Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Ingaven voor 'de Redactie'

Conferentie Nederland Digitaal online
Van de Redactie | 03-02-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Conferentie Nederland Digitaal online

De tweede editie van de jaarlijkse conferentie Nederland Digitaal is van 8 tot en met 10 februari 2021 online bij te wonen. Na aanmelding is het programma volledig online te volgen op het platform Let’s get Digital. Een overzicht van het programma is te downloaden. De jaarlijkse conferentie... Lees verder
Landelijk platform voor digitaal leermateriaal
Van de Redactie | 02-02-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Landelijk platform voor digitaal leermateriaal

SURF lanceert edusources, dé plek waar docenten en studenten digitale (open) leermaterialen kunnen delen en hergebruiken. Dankzij meerdere instellingen is er nu één landelijk platform met een divers aanbod van leermaterialen passend bij een vakgebied of opleiding. Instelling en vakcommunities die... Lees verder
Jaap Sluijter in bestuur AtHand (serious games)
Van de Redactie | 01-02-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Jaap Sluijter in bestuur AtHand (serious games)

Jaap Sluijter is benoemd tot Commercieel Directeur van AtHand, een specialist in het ontwikkelen van games voor het bedrijfsleven. In zijn nieuwe rol wordt hij verantwoordelijk voor het uitbouwen van het klantennetwerk van AtHand. AtHand – opgericht in 2003 – richt zich op het ontwikkele... Lees verder
Lancering platform voor studiedata in HO
Van de Redactie | 01-02-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Lancering platform voor studiedata in HO

Versnellingsplan.nl lanceert op 4 februari de website doe-meer-met-studiedata.nl. Het Versnellingsplan is een samenwerking van de Vereniging van Universiteiten, Vereniging Hogescholen en SURF. De lancering op 4 februari vindt plaats middels een webinar. Tussen 10.00-11.00 lanceer... Lees verder
SURF zoekt deskundigen in online praktijkonderwijs
Van de Redactie | 25-01-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

SURF zoekt deskundigen in online praktijkonderwijs

De werkgroep Praktijkvaardigheden is een multidisciplinaire werkgroep die zich bezighoudt met de mogelijkheden voor online onderwijs in praktijkvaardigheden. De werkgroep bestaat nu uit twee projectleiders en een projectsecretaris die opzoek zijn naar onderwijsprofessionals, onderzoekers, beleidsmed... Lees verder
Gratis online platform voor Vlaamse zorgprofessionals
Van de Redactie | 21-01-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Gratis online platform voor Vlaamse zorgprofessionals

Met een online platform biedt de Vlaamse overheid 150.000 zorgprofessionals kosteloos interactieve content. Vooralsnog bestaande uit 5 e-learningmodules die tot en met 2023 beschikbaar zijn. Het platform gaat door het leven als Zorg en Welzijn: Infectiepreventie E-learning Platform, kortweg ZWIeP. Lees verder
Igor Mayer hoogleraar Playful Organizations & Learning System
Van de Redactie | 07-01-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Igor Mayer hoogleraar Playful Organizations & Learning System

Dr. Igor Mayer is per 1 januari 2021 benoemd tot bijzonder hoogleraar Playful Organizations & Learning Systems bij het departement Organization Studies van de Tilburg School of Social and Behavioral Sciences. De aanstelling van 0,2 fte is voor de duur van vijf jaar. Mayer blijft werken vanuit de... Lees verder
Vaardigheden leren in coronatijd: 6 vormen van onderwijs
Van de Redactie | 05-01-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Vaardigheden leren in coronatijd: 6 vormen van onderwijs

Online vaardigheden aanleren en laten toepassen is een van de grootste uitdagingen nu onderwijsinstellingen niet of slechts gedeeltelijk open zijn. Hoe zorg je ervoor dat studenten vaardigheden kunnen oefenen? SURF bespreekt zes vormen, inclusief voorbeelden uit de praktijk. Uitgangspunt is een inde... Lees verder
Roland Klemke hoogleraar technologie-ondersteund leren
Van de Redactie | 04-01-2021 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Roland Klemke hoogleraar technologie-ondersteund leren

De Open Universiteit heeft dr. Roland Klemke benoemd tot hoogleraar Technologie-ondersteund Leren en Innoveren in het Hoger Onderwijs. De benoeming is vanaf 1 januari 2021. De leerstoel is gepositioneerd bij de faculteit Onderwijswetenschappen. De nieuwe hoogleraar is ook voorzitter van de vakgroep ... Lees verder
Vrije Universiteit: blended learning blijft
Van de Redactie | 03-12-2020 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Vrije Universiteit: blended learning blijft

In mei meldde de site van de Vrije Universiteit in Amsterdam: ‘Bij Amsterdam UMC, locatie VUmc worden de kleine coschappen via afstandsonderwijs aangeboden. Het is een groot succes en de eerste reacties zijn heel positief: studenten zijn enthousiast en faculteiten uit het land vragen al hoe ze... Lees verder
Krijgt onderwijs te maken met een cyberramp?
Van de Redactie | 02-12-2020 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Krijgt onderwijs te maken met een cyberramp?

