Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Ingaven voor mei 2022

Heeft effectief leren binnen virtual reality tijd nodig?
Van Wilfred Rubens (redactie) | 25-05-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Heeft effectief leren binnen virtual reality tijd nodig?

Een onderzoek van het Virtual Human Interaction Lab van de Stanford University laat zien dat indicatoren van een effectief gebruik van virtual reality sterk beïnvloed worden door tijd. Hoe meer tijd je doorbrengt in een VR-omgeving, des te meer baat je hebt als het gaat om samen werken en om leren. ... Lees verder
Wil de student wel terug naar de collegezaal?
Van de Redactie | 20-05-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Wil de student wel terug naar de collegezaal?

Tijdens de pandemie en de verplichte lockdowns klaagden de studenten over een gebrek aan (sociale) contacten. De roep om weer terug te mogen naar de campus was groot. Maar nu het weer kan, blijven veel studenten weg. Deskundigen zoeken naar verklaringen. SienceGuide en Profielen (onafhankelijk nieuw... Lees verder
Opleiding Onderwijskundig e-Learning Ontwerper
Van e-Learning.nl | 18-05-2022 | Article Rating | (0) reacties

Opleiding Onderwijskundig e-Learning Ontwerper

De énige opleiding die zélf een krachtige leerbeleving is! Technologie maakt vele krachtige manieren van leren mogelijk. Maar hoe maak je met jouw ontwerp het verschil voor je lerenden en je organisatie? Dat leer je tijdens deze interactieve opleiding waarin je zelf actief aan de slag gaat. ... Lees verder
Wat zijn volgens onderzoek trends op het gebied van leertechnologie voor leren en ontwikkelen?
Van Wilfred Rubens (redactie) | 18-05-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Wat zijn volgens onderzoek trends op het gebied van leertechnologie voor leren en ontwikkelen?

Steve Foreman heeft onderzoek gedaan naar het gebruik van leertechnologieën en het belang ervan voor de ‘leren en ontwikkelen’ (L&D). Wat valt hem en mij daarbij op? Foreman focust zich in zijn onderzoek op acht typen leertechnologieën: Technologieën voor adaptief leren/inte... Lees verder
STAP-budget in twee dagen op; nog 3 kansen
Van de Redactie | 18-05-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

STAP-budget in twee dagen op; nog 3 kansen

De landelijke scholingssubsidie – bekend als STAP-budget – was weer in korte tijd op. Twee dagen nadat het UWV het loket had geopend, was de bodem bereikt. Dit jaar komen er nog drie aanvraag-rondes. De volgende is in juli/augustus. Diebegint op vrijdag 1 juli 2022 om 10:00 uur. Daarna v... Lees verder
All on board met performance support
Van Let’s Learn! | 17-05-2022 | Article Rating | (0) reacties

All on board met performance support

Performance Support is heel goed in te zetten voor het onboarden van nieuwe medewerkers. Hoe en waarom? Je leest het in dit derde deel van de serie van Let's Learn! Microlearning solutions over Prestatie Ondersteuning. Lees verder
1,2 miljoen voor skills management platform AG5
Van de Redactie | 16-05-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

1,2 miljoen voor skills management platform AG5

Het Amsterdamse AG5 heeft in een investeringsronde € 1,2 mln. opgehaald. AG5 – met kantoren in Amsterdam en Berlijn – zet sinds 2019 een skills management platform in de markt, inmiddels in 15 talen beschikbaar. Het platform biedt technische integratie met partijen op het gebied van... Lees verder
Hoe bouw je een schaalbaar leerecosysteem?
Van FLOWSPARKS | 11-05-2022 | Article Rating | (0) reacties

Hoe bouw je een schaalbaar leerecosysteem?

Wat is een leerecosysteem? Een leerecosysteem is de verzameling van alle initiatieven die samenwerken om een complete leerervaring te creëren binnen jouw organisatie. Belangrijk hierbij is dat het niet de verzameling initiatieven is die waarde heeft, maar eerder de relatie tussen alle onderdelen ... Lees verder
Zijn Zoom-overleggen minder geschikt voor innovaties?
Van Wilfred Rubens (redactie) | 11-05-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Zijn Zoom-overleggen minder geschikt voor innovaties?

Persoonlijke ontmoetingen leveren meer en meer vernieuwende ideeën op dan videoconferenties. Dat concluderen onderzoekers van de Columbia University en Stanford op basis van twee studies. Mogelijk lenen ‘Zoom-overleggen’ zich daarom minder goed voor bepaalde werkzaamheden en leersituatie... Lees verder
Column over invloed van pandemie op het leren
Van de Redactie | 07-05-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Column over invloed van pandemie op het leren

In de rubriek Columns laat Helma van den Berg van Let's Learn! haar licht schijnen over de recente pandemie. Door de abrupte lockdown, was er weinig tijd voor reflectie, laat staan voor het herdefiniëren van het leerproces. De klassikale lessen werden naar online getransporteerd. Pas na de eerst... Lees verder
7 onmisbare tools voor leraren die lesgeven op afstand
Van iSpring Solutions | 06-05-2022 | Article Rating | (0) reacties

7 onmisbare tools voor leraren die lesgeven op afstand

In de nasleep van de COVID-19 pandemie waren scholen gedwongen een lesmodel op afstand over te nemen, maar met vrijwel geen voorbereiding of inwerktijd. Daardoor was het voor de leraren moeilijk om hulpmiddelen te vinden die zowel voor henzelf als voor hun leerlingen geschikt zijn. Als u nieuw be... Lees verder

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.