Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


RTL breidt belang in Squla uit
Van de Redactie | 17-12-2014 | Article Rating | (0) reacties

RTL breidt belang in Squla uit

RTL Ventures breidt zijn belang in Squla uit. De investeringstak van het mediabedrijf bezat al ruim 20 procent in het educatieve online oefenprogramma voor kinderen. Het belang stijgt tot 37,3 procent. Squla heeft 82.000 betalende abonnees in Nederland. Meer dan 4.000 scholen in Nederland maken... Lees verder
LearningSpaces succesvol gelanceerd
Van Defacto | 17-12-2014 | Article Rating | (0) reacties

LearningSpaces succesvol gelanceerd

Op 11 december is LearningSpaces gelanceerd. De nieuwste en meest innovatieve ontwikkeling op het gebied van leren, ontwikkelen en kennisdelen van Defacto Software. LearningSpaces Met LearningSpaces ondersteunt Defacto Software het leren in communities. De wijze waarop groepen mensen me... Lees verder
De beste apps voor in de klas
Van Advertorial | 16-12-2014 | Article Rating | (0) reacties
  • Advertorials

De beste apps voor in de klas

De komst van smartphones en tablets heeft een enorme push gegeven aan e-learning. Ook heeft de explosie van beschikbare apps een wereld aan handige hulpmiddelen voor docenten opgeleverd. Wat zijn nu de beste apps voor in de klas van dit moment? Nearpod Een van de leukste en meest complete apps v... Lees verder
Boekmoe en Big Data
Van de Redactie | 15-12-2014 | Article Rating | (0) reacties

Boekmoe en Big Data

In zijn column wijst Erik Huisman op het geleidelijk verdwijnen van papieren boeken. We lezen in toenemende mate van een scherm. Nou ja, we? De generatie Y. Als representant van generatie X zit Erik nog graag met een boek bij de openhaard. En hoe zit het met e-learning? De column van Joost Uitde... Lees verder
Infographics van de afgelopen week
Van de Redactie | 12-12-2014 | Article Rating | (0) reacties

Infographics van de afgelopen week

Een overzicht van de infographics die de redactie de afgelopen periode tegenkwam. Learning Strategy: 70:20:10 Framework   E-learning Development vs Film-Making   Personalized Learning Explained   The Flipped Classroom   Gamification In eLearning   Bloom's Taxon... Lees verder
Over het einde van leren?
Van HEMA academie | 11-12-2014 | Article Rating | (0) reacties

Over het einde van leren?

OVER HET EINDE VAN LEREN? blog op www.allesoverdelerendeorganisatie.nl Komt er een einde aan leren? Je zou het denken als je de titel van het boek ‘Over het einde van leren’ voor het eerst hoort. Ik leg graag in deze blog uit hoe we tot die titel zijn gekomen én waarom ik st... Lees verder
Adaptief toetsen zeer efficiënt
Van de Redactie | 10-12-2014 | Article Rating | (0) reacties

Adaptief toetsen zeer efficiënt

Computergestuurde adaptieve voortgangstoetsing in de geneeskunde is goed mogelijk en draagt bij aan kwaliteitsverbetering. Dat blijkt uit het project AdaPT, staat te lezen in de december-nieuwsbrief van SURF. De geïndividualiseerde, automatisch samengestelde toetsen kunnen op ieder gewenst mome... Lees verder
Raamwerk voor mobiele games
Van de Redactie | 09-12-2014 | Article Rating | (0) reacties

Raamwerk voor mobiele games

Mobiele games kunnen de leerervaring intensiveren. Maar niet alle typen games zijn geschikt voor alle vormen van leren. Deze conclusie trekt Birgit Schmitz in haar proefschrift 'Mobile Games for Learning: A Pattern-Based Approach'. Schmitz onderzocht  bij de Open Universiteit in Heerlen de v... Lees verder
Gratis webinar: Personal Branding
Van HEMA academie | 09-12-2014 | Article Rating | (0) reacties

Gratis webinar: Personal Branding

Schrijf je online in en volg gratis de webinar via HEMA academie op 15-1-2015 van 11:30 tot 12:00 uur In dit webinar word je door Paola Pisu meegenomen langs de verschillende facetten van personal branding. Tijdens de haltes die je aandoet, wordt duidelijk wat redenen zijn waarom je met persona... Lees verder
12% rondt MOOC van RUG af
Van de Redactie | 08-12-2014 | Article Rating | (0) reacties

12% rondt MOOC van RUG af

Ruim 13.000 mensen schreven zich in voor de eerste Massive Open Online Course (MOOC) van de Rijksuniversiteit Groningen (RUG). 6000 van hen begonnen daadwerkelijk aan de cursus. Uiteindelijk rondden zo’n 700 studenten de cursus af. Een kleine 12% van de studenten die aan de cursus begonnen. ... Lees verder
OEB dag 2: Education’s Reality check
Van Pieter de Vries (redactie) | 07-12-2014 | Article Rating | (0) reacties

