simpel zeggen: ”ik wil met e-learning of online leren aan de slag” is eigenlijk niet genoeg. En vervolgens is de vraag: wat heb je nodig? Zoek je een LMS, een ELO, een LXP? Wil je geb... Lees verder
How to Use Mayer’s 12 Principles of Multimedia Learning
Van Let’s Learn! | 15-06-2020 | Article Rating | (0) reacties

How to Use Mayer’s 12 Principles of Multimedia Learning

Wat zijn er wel niet allemaal voor theorieën beschikbaar over wat werkt en wat niet. We delen graag dit artikel dat leuke discussies bij ons gaf. Het is een artikel waarin Andrew DeBell, een trainer van  Water Bear Learning in gaat op wat de do’s en dont’s zijn bij het maken van een... Lees verder
Asynchroon en synchroon online leren: voordelen en beperkingen
Van Wilfred Rubens (redactie) | 10-06-2020 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Asynchroon en synchroon online leren: voordelen en beperkingen

Wanneer kun je het beste kiezen voor (tijd- en plaatsonafhankelijk) asynchroon online leren, en wanneer voor synchroon, live, online leren? Wat zijn de voordelen en beperkingen? Op die vragen geven artikelen van Patti Shank antwoord. Shank heeft zich daarvoor ook verdiept in relevant onderzoek. I... Lees verder
Word een Master in Management met de virtual classroom van SkillsTown
Van SkillsTown | 09-06-2020 | Article Rating | (0) reacties

Word een Master in Management met de virtual classroom van SkillsTown

Trap jij als manager soms ook in de valkuil om liever aardig gevonden te worden dan daadkrachtig te zijn? Bij SkillsTown vinden wij dat het anders kan! Want als manager kun je daadkrachtig leidinggeven én toch gelukkige medewerkers hebben die jou waarderen en op een fijne en effectieve manier samenw... Lees verder
CSS Breda en Competence Group verder als SDB Academy
Van de Redactie | 08-06-2020 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

CSS Breda en Competence Group verder als SDB Academy

SDB Groep, full-suite softwarespecialist voor de zorgmarkt, neemt CSS Breda over. In december 2019 werd al The Competence Group overgenomen, waarmee (e-)learning werd toegevoegd aan de product suite van SDB Groep. CSS Breda en The Competence Group gaan op in de SDB Academy, de nieuwe learning poot v... Lees verder
Gratis webinar met Jasmijn Mioch Universiteit Leiden
Van Let’s Learn! | 07-06-2020 | Article Rating | (0) reacties

Gratis webinar met Jasmijn Mioch Universiteit Leiden

De Wereld Leert Door, nu en na 2020! Blend the right mix! webinar 11 juni 2020 met Jasmijn Mioch (Universiteit Leiden) In het kader van het driejarig bestaan van Let’s Learn! bieden we onze relaties drie webinars aan. Dit is het derde webinar met het thema Blend the right mix!   Derd... Lees verder
Pagina 36 van 288Eerste   Vorige   31  32  33  34  35  [36]  37  38  39  40  Volgende   Laatste   

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.