Bloggers

Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Ingaven voor maart 2016

Van Wilfred Rubens (redactie) | 31-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Handige (Nederlandstalige) bronnen over ICT en leren

Op het gebied van technology enhanced learning is veel waardevol materiaal vrij beschikbaar online te vinden. Vandaag ben ik gestuit drie handige en waardevolle Nederlandstalige bronnen op het gebied van ICT en leren. De Faculteit Educatie van de Hogeschool Utrecht heeft een uitgebreid didactisch concept voor blended learning samengesteld dat kan dienen als inspiratiebron voor [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 31-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Slides online: Workshop aan de slag met ‘#mediawijsheid in de klas’ voor de Vereniging van leraren in de economisch-maatschappelijke vakken

Banner-Laptop-Tablet

Vandaag heb ik bij Windesheim in Zwolle een workshop aan de slag met ‘#mediawijsheid in de klas’ gegeven voor de […] Lees verder
Van Avetica | 31-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Snel wisselen van Moodle template

Iedereen die wil veranderen van Moodle template, herkent vast de vele muisklikken die je moet doen voordat je een andere template kan selecteren. Natuurlijk kan je achter de URL wel ?theme=theme_name typen, maar kans op typefouten is aanwezig en de […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Snel wisselen van Moodle template verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 31-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Hier voegt ICT echt iets toe!

Laatst illustreerde ik al dat ICT steeds slimmer wordt. Tegelijkertijd leidt slimmer wordende technologie ook tot vraagstukken op het gebied van bijvoorbeeld privacy, ethiek en veiligheid. Dat is bij onderstaande toepassing van artificiële intelligentie zeker niet het geval. Microsoft heeft namelijk een bril ontwikkeld die blinden helpt de wereld om hen heen te ontdekken. Door de [...] Lees verder
Van Avetica | 30-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Grafische rapportage van gebruik Moodle

Weinig Moodle beheerders en docenten zullen de logfiles doorspitten hoe de deelnemers de verschillende Moodle cursussen gebruiken. Maar met de Moodle report plugin Events Graphic Report heb je een tool in handen die grafisch het gebruik van elke Moodle cursus inzichtelijk maakt. Welke […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Grafische rapportage van gebruik Moodle verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 30-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Het voetbalelftal als metafoor voor de volgende generatie digitale leeromgevingen?

Het IMS Global Learning Consortium houdt zich al vele jaren bezig met standaarden en specificaties op het gebied van technology enhanced learning. Op dit moment denken zij na over de volgende generatie digitale leeromgevingen. De aanstaande conferentie van IMS Global’s Learning Impact Leadership Institute gaat over de volgende generatie ‘digitaal leren’. Rob Abel -CEO van [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 29-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Wat kost het ontwikkelen van één uur ‘online leren’?

Deze veel gestelde vraag is m.i. niet klip en klaar te beantwoorden. Je kunt wel een aantal factoren benoemen die van invloed zijn op de kostprijs. Op die factoren wil ik in deze blogpost ingaan. Ongeveer een jaar of 15 geleden werd er vaak van uit gegaan dat een kwalitatief hoogwaardige online module met een [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 29-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Slides: ‘Ervaar de kracht sociale media in de klas!’ voor de Academie voor mbo-taaldocenten online!

Banner-2-Studenten

Vandaag heb ik een tweetal workshops verzorgd voor de Academie voor mbo-taaldocenten. Zoals beloofd aan de deelnemers van de workshops […] Lees verder
Van Avetica | 29-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Vooruitblik Moodle 3.1: Long Term Support (LTS)

Vanaf deze week starten we met de vooruitblik naar Moodle 3.1. Op regelmatige basis zullen we hier berichten over nieuwe functies in deze release. De release zelf staat gepland voor de tweede week van mei 2016. Als eerste kunnen we […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Vooruitblik Moodle 3.1: Long Term Support (LTS) verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 28-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Leren door te doen kost tijd en vergt ondersteuning

Stages en andere programma’s waarbij lerenden al doende leren zijn populaire vormen van leren. Maar ze zijn niet altijd even effectief. Volgens een studie van de Universiteit van Houston duren stages en andere “experiential learning programs” vaak een semester, en blijkt dat te kort te zijn om ervoor te zorgen dat lerenden hier de maximale [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 27-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Gids voor gamification: prima inleiding