OEB dag 2: Education’s Reality check

Een overzicht van de belangrijkste sprekers van de tweede dag van de Online Educa Berlin. Steven Downes De dag begint met een analyse van de educatieve sector anno nu. Het is een poging om een helder beeld te krijgen van waar de sector staat. Dat is althans de gedachte, maar van de drie spreke... Lees verder
Online Educa Berlijn: de afsluiting
Van Wilfred Rubens (redactie) | 06-12-2014 | Article Rating | (0) reacties

Online Educa Berlijn: de afsluiting

De middag de laatste dag van de Online Educa heb ik besteed aan een bezoek aan de beurs, en aan deelname aan een bijeenkomst waarin bloggers terugblikten op de conferentie. Wat is me daarbij opgevallen? Na de lunch van dag 2 van Online Educa Berlijn 2014 heb ik niet meer deelgenomen aan een sessi... Lees verder
Andere vormen van werkplek leren?
Van Wilfred Rubens (redactie) | 05-12-2014 | Article Rating | (0) reacties

Andere vormen van werkplek leren?

Een nieuwe wereld van leren voor werknemers. Aldus de titel van een sessie over het veranderen van leren op de werkplek. Vijf bedrijven lieten een volle zaal een kijkje in de keuken nemen. Pandora is een ontwikkelaar van sieraden met 11 duizend medewerkers en 9800 verkooppunten wereldwijd. Men zi... Lees verder
Education’s Reality Check
Van Wilfred Rubens (redactie) | 05-12-2014 | Article Rating | (0) reacties

Education’s Reality Check

Dag 2 van de 20ste Online Educa Berlijn ging traditiegetrouw weer van start met twee plenaire sessies. Ik ben naar ‘Education’s Reality Check’ gegaan. Over persoonlijk leren, de lerende als ‘producent’ en het belang van feiten om misconcepties te bestrijden. De titel... Lees verder
Kloof tussen theorie en praktijk?
Van Wilfred Rubens (redactie) | 05-12-2014 | Article Rating | (0) reacties

Kloof tussen theorie en praktijk?

Een aantal jaren geleden heb ik opgemerkt dat er bij de Online Educa Berlijn wel eens sprake is van een kloof tussen geschetste vergezichten en de praktijk van alledag. Tijdens  presentaties worden bestaande manieren van en systemen voor onderwijs, opleiden en leren regelmatig ter discussie ges... Lees verder
OEB dag 1: Changing learning
Van Pieter de Vries (redactie) | 05-12-2014 | Article Rating | (0) reacties

OEB dag 1: Changing learning

Als de kick off de toon zet, dan is Educa Online goed begonnen. Strak geleid door Aida Opoku-Mensah (special adviser UN) kwamen aan het woord Howard Rheingold, Lisa Lewin en Mark Stevenson. Aida benadrukte dat ONLINE EDUCA een plaatsje verdient in de analen van de e-learning geschiedenis, omdat d... Lees verder
Hoger onderwijs omarmt e-learning
Van de Redactie | 05-12-2014 | Article Rating | (0) reacties

Hoger onderwijs omarmt e-learning

Instellingen voor hoger onderwijs in Europa omarmen e-learning, blijkt uit een rapport van de European University Association (EUA). Flexibiliteit, efficiëntie en de mogelijkheden voor afstandsonderwijs zijn de belangrijkste redenen om e-learning te ontwikkelen. Het rapport E-learning in Eur... Lees verder
Online Educa Debat over big data
Van Wilfred Rubens (redactie) | 04-12-2014 | Article Rating | (0) reacties

Online Educa Debat over big data

Dag 1 van editie 20 van de Online Educa Berlijn werd bijna traditiegetrouw afgesloten met het befaamde en bijna-traditionele Online Educa Debat. Dit keer ging het debat over de effecten van big data op het onderwijs. Onder leiding van Harold Elletson mochten Victor Mayer-Schönberger, George ... Lees verder
E-learning: hyper connected student
Van Wilfred Rubens (redactie) | 04-12-2014 | Article Rating | (0) reacties

E-learning: hyper connected student

Voordat het Online Educa Debat van start ging, heb ik een sessie bijgewoond waarin studenten aan het woord kwamen over onderwijs en ICT. De studenten begonnen met het poneren van stellingen. Daarna was er interactie met de zaal. Hier de belangrijkste bevindingen. Besteed meer energie en ... Lees verder
OEB: ervaringen met MOOCs
Van Wilfred Rubens (redactie) | 04-12-2014 | Article Rating | (0) reacties

OEB: ervaringen met MOOCs

Na de lunch van de Online Educa Berlijn heb ik op twee manieren deelgenomen aan een sessie over massive open online courses (MOOCs). Als presentator en deelnemer. Jeremy Knox van de Universiteit van Edinburgh ging in op hun ervaringen met MOOCs. Deze universiteit is MOOCs gaan via aanbieden, naas... Lees verder
Pagina 132 van 294Eerste   Vorige   127  128  129  130  131  [132]  133  134  135  136  Volgende   Laatste   

Meest gelezen nieuws

25-06

Introductie AI-fluency framework

Door: Wilfred Rubens (redactie)

Achtergronden aanbieders

Vacatures in de markt

Er zijn op dit moment geen openstaande vacatures.

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.