Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van Let’s Learn! | 19-04-2021 | Article Rating | (0) reacties

Vijf onderzoeken naar werkplekleren

Vijf onderzoeken naar werkplekleren

Dat er leerstijlen bestaan zullen inmiddels steeds minder mensen beweren. Dat de aandachtspanne van mensen gelijk is aan die van een goudvis net zo. Maar wat zijn dan wel bewezen praktijken voor werkplekleren? In dit Engelstalige artikel zijn ze op een rijtje gezet. Wil je weten hoe en wat, lees dan het hele artikel hier.

De theorieën die benoemd worden zijn:

1. Nudge theory, Thaler and Sunstein, 2008 

2. Action mapping, Moore, 2008  

3. Affective Context Model, Shackleton-Jones, 2010

4. Zone of proximal development, Vygotsky, 1930s

5. Scaffolding theory, Bruner, 1950s 

De basispunten uit deze theorieën nemen we bij Let’s Learn! mee in onze uitwerking van microlearnings, video’s, animaties, infographics en andere leervormen. Dat kan zijn om uit te vinden waar het werkelijke probleem of uitdaging voor de opdrachtgever zit, of om de microlearnings te maken. Steeds kijken we vanuit onze achtergrond, theorie én ervaring naar de vraag en de beste oplossing voor de opdrachtgever.

Meer weten? Check onze site of neem contact op met de microlearning experts van Let’s Learn!   


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

07-04

Tips voor het maken van online learnings

Door: Let’s Learn!
19-04

Vijf onderzoeken naar werkplekleren

Door: Let’s Learn!
21-04

Effectief online adviseren en begeleiden

Door: Wilfred Rubens (redactie)

Achtergronden aanbieders

Column

1 reacties
Van Harm Weistra (hoofdredacteur) 18-03-2020

Betekent Corona doorbraak online leren?

Nu de corona-crisis ons dwingt om volop in te zetten op online leren en afstandsonderwijs, moeten we de kans grijpen om er van te leren, stelt hoofdredacteur Harm Weistra.