Op dinsdag 12 april aanstaande wordt de Gids voor Gamification gelanceerd. Ik mocht afgelopen vrijdag al een exemplaar ontvangen. Wat mij betreft is het een prima inleiding op gamification, waarbij achtergronden en principes in een praktisch stappenplan zijn vertaald. Deze mede dankzij de illustraties van Pepijn Hikspoors -student van het Koning Willem I College- fraai [...] Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 26-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

4 vertrekpunten voor gebruik sociale media

Ha! Een tevreden gevoel. Ik heb vandaag een goede schrijfslag gemaakt. Dat moest ook wel van mezelf, want mijn man en kinderen hebben speciaal hiervoor het huis twee dagen verlaten 🙂 Joitske heeft al eens het ‘knowmad-model’ met jullie gedeeld. Ook onderdeel van het boek. Ik nodig jullie van harte uit om eens mee te kijken in […]

Het bericht 4 vertrekpunten voor gebruik sociale media verscheen eerst op Ennuonline.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 26-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Nieuw feedback-systeem kan leiden tot betere leerprestaties en minder werkdruk

Wat gebeurt er als je minder summatief gaat beoordelen, en meer investeert in het welzijn van je docenten? Binnen het (Britse) onderwijs moeten leerlingen veel opdrachten maken die door een docent met een cijfer moeten worden beoordeeld. Dat betekent dat docenten dikwijls stapels werkboeken mee naar huis moeten nemen, en moeten nakijken. Dat leidt vaak [...] Lees verder
Van SBO | 25-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

4 tips om het leerrendement te verhogen

Tips medewerkers motiveren om te lerenWereldwijd zijn moderne organisaties als Toyota, Walmart en Toys”R”Us al aan de slag gegaan met het digitaal...

The post 4 tips om het leerrendement te verhogen appeared first on nextlearning.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 25-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

ICT wordt inderdaad steeds slimmer

Mede dankzij artificiële intelligentie wordt ICT steeds slimmer. We weten nog niet precies waar dat toe zal leiden. Nu al kom je onverwachte toepassingen tegen. Het boek “De dag dat een computer een boek schreef” is door de eerste ronde gekomen van een Japanse literatuurprijs. Dat zou niets bijzonders zijn, ware het niet dat deze [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 25-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Discussie over de plaats van mediawijsheid in het curriculum: én-én in plaats van óf-óf en daarmee uit ;-)

Banner-Laptop-Tablet

Een veel gevoerde discussie over mediawijsheid is of mediawijsheid als apart vak of volledig geïntegreerd aangeboden moet worden. Er zijn voor- […] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 24-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

MOOCs kunnen bijdragen aan milieubewustzijn

Deze week is weer een editie van het tijdschrift OnderwijsInnovatie verschenen (pdf), met daarin onder meer de casus van een massive open online course over de ‘plastic soup’. Deze casus laat zien dat MOOCs de potentie hebben een bijdrage te leveren aan een groter milieubewustzijn. Onze zeeën en oceanen zijn zwaar vervuild met plastic. Dit [...] Lees verder
Van Kasper Spiro | 24-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Crowd source your corporate knowledge

I'm investigating crowd sourcing of corporate knowledge. You can also call it the use of user generated content if you want. Over the past few weeks I have spoken to dozens of training managers all over the world. I found some reasons for companies to consider this option or to reject it. This post contains my findings. Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 23-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Waarom social media een krachtige leeromgeving vormen?

Ik heb al vaak geïllustreerd hoe verschillende sociale media in onderlinge samenhang een krachtige leeromgeving vormen. Je kunt dit ook vanuit de cognitieve psychologie benaderen. Donald Clark verwijst namelijk in een recente bijdrage naar een vrij recent boek waarin tien jaar onderzoek op het gebied van cognitieve psychologie wordt samengevat. Hoe kunnen sociale media volgens [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 23-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Slides van mijn workshop op het Nationaal Mediawijsheid Congres 2016: “Aan de slag met ‘#Mediawijsheid in de klas'” online beschikbaar!

