Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Is online leren alleen geschikt voor intrinsiek gemotiveerde lerenden, of kun je via je ontwerp lerenden juist ook motiveren? Dit laatste is inderdaad het geval. Wat zijn dan ontwerpprincipes?
When online classes are designed to support and encourage learning differences, align technology with pedagogy, and are facilitated by a present, empathetic and aware instructor, we can begin to see them as a tremendous opportunity for the diverse population of students in higher education.
Je moet wat mij betreft overigens wel er voor waken dat je lerenden heel veel keuzemogelijkheden biedt. Zelfsturing moet je bovendien geleidelijk toe laten nemen. Verder kan een erg open leeromgeving door lerenden ook als ‘onveilig’ worden ervaren. Daar moet je goed over na denken.
Ik mis tenslotte het voorkomen van vrijblijvendheid. Ik had bij ‘consequences’ verwacht dat de auteur daar zou pleiten voor het introduceren van kleine beloningen voor het afronden van leeractiviteiten (denk aan badges), het creëren van wederzijdse afhankelijkheid of het aanspreken van lerenden die bijvoorbeeld een lange tijd niet hebben ingelogd.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.