Het onderwijs is (digitaal) kwetsbaar. De gedwongen snelle overgang naar online leren, maakt het onderwijs nog kwetsbaarder. Jim Cox – security-expert van Computable, is dan ook bang dat ‘onderwijsinstellingen afstevenen op een cyberramp. In een recent artikel in Computable gaat hij daar... Lees verder
NIDAP-onderzoek: forse groei online leren
Van de Redactie | 01-12-2020 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

NIDAP-onderzoek: forse groei online leren

Voor brancheorganisatie NRTO onderzocht NIDAP de impact van de coronacrisis op de opleidings- en trainingsbranche. Daarvoor zijn vooral instituten onderzocht die 100 of meer werknemers hebben. Uit de cijfers blijkt een grote verschuiving naar online leren, in welke vorm dan ook. Opleidingsinstituten... Lees verder
Floor Jas in Board van GÉANT
Van de Redactie | 01-12-2020 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Floor Jas in Board van GÉANT

Floor Jas, manager Network, Trust & Security bij SURF, is voor een termijn van 3 jaar gekozen in de Board of Directors van GÉANT. GÉANT is de Europese organisatie waarin nationale onderzoeks- en onderwijsnetwerken (NREN’s) samenwerken. Floor Jas is sinds 15 oktober manager Network, Trust &... Lees verder
Effectiviteit van microlearning meten
Van de Redactie | 30-11-2020 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Effectiviteit van microlearning meten

Micolearnings zijn effectief in het gebruik, maar hoe effectief? Hoe meet je de impact van het leren met microlearnings? Helma van den Berg, microlearning expert Let’s Learn! beschrijft 5 manieren om de impact te achterhalen: Toepassing van de vaardigheden Snelheid en efficiëntie Kwa... Lees verder
Studytube: opnieuw snelle groei
Van de Redactie | 30-11-2020 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Studytube: opnieuw snelle groei

Studytube behoort voor de 4e keer op rij tot de 50 snelst groeiende technologiebedrijven van Nederland. Dat werd recent bekendgemaakt tijdens de uitreiking van de Deloitte Technology Fast 50. Het leerplatform Studytube staat dit jaar op de 36e plaats. Op de lijst van snelst groeiende technologi... Lees verder
Online SURF Onderwijsdagen op 7 en 8 december
Van de Redactie | 25-11-2020 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Online SURF Onderwijsdagen op 7 en 8 december

De 22e SURF Onderwijsdagen gaan dit jaar noodgedwongen online. De onderwijsdagen zijn verplaatst naar 7 en 8 december 2020. “Een moeilijk besluit”, schrijft SURF, “want we hadden keihard gewerkt om het neusje van de zalm aan experts en denkers aan het woord te laten”. Gelukki... Lees verder
MOOCs maken kost weinig, biedt veel
Van de Redactie | 24-11-2020 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

MOOCs maken kost weinig, biedt veel

Decaan Bart Smolders van Electrical Engineering van de TU Eindhoven werkte anderhalf jaar met een klein team aan een micromaster, die werd verpakt in drie MOOCs (Massive Open Online Courses). Het eerste deel werd recent gelanceerd op Coursera. “Goed voor onze naamsbekendheid en voor het a... Lees verder
Profportaal Zorg kiest voor hihaho interactive video
Van de Redactie | 23-11-2020 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Profportaal Zorg kiest voor hihaho interactive video

De coöperatie Profportaal Zorg en hihaho interactive video gaan samenwerking om het leren en ontwikkelen van zorgprofessionals verder te verbeteren. In 2019 is in een gesubsidieerd proefproject met 6 ziekenhuizen de meerwaarde van videoleren en interactieve video onderzocht. Daaruit blijkt dat bijna... Lees verder
Boom Docentacademie: masterclasses voor docenten
Van de Redactie | 22-11-2020 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Boom Docentacademie: masterclasses voor docenten

Boom uitgevers Amsterdam biedt sinds kort een Docentacademie waarmee (online) masterclasses rondom actuele thema’s uit het onderwijs worden behandeld. Boom werkt hiervoor samen met experts uit de beroepspraktijk. Boom wil met dit initiatief de docent de gelegenheid geven om los van de dagelijk... Lees verder
Leren in coronatijd: minder budget, meer online
Van de Redactie | 13-11-2020 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Leren in coronatijd: minder budget, meer online

Een kwart van de HR-professionals geeft aan dat door de coronacrisis er minder budget beschikbaar is voor leren en ontwikkelen in hun bedrijf. En wat leervorm betreft, vóór de coronacrisis werd klassikale opleiden het meest toegepast (34%). Door de crisis slonk dat aandeel naar 17%. Online leren maa... Lees verder
Pagina 14 van 51Eerste   Vorige   9  10  11  12  13  [14]  15  16  17  18  Volgende   Laatste   

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.