Banner-2-Studenten

Op woensdag 23 maart 2016 vond het Nationaal Mediawijsheid Congres 2016 plaats bij de Reehorst te Ede. De thema van […] Lees verder
Van Avetica | 23-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Grafieken Configurable Reports tonen in Moodle cursus

Wij zijn fan van Configurable Reports. Als de standaard rapportage van Moodle niet toereikend is, roepen we gelijk: probeer Configurable Reports uit! Pas als met deze (gratis) community plugin het niet lukt, gaan we pas een maatwerk rapportage ontwikkelen. Met Configurable […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Grafieken Configurable Reports tonen in Moodle cursus verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van SBO | 22-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Moet je leren wel naar de werkplek brengen?

Leren op de werkplekIn L&D-land hoor ik de laatste tijd vaak de vraag: Hoe brengen we leren naar de werkplek?...

The post Moet je leren wel naar de werkplek brengen? appeared first on nextlearning.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 22-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Van flipped classroom naar flipped mastery classroom

Is de flipped mastery classroom weer wat nieuws? Dat valt wel mee. In feite is het een combinatie van twee oude principes die dankzij ICT in de praktijk gebracht kan worden. Jon Bergann -één van de grondleggers van het concept van de flipped classroom- heeft een blogpost geschreven over de flipped mastery classroom. In dit [...] Lees verder
Van Avetica | 22-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Verbeter je Moodle cursus met Heatmap

Iedere docent en cursusontwikkelaar weet dat er altijd verbeterpunten zijn aan je Moodle cursus. Je ontwerpt een cursus en ontwikkelt deze en daarna moet blijken of jouw ontwerp ook daadwerkelijk zo gebruikt wordt door je deelnemers. Nu kan je uit […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Verbeter je Moodle cursus met Heatmap verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 21-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Friskijker bij Nait Soez’n, Moar Broez’n #cviov

Op 6 en 7 april aanstaande vindt in Martini Plaza te Groningen dé Conferentie voor Onderwijsvernieuwing en ICT 2016 plaats, onder het motto Nait Soez’n, Moar Broez’n (geen woorden maar daden). Op donderdagochtend ben ik één van de ‘Friskijkers’. In deze blogpost licht ik toe waar mijn bijdrage over zal gaan. Een ‘friskijker’ is een [...] Lees verder
Van Avetica | 21-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Nieuwe functies in Moodle Mobile 2.9

De ontwikkeling van Moodle Mobile gaat vlot. Begin deze maand is versie 2.9 uitgekomen en daarin zitten een paar leuke nieuwe functies. Woordenlijst: de activiteit Woordenlijst uit Moodle is nu ook beschikbaar in de app. Links in de app: als […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Nieuwe functies in Moodle Mobile 2.9 verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 20-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Casus ontwikkeling online masteropleidingen

Wageningen University weet met twee online deeltijd-masteropleidingen niet alleen nieuwe doelgroepen te bereiken, maar ook de innovatie van hun campusonderwijs een impuls te geven. Een aantal dagen geleden wees Ank Boersma (@ankboersma) me op een paper van SURFnet (pdf) waarin beschreven wordt hoe Wageningen University twee masteropleidingen heeft herontworpen tot twee online masteropleidingen. Deze innovatie [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 19-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Brochure virtual reality in het onderwijs

Kennisnet heeft een lezenswaardige brochure uitgegeven over virtual reality (VR) in het onderwijs. Daarin wordt onder meer ingegaan op de relatie met didactiek. In de inleiding merkt Remco Pijpers terecht op: “We zien de mogelijkheden, maar of die allemaal kunnen worden benut is van veel zaken afhankelijk”. Virtual Reality is ‘in’. Net als SURF heeft [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 18-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Ook MBO Utrecht gaat aan de slag met: ‘#Mediawijsheid in de klas’ ;-)

Banner-4-Studenten

Op 26 april mag ik een anderhalf uur durende workshop verzorgen op de scholingsdag van MBO Utrecht. Het mbo heeft […] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 18-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Massive open online courses: perfect storm of storm in een glas water? #OU_OW

Vandaag organiseert het Welten-instituut van de Open Universiteit een conferentie over Opening Up Education. Ik woon deze deels bij. Vanochtend zijn onder meer vier belangrijke uitdagingen op het gebied van massive open online courses aan de orde gekomen. Vanochtend heeft Marco Kalz (hoogleraar Open Education bij de Open Universiteit) de sessie geopend met een keynote. Marco stelde dat [...] Lees verder
Van Avetica | 18-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Avetica biedt hosting gamification platform Mambo

