Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Ingaven voor november 2019

Wat valt me op tijdens het bezoek aan de beurs van de #OEB19?
Van Wilfred Rubens (redactie) | 29-11-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Wat valt me op tijdens het bezoek aan de beurs van de #OEB19?

Ik heb sinds mijn aankomst in Berlijn een aantal keren de beurs van de OEB bezocht. Wat is me daarbij opgevallen? Je kunt dagen besteden aan het bezoeken van de beurs. De tijd vliegt. Ik heb een paar partijen maar echt kunnen spreken. Verder heb ik de beurs vooral ‘gescand’. Daar heb ... Lees verder
An Interactive Learning Journey into the World of VR/AR for Knowledge, Skills and Behaviour Based Training #OEB19
Van Wilfred Rubens (redactie) | 29-11-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

An Interactive Learning Journey into the World of VR/AR for Knowledge, Skills and Behaviour Based Training #OEB19

In deze sessie stonden vragen op het gebied van VR/AR en leren centraal. Wat heb ik meegenomen uit deze sessie die door Tom Wambeke werd voorgezeten? AR en VR nemen een aparte plaats in op het Reality-Virtuality Continuüm (uit 1994). AR: je kunt digitale dingen toevoegen aan een echte omgeving... Lees verder
OEB 2019 Pre-conference workshops
Van Pieter de Vries (redactie) | 29-11-2019 | Article Rating | (0) reacties

OEB 2019 Pre-conference workshops

De 25ste versie van Online Educa Berlin begon deze week met pre-conference workshops, een bonte verzameling van zo’n 20 bijeenkomsten met titels als: classroom of the future, forecasting methods, designing value-based L&D roadmaps, podcasting production, rethinking educational systems, dev... Lees verder
Blockchain for education: research, products and skepsis #oeb19
Van Wilfred Rubens (redactie) | 29-11-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Blockchain for education: research, products and skepsis #oeb19

Inge De Waard, Jan Renz en Ed Zabat gingen onder leiding van Ilona Buchem in op deze technologische ontwikkeling, waar we de komende jaren nog meer van gaan horen. De panelleden begonnen met kenmerken van blockchain en toepassingen: Het gaat om een combinatie van technologieën. Het is een... Lees verder
Plenaire opening dag 2 #oeb19: Pushing the Technological Boundaries
Van Wilfred Rubens (redactie) | 29-11-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Plenaire opening dag 2 #oeb19: Pushing the Technological Boundaries

Dag 2 van de OEB wordt altijd geopend met twee plenaire sessies. Eén is gericht op technology enhanced learning binnen arbeidsorganisaties. De tweede sessie richt zich op het onderwijs. Na lang aarzelen ben ik vanochtend naar de sessie over toepassingen en innovaties binnen het onderwijs gegaan. ... Lees verder
Van LMS tot LXP: hoe ontwikkelt de markt van leersystemen zich? #oeb19
Van Wilfred Rubens (redactie) | 28-11-2019 | Article Rating | (0) reacties

Van LMS tot LXP: hoe ontwikkelt de markt van leersystemen zich? #oeb19

Fiona Leteney van de Fosway Group schetste tijdens de 25ste editie van de OEB ontwikkelingen op het gebied van systemen die voor leren, opleiden en onderwijs kunnen worden gebruikt. Wat is mij daarbij opgevallen? De markt van leersystemen is nogal verwarrend. Leteney startte met een overzicht ... Lees verder
Self-directed learning at Work #oeb19
Van Wilfred Rubens (redactie) | 28-11-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Self-directed learning at Work #oeb19

Onder leiding van Mirjam Neelen hebben Eran Gal, Ugo Caruso en Sandra Bras gesproken over zelfgestuurd leren op de werkvloer. De belangrijkste wetenswaardigheden uit deze sessie zijn: Een vijf week durende face-to-face cursus waar technici aan deelnamen bleken niet in staat om technici eenv... Lees verder
Powering Up the Effectiveness of Blended Learning #OEB19
Van Wilfred Rubens (redactie) | 28-11-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Powering Up the Effectiveness of Blended Learning #OEB19

Vandaag mocht ik tijdens de OEB een drukbezochte panelsessie voorzitten waar vier organisaties hun ervaringen deelden met de toepassing van blended learning. We hebben daarbij de volgende definitie gebruikt: Blended learning: a mix of face-to-face and online teaching/training and learning ac... Lees verder
Opening #OEB19: discovering learning
Van Wilfred Rubens (redactie) | 28-11-2019 | Article Rating | (0) reacties

Opening #OEB19: discovering learning

Dit jaar vindt de OEB van 27 t/m 29 november in Berlijn plaats. Gisteren waren de pre-conference workshops en de sprekersreceptie. De OEB begon vandaag traditiegetrouw met een drukbezochte plenaire opening. Drie sprekers mochten hun licht laten schijnen op de toekomst van leren. Voorzitter Donald... Lees verder
Internationale groei van GoodHabitz
Van de Redactie | 27-11-2019 | Article Rating | (0) reacties

Internationale groei van GoodHabitz

Na het instappen van investeerder Parcom Capital, eind 2016, heeft GoodHabitz een versnelde internationale groei doorgemaakt. Heeft een werkgever een abonnement bij GoodHabitz, dan hebben de medewerkers onbeperkt toegang tot generieke online trainingen. ‘De Netflix van het leren’, noemt ... Lees verder
State of Business-Critical Skills Learning
Van Let’s Learn! | 26-11-2019 | Article Rating | (0) reacties

