Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Welke toets, wanneer ?
Van Harm Weistra (hoofdredacteur) | 24-07-2013 | Article Rating | (0) reacties

Welke toets, wanneer ?

Diagnostisch, summatief, formatief? Wat zijn de verschillen en wanneer gebruik je welke vorm van toetsen? Zeker wie zich niet dagelijks bezighoudt met toetsen, moet steeds weer even nadenken (of het opzoeken). Voor wie daar ook last van heeft, komt de site Edudemic met een handige infographic in een... Lees verder
MOOC’s are here to stay?
Van Harm Weistra (hoofdredacteur) | 23-07-2013 | Article Rating | (0) reacties

MOOC’s are here to stay?

Als vervolg op mijn bericht Krijgen MOOC’s een ‘F for Failure’?, vandaag een optimistischer geluid. Noemde ik MOOC een het buzzword van 2013, dat wil niet zeggen dat de term en het fenomeen een kort leven zijn beschoren. Goede graadmeter van mogelijk succes, is de vraag wat gevesti... Lees verder
Krijgen MOOC’s een ‘F for Failure’?
Van Harm Weistra (hoofdredacteur) | 22-07-2013 | Article Rating | (1) reacties

Krijgen MOOC’s een ‘F for Failure’?

Als ik afga op de Engelstalige sites die ik bijhoud, dan gaat de kwalificatie "buzzword van 2013" met stip naar MOOC's (Massive Open Online Courses). Volgens Wikipedia: “A massive open online course (MOOC) is an online course aimed at large-scale interactive participation and open access via t... Lees verder
De opbrengsten van gamification
Van Harm Weistra (hoofdredacteur) | 19-07-2013 | Article Rating | (1) reacties

De opbrengsten van gamification

Van consultants wordt beweerd dat zij gek zijn op kwadranten. Kwadranten maken de wereld overzichtelijk. Neem een x- en een y-as, elk met een tweedeling (dichotomie) en geef een omschrijving van elk van de vier vlakken die op deze manier ontstaan. Voor wie houdt van deze versimpeling van de wereld,... Lees verder
Het belang van slaap voor het leren
Van Harm Weistra (hoofdredacteur) | 18-07-2013 | Article Rating | (1) reacties

Het belang van slaap voor het leren

Sinds een paar jaar staat het brein op het radarscherm van de (e-)learning-community. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat de meeste aandacht al weer wat lijkt te zijn geluwd. Stond het brein nog niet zo lang geleden prominent op het programma van het e-Learning Event (cq congres), in 2013 meen ik h... Lees verder
Mobile Learning (vervolg)
Van Harm Weistra (hoofdredacteur) | 17-07-2013 | Article Rating | (0) reacties

Mobile Learning (vervolg)

Plaatste ik eerder vandaag een bericht over mobile learning, op de valreep nog een tweede. Speciaal bedoeld voor iedereen die denkt dat het zo’n vaart niet zal lopen, een veelzeggende infographic op de site Edudemic over hoe studenten (18 – 24 jaar) in de UK hun smartphone gebruiken. Ter... Lees verder
Mobile learning en het LMS
Van Harm Weistra (hoofdredacteur) | 17-07-2013 | Article Rating | (0) reacties

Mobile learning en het LMS

Mobiele apparaten als smartphones en tablets veranderen het landschap van e-learning. Maar kan het leermanagementsysteem (LMS) die ontwikkeling bijbenen?   Learning Online Info omschrijft mobile learning (m-learning) als “a resource for learning that involves using mobile devices”. ... Lees verder
Voor mee in de vakantiekoffer
Van Harm Weistra (hoofdredacteur) | 12-07-2013 | Article Rating | (0) reacties

Voor mee in de vakantiekoffer

Wel vrij, geen zin om stil te zitten? Dan biedt Open Culture wellicht de oplossing met 500 gratis gecertificeerde MOOC’s en 725 gratis online cursussen. En voor de kinderen 200 gratis video-lessen, apps, boeken of websites. Maar misschien neem je op vakantie liever een aantal van de 525 grati... Lees verder
MOMA stapt in 'MOOC-gekte'
Van Harm Weistra (hoofdredacteur) | 12-07-2013 | Article Rating | (1) reacties

MOMA stapt in 'MOOC-gekte'

MOMA – het museum voor hedendaagse kunst in New York – gaat samen met provider Coursera MOOC’s aanbieden. De website BlouinArtInfo brengt dat nieuws onder de kop dat het MOMA in de MOOC-gekte stapt, daarmee ongetwijfeld doelend op het feit dat MOOC’s zich het afgelopen jaar h... Lees verder
3 Argumenten voor Rapid eLearning Development
Van Harm Weistra (hoofdredacteur) | 11-07-2013 | Article Rating | (0) reacties

3 Argumenten voor Rapid eLearning Development

Onlangs sprak ik een collega e-learning-consultant en vroeg of zijn bedrijf last heeft van de crisis. Integendeel, was zijn reactie. Vooral de verkoop van (laagdrempelige) auteursomgevingen doen het goed. Veel organisaties zoeken naar manieren om zelf goedkoop, maar toch kwalitatief goede e-learning... Lees verder
Van Harm Weistra (hoofdredacteur) | 09-07-2013 | Article Rating | (1) reacties