Gamification platform Mambo Gamification is hot. Maar wat nu als je al een LMS hebt zoals Moodle. Moet je dan via een ander programma gaan leren om toch online modules te ontwikkelen met gamification? Je wilt gamification binnen Moodle toepassen. Echter de standaard […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Avetica biedt hosting gamification platform Mambo verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 17-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Kunnen we onderwijs en opleiden verbeteren met leertechnologie?

Vandaag heb ik in Culemborg een keynote verzorgd tijdens het Digital Solutions Forum van Liferay en Valamis. Ik heb daarin onder meer aan de hand ven Merrill’s first principles of instruction geïllustreerd dat leertechnologie -mits goed toegepast- kan leiden tot effectief onderwijs en opleiden. We gebruiken internettechnologie al vele jaren, ook voor onderwijs en opleiden. [...] Lees verder
Van Avetica | 17-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Vernieuwde partnership Blackboard en Moodle

Blackboard en Moodle hebben hun partnership vernieuwd. Voor diegene die een stukje context missen. Blackboard, het bedrijf achter het LMS Blackboard, heeft in 2012 twee Moodle Partners overgenomen, te weten Moodlerooms en NetSpot. En vorig jaar werden Remote-Learner UK en Nivel Siete toegevoegd […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Vernieuwde partnership Blackboard en Moodle verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 16-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Waarom het concept van de flipped classroom kan mislukken?

Als je aan de slag gaat met het concept van de flipped classroom, kun je tegen een aantal zaken aanlopen. Zo kan ‘peer instruction’ niet van de grond komen, kan het gebruik van student response systemen mislukken of kan het gebeuren dat lerenden video’s niet in eigen tempo bekijken. Wat zijn mogelijke redenen hiervan, en [...] Lees verder
Van Avetica | 16-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Moodle cursus laten voorlezen door ReadSpeaker

De meeste Moodle cursussen bestaan uit teksten met een afbeelding of video. Dit is overigens niet veel anders dan de meeste websites op het internet. En zoekmachines indexeren nog steeds vooral teksten en wij kunnen ook alleen nog zoektermen (woorden dus) […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Moodle cursus laten voorlezen door ReadSpeaker verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 15-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Cursusmodel gebaseerd op ‘social learning’

Binnen het hoger onderwijs weten online cursussen lerenden vaak weinig te boeien. Bovendien dragen deze cursussen vanwege hun ontwerp niet bij aan effectief leren. Dat kan anders. Brian Basgen en Peter A. Testori hebben een cursusmodel voor online leren ontwikkeld dat volgens eigen zeggen gericht is op ‘social learning’ en het vergroten van de betrokkenheid [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 15-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Workshop: ‘Ervaar de kracht sociale media in de klas!’ voor de Academie voor mbo-taaldocenten

Banner-2-Studenten

Op 29 maart mag ik een workshop verzorgen voor de Academie voor mbo-taaldocenten. De Academie voor mbo-taaldocenten is een initiatief van het Koning […] Lees verder
Van Avetica | 15-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Hulp bij implementatie Moodle in Australië

Op de ledenvergadering van de Ned-Moove sprak ik vorige week Pieter van de Wiel. Pieter werkt bij ASSA ABLOY Entrance Systems op de afdeling International Technical Training Support. In de Moodle omgeving van ASSA ABLOY zijn cursussen beschikbaar voor alle […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Hulp bij implementatie Moodle in Australië verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Avetica | 15-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Minor releases van Moodle

Gisteren heeft Moodle weer een aantal kleine (minor) releases uitgebracht. De nieuwe versie van Moodle zijn 3.0.3. 2.9.5, 2.8.11 en 2.7.13. Zie ook de release notes van elke versie: Moodle 3.0.3 release notes Moodle 2.9.5 release notes Moodle 2.8.11 release notes Moodle […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Minor releases van Moodle verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Patrick Koning | 15-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Nieuwsuur: Werkgever graaft en kijkt mee op sociale media

Banner-Laptop-Tablet

Afgelopen zaterdag sprak Nieuwsuur met mensen die zijn ontslagen na hun gedrag op sociale media, met arbeidsrechtadvocaten en kijkt mee […] Lees verder
Van Kasper Spiro | 14-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

EU refugee crisis; The European Union is shattered into 500 million egocentric individuals

Mu view on the EU refugee crisis: We are ignoring fundamental human rights and we need to change that Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 14-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Hoe zal online leren zich ontwikkelen?