State of Business-Critical Skills Learning

Sluit het werk van Learning & Development professionals bij de behoeften van de organisatie? Wat vinden de professionals van het werk dat ze maken in opdracht van de organisatie? Is dat wat de organisatie nodig heeft? Veel L&D professionals in dit onderzoek met ruim 500 L&D’ers zij... Lees verder
Wageningse MOOCs in top-10 edX
Van de Redactie | 25-11-2019 | Article Rating | (0) reacties

Wageningse MOOCs in top-10 edX

Twee Massive Open Online Courses (MOOCs) van Wageningen University & Research (WUR) behoren tot de beste tien van de wereld. Het gaat om The Science of Beer en Sustainable Tourism: Rethinking the Future. MOOCs zijn videocolleges die gratis gevolgd kunnen worden door iedereen met toegang tot het ... Lees verder
Patrick Leysen nieuwe baas Neo Learning
Van de Redactie | 21-11-2019 | Article Rating | (0) reacties

Patrick Leysen nieuwe baas Neo Learning

Vanaf volgend jaar staat Patrick Leysen aan het roer van Xylos, ICT-adviseur in mobile, cloud, social en learning oplossingen. Daarmee gaat hij ook leiding geven aan Neo Learning, een team van e-learning consultants die ‘leerbelevingen creeren’ die staan voor ‘een originele aanpak ... Lees verder
Hoe denken lerenden wereldwijd over leren, opleiden en onderwijs?
Van Wilfred Rubens (redactie) | 20-11-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Hoe denken lerenden wereldwijd over leren, opleiden en onderwijs?

’s Werelds grootste educatieve uitgever, Pearson, heeft vrij recent de resultaten van de Global Learning Survey 2019 gepubliceerd (pdf). Deze publicatie is het verslag van een onderzoek dat Pearson uit heeft laten voeren over opvattingen van lerenden over verschillende onderwerpen met betrekki... Lees verder
85% regel gaat 70:20:10 vervangen
Van Let’s Learn! | 20-11-2019 | Article Rating | (0) reacties

85% regel gaat 70:20:10 vervangen

Steeds maar weer wordt er in L&D land gesproken over de 70:20:10-regel, die nog steeds niet goed onderbouwd is met onderzoek. Blij worden we bij Let’s Learn! van het volgende artikel, waarbij een wetenschappelijk onderzoek populair omschreven wordt met de zogenaamde 85% regel. Wij verwacht... Lees verder
Werkplekleren hetzelfde als workflowlearning?
Van Marcel de Leeuwe (redactie) | 19-11-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Werkplekleren hetzelfde als workflowlearning?

Jo Buuts stelde op LinkedIn een relevante vraag: "Is “workflowlearning” te vervangen door “werkplekleren? Graag jullie mening!"  Volgens mij zijn het twee hele verschillende termen die niet door elkaar te vervangen zijn. Werkplekleren zegt iets over de plaats w... Lees verder
Virtuele leeromgeving EyeQ
Van de Redactie | 18-11-2019 | Article Rating | (0) reacties

Virtuele leeromgeving EyeQ

Smart2IT, een softwarehuis van SaaS-producten, lanceert EyeQ, een platform dat organisaties de mogelijkheid biedt om Virtual Reality toe te passen bij personeelstrainingen en -opleidingen. Het bedrijf zette al twee Virtual Reality-platformen met succes in de markt. EyeQ wordt als derde platform op 2... Lees verder
100.000ste deelnemer voor Faculty of Skills
Van Faculty of Skills | 15-11-2019 | Article Rating | (0) reacties

100.000ste deelnemer voor Faculty of Skills

Bjarny van der Linden, student aan de faculteit Recht, Economie, Bestuur en Organisatie van de Universiteit Utrecht, bleek de 100.000ste deelnemer aan een TrainTool-programma ooit. Een mijlpaal voor Faculty of Skills, dat in 2012 de trainingssoftware TrainTool op de markt bracht. Van der Linden volg... Lees verder
SURF gaat op studiereis naar de VS
Van de Redactie | 15-11-2019 | Article Rating | (0) reacties

SURF gaat op studiereis naar de VS

SURF organiseert een studiereis naar de EDUCAUSE Learning Initiative Annual Meeting 2020. Naast deze meeting staan er excursies op het programma. Met bezoeken aan de Microsoft-campus, Evergreen State College, OPEN Washington en de Oregon State University. De reis is bedoeld om nieuwe technologieën v... Lees verder
Gratis Nationale Blockchain Cursus voor iedereen
Van Wilfred Rubens (redactie) | 14-11-2019 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Gratis Nationale Blockchain Cursus voor iedereen

Wat is blockchain en hoe werkt het? Hoe weet je wanneer je blockchain kunt gebruiken? En moet je kunnen programmeren om blockchain toe te kunnen passen? Voor iedereen die van blockchain heeft gehoord, maar nog niet helemaal weet wat je met blockchain kunt doen, lanceert de Dutch Blockchain Coalition... Lees verder
Pagina 1 van 2Eerste   Vorige   [1]  2  Volgende   Laatste   

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.