Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Dat er leerstijlen bestaan zullen inmiddels steeds minder mensen beweren. Dat de aandachtspanne van mensen gelijk is aan die van een goudvis net zo. Maar wat zijn dan wel bewezen praktijken voor werkplekleren? In dit Engelstalige artikel zijn ze op een rijtje gezet. Wil je weten hoe en wat, lees dan het hele artikel hier.
De theorieën die benoemd worden zijn:
1. Nudge theory, Thaler and Sunstein, 2008
2. Action mapping, Moore, 2008
3. Affective Context Model, Shackleton-Jones, 2010
4. Zone of proximal development, Vygotsky, 1930s
5. Scaffolding theory, Bruner, 1950s
De basispunten uit deze theorieën nemen we bij Let’s Learn! mee in onze uitwerking van microlearnings, video’s, animaties, infographics en andere leervormen. Dat kan zijn om uit te vinden waar het werkelijke probleem of uitdaging voor de opdrachtgever zit, of om de microlearnings te maken. Steeds kijken we vanuit onze achtergrond, theorie én ervaring naar de vraag en de beste oplossing voor de opdrachtgever.
Meer weten? Check onze site of neem contact op met de microlearning experts van Let’s Learn!
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.