Technologische ontwikkelingen beïnvloeden de wijze waarop online leren zich gaat ontwikkelen. Je merkt wel dat de meningen hierover verdeeld zijn. Stephen Downes bespreekt op geheel eigen wijze een tweeluik van Contact North over de toekomst van online leren. Het eerste artikel gaat over ontwikkelingen op het gebied van leertechnologieën en online leren, terwijl in artikel [...] Lees verder
Van Avetica | 14-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Moodle template optie ‘Volledig scherm’

Veel Moodle templates kennen de optie [Volledig scherm]. Door het indrukken van die knop worden alle Moodle blokken voor jou als gebruiker verborgen. Druk je [Sluit volledig scherm] dan zijn de blokken weer terug. Handige functies als je in een […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Moodle template optie ‘Volledig scherm’ verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Avetica | 14-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Ned-Moove ledenvergadering 2016

Op woensdag 9 maart vond de jaarlijkse ledenvergadering van de Ned-Moove plaats. Aan de hand van het reguliere en financiële jaarverslag werd op 2015 terug gekeken. Ook was er de verkiezing voor bestuursleden waar uiteindelijk Sebastian Berm werd herkozen en […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Ned-Moove ledenvergadering 2016 verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 13-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

De donkere kant van de digitale economie

In 1995 heeft Don Tapscott een boek geschreven over de digitale economie. Hij stelt nu dat het hoog tijd wordt om meer oog te hebben voor de donkere kanten van de digitale economie. De digitale economie heeft volgens hem namelijk niet geleid tot meer eerlijkheid, gelijkheid, rechtvaardigheid en duurzaamheid. De oorspronkelijke democratische architectuur van het [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 12-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Hattie over de effecten van technology enhanced learning

Leidt het gebruik van ICT wel tot effectief leren? De publicatie ‘Visible Learning’ geeft inzicht in die vraag. Op het eerste oog lijkt auteur John Hattie niet erg onder de indruk van de effecten. Je moet bij Hattie echter dieper graven voor de nuance. In deze blogpost ga ik uitgebreider in op de effecten van [...] Lees verder
Van Avetica | 11-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Gebruik blogs in Moodle als portfolio

Regelmatig krijgen we vragen over portfolio’s in Moodle. Vrijwel altijd is mijn tegenvraag “Wat bedoel je precies met een portfolio?”. De ene organisatie gebruikt het portfolio als tool voor assessments waarbij de lerende gedurende zijn of haar leerproces bewijslast verzamelt […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Gebruik blogs in Moodle als portfolio verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 11-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Kunnen data de kwaliteit van het onderwijs verbeteren?

Inzicht in het studiegedrag kan bijdragen aan kwalitatief beter onderwijs. Learning analytics -het verwerken van studiedata om het leergedrag te begrijpen en verbeteren-  speelt hierbij een belangrijke rol. Wel zijn er nogal wat hobbels te nemen. Tips en handvatten om ermee aan de slag te gaan, zijn er gelukkig ook. Surfnet heeft gisteren een whitepaper [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 10-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Wat gebeurt er als je de beste hackers ter wereld uitdaagt om je te hacken?

Banner-2-Studenten

Als je wilt weten wat de beste hackers ter wereld in hun mars hebben, bekijk dan onderstaande video. In deze […] Lees verder
Van Avetica | 10-03-2016 | Article Rating | (0) reacties

Moodle vacatures op het hoofdkantoor

“Want to improve education and make the world a little better? Start your career with Moodle HQ.” is er wat er staat op de pagina van Moodle Careers and Jobs. Moodle HQ zoekt momenteel een aantal mensen voor verschillende vacatures. […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Moodle vacatures op het hoofdkantoor verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Pagina 1 van 2Eerste   Vorige   [1]  2  Volgende   Laatste