Praktijkvoorbeelden

Op de hoofdpagina treft u een overzicht van alle praktijkvoorbeelden die in de nieuwsbrief en op deze site hebben gestaan. Na doorklikken op een specifieke case, verschijnt de complete omschrijving.

Heeft u zelf een interessante case? Neem contact op met de redactie!


Van inBrain | 25-08-2020 | Article Rating | (0) reacties

KPN Hussel

De vraag

Hoe brengen wij onze nieuwe merkstrategie en propositie onder de aandacht bij onze medewerkers zodat ze er ook direct mee aan de slag kunnen? Na jaren onder drie verschillende namen te hebben geopereerd (XS4ALL, KPN en Telfort) is ervoor gekozen onder één naam verder te gaan: KPN, Het netwerk van Nederland. Tegelijk met de communicatie van deze nieuwe identiteit wilt KPN haar nieuwe propositie, Hussel, introduceren bij haar medewerkers. De medewerkers moeten namelijk op de hoogte zijn van de veranderingen voordat de nieuwe propositie daadwerkelijk live kan gaan. Dit resulteerde in een deadline van vijf weken en een intensieve samenwerking.

De oplossing

Een e-learningmodule van ongeveer 45 minuten waarin de medewerker kennismaakt met zowel de nieuwe merkstrategie als de nieuwe propositie. Door een enthousiasmerende video die inspeelt op het gevoel en de saamhorigheid, wordt de medewerker deelgenoot van de nieuwe merkstrategie: Het netwerk van Nederland. Vervolgens leert de medewerker op interactieve manier de nieuwe propositie kennen. Nadat de nieuwe propositie eigen is gemaakt kan de medewerker in verschillende cases gaan oefenen. In welke situaties is de nieuwe propositie een uitkomst? Wat is er veranderd? Wat zijn de nieuwe voordelen? Elke case speelt zich af ergens in Nederland en we behandelen in elke case een andere doelgroep; alleenstaand, klein zakelijk, een gezin, etc. Door Hussel op de juiste manier te gebruiken ontstaat er een netwerk van tevreden klanten: Het netwerk van Nederland.

Resultaat

In totaal zijn er 6000 medewerkers binnen twee weken klaargestoomd om met de nieuwe propositie aan de slag te gaan. KPN is zeer tevreden over het concept van de module en de vernieuwende, moderne stijl die goed past bij de merkgedachte van Hussel. Verder is KPN blij met de afwisselende en vernieuwende vormen in de module. Door casuïstiek te verwerken in de module kon de medewerker met concrete handvatten direct aan de slag.

 


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

Website

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen cases

Columns

09-10

Retentie en AI

Let’s Learn!
16-12

e-Learning na de pandemie

de Redactie

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.