15 nuttige Chrome extensies

15 extensies voor Chrome om het leren ondersteunen. En niet alleen het leren .... Interessant artikel, voor wie de browser van Google gebruikt op de site educatorstechnology.com Lees verder
Van Harm Weistra (hoofdredacteur) | 04-07-2013 | Article Rating | (0) reacties

Vierstroom kiest PAT

Zorginstelling Vierstroom kiest voor het digitale leernetwerk PulseWeb van PAT Learning Solutions. Hierdoor gaan 1500 medewerkers werken met het leer- managementsysteem (LMS) van PAT . Managers kunnen via het kwaliteitsdashboard inspelen op de behoeftes van werknemers en hebben inzicht wie voor welk... Lees verder
e-Boek Mobile Learning
Van Harm Weistra (hoofdredacteur) | 03-07-2013 | Article Rating | (0) reacties

e-Boek Mobile Learning

De ASTD (American Society for Training & Development) publiceerde in 2011 een e-boek over Mobile Learning. Dat boek is nu gratis te downloaden, schrijft The Learning Circuits Blog. In de mobile-wereld is 2 jaar een eeuwigheid, maar het boekje geeft niettemin een aardige inleiding. Lees verder
De opkomst van MOOC's
Van Harm Weistra (hoofdredacteur) | 02-07-2013 | Article Rating | (0) reacties

De opkomst van MOOC's

Collega-redacteur Marcel de Leeuwe besteedt op e-learning.nl regelmatig aandacht aan MOOC's (Massive Open Online Courses). De eerste MOOC zou dateren van 2008. Maar waar staan we nu? Bijgaande infographic geeft een beeld van de groei in de afgelopen 5 jaar.   Bron: EdTech Magazine Lees verder
TCG breidt aanbod uit met modules 'voor medewerkers van nu'
Van The Competence Group (TCG) | 01-07-2013 | Article Rating | (0) reacties

TCG breidt aanbod uit met modules 'voor medewerkers van nu'

Sinds kort heeft u via The Competence Group (TCG) meer dan veertig nieuwe e-learning-modules binnen handbereik. Het gaat om modules voor het ontwikkelen van de 'soft skills' van medewerkers. Denk hierbij aan modules als Gesprekstechnieken, Adviserend verkopen en Social media. Hiermee krijgt u een... Lees verder
Gratis e-book Technology Enhanced Learning
Van Harm Weistra (hoofdredacteur) | 01-07-2013 | Article Rating | (0) reacties

Gratis e-book Technology Enhanced Learning

Open University's Knowledge Media Institute en EU TELMap project hebben een gratis e-book uitgebracht met een overzicht van Europees onderzoek over (de toekomst van) leren en technologie. Het boek kan worden gedownload op de iPad via iBooks of op de computer via iTunes. Meer op: Technology Enhanced ... Lees verder
Deelnemers Fontys ontvangen eerste open badge!
Van Marcel de Leeuwe (redactie) | 28-06-2013 | Article Rating | (1) reacties

Deelnemers Fontys ontvangen eerste open badge!

De Fontys post hbo-opleiding e-Learning 2012-2013 is onlangs afgerond. Een aantal van de werkstukken worden na de zomervakantie gedeeld. Behalve een papieren certificaat van Fontys hebben de geslaagde deelnemers een Open Badge ontvangen. In deze blogpost leg ik hier iets meer over uit. Over het ope... Lees verder
Video-impressie van eerste Tin Can congres wereldwijd
Van Marcel de Leeuwe (redactie) | 27-06-2013 | Article Rating | (0) reacties

Video-impressie van eerste Tin Can congres wereldwijd

Op 20 juni waren we getuigen van een wereldwijde primeur: in Utrecht vond het eerste Tin Can gefaciliteerde congres plaats. Bij deze een video-impressie. Lees verder
Artikel: Analyseren van student-interactie met college-opnames
Van Marcel de Leeuwe (redactie) | 26-06-2013 | Article Rating | (0) reacties

Artikel: Analyseren van student-interactie met college-opnames

Pierre Gorissen is pas gepromoveerd. In het blad OnderwijsInnovatie van de OU verscheen een artikel. Dr. Pierre Gorissen is een van de belangrijkste edubloggers en is onlangs gepromoveerd. Namens e-Learning.nl van harte gefeliciteerd Pierre! In editie 2 van het blad OnderwijsInnovatie van ... Lees verder
Start MOOC Open Universiteit over e-Learning
Van Marcel de Leeuwe (redactie) | 25-06-2013 | Article Rating | (0) reacties

Start MOOC Open Universiteit over e-Learning

In september starten de Open Universiteit en Kennisnet een MOOC over e-Learning. Wilfred Rubens (redacteur van e-Learning.nl en werkzaam bij de Open Universiteit) geeft in een blogpost aan dat hij als hoofddocent in deze MOOC fungeert. Hij geeft aan dat de OU en Kennisnet een didactisc... Lees verder
Pagina 161 van 294Eerste   Vorige   156  157  158  159  160  [161]  162  163  164  165  Volgende   Laatste   

Meest gelezen nieuws

25-06

Introductie AI-fluency framework

Door: Wilfred Rubens (redactie)

Achtergronden aanbieders

Vacatures in de markt

Er zijn op dit moment geen openstaande vacatures.

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.